חוק פינוי פיצוי ורשימת הכוכבים - ישראל מחר
הכרזותעלינו באתר חדש! במידה ויש שאלות או תקלות מוזמנים ליצור איתנו קשרליצירת קשר
ט״ז בניסן ה׳תשפ״ד | 24/04/2024
אקטואליה ופוליטיקה מאמרים ופוסטים מהעבר

חוק פינוי פיצוי ורשימת הכוכבים

ג׳ באלול ה׳תשס״ח (ספטמבר 3, 2008)

חוק פינוי פיצוי ורשימת הכוכבים

חוק פינוי פיצוי הועלה אתמול לדיון בממשלה. חיים רמון – זה שהביא לנו את הגדר, את ההתנתקות, ועוד כל מני מתנות כאלה מציע עכשיו לעודד מתנחלים לעזוב את בתיהם תמורת פיצוי כספי. מי יודע – אולי בתמורה הוא ישוריין בליכוד – טיפוס אטרקטיבי הרמון הזה – והוא גם יתפוס את המקום של הפייגלינים – דיל לא רע…
סתאאם – צחוקים – אתם יודעים.
אבל החוק הזה של פינוי פיצוי הוא נשמע כביכול חוק רציני. בכלל את חיים רמון צריך לקחת ברצינות. כל רעיון מטורף שלו – קורם בהמשך עור וגידים. אצל מועצת יש”ע מתחילה התרוצצות שאינני מבין את פשרה. ביישוב בו אני גר – קרני שומרון, אין מקום להכניס סיכה. השכרת חדר בקרנ”ש אינה זולה יותר מאשר בכפר סבא – העיר הגדולה… ועם מישהו רוצה למכור את דירתו – הוא יקבל בשוק החופשי מחיר גבוה הרבה יותר מאשר הפיצוי המפוקפק שיארגנו לו חיים אורון או רמון. הלחץ ביש”ע הוא פנימה – לא החוצה. כך שכל הדיון הזה נשמע יותר כספין תקשורתי מאשר דיון שבא לפתור בעיה כל שהיא.
כך או אחרת – אנו מקוים שממשלת קדימה תחלוף במהירות מן העולם ועמה תחלוף גם התאווה הזו להמשך ההתנתקות.

אלא שרשימת הכוכבים אותם יש מי שמנסה לדחוף ולשריין בליכוד – מצביעה על מגמה הפוכה. מי שהצדיק מעל דפי העיתון הזה את הרעיון להכניס צבא ירדני לאיו”ש בוודאי יתגייס גם לקידום הכוכבים הללו – אני מניח שלא בכדי זוכים ה”כוכבים” הללו לראיונות נרחבים בזה אחר זה מעל דפי העיתון. ובכן הבה ונבחן במי בדיוק מדובר. המכנה המשותף של כל הכוכבים הוא או תמיכה ופעילות נמרצת למען ההתנתקות – או הסתייגות טכנית אך אימוץ עקרוני של רעיונות הנסיגה. הנה כמה דוגמאות:

עוזי דיין – מעמודי התווך של הסכמי אוסלו, ותומך נלהב בהתנתקות.
דן מרידור – איש המכון הישראלי לדמוקרטיה, שהתגייס לטובת ההתנתקות.
יחיאל לייטר – המתנחל שמציע לחסל 11 יישובים נוספים כולל ‘הר ברכה’, ‘יצהר’ ועוד.
אסף חפץ – “השמאלן של הליכוד” כהגדרתו, המפכ”ל האחראי לחיסולו של
שלומי אסולין הי”ד – תלמידו של הרב עוזי משולם. וכמובן תומך
בהתנתקות.

כלומר אם השמועות נכונות – אזי המטרה היא לייצר מהליכוד את קדימה ב’. מי שמשלה את עצמו כי תהליך שכזה יעביר את תמיכת התקשורת והאליטות – מציפי לבני לבנימין נתניהו, ימצא עצמו מול שוקת שבורה. לבני תוסיף ותוצג כאלילה החדשה. נתניהו יספוג את כל האש ואילו הציבור שאמור להעלות את הליכוד לשלטון על אף התהליך הזה, כבר לא ידע להבדיל בין המפלגות, יתפתה בקלות לשטיפת המוח התקשורתית ויצביע קדימה.

מוטב שנתרגל לעובדה שהמרכז תפוס על ידי קדימה והתקשורת. שליש הציבור המזהה עצמו כיום כ”ימינה לליכוד” – אותו ציבור המצביע כיום ש”ס, ליברמן, אחוד לאומי – או שפשוט כבר התייאש מלבוא ולהצביע, השליש הזה הוא מאגר הקולות האמיתי של הליכוד. רשימת הכוכבים שמבקש נתניהו לשריין, תרחיק את הקהל הטבעי שהביא בעבר את הליכוד אל מעל ל 40 המנדטים. בדרך בה הולך נתניהו – הליכוד עלול להפסיד שוב את הבחירות.

שתף את הפוסט:
הפוסט הקודם

הפוסט הבא

השאר תגובה