אין שום הצדקה לתוספת סיוע לישראל - ישראל מחר
הכרזותעלינו באתר חדש! במידה ויש שאלות או תקלות מוזמנים ליצור איתנו קשרליצירת קשר
י״ב בניסן ה׳תשפ״ד | 20/04/2024
כלכלה מאמרים ופוסטים מהעבר

אין שום הצדקה לתוספת סיוע לישראל

כ״ו במרחשוון ה׳תשע״ו (נובמבר 8, 2015)

אין שום הצדקה לתוספת סיוע לישראל

וושינגטון צודקת.

בזמן של קיצוצים בארה”ב, אין שום הצדקה לתוספת סיוע לישראל.

אל תגלו לאמריקנים שגם את מה שאנחנו מקבלים מהם עכשיו – אין שום הצדקה שנקבל…
אל תגלו להם שאנחנו מייצאים אליהם שליש יותר ממה שאנחנו קונים מהם – מייצאים בעיקר הי-טק – שאפשר לרכוש רק מאיתנו, ומייבאים בעיקר נשק, שאנו יכולים לרכוש בכל מקום בעולם (כולל האמריקני) או לייצר בעצמנו.

אל תגלו להם שכשאנחנו מחליטים לשפוך פתאום משהו כמו 10 שנות סיוע אמריקני – על איזו הרפתקאה מטורפת כמו חורבן גוש קטיף – אנחנו מוצאים את הכסף לבד ומסתדרים לא רע…
אל תגלו להם שרק על הסכמי אוסלו, הוצאנו מהכיס למעלה מטריליון ₪ (וממשיכים להוציא) שהם כמעט כפול מכל הסיוע האמריקני שקיבלנו מאז קום המדינה…

אל תגלו להם שב 30 השנים האחרונות צמח התוצר הישראלי פי 10, ועל אף שתקציב הביטחון גדל בצורה מבהילה (בזכות “הסכמי השלום”…) הוא עומד היום על פחות מ 7% מהתוצר במקום 27% בעבר*.

אל תגלו להם את מה שאולמרט אמר לשולה – שמהסיוע שלהם מרוויחים בעיקר טיפוסים כמו אהוד ברק בכל מני עמלות ועסקאות מפוקפקות…

אל תגלו להם שאת ה F-35 היקר שלהם (שמאלצים אותנו לרכוש במקום מה שאנחנו כן צריכים שזה עוד טייסות f15i) אנחנו לא ממש צריכים, כי כמו שידענו להעלים מהמכ”ם את מפציצי הכור הסורי, כך נראה שנמשיך להסתדר בלי שיטת החמקנות המיושנת של ה F-35. לא צריכים את ה F-35 כי להגיע לאיראן ללא תדלוק (כמו ה F-15I) הוא לא מסוגל, ולשאת את החימוש הרלוונטי (בגוף המטוס – בשביל זה הוא חמקן) הוא לא מסוגל, ואם הם מחייבים אותנו להשתמש בטילי סיידוונדר מיושנים ומערכות אביוניקה אמריקניות – אז באמת חוץ מברקים למיניהם אף אחד לא ירוויח מהעסקה.

אל תגלו להם שגם המימון למערכת כיפת ברזל הוא לא באמת מימון אלא נזק כי זה בערך כמו לשלם לגוליבר בכדי שיאפשר לגמדים להוסיף ולקשור אותו ולתקוע בו את חרבותיהם…
אל תגלו להם שה”סיוע” האמריקני פוגע קשות בכלכלה הישראלית, מחסל חברות ואלפי מקומות עבודה ישראליים, עוצר את הפיתוח הישראלי בתחומים ביטחוניים חיוניים ומכניס את ידיה הארוכות של ארה”ב עמוק עמוק אל מרכזי קבלת ההחלטות של מערכת הביטחון.

אל תגלו להם שלא מדובר כאן באינטרס של ישראל אלא של מנהיגיה שאילפו מאז 67 את הציבור הישראלי לחשוב כי הוא חי מידה של ארה”ב (מדובר בלא יותר מ 3% מהתל”ג ולמעשה בהרבה פחות) ולכן כל ראש ממשלה ישראלי מתנאה ביכולתו להוסיף ולהביא כסף מהדוד סם.
אל תגלו להם שמדובר כאן בצורך לא ביטחוני ולא כלכלי אלא פסיכולוגי של הישראלים, צורך לחוש שאינם בודדים בעולם, שיש להם אבא – לא בשמים אלא כאן, בארץ ולראיה הנה דמי הכיס…

אל תגלו להם את כל זה
הם כבר יודעים.
……………………………………………………………………………..
* ישראל היא מדינה עשירה עם אזרחים עניים – למעט מקורבים ויחידי סגולה. בתחילה דגלה ישראל בסוציאליזם למקורבים, ובהמשך בקפיטליזם למקורבים.
שוק חופשי באמת, מעולם לא היה כאן – למעט בענף ההי-טק שעליו מתקשה הממשלה להשתלט ולכן הפך לקטר הכלכלי של ישראל.

שתף את הפוסט:

השאר תגובה