למה לי פוליטיקה עכשיו? - ישראל מחר
הכרזותעלינו באתר חדש! במידה ויש שאלות או תקלות מוזמנים ליצור איתנו קשרליצירת קשר
י״ח באדר ב׳ ה׳תשפ״ד | 28/03/2024

6 תגובות

  • אחד הסיבות העיקריות של “התיקו” הזה נוצר בגלל שהיום בעזרת הפייסבוק יותר ויותר פוליטיקאים מצליחים להעמיד תוך קמפיין קצר וממוקד מפלגות קטנות של 5-6 מנדטים וזה יוצר מצב שיש יותר מדיי מפלגות והם לא מצליחים להגיע להסכמות. בעבר לפני עידן הרשתות החברתיות היה קשה מאד לרוץ על נישה של 5-6 מנדטים כי לא היה לך יכולת לשווק תוך חודשים ספורים את עצמך. היום זה אפשרי וזה מה שגורם לתקיעה בין השאר.

  • לתיקו הזה יש שם, וכולנו מכירים את השם הזה. האיש שבכוונה מעדיף ממשלות זמניות שרומסות כל מי שבטעות נכנס לשם. אבל בליצקריג של הסתערות ברגע שהשטח סוף-סוף יתפנה יהיה מאוד בעייתי. חשוב להגיע לרגע הזה “בנוי”, מגובש ועם גרעין כבד שבא אחריך ומשם לצמוח. כי ברגע שהשטח יתפנה יקום פה רעש אדיר, מיליוני מפלגות חדשות, לא רק שזה יהיה קשה במיוחד לצמוח שם מאפס/כמעט מאפס, זה פשוט לא נכון תדמיתית להיות בין אלה שחיכו ועכשיו החליטו “למה לא אני אם השטח פנוי”. יש הרבה דרכים להתחיל להיבנות כבר עכשיו (ולאו דווקא להגיד רשימה לוועדת הבחירות), אבל חייבים להיבנות ולא רק לחכות.

  • סופ״ש טוב למשה לחברי זהות,
    נדמיין לרגע שזהות הייתה נכנסת לכנסת ,במועד הנוכחי,עם 4 מנדטים. יכול להיות שהתיקו עדיין היה בתוקף. אבל זהות וסמוטריץ היו עומדים על עמדתם שלא להרכיב ממשלה בשיתוף הערבים/מרץ/מירב מיכאלי.
    ואילו בנט/ליברמן/סער היו מנסים להתחבר ליאיר לפיד ולערבים/מרץ/מירב מיכאלי.
    לדעתי, היה הרבה יותר מעניין ומספר ״הצדיקים מבין חברי הכנסת״ היה אולי מוכפל. מה שיותר חשוב שבשורתה של זהות היה נשמע בעצמה חזקה יותר מאשר כעת.
    ואז בבחירות הבאות,זהות הייתה יכולה לקבל הרבה יותר מנדטים.
    מלבד זה,בנט באמת בוגד במצביעיו (גם בגין בגד בהם כשהחזיר את סיני) אבל אם הוא יצליח להשפיע בנושאים כמו דיקטטורת שלטון החוק,המדיניות מול איראן,משילות יהודית בכל ארץ ישראל,כלכלה חופשית -אז נרוויח כולנו.
    כנראה שגם אם נתניהו היה מצליח להרכיב ממשלת ימין ללא ניספחים מהשמאל/מרכז -ממשלתו לא הייתה שורדת מספיק זמן בגלל התנהלותו מול שותפיו בממשלה.
    שבת שלום
    גבי

השאר תגובה