לקחי המלחמה בין רוסיה ואוקראינה - ישראל מחר
הכרזותעלינו באתר חדש! במידה ויש שאלות או תקלות מוזמנים ליצור איתנו קשרליצירת קשר
י״א בניסן ה׳תשפ״ד | 19/04/2024
מחשבים מסלול

לקחי המלחמה בין רוסיה ואוקראינה

כ״ז באדר ב׳ ה׳תשפ״ב (מרץ 30, 2022)

לקחי המלחמה בין רוסיה ואוקראינה

בואו נדבר על הלקחים הצבאיים שאנו בישראל, יכולים להפיק כבר עכשיו, ממלחמת רוסיה אוקראינה.

ובכן יותר מחודש חלף מאז שהחלה המערכה, ואפשר לומר בפה מלא שאוקראינה מנצחת – ובגדול.

הצבא הרוסי האימתני, שכולנו (כולל אני) חשבנו שיסיים את המערכה בניצחון קל ובתוך זמן קצר, שקוע עמוק בבוץ האוקראיני, סופג אבדות כבדות, ורחוק מאוד מלהשיג את יעדיו.

עכשיו בואו ונשווה את המצב לישראל ואוייביה. נניח שנפתחת כאן מערכה בשתי חזיתות, חמאס בדרום וחיזבאללה בצפון – מול ישראל.

לאיזה דגם של לחימה במלחמת רוסיה/אוקראינה, הייתם משייכים את צה”ל, ולאיזה דגם את החיזבאללה והחמאס?

לא מסובך להבין שטורי השריון, חיל האוויר והארטילריה, בסיפור הזה, משותפים לצה”ל ולצבא הרוסי – בעוד שהפעולה שמתבססת על חוליות קטנות וחמושות בנשק מתקדם (בעיקר טילי כתף) מייחדת את האוקראינים ואת האוייבים הממתינים לנו כאן מעבר לגבול.

המשמעות היא שאנחנו בבעיה גדולה מאוד! כי אם הדוקטרינה האוקראינית מנצחת עכשיו את הדוקטרינה הרוסית, המשמעות היא שהדוקטרינה החיזבלאית, תנצח את הדוקטרינה הצה”לית.

יהיו מי שיטענו שההשוואה רחוקה מלהיות מדוייקת. ובכן זה נכון, הדמיון לעולם אינו מושלם, ואולם ההבדל הוא דווקא לרעת צה”ל. כי הרוסים לא מגינים אלא תוקפים, הם היוזמים, הם המתכננים, ואין להם צורך להגן על עריהם ובסיסיהם שבמולדת. האוקראינים לא מפציצים את הטנקים הרוסיים בעודם בימ”חים ובשטחי הכינוס ברוסיה. הם לא מפציצים את מסלולי ההמראה של מטוסי הקרב הרוסיים, לאוקראינים אין מאות אלפי טילים מדוייקים וארוכי טווח שערוכים ומוכנים לשבש לחלוטין את כל מערך הגיוס המהיר של צבא האוייב. לצה”ל לא יהיה שום דבר מהיתרון הגדול הזה של הצבא הרוסי.

תקיפת יישובי הספר בצפון ובדרום תעשה לאחר ריכוך ארטילרי מדוייק ומסיבי שיקשה מאוד על צה”ל להתמודד מול היתרון הגדול ממילא של מלחמת הגרילה החיזבללאית והחמאסית. דרכי הצפון יהיו חסומות, אנדרלמוסיה גדולה תתחולל בשטחי הכינוס, שום דבר ממה שהכרנו בהתגייסות למלחמות ישראל שבעבר, לא יהיה דומה לעידן הטילים המדוייקים.

טוב אז עד כאן אנחנו כבר יכולים להפיק שני לקחים גדולים וחשובים ממלחמת רוסיה/אוקראינה.

הלקח הראשון – צה”ל לא יהיה שם כדי להגן על יישובי הספר! שיירות הטנקים שלו, יתקעו בדיוק כמו השיירות הרוסיות. טילים מדוייקים, חוליות אוייב שיחדרו לעומק השטח, ומן הסתם גם שותפות פעילה של ישראל הערבית, לאורך וואדי ערא, המשולש וכמובן בנגב, יעסיקו את צה”ל הגדול והמסורבל וישאירו את שלומי את מטולה, את בארי ואת שדרות – חסרי הגנה.

מסקנה ראשונה – תושבי היישובים, הם שצריכים להגן על יישוביהם עד שצה”ל ישיב ליידו את השליטה במרחב ויעביר את המלחמה לשטח האוייב.
הלקח השני – מי שמכתיב את הכללים, הוא שינצח, ובלי קשר לעוצמתו הצבאית.
פוטין הכניס צבא שכל כוחו במאסות ובתמרון, אל תוך מערכה שמתנהלת בכללים שהוכתבו על ידי יריביו, כללים שמבטלים את שני היסודות הללו.

השריון שלו אינו מתפרס ומתקדם תוך תנועה ואש, אלא נע בשיירות אל תוך שטחים בנויים, והופך טרף קל לציידי הטנקים האוקראינים.

אם כן מסקנה השניה עבורינו היא – שצה”ל חייב להחזיר לעצמו את הכתבת כללי המערכה. לא אכנס כאן לפרטים אולם זה ניתן בהחלט לביצוע. כניסות מהוססות לעזה, דוגמת הכניסות הרוסיות לערי אוקראינה, תוך המתנה ל”טעינת מצברי הלגיטימציה” (כפי שהתבטאו מפקידם בכירים אצלנו), יסתיימו תמיד בטבח בחיילינו ובהפסד צורב.

ישראל צריכה לקבוע את הכללים, להכריז עליהם, לעמוד בכל לחץ בין-לאומי, ולקיימם – אחרת נמשיך להתדרדר מהפסד להפסד.

לסיכום חברים:

צה”ל צריך לשחרר את חייליו משירות על ציודם האישי המלא! כל חייל יקבל ארון כספת להתקנה בביתו יצוות לצוות מרחבי בפיקוד מקומי, צוות שיוכל לתת מענה לכל איום מיידי.

ליהודים בארץ, יוצאי הצבא, אין כיום נשק בביתם, נשק להגנה מפני איום חיצוני, נשק שגם ירתיע מפני פעילות עבריינית. ליהודים יוצאי הצבא אין נשק כי השלטונות לא סומכים עליהם.
אבל כפרי הערבים והבדואים, עמוסים לעייפה בכלי נשק והשר המוזר לביטחון פנים, מגלה לכך הבנה.

חברים – הביטו על אוקראינה והבינו, שאם לא נחלק נשק לחיילים המשוחררים, ואם לא נבין שהם הראשונים לשמור על יישוביהם – אנו עלולים חלילה וחס לראות יישובים בקו החזית שנופלים בשלמותם בידי החיזבאללה והחמאס בשעה שצה”ל אינו מוצא את ידיו ורגליו תחת מתקפות טילים מדוייקות על כל נקודה אסטרטגית בישראל.

שתף את הפוסט:

24 תגובות

  • ועוד אחד, בהקשר של רוסיה/אוקראינה וישראל/ארצות ערב: הטיעון של פוטין היה שהוא יוצא להגן על “רוסים אותנטיים” שחיים באוקראינה ונתונים להתקפות. הוא סיפח בהבל פה 2 אזורים אוקראינים והחליט שמהיום והלאה הם רוסיים. ועכשיו חשבו: בהרבה אזורים במדינה הרוב – או חלקו – הוא ערבי. מה יקרה אם מחר בבוקר אחת המדינות הערביות שגובלות אתנו (ואף אחת, כולל ירדן, לא בדיוק מחסידי אומות העולם) קמה ומודיעה שמדינת ישראל מתנכלת לערבים הסורים/לבנונים/ירדנים/מצרים/סודנים (או כל מי שאתם רוצים) והיא יוצאת להגנתם ומספחת את השטח הזה, ובדרך אגב גם עוד כמה שטחים נבחרים? אבל “מנהיגינו”, אלה שיושבים ברעננה, לא רואים את זה כך, ולכן מדינת ישראל עדין תומכת, סליחה “נייטרלית”, ברוסיה. זה לא יעזור לנו בעתיד, שלדעתי קרוב למדי, וראינו את תגובת שרי החוץ הערבים שהשתתפו ב”פסגה” שנערכה בשדה בוקר ולא בירושלים, ופתאום כולם גילו, אחרי שר החוץ האמריקאי (היהודי) שצריך עוד מדינה ערבית כאן, ב”שטחים” שנמצאים “ממערב לירדן”.

  • נשמע מפחיד. האמת היא, לדעתי העולם (“הסדר העולמי החדש”) נתן לפוטין את אוקראינה. הוא לקח נתח ראשון (חצי האי קרים) תחת אובמה, ועכשיו יקח את השני. אף אחד כמובן לא חשב שהוא יפספס כל כך בגדול, אחרי הכל, “רוסיה הגדולה והחזקה” לעומת מדינה, שאפילו שהיא גדולה, עדין קטנה מרוסיה. האוקראינים גם פותו להאמין שאם ימסרו את הנשק הגרעיני (שהרוסים פתחו שם) לרוסיה הם יהיו בטוחים, כי הרי כולם חתמו להם על פיסת ניר שהבטיחה להם הרים וגבעות. אבל חתימות לחוד ו”הסדר העולמי החדש” לחוד, ואלה למעשה מנהלים את העולם, ולכן, גם אם האוקראינים עומדים באומץ הם לא יקבלו מה שהם רוצים וצריכים, וראו איך אוביידן (שילוב של אובמה + ביידן) “לא שומע טוב” כשהם רוצים מטוסים בעיסקה סבובית עם פולין, שמוכנה לכך. ומזה אפשר גם לנסות להסיק מה יקרה לנו – בדיוק כמו שאמרת, משה.

  • שמי, מאיה אליהו אחרי 12 שנות נישואים, בעלי ואני רבנו בצורה כזו או אחרת עד שהוא עזב אותי לבסוף ועבר לקליפורניה כדי להיות עם אישה אחרת. הרגשתי שהחיים שלי נגמרו והילדים שלי חשבו שהם לעולם לא יראו את אביהם שוב. ניסיתי להיות חזקה רק כלפי הילדים, אבל לא הצלחתי לשלוט בכאב שייסר את ליבי, הלב שלי התמלא בצער ובכאבים כי באמת הייתי מאוהבת בבעלי. אני חושב עליו כל יום ולילה ותמיד הלוואי שהוא יחזור אליי, הייתי ממש מוטרד והייתי זקוק לעזרה, אז ביקשתי עזרה באינטרנט ונתקלתי באתר שמציע שד”ר אלאבה יוכל לעזור לשעבר שלו לחזור. אז הרגשתי שאני צריך לנסות את זה. פניתי אליו והוא אמר לי מה לעשות. עשיתי את זה ואז הוא עשה לי כישוף אהבה. 48 שעות לאחר מכן בעלי באמת התקשר אלי ואמר לי שהוא מאוד מתגעגע גם לילדים, כל כך מדהים!! אז, אז הוא חזר באותו יום, עם הרבה אהבה ושמחה, והתנצל על טעותו ועל הכאב שהוא גרם לי ולילדים. הנישואים שלנו היו חזקים יותר מבעבר, הכל הודות לד”ר אלאבה. הוא כל כך חזק והחלטתי לשתף את הסיפור שלי באינטרנט שד”ר אלאבה היה אשף אמיתי וחזק. אני תמיד אתפלל שהיא תחיה הרבה זמן לעזור לילדיה בשעת צרה, אם את כאן וצריכה בחזרה אקסית או שבעלך עבר לאישה אחרת, תפסיקי לבכות, צור קשר עם גלגל האיות העוצמתי הזה מיד. הנה כתובת הדוא”ל שלו ליצירת קשר בכתובת: {[email protected]} או WhatsApp / viber אותו באמצעות איש הקשר שלו למטה +1(425) 477-2744 תודה לך ד”ר אלאבה.

  • מסכים עם תוכן המאמר, אבל ברשימת ההבדלים בינינו לרוסיה יש עוד הבדל מהותי לרעתנו והוא כמובן העומק האסטרטגי העצום של רוסיה לעומתנו.
    לשנות מיד את מדיניות הרשיונות לנשק. כשלמחבל יש M16 וגם יוזמה. ולנו במיקרה הטוב יש במיקרה עובר אורח עם אקדח. לא כוחות! רשיונות נשק לכל אדם שפוי שרק יבקש. גם לנשק ארוך קנה וגם בתוך הקו הירוק. תרבות נשיאת נשק באחריות וזהירות. כל מי שבידו נשק שילך להתאמן. נשק ביד לא מיומנת מסוכן למשתמש ולסביבה.
    בישובים יש לנו כיתות כוננות. זה לא מספיק לטעמי, שכן במפגש עם מחבלים יש תמיד שניות ודקות קריטיות שאתה צריך להסתדר עם המחבל עד שכיתת הכוננות תגיע.
    אני לא מומחה צבאי אבל אין ספק שדרוש גיבוש דוקטרינה ותו”ל להשמדת אוייב מחופר באוכלוסייה אזרחית באופן יעיל ומהיר עם מינימום נפגעים לכוחותנו.

  • מדויק משה, כדברך דיבר וגם המליץ האלוף במיל’ גרשון הכהן והציע גם הוא להקים כעין מיליציות אזרחיות להגנת העורף,
    רק שעצות כעין אלו מסמלות שוב ששנותיה של הישות הציונית (שם מדויק מאוד נתנו האיראנים..) בסכנה שכן להבדיל גם בגרמניה הנאצית לקראת תבוסתה הוקמו יחידות מעין אלו שכונו “פולקסשטורם”..

  • על מה מבוססות המסקנות למלחמה בדרום מערב רוסיה , כמות הפייק התשקורתי באירוע הזה עולה על כל דמיון , כשערפל הבולשיט יתפזר נדע ראשית אם בכלל היתה פה מלחמה בין שתי מדינות או מלחמה של כת האליטות הגלובל-ליסטיות נגד האזרחים
    שנית אם במלחמה אמיתית בין שתי מדינות עסקינן , לא הייתי ממהר להספיד את צבא רוסיה , להזכיר שבמלה”מ 2 הנאצים הגיעו למרחק תחנת אוטובוס אחת ממוסקבה ,אם זה על אמת , אז כמו שהודברו הסוציאל -נאצים ועוזריהם של אז כך ימוגרו הפרוגרסיב -נאצים של היום שהם צאצאי וממשיכי ה”עוזריהם” של אז

    • אתה יודע למה הנאצים הגיעו עד מוסקבה? כי סטאלין משך אותם לעומק הקור הרוסי. למקום שבו תהיה לגרמנים בעיית אספקה ואי יכולת לגיחות הפצצה מהירות. הרוסים התנהלו בגאונות אסטרטגית למרות שחיי אדם אצלם הם כקליפת השום

      • לפי מה שלמדתי דבריך אינם מדוייקים בלשון המעטה מה שהיה הוא שסטאלין הפרנואיד טיהר וגילח את כל צמרת הצבא האדום תקופה קצרה לפני ה”ברברוסה” (בהשגחה עליונה המארשל ז’וקוב לא חוסל)
        מרגלים שהיו בגרמניה דיווחו לסטאלין שעומדת לבוא מתקפה , הוא סירב להאמין בבוטחו ב”ריבנטרופ מולוטוב” (בטחונו בהסכם גם נתן לו לקצור את צמרת הצבא) , בשלושת השבועות הראשונים לפלישה כאשר הצבא האדום סופג מליני קורבנות ושבויים והגרמנים שטפו כבר את רוב אזור אוקראינה ,סטאלין נכנס להלם קרב ונעלם , רק אז התחיל לחזור לציבור ונתן את הנאום המפורסם על גיבורי רוסיה מתקופת הצארים
        אבל ה”גאונות הצבאית ” ממש לא של סטאלין אלא של ז’וקוב וכנראה עוד כמה ששרדו את הטיהורים
        ויותר מכל ל מוכנות הקרבה למען המולדת הרוסית של החיילים והקצינים הזוטרים , שאפילו גברה על כל העוולות שעולל להם סטאלין ומשטרו עם ה.נ .ק. וו .דה שירו במי שנסוג ו”גדודי העונשין” שאליהם שלח המשטר את כל מי שנחשד בחתרנות למות כבשר תותחים

        • היטלר וסטלין (שניהם ימ”ש) היו שניהם קומוניסטים, למרות שכולם נוטים לקרוא לנאציזם “ימין”, אבל אם מפרקים את המלה מגלים שהיא מורכבת מנציונל סוציאליזם. מש”ל. שניהם היו פרנואידים, והיטלר יצא למתקפה על רוסיה, כנגד כל הגיון, כי נודע לו (ולא משנה כמה אמת יש בכל הספורים האלה) שרוסיה עומדת לתקוף אותו. אז הוא עשה “הקם עליך” ויצא למלחמה שבסופו של דבר גמרה אותו. הענין הוא שלמרות שהיו לקומוניסטים/סטלין מתנגדים בתוך רוסיה כולם קמו להגן על המולדת, וחשבו שעם הצרה הפנימית (סטלין) יסתדרו אח”כ. זה לא עבד, כמו שכולנו יודעים היום.

    • אבל להבדיל ממלה”מ ה2 פה מדובר במתקפה רוסית יזומה, וגם לפני אותה מלחמה היתה תקיפה סובייטית על פינלנד, התנהלותה היתה איומה ונוראה אך לא סותר שבסוף סטאלין השיג את מטרתו בה (כנ”ל יהיה באוקראינה כנראה)

השאר תגובה