ששת ימים חדשה - ישראל מחר
הכרזותעלינו באתר חדש! במידה ויש שאלות או תקלות מוזמנים ליצור איתנו קשרליצירת קשר
י״ט באדר ב׳ ה׳תשפ״ד | 29/03/2024
מחשבים מסלול

ששת ימים חדשה

ג׳ באדר ב׳ ה׳תשפ״ב (מרץ 6, 2022)

ששת ימים חדשה

ככל הנראה יחתם השבוע הסכם חדש בין המערב בהובלת ארה”ב לבין איראן.

הסנקציות נגד האיראנים יוסרו, המליארדים שהוקפאו יזרמו אל גבולותינו בצורה של עוד ועוד כוחות ישירים ועקיפים, נשק מתוחכם וכדומה – וכמובן גם העניין שלשמו התכנסנו, כלומר הנשק הגרעיני עצמו – יהיה להם בסופו של דבר.

כך בדיוק, מתוך דיבורים והסכמים, הפכה צפון קוראה למדינה האוחזת נשק גרעיני, וכך בדיוק יהיה גם עם האיראנים.

הסיבה לכך שעדיין אין לאיראנים נשק גרעיני, אינה טכנית. הם כבר יכלו להיות שם מזמן – ויש הסוברים שהם אכן כבר שם.

אבל בהנחה שאכן עדיין אין להם את היכולת הזו, הסיבה לכך היא שהאיראנים מצליחים בחכמה ובסבלנות רבה לבסס עצמם כמעצמה אזורית עוד קודם לרכישת היכולת הגרעינית.

מבחינה אסטרטגית, פרוייקט דיוק הטילים של החיזבאללה – שהוא כמובן שלוחה איראנית – מאיים על ישראל לא פחות מנשק גרעיני (למעט הנשורת). אבל בשונה מנשק גרעיני, מדובר על בניית איום שאין לצידו את תשלום המחיר הבין-לאומי ששימוש בנשק גרעיני יגבה מן התוקף.

כי ישראל כבר יצרה באמצעות הבטונאדות הטכנולוגיות שלה – כלומר באמצעות מערכות טילי ההגנה מפני טילים – מציאות אסטרטגית אסונית, שלפיה, מתקפות טילים עליה הן עניין לגטימי.

וכך, ברוב איוולתנו, נתנו לאיראנים לבנות מערך שמאיים עלינו אסטרטגית כמו פצצת אטום – כי טילים מדוייקים על כל צומת אסטרטגית בישראל, מתחנות הכח ועד מסלולי התעופה, מבתי החולים ועד הימח”ים ומרכזי הגיוס, הם איום שאין לישראל תשובה אליו, אבל איום כזה שאנחנו במו ידינו הפכנו ללגטימי.

טפטוף – קראנו לזה…

טוב אז השבוע יחתם ההסכם הנורא הזה ואנחנו עומדים כמובן מול שוקת שבורה ולא ברור לנו מה אפשר לעשות.

אז מה עושים?

נתחיל במה שלא עושים.

מפסיקים לדבר.
איומי הסרק של הצמרת הביטחונית והמדינית בישראל, כבר לא מרשימים אף אחד.

if you want to shoot – shoot – don’t talk!

חייבים להבין, שהאמריקנים אינם הכתובת. אנחנו העברנו להם את האחריות לגורלנו, וזו היתה טעות איומה. אנחנו צריכים להחזיר לעצמנו את האחריות הזו.

מדינת ישראל לא קמה כדי שגורל היהודים יקבע במשא ומתן בין ארה”ב לאיראנים.

הדרך היחידה של ישראל לשנות מן היסוד ולהחזיר את כללי המשחק שנהגו כאן לאחר מלחמת ששת הימים, הוא ששת ימים חדשה.

ישראל חייבת לתקוף מיד, ובהפתעה, ועם כל היכולות שברשותה, גם את הטילים של החיזבאללא והחמאס, וגם כמה מטרות אסטרטגיות חשובות וכואבות בלב איראן.

ישראל חייבת ליצור הרתעה כואב מאוד – ולהמשיך ולהכאיב לאיראנים במקומות האסטרטגיים המשמעותיים ביותר עבורם – עד שיוסרו האיומים האסטרטגיים שיצרו נגדנו.

עכשיו תראו – אני לא משלה את עצמי, ממשלת בנט-לפיד והאחים המוסלמים, לא תעשה שום דבר מן הסוג הזה – אבל הדברים צריכים להתחיל ולהיאמר כי כשנפיל אותם – לא תהיה ברירה והחברה הישראלית תהיה חייבת לחזור ולהגן על קיומה כבעבר.

שתף את הפוסט:

13 תגובות

השאר תגובה