אתם חסרי לאום - ישראל מחר
הכרזותעלינו באתר חדש! במידה ויש שאלות או תקלות מוזמנים ליצור איתנו קשרליצירת קשר
י״ב בניסן ה׳תשפ״ד | 20/04/2024
אתם חסרי לאום

עכשיו הם כבר הורסים את בית המקדש עצמו. הטרקטור של הווקף מרים את הריצוף ובלי שום חשבון מפלח את האדמה והורס את חומת העזרה. המושג בית מקדש נשמע לישראלים כאגדה בלתי רלוונטית ואפילו מפחידה. נוח לנו שזה קבור מתחת לאדמה. נוח לנו לחשוב שזה נחרב עד היסוד לפני 1937 שנים, שלא נותר שריד, שהכל היה לאבק והתאדה הרחק אל מחוץ לתודעה שלנו. נוח לנו לחשוב כך למרות שכל התפילות והכיסופים ששמרו את זהותנו באותם 1937 שנים, ובזכותם חזרנו לארץ הזו, כל הכיסופים הללו סבבו סביב ההר הזה והבית החרב הזה.
נוח לנו – ולכן למרות שמדובר בעברה ברוטלית ומתמשכת על החוק – אנו עוצמים עיניים ונותנים לאונס הזה להתחולל לנגד עיננו. כן רבותי – בשביל מי שמבין במה מדובר ההרגשה היא כשל מי שאונסים את ביתו לעיניו. הכותל המערבי – שהוא בסך הכל קיר תמך נוסף ומרוחק שבנה הורדוס, אינו מתקרב כלל לקדושת המקום שאותו הורס עכשיו הווקף המוסלמי. עבורי מחריבים עכשיו את הכותל המערבי כפול 1000.

בשבוע שעבר, בעקבות כתבה על דבריו של השיך ראאד סאלח, נתקלתי בדבריה של טוקבקיסטית ערביה – סמיר מחיפה.
“אנחנו לא ערביי ישראל…אנחנו פלסטינים אזרחי מדינת ישראל. והאזרחות שלנו היא דבר טכני הכולל דרכון ותעודת זהות ישראלים שאנחנו מציגים עפ”י בקשת המוסדות המבקשים. ל-נ-ו יש לאום ולפיו אנחנו פלסטינים ערבים. אנחנו לא ערביי המדינה הזו, ואנחנו לא מסכימים להיות מיוחסים לה כלל וכלל. א-ת-ם חסרי לאום. ל-כ-ם יש דת שקוראים לה יהדות!! ואתם משתייכים לה, ותו לא!!! היצירה היחידה שלכם היא השפה העברית. מלבדה, אין דבר אחד שהצלחתם ליצר תוך ה-58 שנים ששהיתם פה ככובשים על אדמתו של עם אחר!!. אתם פשוט עם בלי תרבות, ובלי שום עבר שמצדיק התגאות בו. אתם פשוט פרטים שנאספתם מהגלות, הגעתם בחוצפה, כדי לממש את זכותכם להגשמה עצמית, על חשבונה של הזכות הזו של עם אחר. את השלום נוסח רבין רצחתם לנצח! אז …תתביישו לכם, כי לנו כבר אין מה לדבר איתכם. ואני נמנעת פה מכל הכללה גורפת. לי יש חברים יהודים שהם כמו אחים שלי, ואני מוקירה אותם מאד, אבל ישנם חלקים שכדי להתקיים שוללים את קיומו של עם אחר.
סמיר מחיפה”

רבים ניסו לענות לסמיר. הסבירו לה שאין ולא היה עם פלסטיני. הסבירו שאנו היינו קודם. מאות תשובות היו שם – מדויקות מבחינה היסטורית אך בלתי רלוונטיות לטענתה של סמיר – “אתם אינכם עם”. איש לא הצליח לענות לסמיר פשוט משום שהיא צודקת. הישראליות שניסתה להחליף את היהדות איננה עם חדש אלא תופעה חסרת שורש שהולכת ומתפוררת מול עיננו. השאלה איננה אם הפלסטינים הם עם – ברור שלא! השאלה היא מדוע סמיר טועה כשהיא טוענת שהישראלים אינם עם אלא חבורה קולוניאליסטית חסרת תרבות משלה. כי “עם” שבחסות המשטרה שלו מפוררים את המקום המקודש ביותר שלו, את יסוד היסודות של זהותו הקולקטיבית – עם כזה הוא לא עם. הוא בקושי דת. מי שמתנכר ליסוד – אין לו זכות קיום בשום מקום אחר בארץ הזו ולכן אין לו תשובה לקסאמים בשדרות והוא הולך ומאבד את עצמו לדעת בארץ כולה.

מפחידים אתכם מן החיבור להר הבית, מצינור החמצן של הצדקת קיומנו כאן. אבל “השולט בהר שולט בארץ” – כך הסביר המשורר אורי צבי גרינברג. אתם צריכים להחליט אם אתם מוכנים לאפשר לטרקטור של הווקף להמשיך ולחפור בצינור החמצן שלכם.

שתף את הפוסט:
הפוסט הקודם

הפוסט הבא

השאר תגובה