כמה הם עלו לנו - ישראל מחר
הכרזותעלינו באתר חדש! במידה ויש שאלות או תקלות מוזמנים ליצור איתנו קשרליצירת קשר
י״א בניסן ה׳תשפ״ד | 19/04/2024
כלכלה מאמרים ופוסטים מהעבר ריבונות ומדיניות חוץ

כמה הם עלו לנו

כ״ח באייר ה׳תשס״ז (מאי 16, 2007)

כמה הם עלו לנו

בחדשות חצות, לא שכחו להודיע, שפינוי המתנחלים בחומש עלה למשלם המיסים ארבעה מליון שקלים. קודם לכן קיבלו בעז העצני וחבריו, מכתבי איום בהם נאמר כי עלויות הפינוי ייתבעו מהם באופן אישי. לא נראה לי שראשי הסטודנטים קיבלו מכתבים כאלה לקראת ההפגנות שלהם, אך זו בהחלט גישה מעניינת שטרם נוסתה במקומותינו ויש מקום לשקול אותה. הרי בסופו של דבר תקום לישראל מנהיגות ראויה, פשוט משום שאין לנו שום סיכוי אחר לשרוד כאן. תקדים תחשיבי העלויות, עשוי אז להתברר כמנוף לפתרון בעיית הערבים בארץ ישראל.

הבא נבדוק למשל, מה הם סדרי הגודל שעלו למשלם המיסים הישראלי היוזמות הבלתי חוקיות של ביילין, פרס וחבורת אוסלו מ93 ועד היום. מדובר כאמור בסדרי גודל שהם הערכה אישית שלי בלבד ואני מקווה שהם יעודדו אנשי מקצוע לביצוע התחשיב המדויק.

התחשיב יכלול את הרכיבים הבאים:
הכפלת כוחות הבט”ש ביש”ע לפחות פי 10. מה שעשו שתי פלוגות מג”ב קודם לאוסלו, עושה היום אוגדה.
הוצאות ארגוניות – מנהלות תאום, סיורים משותפים (היה פעם דבר כזה), מפגשים בכל העולם, מלונות, קוקטילים ושאר שחיתויות.
עשרות אלפי מאבטחים בכל בית קפה, תחנות אוטובוסים, רכבות וכו’.
ביטוח לאומי ותשלומים שונים לכ 1500 משפחות חללי אוסלו. בעשור שקדם לאוסלו מספר הנרצחים עד על 41. במלאת עשר שנים להסכם עמד מס’ הנרצחים על 945 – יותר מפי עשרים!
ביטוח לאומי ותשלומים שונים לעשרות אלפי הפצועים.
פיצוי נזקי רכוש מפגיעת אבנים, בקבוקי תבערה, אוטובוסים מפוצצים וכדומה.
עלויות הכספים המועברים באופן קבוע ל”רשות הפלסטינית”.
עלויות החשמל, המים, הטלפון, ותשתיות נוספות אותן ישראל נוהגת להעביר ל”פלסטינים” בלי להתעקש יותר מדי על תמורתם.
עלויות המים המועברים באופן קבוע לירדן.
הוצאות הפגיעה בתיירות.
גדר ההפרדה
ה”התנתקות”
מלחמת שלום ההתכנסות, זו המכונה מלחמת לבנון השניה.
מיגון גגות בדרום, פיצויים לנפגעי הטילים בצפון, פסיכולוגים, עובדים סוציאליים.
שונות

מטבע הדברים, רוב הנתונים מעורפלים ותחשיב שכזה נתון להערכות יותר מאשר לעובדות מוסמכות. אולם העלויות החד פעמיות והעלויות השוטפות של ה”התנתקות”, של “גדר ההפרדה”, ושל האבטחה האזרחית בעשור האחרון (משכורות מאבטחים ועלויות נלוות) עוברות כנראה לבדן את הסכום המבהיל של 21 מליארד דולר – על פי החשבון הבא:

אם נניח שרק 50,000 בתי עסק תחנות אוטובוס וכדומה, נאלצים להעסיק מאבטח בעלות שכר ציוד והוצאות של כ 8000 ₪ בחודש, הרי שאנו מדברים על כ48 מליארד ₪ בעשר השנים האחרונות.

גדר ההפרדה היא בכלל סיפור מטורף לחלוטין. עלות כל קילומטר מוערכת כיום בכשמונה מליון ש”ח. ויש לנו כ 750 קילומטרים כאלה. כלומר מדובר בהוצאה ישירה של כ ששה מליארד ₪. אבל זה הכסף הקטן… את הגדר צריך לתחזק, וצריך להקים עבורה מערך צבאי שלם שפועל סביבה, בעלות שנתית של לפחות עוד מליון ₪ לקילומטר. הרמטכ”ל לשעבר בוגי יעלון הודה שיש לו דרכים יעילות וזולות הרבה יותר למנוע את הטרור. את מניעת הטרור עושים השב”כ והחיילים שבתוך השטח, כלומר מדובר באקט פוליטי של קביעת קו הגבול, הנעשה במעטה בטחוני כביכול. המפלצת המזיקה והמכוערת הזו שממילא תפורק לבסוף – תעלה לנו בעשור הראשון (קבוע +שוטף) כ: 13.5 מליארד ₪.

ראוי לציין כי עלות ההתנתקות הוערכה בתחילה ב4.5 מליארד ₪, תוך שנה הודיע מבקר המדינה כי העלות טיפסה משום מה ל 9 מליארד, ובתחשיבי אמת שנערכו על ידי הרבעון ‘נתיב’ – כבר טיפסו עלויותיה של ההתנתקות לכ 25 מליארד ₪.

הוסף לכך את הוצאות הביטחון השוטף ביש”ע שעלו בסדרי גודל עצומים מאז אוסלו, את הוצאות המלחמה האחרונה שהיא תולדה ישירה של בריחות אוסלו והסעיפים האחרים שהוזכרו וכפי הנראה אנו מדברים על סדרי גודל של יותר ממאה מליארד דולר. במילים פשוטות – ישראל משלמת כל שנה כ10% מהתוצר שלה – עבור ה”שלום” של אוסלו…

את קורבנות ה”שלום”, אף אחד לא יוכל להחזיר לנו, וכנראה שגם את מאה מליארד הדולרים הללו, פרס, בילין וחבריהם לא מתכוונים להחזיר. להיפך – שטפון המצלצלים של אוסלו ממשיך לזרום. כדאי לזכור את הסכומים הללו בפעם הבאה שהשמאל מסביר כמה עולות לנו ההתנחלויות. אך מה שחשוב הרבה יותר הוא שמאה מליארד דולר, הוא סכום המספיק לפיצוי של כ רבע מליון דולר (!) לכל משפחה ערבית ביו”ש ועזה בכדי למצוא את עתידה במקום אחר. העובדה שכוהני הדת המוסלמים נאלצים לאסור כיום את ההגירה הערבית אל מחוץ ליש”ע באמצעות צווים דתיים, מלמדת על כך שהערבים המכונים “פלסטינים” – יקפצו על המציאה.

במקום להמשיך ולהיקבר תחת מאבטחים גדרות ומצבות בעלויות מטורפות – ניתן להם משכנתאות שמנות, ניפרד מהם באמת לשלום, נחיל את הריבונות בכל הארץ, נפריח אותה – ונתרכז בסיפור האמיתי – זה של היהודים.

שתף את הפוסט:
הפוסט הקודם

השאר תגובה