פרשת חיי שרה תשע"ג - ישראל מחר
הכרזותעלינו באתר חדש! במידה ויש שאלות או תקלות מוזמנים ליצור איתנו קשרליצירת קשר
ט׳ באדר ב׳ ה׳תשפ״ד | 19/03/2024
מאמרים ופוסטים מהעבר פרשת השבוע

פרשת חיי שרה תשע”ג

כ״א במרחשוון ה׳תשע״ד (אוקטובר 25, 2013)

פרשת חיי שרה תשע”ג


יב וַיֹּאמַר ה’ אֱ-לֹהֵי אֲדֹנִי אַבְרָהָם הַקְרֵה-נָא לְפָנַי הַיּוֹם וַעֲשֵׂה-חֶסֶד עִם אֲדֹנִי אַבְרָהָם. יג הִנֵּה אָנֹכִי נִצָּב עַל-עֵין הַמָּיִם וּבְנוֹת אַנְשֵׁי הָעִיר יֹצְאֹת לִשְׁאֹב מָיִם.
יד וְהָיָה הַנַּעֲרָ אֲשֶׁר אֹמַר אֵלֶיהָ הַטִּי-נָא כַדֵּךְ וְאֶשְׁתֶּה וְאָמְרָה שְׁתֵה וְגַם-גְּמַלֶּיךָ אַשְׁקֶה אֹתָהּ הֹכַחְתָּ לְעַבְדְּךָ לְיִצְחָק וּבָהּ אֵדַע כִּי-עָשִׂיתָ חֶסֶד עִם-אֲדֹנִי. טו וַיְהִי-הוּא טֶרֶם כִּלָּה לְדַבֵּר וְהִנֵּה רִבְקָה יֹצֵאת אֲשֶׁר יֻלְּדָה לִבְתוּאֵל בֶּן-מִלְכָּה אֵשֶׁת נָחוֹר אֲחִי אַבְרָהָם וְכַדָּהּ עַל-שִׁכְמָהּ. טז וְהַנַּעֲרָ טֹבַת מַרְאֶה מְאֹד בְּתוּלָה וְאִישׁ לֹא יְדָעָהּ וַתֵּרֶד הָעַיְנָה וַתְּמַלֵּא כַדָּהּ וַתָּעַל.
יז וַיָּרָץ הָעֶבֶד לִקְרָאתָהּ וַיֹּאמֶר הַגְמִיאִינִי נָא מְעַט-מַיִם מִכַּדֵּךְ. יח וַתֹּאמֶר שְׁתֵה אֲדֹנִי וַתְּמַהֵר וַתֹּרֶד כַּדָּהּ עַל-יָדָהּ וַתַּשְׁקֵהוּ. יט וַתְּכַל לְהַשְׁקֹתוֹ וַתֹּאמֶר גַּם לִגְמַלֶּיךָ אֶשְׁאָב עַד אִם-כִּלּוּ לִשְׁתֹּת. כ וַתְּמַהֵר וַתְּעַר כַּדָּהּ אֶל-הַשֹּׁקֶת וַתָּרָץ עוֹד אֶל-הַבְּאֵר לִשְׁאֹב וַתִּשְׁאַב לְכָל-גְּמַלָּיו. כא וְהָאִישׁ מִשְׁתָּאֵה לָהּ מַחֲרִישׁ לָדַעַת הַהִצְלִיחַ ה’ דַּרְכּוֹ אִם-לֹא .


כל הסימנים במציאות תואמים בדיוק למה שאמרנו שיהיה. כל הנבואות השחורות שלנו תואמות בדיוק את מה שקרה בסופו דבר. הקטיושות אכן עפו על אשקלון, ההתפרקות הערכית מארץ ישראל – ואובדן הלגיטימיות שבאה בעקבותיה. כולנו עומדים משתאים נוכח הדיוק של תחזיותינו.
אמרנו שאטימות הבג”ץ לערכי האומה, תביא בסופו של דבר, לאבדן הלגיטימיות של המוסד הזה ולחרב פיפיות נגד עצמו – וכך בדיוק קרה.
ימי ההסתה הקבועים בכל נובמבר – הביאו לכך שבמפלגת העבודה כבר מחפשים כיצד לבדל עצמם מזיכרונו של רבין.
ואנו עומדים משתאים. הנה הכל מסתדר במציאות בדיוק כפי שצפינו.
אבל אליעזר עבד אברהם, למרות ההוכחות הברורות שהוא מקבל, עדיין אינו יודע אם מצליח ה’ דרכו אם לאו.
זה שמתברר שצדקנו, כלל לא מבטיח שגם נצליח. נכון לעכשיו ההיפך הוא הנכון, אנו עומדים משתאים ובכל זאת המציאות ממשיכה להתקדם על פי מתווה אוסלו. עם הצדק לבדו לא הולכים למכולת… בשביל להצליח צריך לעבוד.
אם לא נכין לעם ישראל מסלול אלטרנטיבי לדרך אוסלו – הוא ימשיך לצעוד בדרך היחידה שיש לו.
ואנו נמשיך להשתאות.
שבת שלום,
משה פייגלין

שתף את הפוסט:

השאר תגובה