לימין השלטון, לשמאל ההגמוניה ולערבים הסכין - ישראל מחר
הכרזותעלינו באתר חדש! במידה ויש שאלות או תקלות מוזמנים ליצור איתנו קשרליצירת קשר
י״ז בניסן ה׳תשפ״ד | 25/04/2024
חברה ומדינה מאמרים ופוסטים מהעבר

לימין השלטון, לשמאל ההגמוניה ולערבים הסכין

כ״ג באדר א׳ ה׳תשע״ו (מרץ 3, 2016)

לימין השלטון, לשמאל ההגמוניה ולערבים הסכין

לימין השלטון, לשמאל ההגמוניה ולערבים הסכין…
” אני סבור שהשימוש בכלי זה יביא לצמצום משמעותי בפעולות הטרור נגד מדינת ישראל, אזרחיה ותושביה” – הסביר ראש הממשלה – וביקש מן היועמ”ש חוות דעת בשאלה – האם ניתן לגרש משפחות מחבלים לעזה.
הפרשן המשפטי של רשת ב’ – משה נגבי – הסביר מיד כי הצעד עומד בניגוד לחוק הבינלאומי, בניגוד לאמנת ז’נבה ובניגוד לחוק הישראלי. עמדתו של הנגבי – שתמך בעבר במלחמת אזרחים במידה ויגורשו ערבים – אינה מפתיעה (מה שכן מוזר הוא מדוע מי שישלם את מחיר הדמים של עמדותיו, צריך לשלם גם את משכורתו. אולי כי “השידור הציבורי, שלך ובשבילך”…). בכל אופן, שלל משפטנים צבאיים ואזרחיים, החרו החזיקו אחר הנגבי – וכבר ברור שהבג”ץ לא יאפשר לבצע את הצעד הכל כך מתבקש למניעת מעשי הרצח.
לפני כשבועיים, בתשובה לעתירה שהגישה תנועת ‘רגבים’ בתביעה להרס בניה בלתי חוקית שמבצע האיחוד האירופי בשטחי C (שטחים שבשליטה ישראלית מלאה) השיב בכעס שופט בית המשפט העליון מני מזוז כי “החוק הוא לא חזות הכל – יש גם שיקולים מדיניים”
כלומר יש ויש שיקולים שגוברים על החוק.
מעניין…
כשמדובר במדיניות שתואמת את השקפת עולמו של בג”צ – החוק זה לא הכל. אך כשמדובר בהכרח להציל חיי אדם, כל בכירי המשפטנים כורעים ומשתחווים לחוק.
אך באמת הבעיה אינה “כנופיית שלטון החוק” ( מונח שנטבע על ידי נשיא המדינה ראובן ריבלין, לאחר סיכול מינויו לשר המשפטים.)
הבעיה היא ראש הממשלה.
תפקידו של ראש הממשלה הוא להגן על עמו. תפקידו של היועמ”ש להגן על ראש הממשלה. במילים אחרות – אם ראש הממשלה חושב שגירוש משפחות מחבלים לעזה, יציל חיים, עליו לעשות זאת אתמול. למה לעזאזל הוא שולח מכתבים מתוקשרים? אם זה מה שהוא חושב שיציל חיים, חובתו(!) לעשות זאת מיד ותפקידו של היועמ”ש הוא לכסות לו את ה…
מנדלבליט לא צריך לאשר או להמליץ, מנדלבליט צריך לעשות בדיוק את מה שעשה מזוז כשחש שהחוק לא רלוונטי. מנדלבליט צריך למצוא את התקדימים הבין לאומיים, להסביר למה במקרה זה “החוק זה לא הכל…”, להסביר שאנו במצב מלחמתי, לייצר את המעטפת שמגינה על רוה”מ ובמידת הצורך ליזום שינויי חקיקה וכולי. אם הוא לא מסוגל לעשות זאת, חייב רוה”מ להביא יועץ אחר במקומו (ואם צריך לשנות לצורך כך את החקיקה).
אבל אצלנו התהפכו היוצרות. ראש הממשלה הוא הפקיד והיועמ”ש הוא בעל הבית.
זה מאוד נוח לראש הממשלה. מה אתם חושבים? שנתניהו לא יודע איזה תשובה יקבל?
אבל מעתה, יסיר הימין מעליו את האשמה ויטילה על ה”כנופיה”.
איזה סידור נפלא…
נתניהו שומר על “שלטון החוק” ומאפשר לו לשבט את עצמו ולמנות ללא מכרז (כי החוק זה לא הכל…) את אנשי ה”שלטון” הזה, לתפקידים החזקים במדינה.
לתפקיד ראש הפרקליטות, מאפשר נתניהו למנות כמועמד יחיד את שי ניצן, ובדיוק באותה שיטה – שוב כמועמד יחיד – מאפשר נתניהו למנות יועץ משפטי לממשלה, שכבר הוכיח את כפיפותו ל קבוצת “שלטון החוק”. (האם מישהו מופתע מכך שמנדלבליט ממהר “למלצר” את סגירת התיק של פרקליטת מחוז ת”א לשעבר – רות דוד, ומגיש לנו אוטומטית את התבשיל שבישל קודמו – ה’שף’ ויינשטין?).
בתמורה לשמירת ההגמוניה של “שלטון החוק”, מאפשר ה”שלטון” הזה לנתניהו להמשיך ולשבת על כסאו – בלי ‘טלטולים’ מוגזמים.
הימין בוחר בנתניהו ומאשים את ה”כנופיה”, ל “שלטון החוק” לא אכפת כי הוא הרי ממנה את עצמו, לא סופר את הבוחר – וכולם מרוצים.
לימין השלטון, לשמאל ההגמוניה ולערבים הסכין…
“השמש זרחה,
השיטה פרחה
והשוחט שחט” (ח”נ ביאליק – לאחר פרעות קישיניב)

שתף את הפוסט:

השאר תגובה