פרשת לך לך תשפ”ב
ט׳ במרחשוון ה׳תשפ״ב (אוקטובר 15, 2021)
וַיְהִי אַבְרָם בֶּן-תִּשְׁעִים שָׁנָה וְתֵשַׁע שָׁנִים וַיֵּרָא ה’ אֶל-אַבְרָם וַיֹּאמֶר אֵלָיו אֲנִי-אֵ-ל שַׁ-דַּי הִתְהַלֵּךְ לְפָנַי וֶהְיֵה תָמִים.
אל תאבד את התמימות, אומר מלכו של עולם לאבי האומה – אתה אמנם כמעט בן 100 וכבר ראית הכל, אבל גם כשבדרך הטבע נראה שאפסה תקווה, התמימות הזו היא הכוח שבאמצעותו תתקיים הברכה.
ובאמת – מאז ועד היום – העולם היהודי שייך לתמימים, לאלו, שכשהא-לוהים קורא להם מקירות ליבם ואומר ‘לך לך’ –
הם , תמימים שכמותם – לעולם לא מפסיקים ללכת.
התמימים הללו, שמחזיקים אמת גדולה ולא מתייאשים, הם אלו שקובעים את כוון ההסטוריה.
הצלחת הציניים, אנשי הרגע, ממשכני החלום תמורת ההווה – אינה באמת הצלחה.
“היה תמים” אומר הא-ל לאברהם. גם כשאינך מבין מהיכן יכולה עוד לצמוח לחלומך אחיזה במציאות.
“התהלך”
אל תפסיק ללכת. כל עוד אתה הולך “לפני” הולך לאורי, מחובר לבריתי, מחובר לנצח – אתה בהכרח מנצח.
מהצלחת ממשכני החלום תמורת ההווה לא יישאר דבר. אבק היסטורי ותו לא.
אבל אתה אברהם – אב המון גויים אתה ובשורתך תחייה לנצח את האנושות.
אתה ההולך לפני בתמימות אל תוך הערפל, אתה המנצח הגדול.
2 תגובות
יש לי שאלה על הניסיון של אברהם מול נמרוד, כשנמרוד אומר לאברהם לבחור בין להתפלל לפסל או להישרף בכבשן האש ואברהם בוחר בכבשן האש, אז אני לא מבין איך מסתדר פה העניין של קדושת החיים ופיקוח נפש?
העיקרון של קדושת החיים לא דוחה עבודה זרה שהיא אחת מ3 עבירות שיהרג ואל יעבור.