מלחמת האזרחים - ישראל מחר
הכרזותעלינו באתר חדש! במידה ויש שאלות או תקלות מוזמנים ליצור איתנו קשרליצירת קשר
י״ב בניסן ה׳תשפ״ד | 20/04/2024
5X5

מלחמת האזרחים

ב׳ בסיון ה׳תשפ״א (מאי 13, 2021)

מלחמת האזרחים

בתמונה: ההרס בעקבות מאורעות תרפ״א (קרדיט: ויקיפדיה)

הערב ב-5×5 התייחסתי למלחמת האזרחים שפרצה לנו בישראל.
באין חזון יפרע עם.
מנהיגי ישראל איבדו את החזון ולכן הם אובדי עצות. המתיימרים להחליפם גרועים לפחות כמותם.
מדינת ישראל “יצאה להפסקה” והאויב הערבי משתולל ברחובות.

אדבר על ההכרח להתארגן במשמרים אזרחיים קהילתיים.
אני דוחה בשאט נפש מעשי לינץ’ אספסופיים בערבים, אך ההשוואה בינם לבין מעשי הערבים מחליאה.
דומה הדבר לגינוי אלימות הנאנס והנאנסת.
התקשורת שלנו אלופה בעניין הזה.

בגלל בעיות הסאונד אתמול, אשאיר זמן רב יותר לשאלותיכם.

אפשר להשאירם כבר מעכשיו (אני עונה רק כאן).

שתף את הפוסט:

61 תגובות

  • בעיניך , משה פייגלין – בנט וסער … כפי שהבעת את דבריך. בנט אמר באופן הכי ברור מהי דרכו. ומטרות קודם כל למנוע בחירות חמישיות, ולא הסכים להתחייב לדרך המסויימת ולכן העברתי את תמיכתי מבנט לסער. חוסר הדרישה שלך להתפטרותו של ראש הממשלה דהיום למרות שהוא זה שהפל ללגיטימית את זרם האחים המוסלמים = רע”ם = האחים של החמאס כבר מסוף אפריל 2019 דבר שנחשף בנובמבר 2019. אינך מעלה גבה ושואל לפשר הדבר הזה. רק על זה הוא היה צריך ללכת הביתה. בנט איש מצויין וכך גם סער אני מקווה שתכונן ממשלה יציבה וטובה רצוי בלי הערבים ובלי מרצ – אך לא עם הליכוד הביביסטי, לפי דעתי

  • אוי יוי יוי … פייגלין – היה טרור מעזה אחרי מלחמת ששת הימים … אריאל שרון איש צבא ז”ל הביא לעזה פטישי אוויר כאלה של הכבישים ועמדו בו זמנית מאות אנשים שהפעילו את הדבר הזה ותוך זמן קצר החלו לצוץ כמו פטריות אחרי הגשם יצאו מחבלים ממנרות שהיו באדמת החול …. צריך אנשים יצירתיים שיעשו אנשים לא שגרתיים …

  • משה פייגלין תסלח לי אני מבקשת לתקן אותך. בתחילת ימי המדינה – ראש הממשלה דוד בן גוריון ז”ל קבע על הישובים הערביים שהתנגדו למדינה קבע עליהם ממשל צבאי. כמובן שזה לא כלל ישובים דרוזים נאמנים ועוד שמההתחלה היו חלק אינטגרלי בנאמנות למדינה היהודית. רק בימי ראש הממשלה לוי אשכול ז”ל השתנה הדבר והוסר הממשל הצבאי אם אינני טועה גם מנחם בגין ז”ל תמך בהיותו באופוזיציה בהסרת הממשל הצבאי על הישובים הערביים. ותמך בפעולה שערך לוי אשכול די מאוחר בשנות השישים …. בימים ההם הדרוזים נעלבו עד עמקי נשמתם כשמישהו היה מכנה אותם בשם “ערבים”….

    • אתה מוזמן ללחוץ את ידיהם של המוסלמים החפצים במדינת הלכה. אלא שמדינה כזו תהפוך מהר מאוד למדינת הלכה מוסלמית שבה אם תחפוץ להשאר יהודי תיאלץ לשלם ג’יזיה (מס גולגולת) ולהגיש אותו באופן שישפיל אותך כיהודי וירומם את המוסלמי.
      במדינה היהודית ציונית דמוקרטית – בבתי הספר לוח השנה היה על פי הלוח העברי, לימודי התנ”ך , ארון הספרים היהודי, מורשת ועוד ועוד היו חלק חשוב מאוד מלימודי כל תלמיד ותלמידה חילוניים. עד שהגיעה שולה אלוני ז”ל ועשתה את הבלגן . ב-1996 ניתנה לנתניהו האפשרות להשיב את הדברים לאיזון מבורך, אך הוא לא עשה זאת. וכל השאר הסטוריה שהגענו לנקודה שבה חילוניים רבים בכלל לא יודעים לעיין בתנ”ך, הם לא מבינים את הכתוב וחייבים תיווך, וכתב רש”י – הס מלהזכיר. לומדים פרשנות על פי דרך המורה של התנ”ך במקום קריאה ישירה. אנחנו כחילוניים למדנו גם תלמוד בתיכון. ולאהוד את ההסטויריה היהודית ולהתגאות בה

  • שלום, עם כל הכבוד לא נראה לי שהבנת את המהות של הפגנת בלפור , זאת לא הייתה ועודנה מחאת שנאה, זוהי מחאה שנאבקה כשנגד השחיתות השלטונית וכנגד העובדה שאדם מואשם בפלילים יהיה ראש ממשלה , המחאה נאבקה בשהיל מדינה צודקת יותר ומוסרית יותר, לא הבנתי איך אתה מקשר את המפגינים למצב? שאפנו ושואפות עדיין לאחדות ואהבה ומוסריות במדינתנו

  • שלום משה, האם מדינת ישראל תהיה מסוגלת במצב הנוכחי להתמודד במספר חזיתות בו זמנית, בעזה, בגדה, בסוריה, בלבנון, באיראן ובתוך ישראל?
    זאת רק רק שאלה של זמן עד שדבר כזה יקרה בעקבות אובדן הצדק שלנו שמשדר חולשה לאויבנו.

  • שלום, אני לומד מקצוע רפואי יחד עם סטודנטים רבים ממוצא ערבי ואף חברי ושותפי לעבודות הוא ערבי נוצרי מחיפה שמצביע לרשימה המשותפת,ומתלונן על חוסר שייכות וקבלה בחברה ואני בהחלט מודאג מתחושותיו, האם לדעתך עקב המצב יפגעו היחסים האישיים בין ערבים ליהודים? האם המלחמה אמורה להשפיע על יחסינו וגישתנו כלפיי חברינו לספסל הלימודים?

  • שלום משה , אני בתור תושב מועצה בצפון הארץ באזור חיפה חרד מרגיש סכנה לצערי כתוצאה מהמצב ,אומנם אנו חיים כאן בשכנות טובה עם הערבים בכפרים הסמוכים אך כל רכב ערבי שעוצר מעורר חרדה וחשש בימים אלו, מה לדעתך כדאי לעשות ?

  • משה
    תודה על הלייב מאתמול. שתפת אותנו בתובנת על, שאפשרית רק מהגג בירושלים..
    השאלה שלי אליך היא:
    מהפך תודעתי לוקח זמן. בני ישראל הלכו במדבר 40 שנה כדי להפוך מעם עבדים לעם כובשי הארץ, אז גם כיום, הטמעת תודעה יהודית נקייה מכל סגסוגות ההשקפות שדבקו בנו לא תתרחש ברגע. מה עושים בינתיים, כשאצל רוב העם הזהות היהודית הלאומית לא מגובשת כדי להבין את מה שהסברת, וכדי לפעול בהתאם
    וברשותך, שאלה נוספת – אמרת לפני כמה שבועות, שאם יהיו עוד פעם בחירות, זה עלול לגרום לאנרכיה, אז האם אנרכיה היא לא הכי מסוכנת מכל?

  • שלום משה,

    ראשית רציתי למסור את תודתי העמוקה לכך שקראת את מה שכתבתי לך דרך האתר, ותודה על החיזוק… וגם השידור של אתמול היה מעורר השראה וכיסופים למנהיגי אמת בזמנים קשים ומאתגרים אלו ( למרות ההפרעות בסאונד… רוח הדברים, תרתי משמע, נטמעו היטב ברוח הפיזית שנשבה לאורך המשדר )
    ,
    שנית, לגבי העניין עצמו – אני אהיה יותר מעשי הפעם ורציתי לשאול בעצתך ודעתך לאחד כמוני ( מניח שאולי יש עוד כמוני גם אם ברמות ונסיבות שונות ולכן אני שואל את זה יותר ברמה הכללית ולא האינדיבידואלית, ואני כמובן אעשה את החלטותיי האינדיבידואליות בעצמי לאור תפיסתי את העניין ) – כעס וזעם עצומים מבעבעים בתוכי, חוסר רצון וגם למעשה חוסר יכולת לשמור את זה בפנים, רצון להוציא את זה החוצה בצורה של מעשה מועיל ומפרה, אני בלי נשק או אמצעי הגנה אחרים, בלי רכב, בלי ממון, תלוי במוסדות ה”מדינה” מבחינה כלכלית ( מקבל קצבת ביטוח לאומי ועזרה קטנה בשכר דירה ), חש בושה וכלימה לנוכח מה שקורה ( בשנה האחרונה חוויתי בעצמי את המפגש שלי עם משטרת ובתי המשפט של הערבים ולכן הדברים ממש לא באו או באים לי בהפתעה, ההפך ), רצון להשתתף במאמץ הקבוצתי של ההתקוממות העממית היהודית ( ושל כל שוחרי החופש והחירות האמיתיים ) שבוא תבוא, בלי קהילה קרובה שמרגיש קרוב אליה, רצון לתרום, רצון לעשות, בלי כיוון מוגדר כרגע…

    מחשבות לטווח היותר ארוך – מעבר מגורים לשומרון או חזרה לירושלים שם כבר גרתי כעשור ( אני זקוק לאוויר הרים, כרגע גר בגליל העליון הכבוש ), עליה להר הבית ( כחילוני, כחילוני מאמין אמנם, אבל כחילוני שלא שומר ומקיים מצוות, כך שראשית אני לא בכלל לא יודע אם זה אפשרי עבור אדם כמוני, ושנית אני מדבר על עלייה או עליות להר הבית כמעשה לאומי ואזרחי – אישי, כמעשה של אדם שוחר חופש וחירות, ולא כמעשה דתי, או יותר נכון ומדויק לא כמעשה דתי – חיצוני )

    מחשבות לטווח היותר קצר ומיידי בהקשר למאורעות תשפ”א הנוכחיים – באין לי קהילה קרובה שאני מרגיש קירבה אליה ( אני גר בישוב שרובו מצביעי שמאל… רק אתמול שכנה שלי הזמינה ערבים וצחקה איתם כאילו שום דבר, והבעל בית שלי כל הזמן מזמין בעלי מקצוע ערבים ומדבר על השכן הרופא ה”טוב” וה”נחמד” שלנו… ניסיתי להסביר את עמדתי בעניין לאורך השנים האחרונות והבנתי שאין עם מי לדבר על כך עקב תודעה אוסלואידית – מינכנאית – צ’מברליינית שקשה לעקור אותה היום, בטח לא בבת אחת, בגלל האוויר התודעתי שכולנו נושמים אותו כיום בין אם אנחנו רוצים בו או לא… אותו כנ”ל עם המשפחה שלי, נולדתי וגדלתי בקיבוץ של מצביעי שמאל רוב חיי, וההורים שלי עדיין שם, זה לא עניין של אשמה או הטחות אלא זו המציאות הנתונה כרגע ובמצב הנוכחי של התשקורת שאנשים ניזונים ממנה וכו זה גם כנראה לא ישתנה, בטח לא בטווח זמן המיידי או הקרוב ) – אז השאלה או הרצון בעיצה בהינתן המצב הזה היא היכן אני או אדם שכמותי כן יכולים לתרום בהקשר למאורעות תשפ”א, היכן אני כן יכול למצוא קהילה שהיא גם תומכת אבל שהיא עדיין גם שומרת על החופש האישי שלי ( עצמאות חשיבה ושאריות של רצון חופשי מאוד חשובים עבורי, בפרט בימים עגומים אלו )….

        • כמו שאמרו פעם בזמנים ההם אי שם בשנות ה – 60 של המאה הקודמת, כשלמילה “שלום” עוד היה ערך ומשמעות – “אל תגידו יום יבוא, הביאו את היום”… כמובן יש את הקהילות הוירטואליות, כמו בטלגרם וכאן וכו, אבל זה מה שהתכוונתי אליו במה שכתבתי, שאני חש קריאה פנימית מאוד חזקה לפעולה, למעשה, ולא רק למחשבה או רגש – אני יכול לספר לך שבשנים האחרונות מאוד התרחקתי מקהילתיות, זה משהו שהיה ובצורה מסוימת עודנו, מאוד זר עבורי, מאוד יוצר אצלי התנגדויות, אולי בגלל קהילות העבר שלי אשר הייתי חלק מהן, ואפילו כיוונתי לשווא למקום של התבודדות ועבודה פנימית מדיטטיבית, אבל מצאתי את זה מאוד קשה במציאות הנוכחית, המודרנית ( לא סוד הרי עם הרעשים, ההמולה וקצב החיים שלא מתאים למבנה הפנימי של אדם כמוני שזקוק לשקט ושלווה כמו אוויר לנשימה )

          אבל עכשיו דברים משתנים, השנה וקצת האחרונה שינתה הרבה דברים, העלתה הרבה דברים שהיו חבויים ונסתרים לפני השטח החיצוניים, וללא ספק בין כל העליות והמורדות של החיים החיצוניים אפשר לראות חוט, קו מסויים שמוביל את בני האדם והאנושות לכיוון עתידי מסויים, ולכן אני חש צורך פנימי עז לעשות דברים שלא עשיתי לפני כן מכל מיני סיבות, חלקן מפחד או מהרגלים ישנים או מדעות קדומות וכו וכו, אחד מהם זו ההחלטה שגמלה בליבי להעביר את מגוריי לשומרון, לחפש שילוב של מקום אישי עם קהילה שאני יכול להרגיש יותר קרוב אליה מהקהילות שהייתי חלק מהן עד כה ( אולי, אני לא יודע, זה רק כיוון עתידי לא מוגדר ), ובתוך זה גם קירבה מסויימת אל היהדות שלא הייתה לי לפני כן ( ואני מדגיש את המילה מסויימת, כי אני לא מדבר על יהדות במובן שאולי אחרים רואים אותה ( אחד הדברים היפים ביהדות שאמנם עקרונות היהדות הם קבועיים ונצחיים אבל כל אדם יכול לתת ונותן לה את המשמעות ואת הגוונים האינדיבידואליים שלו, כאדם חופשי ובן חורין )

          בכל מקרה, תודה על ההפנייה – חיפשתי וראיתי שזה קשור למכון שילה… מקריאה ראשונית ושטחית אני לא בטוח שזה מה שאני מחפש, אבל אני אמשיך לבדוק יותר לעומק לראות, למשל האם זה יכול להתאים גם לחילוניים ( אמנם חילוני מאמין כאמור, אבל עדיין חילוני שלא שומר מצוות ומנסה יותר ללכת לכיוון הפנימי של היהדות, ביחד עם עוד תפיסות עולם אחרות יש גם לומר )… אם יש לך קישור למקום כלשהו שהוא כותב או מדבר על מה שהתכוונת אליו בהקשר הקהילתי אני גם אשמח אם תצרף את זה כאן או תשלח לי למייל שכתבתי כאן בתגובה… ואני מכותב של האתר הזה אבל אני לא רואה שאני מקבל מיילים לפעולות או כנסים או דברים אחרים מלבד הפניות למאמרים שמשה שם כאן, כך שאם אתה – או אדם אחר הקורא כאן – הוא חלק ממערך הפעילים של זהות או יודע למי אפשר לפנות בהקשרים האלו אני אשמח גם כן, כי קהילות זה לא רק מה שכבר קיים, מה שהוקם בזמנים ההם אשר היום הם דבר שעומד לנגד עיננו כיום כדבר מוגמר, אלא גם מה שאפשר להקים בימים טרופים, קשים ומאתגרים אלו…

  • משה אנחנו אוהבים אותך מאוד ואת האומץ לב שיש בך אנחנו זקוקים לך מאוד ,, אנחנו בזמנים לא פשוטים וצרכים מנהיג שנלך אחריו וזה אתה.תפנה בבקשה לחברה האתיופית אתה תשיג בזה תועלת גדולה בזמנים אלו..תודה המשך יום נפלא לאדם נפלא.אסף טרפה..

  • פוסט ולא שאלה… אבל חשוב בעיני:

    -מחוסן Vs מחוסן-

    מחוסן – אסוציאציות רלוונטיות:
    אינו מהווה סיכון בריאותי.
    ערבות הדדית.
    מקריב למען הכלל.
    שומר חוק וקשוב להנחיות.
    יודע שלעתים יש להגן על אחרים בגופינו, כמו חייל בקרב.
    יודע שחור “פרטי” בספינה, עלול להטביע את כולם.

    לא מחוסן – אסוציאציות רלוונטיות:
    יתכן שנושא ומפיץ את המחלה, אף ללא ידיעתו.
    נותן לאנוכיות להשפיע על בחירותיו.
    ערבות הדדית אינה ערך גבוה עבורו.
    מזלזל בחוקי המדינה ובהנחיות הבריאות.
    מפיץ וניזון מ”פייק ניוז”.
    שם את ערך ה”בחירה החופשית” שלו מעל ערך חיי אדם.
    לא מודע או מתכחש למצב החירום.

    ודרך משקפיים אחרות…

    מחוסן – אסוציאציות רלוונטיות:
    יתכן ונושא נגיפים של שלל מחלות, וביניהם אולי גם קורונה.
    נאלץ להתחסן כדי לא לאבד את מקום עבודתו או כתוצאה מלחץ חברתי/קהילתי או כי “וואלה, בא לי ללכת להופעות ולקניון” .
    עד לביזוי של לא מחוסנים וזע באי-נוחות לנוכח זאת, אבל בוחר להישאר פאסיבי ולא למחות כנגד העוולה.
    עוטה מסכה רק כשיש שוטר בסביבה ובאופן כללי מעגל פינות כאפשר.

    לא מחוסן – אסוציאציות רלוונטיות:
    *אדם בריא יותר מהרבה מחוסנים. מודע מאוד לענייני בריאות, שומר על גופו ושומר על תזונה בריאה ואורח חיים בריא.
    *אלטרואיזם וערבות הדדית הובילו אותי לא להתחסן ואף לאבד את עבודתי בשל כך ,מפני שהכפייה אותה מובילה מדינת ישראל היא בעיני סכנה לדמוקרטיה בישראל ולחברה.
     מתוך איכפתיות לחברה הישראלית ולדור העתיד לא אתן יד לכפייה הרפואית חסרת ההיגיון הזו.
    *שמרתי ושומר על ההנחיות כדי לכבד את הזולת ואת מי שמפחד מקורונה
    *אזרח נורמטיבי ושומר חוק.
    *החיסון הוא בעיני לא מטרה נעלה או משימה לאומית אלא אמצעי למי שחש שהקורונה מסוכנת לו. מרגע שאדם פרטי התחסן הוא מוגן ברמה גבוהה מסכנה ממשית של תחלואה קשה , ללא קשר ללא מחוסנים שנמצאים בסביבתו.
    כל מי שחש בסכנה יש לו אמצעי להתגונן ( להתחסן) ולכן זה לא מחייב מי שאינו חש צורך בכך או שחש סכנה מהחיסון להפוך את עצמו למגן אנושי ולהתחסן.
    *משל ה”חור בספינה”- בניגוד למים שנכנסים מהחור ה” פרטי” ועלולים לסכן בטביעה את הספינה,הבחירות הפרטיות שלי אינן מסכנות איש, כיוון ש:
    א.אני אדם אחראי שכשחש חולה לא מתקרב לאנשים
    ב. מי שנמצא בסכנה אמיתית, וודאי כבר דאג להתחסן. 
    בעיני החור בספינה משול לכניעה של אדם פרטי לתהליכים מסוכנים של כפייה הוא בכך מרוויח נוחות לעצמו בתא הספינה הפרטי שלו, אבל נותן יד לתהליכים שעלולים להטביע את כולנו.

  • שלום משה,
    יש לי אינטואיציה לגבי קשר בין התנהלותינו בשנה החולפת, בעניין התו הירוק וחרויות הפרט – לבין האירועים של הימים האחרונים.
    האם אתה שותף לתחושה זו? האם אתה יכול לתאר באופן ברור יותר את הקשרים בין שני הסוגיות הלכאורה נפרדות האלה?

השאר תגובה