שנים סינים עם כליה - ישראל מחר
הכרזותעלינו באתר חדש! במידה ויש שאלות או תקלות מוזמנים ליצור איתנו קשרליצירת קשר
י״ט באדר ב׳ ה׳תשפ״ד | 29/03/2024
שנים סינים עם כליה

אחת ליום בממוצע, נרצח בסין אדם, במימון מדינת ישראל. את הנתון הזה מספק לנו עוה”ד היהודי הקנדי דיויד מטאס מארגון בני ברית. מטאס – שכתב כמה ספרים בנושא האנטישמיות, אינו יכול להבין כיצד זה מדינת ישראל המטיפה לעולם כולו את לקחי השואה, הנה למעשה המדינה היחידה בעולם המערבי התומכת כספית ברצח ציני של מתנגדי המשטר הסיני.
איך זה קורה.

ע”פ מקורות רפואיים בישראל, כ 30 איש נשלחים מישראל בכל חודש, לביצוע השתלות בסין, במימון חלקי או מלא של קופות חולים הפועלות במסגרת חוק הבריאות הממלכתי. זה משתלם לקופות החולים כיוון שניתוח השתלת כליה זול הרבה יותר משנים ארוכות של דיאליזה ומניתוח השתלת כליה בארה”ב או אירופה. כמה חברות ישראליות – מסחריות עוסקות בתווך בין החוות לגידול איברים בסין, לבין קופות החולים בארץ. מדובר בשוק מסגסג של עשרות מיליוני דולרים בשנה. כשמגיע החולה הישראלי לסין נעשית בדיקה להתאמת רקמות, ולעיתים קרובות מובאים כמה איברים עד שמוצאים עבור החולה את האיבר המתאים. משום מה אין כמעט צורך בהמתנה. מקור האיברים אינו תרומה תמימה. אין דבר כזה כרטיס אד”י בסין.. על פי דוחות מפורטים של כמה וועדות חקירה – ביניהן וועדה קנדית המורכבת מחבר פרלמנט קנדי לשעבר, מומחה לאיזור אסיה ופסיפיק ומאותו עורך דין יהודי העוסק בזכויות האדם בכלל ובאנטישמיות בפרט – מגדלים בסין במחנות ריכוז מיוחדים, אנשים שהמשטר הקומוניסטי רואה בהם איום. מדובר במשהו הדומה לחוות פיטום אווזים. כשמגיע החולה המערבי לסין, “מורידים מן המדף” את הסיני המתאים ביותר וכורתים ממנו את האיבר הנראה מתאים להשתלה. זה יכול להיות קרנית, כליה, לב , כבד או כל איבר אחר. לעיתים נדרשים עד שמונה “תורמים” שכאלה – עד שמוצאים את האיבר המתאים. בדרך כלל משתלם להשאיר את “התורמים” בחיים – יש להם עוד מה לתרום… על פי הוועדה הקנדית, כ-45,000 השתלות כאלו, התבצעו מאז שנת 2000.

זה מוזר שמדינה שקמה כמענה למחנות ההשמדה הנאציים, משתפת פעולה עם תהליך שכזה. אילו הנאצים היו מוכרים את איבריהם של היהודים למדינות המערב, היה ביתן שלם ביד-ושם מוקדש רק לסיפור הזה. אבל את לקחי השואה אנו מיישמים באופן סלקטיבי. כי הרי מי רוצה להתערב בענייניה הפנימיים של מעצמת העל המתפתחת? ומי רצה להתעסק עם היטלר בשנות ה 30? לנו אין עניין להיות מוסריים בגלל כמה סינים, בדיוק כמו שלעולם המערבי לא היה עניין לצאת מגדרו עבור היהודים. אכן הצלחנו להפוך למדינה מערבית מודרנית.

למרבה הפלא, ארגוני השמאל ו”זכויות האדם” בישראל, אינם יוצאים מכליהם בשל התופעה הזו. אולי בגלל שמדובר באיברים סיניים שנכרתים על ידי המשטר הקומוניסטי, ולא באיברים “פלסטיניים” הנכרתים בידי ישראל. השמאל שידע בעבר לעכל את אימי הקומוניזם הסטליניסטי, אינו מתרגש מזוועות הקומוניזם הסיני. אז אין מה לצפות מישראל לאמירה מוסרית בנושא הזה, בוודאי לא לפעולה מעשית כל שהיא. אולם למרבה הפלא – נוצרה כאן הזדמנות פז ליהדות, לומר את דברה, ולהביא לתיקון עולם ולקידוש ה’ שאין כדוגמתו. אם גדולי ישראל יפסקו בצורה ברורה, כי קבלת תרומת איברים מסין – אסורה בשל החשדות הקשים הללו, תהיה בפסיקה הזו אמירה מוסרית חזקה הרבה יותר מכל הפגנה או מחאה אחרת. ראשית – פסיקה שכזו תציל בכל חודש כ עשרה נרצחים פוטנציאליים – כשליש מהחולים הם אנשים דתיים. אך חשוב הרבה יותר. לאמירה היהודית התורנית יש משקל מוסרי רב בקרב האנושות המונוטאיסטית. קיים סיכוי טוב שאמירה הלכתית שכזו תיצור לחץ ציבורי בקרב מאמיני כל הדתות הגדולות בעולם.

תיקון עולם הוא אמירה יפה שמשננים שלוש פעמים ביום בתפילת ‘עלינו לשבח’ – אך לא מתייחסים אליו כאל עניין מעשי.

הרב לאו מזועזע מכך שילדים גוועים ברעב. התבטאות חשובה בכוון הנכון. הנה כבוד הרב, הנה כבוד הרבנים כולם – יש לכם הזדמנות לעשות משהו מעבר למילים. הניעו תהליך שבו כל גדולי הדור יוציאו פסק חד משמעי לכל הזרמים. אסור לקבל איברים בסין – זו שותפות ברצח.

שתף את הפוסט:
הפוסט הבא

השאר תגובה