מה קורה באוקראינה - ישראל מחר
הכרזותעלינו באתר חדש! במידה ויש שאלות או תקלות מוזמנים ליצור איתנו קשרליצירת קשר
י״ז באדר ב׳ ה׳תשפ״ד | 26/03/2024
מחשבים מסלול

מה קורה באוקראינה

כ״ז באדר א׳ ה׳תשפ״ב (פברואר 28, 2022)

מה קורה באוקראינה

את הסיפור הרוסי/אוקראיני, צריך להבין בכמה רבדים.

הרובד ההיסטורי.

הרובד הגיאו-פוליטי.

הרובד האידאולוגי.

הרובד הפסיכולוגי.

והרובד היהודי.

אני, לא פרשן ניטרלי, ולא מתכוון להיות. על התגוששות בינלאומית שכזו, אני מסתכל קודם כל דרך חור המנעול היהודי.

מי ומה טוב ליהודים,
מי היה איתי בעבר וממי ארוויח או אפסיד יותר בעתיד.

לכן, תסלחו לי, אבל אתחיל מהנקודה האחרונה, שהיא מבחינתי החשובה ביותר.

הרובד היהודי

שמעתם פעם עדות של ניצול שואה, שפגש באוקראינים ולא אמר שהאוקראינים היו גרועים יותר מהנאצים?

אני יודע, לא מקובל לעשות היום חשבונות כאלה. אנחנו חיים בתוך תרבות אינדבידואלית שלא מסוגלת לבוא חשבון עם האוקראיני הצעיר והמסכן שנמצא עכשיו במקלט, בגלל האופן שבו התנהג הסבא שלו לפני 80 שנה.

זה נשמע פרימיטיבי, חשוך ומטופש.

זה כל כך פרימיטיבי חשוך ומטופש, שאותה תרבות אידבידואלית נאורה, כבר לא מבינה מדוע צריך לאומיות בכלל. בואו נוותר על המדינות ונהפוך כולנו לאזרחיו המאושרים של העולם הגדול…

אלא שבדרך להגשמת החלום הגלובלי הזה, איבדנו את חירותנו האישית –

אנו הרי לא בוחרים את המוסדות הבין-לאומיים שמחליטים עלינו.

מישהו כאן בחר – למשל – להיות עכבר המעבדה של חברת פייזר? מישהו כאן יודע כיצד נבחר ה CDC או הFDA או בית הדין בהאג, או כל מני מוסדות בין לאומיים שגורלנו נמסר – סתם כך בלי שנשאלנו – בידם?

לא ממש שאלו אותנו נכון?

כלומר כשוויתרנו על הלאומיות הפרימיטיבית כביכול והמיושנת שלנו, וויתרנו למעשה על הכלי שבאמצעותו רכשנו שוב אחרי 2000 שנה, בדם יזע ודמעות – את חירותנו.

הלאומיות היא לא המצאה. יש דבר כזה זהות לאומית והיא לא מתה כשמת דור מסויים. יש מהות לאומית והיא מתקיימת לאורך זמן.

אנחנו חפצים בשלומו של כל אדם, ערבי, גרמני או אוקראיני.
אבל בה בעת אנחנו זוכרים שיש גם זהות לאומית, ועם זו האוקראינית יש לנו חשבון היסטורי נורא.

ואחת מהשתים – או שיש לאומיות אוקראינית, ואז יש לנו חשבון נוראי איתה, או שאין לאומיות אוקראינית, ואז – על מה לעזאזל הם נלחמים? שיעשו אהבה לא מלחמה…

אז כן – קודם כל אני חושב כיהודי. וכיהודי יש לי חשבון דמים נורא עם האוקראינים. אמנם לא כאינדבידואלים, ככאלה הם יכולים להיות נחמדים מאוד, אני בהחלט יכול להתיידד ולהעריך אוקראינים פולנים וגרמנים – ויש לי ידידים כאלה – אלא כעם. כעם יש לי איתם חשבון.
ואם אתם זקוקים לתזכורת מיהו ומה הוא העם האוקראיני – אז בבקשה.


אלו לא תמונות ממלחמת העולם השניה, אלו תמונות מודרניות של אחד הכוחות הפוליטיים באוקראיינה של היום – מיליצית איזוב – הנאצית למהדרין, הנלחמת עכשיו במסגרת צבא אוקראינה – ואני לא רוצה לחשוב מה יקרה היום ליהודים שימצאו את עצמם בשליטתה.

אמנם ברור לי שלא כל האוקראינים נאצים, גם לא רובם, ובין מנהיגיהם הבולטים יש כיום גם יהודים. אבל מנהיגים יהודים וליברליזם נאור ומתקדם, יכולתם למצוא גם ברפובליקת וואיימר הגרמנית – רגע לפני שהמפלצת הנאצית הרימה שם את ראש.

ושוב אני לא מדבר על האנשים, אני מדבר על מהותה של האומה – מצטער חברים, העם שהוביל בשקיקה ובאכזריות שכזו את הורינו לבורות, העם של פרעות תח ותת של הסופות בנגב, של הפוגרום בקייב – היה העם האוקראיני.

אז הבנתם חברים – כיהודי, אין לי סימפטיה מיוחדת לעם הזה.

עכשיו זה לא שעם הרוסים אין לנו חשבון, וגם עם הרבה עמים אחרים. עם כולם – כולל הגרמנים והאוקראינים אנחנו חייבים להתנהל בשום שכל כולל יחסי מסחר ודיפלומטיה. ובכל זאת – האוקראינים הם איך נאמר – ליגה אחרת של רצחנות אנטישמית, ואם כדי לזכור זאת אתה צריך להיות חשוך ופרימיטיבי – אז שיהיה…

כבר הסביר סנטיאנה, כי מי שלא לומד מן ההיסטוריה – עתיד לחוותה שנית, אז לי אין שום כוונה לשכוח.

טוב, אז עד כאן, ותאמינו לי – רק על קצה המזלג, – הרובד היהודי.

עכשיו בואו ונחזור אל שאר הרובדים:

הרובד ההיסטורי

היסטורית הסיפור הרוסי/אוקראיני הוא ממש לא סיפור של עמים נבדלים. ההיסטוריה הרוסית וההיסטוריה האוקראינית שזורות היטב זו בזו.

רבים מאזרחי אוקראינה הם למעשה רוסים, הם מדברים רוסית, התרבות שלהם רוסית והם רואים עצמם חלק מאמא רוסיה.

הצגתה של אוקראינה כאומה תמימה ושוחרת חירות וליברליזם מערבי, כמו מן הולנד שכזו, שאיזה היטלר רוסי החליט סתם כך לכובשה, חוטאת לאמת.

המערב בכלים שבהם יש לו יתרון, בחש באוקראינה שנטתה דווקא אל הצד הרוסי. אז עכשיו פוטין – בוחש בחזרה באמצעות הכלים החזקים שלו.

האם זה מצדיק פלישה? בוודאי שלא, אבל כדי לגבש דעה, צריך כאמור להבין לעומק את הסיטואציה.

עכשיו בואו ונדבר על הרובד הגאו- פוליטי

כשהיתפרקה ברה”מ, הסכימה רוסיה לאיחוד מחודש של שתי הגרמניות תמורת התחייבות מערבית

כשהיתפרקה ברה”מ, הסכימה רוסיה לאיחוד מחודש של שתי הגרמניות תמורת התחייבות מערבית – כלומר אמריקאית – שברית נאט”ו – לא תתפשט מזרחה לגרמניה.

לא מדובר כאן בויתור קטן מצד הרוסים. המפלצת הגרמנית המאוחדת, היא הגורם הישיר לשתי מלחמות העולם שהביאו במאה העשרים לטבח הגדול ביותר בתולדות ההיסטוריה האנושית. מי ששילם את מחיר הדמים הכבד ביותר – מלבד היהודים כמובן – היו הרוסים והם גם היו הגורם המרכזי ששיחרר את העולם מהמפלצת הזו.

כמובן לא לפני שכרתו עמה ברית וחילקו ביניהם את פולין…
אני ממש לא עושה גלוריפיקציה של הבולשביזם הרוסי…

אבל מבחינתם, חלוקת גרמניה היתה מעין תעודת ביטוח מפני הרמת ראש נוספת של המפלצת הזו –

שעכשיו, אגב, הודיע כי תתחיל שוב להתחמש –

ואולי כולנו עוד נצטער על ההסכמה הרוסית ההיא. לא לעולם מרקל…

אבל נחזור לרוסים. ההסכמה לאיחוד מחודש של גרמניה לא היתה פשוטה עבורם כלל ועיקר והיא ניתנה רק לאחר התחייבות כי נא”טו – כלומר הברית של מדינות המערב נגד רוסיה ובעלי בריתה (מה שכונה ברית וארשה) לא תתפשט מזרחה לגרמניה.

אבל ארה”ב לא עמדה בהבטחתה וכפי שהפרה הבטחות וביטחונות לישראל תמורת נסיגתה, כך ניצלה גם את חולשתה של רוסיה וצירפה עוד ועוד מדינות מזרח אירופאיות לברית נאט”ו,

קידמה מזרחה מערכות טילים מתוחכמות ודחקה עוד ועוד את הדוב הרוסי אל הקיר.

אפשר לומר שפוליטיקה ויחסים בין לאומיים אינם עניין לסנטימנטים, וניצול הזדמנויות גאו פוליטיות הוא דבר מקובל.

אין ספק שפוטין היה נוהג בדיוק אותו הדבר – ראה פלישתו לסוריה נוכח האימפוטנטיות שהפגינה ישראל מול הוואקום שיצרה מלחמת האזרחים בגבולה הצפוני.
פוטין שולט עכשיו באזור – פשוט כי הוא יכול – וכך נהגו גם האמריקנים וציפצפו על התחייבותיהם במזרח אירופה, פשוט כי נדמה היה להם שהם יכולים.

אבל הגווייה הרוסית קמה לתחיה, וכשתהליך התפשטות נאט”ו הגיע לאוקריינה, הדוב הרוסי חשף את שיניו.

הרובד האידאולוגי

כשאנחנו מנסים להתרומם, במן ‘זום אאוט’ שכזה, אל מעבר לרעשי המלחמה בעולם, ולהבין לא רק מי נגד מי, אלא גם מה נגד מה –

כלומר מה הם הקטבים הרעיוניים שמתגוששים עכשיו בעולמנו, אנחנו מזהים שלושה קטבים רעיוניים מרכזיים כאלה.

הפרוגרסיביות המערבית.
הקומוניזם הסיני.
והלאומיות הרוסית.

נלווה לכוחות הללו, האיסלאם הפונדומנטליסטי, אך הגי’האד יישאר שחקן משנה לשלושת הכוחות המרכזיים הללו. לא מדובר בתרבות שמסוגלת להתארגן באופן שתאתגר את ההגמוניה העולמית.

הפרוגרסיביות המערבית

הפרוגרסיביות המערבית הנישאת ברמה על ידי ארה”ב ומדינות המערב, היא היורשת של העולם החופשי והדמוקרטי. בלי שהבנו את התהליך, ויתר העולם החופשי על הערכים שמהם נבנה,

והתרסק אל מדמנה שכמעט ואין בה זכר לליברליזם הקלאסי, לחירות האמונית, ולשמרנות – שמכבדת ומשמרת את קונסטרוקציית הזהויות המרכיבה את נפש האדם, את המשפחה ואת האומה.

את כל הזהויות הללו – האנושית, המינית, המשפחתית והלאומית – החליפה מהפכה מתמדת חדשה – שכמו המהפכה הבולשביקית בעבר – מזינה את עצמה באש מלחמת המעמדות המתמדת.

שחורים נלחמים בלבנים, הומואים בסטרייטים, נשים בגברים –

כמו נחש הבולע אט אט את זנבו, מכלה הפרוגרסיביות המערבית כל זכר לזהות ומהות כל שהיא. לא זהות אנושית, לא זהות מינית, לא זהות משפחתית ולא זהות לאומית.

האדם שהופשט מזהותו הפך עבד נרצע לכל גחמה שלטת. בקנדה כבר אפשר לקחת ממנו את ילדיו אם הוא מסרב לשנות את מינם (כי כך עודדו אותם בבית הספר),

אפשר להזריק לו לאבק האדם בעידן הפרוגרסיבי, חומרים מסוכנים בכפיה, אפשר לחמוס את חשבונות הבנק שלו אם יעז להפגין – מדובר באידאולוגיה הרסנית ומסוכנת שכבשה את העולם המערבי –
בלי רובים ובלי טנקים.

רובם של אזרחי המערב – ובתוכם כמובן גם אזרחי ישראל – עדיין לא הבינו מה עומק הכיבוש הפרוגרסיבי שהשתלט עליהם. זוהי האידאולוגיה הנישאת כיום ברמה על ידי ארה”ב והמערב.

השפע ממנו נהנית עדיין ארה”ב, אינו נשען על החריצות והייצרנות שאפיינו אותה במחצית הראשונה של המאה העשרים, אלא על האמון שהעולם עודנו נותן בדולר האמריקני.

ואולם האמון הזה קשור ביכולתה הצבאית של ארה”ב לשמש כשוטר העולמי ומשמתברר כי יכולת זו מתפוררת, צפוי הבלון הכלכלי האמריקני להתפוצץ בצורה החריפה ביותר בתולדותיה.

קיימים כמובן במערב כוחות שמרניים המתנגדים לאידאולוגיה הפרוגרסיבית ההרסנית, ואולם נכון לעכשיו, קשה לראות כיצד ישובו ארה”ב והמערב אל ערכי החירות שייצגו בעבר.

בתוך ארה”ב יש מי שמעלה גם את האפשרות למלחמת אזרחים חדשה, ולפירוק הברית שעודנה מחזיקה כוחות כל כך מקוטבים.

ייתכן ואופנסיבת פירוק כל הזהויות וכל המהויות של המערב, עברה את נקודת האל-חזור.

הביטוי המובהק לכך הוא הצניחה בערך הדולר, הנסיגה האמריקנית מאפגניסטאן ומכל קונפליקט הדורש

הקרבה של היחיד עבור הכלל,

וכמובן עמדת הפרשן שאימץ ביידן מול המתקפה של פוטין.

הקומוניזם הסיני

סין היא הכח הכלכלי והצבאי המתפתח במהירות הגדולה ביותר. מדובר באימפריית רשע אדירת מימדים, חמושה בנשק גרעיני וככל הנראה גם ביכולות היפרסוניות המאיימות על נושאות המטוסים האמריקניות.

סין היא למעשה בית החרושת של העולם (מה שהיתה פעם אמריקה),

ואולם יותר משהיא מיצאת מוצרי צריכה זולים, היא מייצאת ערכים.

לאדם בעידן הסיני אין כל ערך, שלא כחלק מהמדינה והמהפכה הקומוניסטית.
אפשר וראוי לעקוב אחריו, להצמיד לו כלי ניתור חברתיים (אפליקציות הלשנה ודירוג חברתי) אפשר גם לכלוא אותו במחנות ריכוז המוניים, לקצור את איבריו ולמוכרם כסוג חדש של תעשיה.

סין הולכת וכובשת את העולם באמצעות כוחה הכלכלי והטכנולוגי. ואולם מעורבותה הצבאית כבר אינה שאלה של התיכנות אלא שאלה של זמן בלבד. זמנה של טייוואן קצוב, אוסטרליה הבאה בתור והסינים מעולם לא שכחו ליפאנים את האונס של נאנאקינד.

הלאומנות הרוסית

רוסיה היא מדינה נחשלת. עיקר הכנסותיה באים ממשאבי הטבע – בעיקר הגז הטבעי – במרחביה העצומים.

כלומר לא מדובר במדינה שנשענת על כשרון ההמצאה והמעשה.
למעט תחום אחד והוא תעשיית הנשק.
מכירים מוצר תוצרת רוסיה – מלבד קלצ’ניקוב?

למרות שאוכלוסייתה של רוסיה שווה פחות או יותר לזו של גרמניה וצרפת ביחד, כלכלתה שווה בגודלה פחות או יותר לכלכלתה של איטליה.

עוצמתה אינה נובעת מכלכלה חזקה בעבר, וצבא חזק בהווה – כמו ארה”ב,

או מכלכלה חזקה בהווה וצבא חזק בהווה – כמו סין,

רוסיה חזקה – רק בזכות צבאה החזק.

ואולם אורך נשימתה של מדינה טוטאליטרית שרוב אוכלוסייתה כפרית, גדול מאוד. תהיה זו טעות להשוותה לכלכלות המערב ולהרגלי החיים של אוכלוסיותיהן.

עם התפרקות ברה”מ (1990) ויתרה רוסיה על הישגיה האימפריאליים במזרח אירופה, ושקעה אל תוך עשור של כאוס חברתי, כלכלי ואידאולוגי.

כשעלה פוטין לשלטון, הוא לא ניסה להחזיר את הקומוניזם שהוריד את כלכלת ברה”מ לפשיטת רגל מוחלטת,

אבל גם לא ניסה להפוך את רוסיה למדינה קפיטליסטית מערבית.

פוטין, איפשר כמובן צבירת הון פרטית אך השאיר בידיו את השליטה המלאה בהכנסות המדינה מן הגז ואוליגרכים שגילו חופש יתר, למדו מהר מאוד שעסקים טובים ברוסיה, עוברים דרך המדינה – כלומר דרך פוטין.

אז מהי רוסיה של פוטין?
היא כבר לא קומוניסטית
היא גם לא דמוקרטיה ליברלית ובטח שלא פרוגרסיבית,

מהי רוסיה?
רוסיה היא מדינה לאומית.
פוטין השיב לעולם את יסוד הלאומיות.

מבלי לומר זאת, השיב פוטין את רוסיה אל התפארת הצארית.
פוטין בונה את עצמו כצאר המודרני החדש של אמא רוסיה.

אז לסיכום מתחרים כאן שלוש כוחות רעיוניים על ההגמוניה העולמית,

הפרוגרסיביות המערבית, הנוטלת מהאדם את זהותו ולכן גם את חירותו.

הקומוניזם הסיני הנוטל מהאדם את חירותו ואת אנושיותו.

והלאומיות הרוסית – המדרדרת את העולם למלחמה שאחריתה מי ישורנו.

לבסוף – אי אפשר שלא להתייחס גם לרובד הפסיכולוגי.

הרובד ההיסטורי, הגיאו פוליטי והאידאולוגי – לבדם, לא היו מביאים את פוטין לפלוש לאוקריינה ולסכן את העולם במלחמת עולם שלישית.

קודם לכל אלה, היסוד הפסיכולוגי.

ולאדימיר פוטין צבר עוצמה בלתי רגילה. מדובר בשליט של אימפריה גרעינית, של מדינה הפרוסה על שטח אדיר, מנהיג כמעט ללא אופוזיציה, נערץ על ידי עמו, מנהיג שרואה מולו עולם ישן המונהג על ידי פרוגרסיביות רקובה שאין לה יותר את הזכות המוסרית להנהיגו, ואין לה את היכולת המעשית להוסיף ולהגן על ההגמוניה שלה.

פוטין מבין שהכח העולמי האמיתי שעולה כיום הוא הכח הסיני שבמוקדם או במאוחר ישאיר גם את רוסיה הרחק מאחור.

פוטין פלש לאוקריינה והחל למצב עצמו כגורם מרכזי בסדר העולמי החדש, פשוט משום שהוא זיהה הזדמנות. מבחינתו – עכשיו הזמן.

הוא עושה זאת – כי הוא פשוט יכול.

הלקחים שחייבת ישראל להסיק

1 – סנקציות לא עוצרות רודן. הם לא עצרו את פוטין והם לא יעצרו את איראן.

2 – שום ערבות מערבית לביטחוננו לא תחזיק מים ברגע האמת.
האמריקאים יגנו עלינו, כפי כפי שהם מגנים עכשיו על אוקראינה.

3 – אסור לישראל לוותר על שום נכס אסטרטגי ויכולת צבאית.
אם אוקראינה היתה מתעקשת להוסיף ולהחזיק בנשק הגרעיני שנותר בשטחה לאחר התפרקות ברה”מ – פוטין היה נשאר עכשיו בבית.

4 – ישראל צריכה להאזין לקריאתו הנואשת של זלנסקי לאוקראינים לאחוז בנשק. אם פוטין היה יודע מראש כי בידיו של כל אזרח אוקראיני קיים נשק, היה בכך גורם הרתעתי נוסף מפני פלישה.

כל חייל שמסיים שירות צבאי קרבי ללא רבב, צריך לצאת לאזרחות עם נשקו. גם בטחוננו הפנימי יעלה כך פלאים – וגם בטחוננו מפני אוייבינו שמעבר לגבולות.

ונקודה אחרונה –

ישראל חייבת למצב את עצמה כמעצמה איזורית. מה שנכון באוקראיינה נכון שבעתיים במזה”ת,

במזה”ת, זה או שאתה מייסב לארוחה, או שאתה חלק מהתפריט.

עלינו לבנות את עוצמתו המוסרית והצבאית באופן כזה, שרודני כל העולם ירצו לשבת לסעוד עימנו –

ולא יעלו על דעתם לראות בנו – חלק מהתפריט.

שתף את הפוסט:

66 תגובות

  • שליש מהאוקראינים בעלי דעות אנטישמיות. מישהו שלח לי היום סרטון של קבוצת אוקראינים צולבים חייל רוסי ומעלים אותו באש בעודו בחיים. על אלו אתם מגינים? את אלו אתם אוהדים? צליבת אנשים ושריפתם סטייל kkk יותר מזעזעת אותי מדגל נאצי וריסוס כתובות. האוקראיני היה ועודנו האירופאי האכזר ביותר. הם לא היו צריכים שטיפת מוח נאצית בשביל לרצוח יהודים. הם רצחו יהודים גם כשהם נלחמו נגד הנאצים

    • מאיפה אתה מביא את הנתון הזה ששם יש מאוקראינים הם אנטישמים.ואם כבר הבאת את הנתון הזה מה אחוז האנטישמים בקרב עמים אחרים? אני ראיתי נתונים אחרים שמראים דווקא שאוקראינים של היום פחות אנטישמים מעמים אחרים.למשל הרבה פחות מיוונים וארמנים.
      אל תשכח שמכונת התעמולה הרוסית משקיע מאמץ אדיר בהכפשת האוקראינים.כך שהסרטון שאתה מדבר עליו הוא רוב הסיכויים מבויים

  • “נא”טו – כלומר הברית של מדינות המערב נגד רוסיה”
    נאט”ו היא נגד רוסיה באותה מידה שהמנעול שיש לי על הדלת הוא נגד גנבים, אם הגנב מרגיש מאוים מהמנעול זה רק אומר שהוא בא לגנוב.
    נאט”ו היא ברית להגנה מפני התקפה רוסית, היא לעולם לא תיזום מלחמה ופוטין יודע את זה, האיום מנאט”ו הוא תירוץ פוטיני קלאסי שגם אותו למד מהיטלר.

    למרות הפרוגרס (והקורונה) המערב עדיין חופשי יותר בסדר גודל מהדיקטטורות של סין ורוסיה, אין סימטריה בין הגושים, המערב למרות מגרעותיו הרבות עדיין לגיטימי לעומת הדיקטטור הרוסי ששולט בכוח הזרוע כמיטב המסורת ולכן מעולם לא היה לגיטימי מעצם היותו דיקטטור. לדיקטטור אין זכויות ואין ערך לטענותיו.

    לא מעניין אותי עם האנשים באוקראינה הם רוסים ישנים או אוקראינים חדשים או להפך, הם מנסים להתרחק מהעריצות ולהתקרב אל החירות וזה כל מה שחשוב

    • תתעורר את מה שרוסיה עושה בגלוי בתירוץ לאומי ,ה”כתר הבריטי” ונשלטיו (כל העולם המערבי כולל ארה”ב) עושים במחשכים ובמזימות איומות לא יאמנו , ובעשרות שנים האחרונות לא למען הלאומיות והחירות אלא למען הפרוגרסביות והשיעבוד העצום של סדר עולמי חדש .

      • ההשוואה בין רוסיה למערב מקוממת ! מה שרוסיה עושה זה רצח ואונס הישן והטוב.
        לעומת זאת, אם “המזימות האיומות” של הפרוגרס יתממשו, המערב יתדרדר בערך למקום שבו רוסיה וסין כבר נמצאות עכשיו אבל אם הציבור במערב יאמץ פילוסופיה נכונה הוא יצביע למפלגות הנכונות וישנה כיוון בקלות יחסית.
        דיקטטורה לא שואלת אותך מה דעתך, כפי שאנו רואים מול העיניים באוקראינה

        • לא רוסיה היא המודל של שוואב אלא סין ,כרגע רוסיה בעידן הצאר פוטין לפחות כלפי חוץ נוקטת בגישה לאומנית שזה ההפך מגלובליזם ,ונוקטת כמו שצויין פה באחת התגובות נוקטת בגישה שמרנית ביחס לחיזוק מוסד המשפחה ונגד תועבת הלהט”ב ,שזה עומד נגד חוד החנית הפרוגרסיבי
          ,יכול להיות שהכל הצגות וכולם באותו צד ,אבל על פניו נראה שכל הגלובליסטים והפרוגרסיבים יוצאים נגד פוטין ורוסיה ,חוץ מזה שלא בכל מקום דמוקרטיה היא סם חיים ,יש מקומות בהם היא סם המוות , היו תקופות בהסטוריה בהם פוטין היה נחשב שליט נדיב ונאור ,שטיפת המוח המערבית בענין לא תשנה את העובדות ,איפה שהחתרנות האנגלו-אמריקאית בחשו וניסו לשים את הדמוקרטיה שתתאים להם ,הרסו את המדינות עד היסוד וגרמו למליוני קורבנות, וזאת מבלי להקטין את אחריות השיטה הקומוניסטית למליוני קורבנות

  • ניתוח מעניין.
    לא מבין דבר אחד – הגוש הפרוגרסיבי לא היה רוצה שאוקראינה תהפוך רשמית להיות חלק מהם ותחלוק איתם גם את אותם ערכים פרוגרסיבים? האופציה השניה שלהם היא שאוקראינה תצטרף לרוסיה עם הלאומנות, אותה לאומנות שהפרוגרסיבים מנסים למחוק.
    מדוע הם לא נלחמים עבור אוקראינה ולא מצרפים אותה לברית למרות רצונה העז? הם לא היו רוצים להפיץ את ה”בשורה הפרוגרסיבית” שלהם בכל העולם?

  • משה אני מאוד מעריך אותך אבל במאמר הזה אתה טועה בלא מעט נקודות.ובכלל אנשים שלא באו מרקע תרבותי הזה מתקשים להבין את הסיפור הרוסי-אוקראיני לעומק.
    דבר ראשון ברובד יהודי.
    נכון יש לנו חשבון היסטורי נורא עם העם הזה אבל אסור לשכוח שזהות הלאומית היא דבר דינמי וכמו שבי אדם משתנים עם הזמן ככה גם עמים משתנים עם הזמן.
    נכון אכן יש בין האוקראינים קבוצה קטנה של ניו נאצים(כמו שיש בכמעט כל עם אחר באירופה,אפילו במונגוליה יש קבוצה ניו נאצית) אבל הם מהווים מיעוט שבמיעוט אפילו בקרב הציבור הלאומני שגם הוא מקבל בקושי 2-3 אחוז מקולות הבוחרים בבחירות.
    נכון הקבוצה הזאת השתתפה בלחימה נגד הרוסים.אבל צריך להבין שאוקראינים לא נמצאים במצב שהם יכולים לוותר על כח הלוחם כלשהו במאבק במעצמה הרוסית.אין להם לוקסוס כזה.
    הקבוצה הזאת היא ממש לא המהות של הלאום האוקראיני.אם אפשר להגדיר תכונות הכי בולטות של אוקראינים זה נטיה לאנארכיזם וחוסר כבוד קיצוני לכל סמכות שלטונית(בניגוד מוחלט ל”אחיהם” הרוסים שרואים בצאר/נשיא סוג של אלוהים.)
    היסטורית רוסים ואוקראינים(ובלארוסים) היו אותו עם לפני 1000 שנים אך מאז דרכיהם נפרדו.
    רוסי לא יבין את השפה האוקראינית למשל.
    זה לא נכון שרבים מתושבי אוקראינה הם רוסים.נכון יש מיעוט רוסי אתני לא מבוטל אבל רוב דוברי רוסית באוקראינה זה אוקראיניים אתניים שעברו תהליך ארוך של רוסיפיקציה(התבוללות כפויה בזהות הרוסית תוך מחיקה של זהות האוקראינית) ולכן שפת אם של רבים מהם רוסית אבל למרות זאת הם רואים את עצמם אוקראינים אתניים.

    נ.ב התייחסתי רק לחלק הקטן של המאמר שלך.
    יש עוד הרבה נושאים שיש לי מה להעיר עליהם.
    בכל מקרה משה אני חושב שאתה כמנהיג העתידי(בעזרת השם) של עם ישראל צריך להכיר לעומק את הנושא האוקראיני במיוחד שעכשיו העולם נמצא עם סף מלחמת העולם שלישית בגלל הנושא הזה.
    אם תרצה בכך אני יכול לתת לך סקירה על כל הנושא או להמליץ לך אנשים שמבינים בנושא הזה יותר טוב ממני.
    אני נולדתי וגרתי באוקראינה 16 שנים באזור של דוברי רוסית כך שאני די מבין מה מניע את שני הצדדים

  • חזק וברוך
    בהקשר היהודי היסטורי אפשר להוסיף שגם באזור אוקראינה (קדמת רוסיה ) וגם באזורי פנים רוסיה ”בוגדן חמיליינצקי ” ימח”ש נחשב גיבור לאומי, זה הרוצח הגדול והאכזר ביותר של היהודים באירופה עד השואה , מנהיג מרד הקוזקים נגד איחוד ליטא פולין ומשחרר ומאחד מחדש את אדמות אוקראינה -”רוס קייב” חזרה לידי ”אמא רוסיה ” אחרי כ 400 שנים שלא בשליטת מדינת האם (מאז הכיבוש המונגולי במאה ה13) , פסלו שהציבה רוסיה בקייב ב1888 עומד על מכונו בגאון , גם לאחר שפסלי עריצי הקומוניזם הופלו במקומות אחרים ששוחררו מברה”מ
    בקשר לסין – קלאוס שוואב רואה בה מדינת הדוגמא שתוכל להוביל את העולם לסדר העולמי החדש והדיסטופי שהוא וחבר מריעיו מתכננים לנו בחזונם המופרע , אז יתכן שכרגע פוטין והלאומנות הרוסית הם האויבים של האויבים היותר גדולים שלנו
    אבל אלו דברי הנביא הושע על התלות במעצמות ” אשור לא יושיענו על סוס לא נרכב ולא נאמר עוד אלהינו למעשה ידינו אשר בך ירחם יתום”

  • אני מצש לא מסכים אתך, בהרבה נקודות.
    בתור התחלה עם ההתחשבנות הקטנונית לדעתי על ההיסטוריה. אני מודע היטב להיסטוריה – משפחתי באה מאיזור גליציה – ליטא, אך אני מודע גם להווה.
    יש לי עסקים וחברים באוקראינה של ימינו.
    אז קודם כל – אוקראינה היא ממש לא מקשה אחת.
    יש בה קבוצות אתניות רבות. יש אוקראיני אתני ויש רוסי אתני.
    פוגרומים בעבר תמיד היו, ובאוקראינה לאו דווקא יותר מאיזורים אחרים במרחב כמו רומניה, מולדובה, פולין, רוסיה הלבנה והבלטיות.
    גרמניה של היום אנטישמית? ממש לא נראה לי!
    יש יסודות אנטישמים באוקראינה. בהחלט. לא רק גדוד אזוב, יש גם עוד קבוצות לאומניות קיצוניות, ויש מדי פעם תקיפות על צוענים בעיקר.
    בבחירות הם זוכים לכאחוז אחד מהקולות.
    כך שקשה להגדיר את אוקרינה לאומנית קיצונית.
    המשתפ”ים עם הנאצים – בס”ס היתה חטיבה אוקראינית שנקראה חטיבת גליציה – הגיעו בעיקר ממערב אוקראינה, איזור לביב של ימינו.
    שם יש מעט יותר אנטישמיות מבמזרח.
    אבל גם היום, אם מישהו מסמפט את הנאצים זה יותר בגלל שהם שנאו את בריה”מ וראו את הנאצים כפחות גרועים.
    בחינת אויבו של אויבי הוא ידידי. היה גם הרבה גיוס בכפייה בתקופה ההיא, לעבודה או שירות מלחמתי.
    לא כולם עשו את זה מרצון.
    אז כן, אני תמיד טענתי שאין באמת עם אוקראיני וזו בעצם ‘טריטוריה מיושבת’ לא מדינה.
    אבל…. מה זה משנה??? הם מדינה עצמאית כבר שלושים שנה אחרי שלמשך שבעים שנה היו יחידה אחת כחלק מבריה”מ.
    הם פיתחו גאווה וזהות מקומית וגם הרוסים במזרח ממש ממש לא מעוניינים להתחבר עם אמא רוסיה.
    סבבה להם בלי פוטין.
    ובלי קשר לחטאי עבר של עם מסויים – לא נראה לי שמה שאדולף פוטין עושה כרגע זה לגיטימי באיזו צורה שהיא.
    בין אם הם ‘עם’ ובין אם הם סתם ‘מדינה’ ללא זהות כמו ארה”ב או ניו זילנד, זה לא מצדיק טבח ומתקפה כמו זו של פוטין.
    אגב משה,האוקראינים, בהכללה, מאוד מסמפטים ומעריכים את ישראל.
    בטח יותר מהסורים! שאתה טוען שוב ושוב שישראל צריכה היתה להתערב ולהגן עליהם.
    הייתי המון זמן באוקראינה. תמיד קיבלתי יחס מצויין כששמעו שאני ישראלי!
    אז לומר משהו כמו “אוקראינים אנטישמים” זו בעיני גישה של טוקבקיסט בור ועם הארץ או סתם הייטר.
    ולגבי המטורף מהקרמלין – היעדים שלו הם לאו דווקא לתועלת רוסיה, כמו שהיעדים של היטלר לאו דווקא היו לתועלת גרמניה.
    שניהם לא עושים הפרדה בין עצמם לבין המדחנה. מבחינת פוטין רוסיה זה הוא, מבחינת היטלר, הוא היה גרמניה.
    והם חושבים בקנה מידה גיאו פוליטי היסטורי. את שניהם לא מעניינת רווחת האזרחים, והם יקריבו אותם על מזבח הטירוף והמגלומניה העצמית שלהם.
    כמו שזה נראה כרגע – אנחנו על סף עימות גרעיני.
    השמועה אומרת שפוטין חולה סופני ומוחזק על סטרואידים וזה ניכר בהתנהגות שלו.
    ממש ממש לא אכפת לו לשרוף חצי עולם. הוא עומד למות גם כך.

    • כן בטח , זה למה עד היום לא הורידו את הפסל של הארכי רוצח יהודים בוגדן חמילייצקי ימח”ש , רוכב בגאון על הסוס בקייב זה הגיבור הלאומי של אוקראינה – רוסיה, משחרר ”רוס – קייב אותה קייב שנכבשה ע’י הנסיך אולג שהביס את הכוזרים היהודים ”החצופים” כמו שנכתב באפוס המפורסם שכל ילד ברוסיה היה מכיר

  • מצטער לא קראתי עד הסוף כי המאמר התחיל לדעתי משגיאות עובדתיות חמורות.
    א) עם אוקראיני באמת לאום נפרד עם שפה, שטח, תרבות, היסטוריה משלו. להגיד שאין ממש הבדל בין רוסים לאוקראינים זה כמו להגיד שאין ממש הבדל בין טטרים לרוסים או פינים לרוסים או פולנים וכו’.
    ב) אני יכול להפנות אותך לראיון עם פוליטולוג בר סמכא שמבכה על כך שרוסיה לא (!!!) דרשה התחייבות לעצור התפשטות נאט”ו כשיכלה.
    אני אוהב מאוד לקרוא מאמרים שלך, אבל לא התחלה רשלנית ביותר הרסה לי חשק הפעם.

  • וחשוב גם לציין, ברובד הפסיכולוגי:
    שביידן והמערב ״הדליקו״ רוחות מלחמה בהצהרות לתקשורת, חודשיים מברברים שפוטין הולך לתקוף ולפלוש. מה יעשה המנהיג הלאומי, הריאליסט, שבוחן את הזירה הבינ״ל על פי עוצמה – כשעושים לו ״ננה בננה״ בפנים??

    יגידו להגנתם ביידן וג׳ונסון : גילינו מוקדם והתרענו. זה הפתרון שלכם? אם באמת ידעתם שזה יקרה – איך לא נערכתם טוב יותר?! זה פשוט מטרתם: מלחמה שתפוצץ את התודעה העולמית, תשכיח את הקורונה ותיכח את תשומת הלב מהטירוף הטוטליטרי שקרה בקנדה.

    • אני לא בטוח שלמערב יש מטרה, אני חושב שפשוט המערב לאורך שנים נוהג בחוסר היגיון, איזו מערבולת של בורות והתלהמות. כך שכל המנגנון הפוליטי שלהם בכל רבדיו אפילו עד למנהיגיו מנוהל בחוסר אחריות. התודעה הפרוגרסיבית השתלטה על המערב והיא מעולם לא הייתה הגיונית, לצערנו גם בממשלתנו הנוכחית.

  • חזק משה, אך כיון שאנחנו בדרך הטבע תמיד היינו וניהיה חלק מהתפריט אז יש להתקרב לאלוקים ע”י לימוד תורתו ושמירת מצוותיו, רק זה יציל אותנו הן מהקומינזם הסיני (כמו ששומרי התורה שרדו לבסוף את הגיהנום הבולשביקי) ומהכפרנות הפרוגרסיבית המערבית, כמובן שזה לא סותר בניית עוצמה בדרך הטבע אלא אדרבא, היסטורית זה הולך יד ביד.

  • אדם אמיץ אתה מר משה, אתה יודע את זה?

    אם אתה איש ציבור, אז לעמוד מול מכונת התעמולה הגלובלית שתוקפת אותנו יום וליל, ולאומר את מה שראוי להאמר באופן פומבי.. זה כבר לא דבר מובן מעליו בעידן הכל כך “נאור” שלנו.

    מי ייתן וירבו כמוך.-

    (ורק אני חושב שזה מצחיק לשים לב כמה פטריוטית ומגויסת התקשורת “הישראלית” פתאום? לא זכור לי שבמלחמות ישראל שפקדו אותנו בזמן האחרון היה להם כל כך הרבה מורל… אני טיפה מקנא, אם אני יהיה כנה.. טוב, התקשורת “הישראלית” כבר אמרנו, לא?)

  • משה שלום,
    לדעתי בינתיים הכוחות האימפריליסטים, שאתה מתאר, לא מתגוששים אלא מנסים לחלק בניהם את העולם.
    כח נוסף שעולה זה הפאן-טורקיות. כפי שביידן מפקיר את אוקראינה, כך פוטין הפקיר את הארמנים בנגורנו-קרבך לטורקים. דוקא בזמן שלטונו של טרמפ הבדלן, שלא ניסה לחלק את העולם, פוטין היה יחסית רגוע.
    פרוגרסיבים קיצונים קוראים לסנקציות על ישראל, שמפריעה לחלוקת העולם עם כוחות הרשע האחרים.
    לדעתי מוצאו היהודי של זלינסקי עלול להגביר את שנאת ישראל אצל אימפריליסטים רוסים.
    לסינים יש חשבון ארוך עם הרוסים בקשר למונגוליה והמזרח הרחוק הרוסי.
    מסקנות נוספות שלי:
    -ישראל לא יכולה להמשיך להרשות לעצמה מנהיגים כמו האידיוט השימושי יאיר לפיד או דגנרלים כמו בני גנץ.
    -אסור לסמוך על מעצמות זרות.
    -לא רק שאסור לותר על יכולות צבאיות, אסטרטיגיות וכלכליות, אלא להפך צריך לחזק אותן.
    -צריך לשפר את המקצועיות של זרוע היבשה של צבאנו ולבצע מודרניזציה שלו.
    -צריך לחזק את חיל הים.
    -צריך להוריד את הריכוזיות בישראל.
    -צריך להשתדל להגיע לעצמאות תזונתית, וכלכלית תוך שימוש: בעריכה גנטית, שינוי הרגלי התזונה, רובוטיקה ומיכון.

  • טל גלעד(ההוא מלאטמה) כותב הבוקר:
    כל העולם, ממש כל העולם מתייצב לצד אוקראינה, לא רק במילים והפגנות ענק. נשק, מטוסי קרב, ציוד, אספקה, סנקציות קשות מאוד על רוסיה. רק חלק מחבריי בימין עדיין תקועים לצערי בחמלניצקי. לא מבינים ולא רוצים להבין את הסיטואציה. כאילו הענין פה הוא רגשי – כן אוהבים או לא אוהבים אוקראינים. כאילו פוטין אינו דיקטטור מפלצתי המאיים על העולם, אלא מין שליח זעם שבא להעניש שונאי ישראל מדומים, המנסים להסתיר את האנטישמיות שלהם ע”י זה שבחרו נשיא יהודי ברוב עצום. וזה הדבר היחיד שחשוב, לא התוצאות הגיאו פוליטיות החמורות שישפיעו גם עלינו, לא כיבוש מדינה ושיעבוד עם שרוצה רק שיניחו לו בשקט, לא אור ירוק למפלצת להשתולל ולכבוש מדינות נוספות, כמו באמת בתקופות הכי אפלות. כל זה לא חשוב. מצער ומביך אותי האופן בו התייצבתם בצד המאוד מאוד לא נכון, לא צודק ולא מוסרי, וכל זה בשלל הסברים נטולי הגיון, בנוסף לפוזיציה אובססיבית כאילו הכל הכל הכל מזימה של השמאל וביידן וסורוס. רוסיה, פוטין, זלנסקי, כל אוקראינה וכל תושביה, לכולם אין רצונות ושאיפות משלהם, הכל בגלל ביבי. סליחה, ביידן.

    ואני יודע שלא מקובל אצלנו לפרגן בעניינים כאלה, אבל האוקראינים נלחמים בגבורה על עצמאותם ומסבים אבידות קשות לפולשים. אין לדעת איך זה יסתיים, אבל אפשר לקוות שהם כבר די הוציאו לרוסים את החשק לחזור על התרגיל עם מדינות אחרות, כפי שתיכנן המפלצת. הסיוע הגדול והאהדה שהם זוכים לה גם הם תוצאה של העמידה והלחימה שלהם. זה הדבר שאנחנו צריכים לקחת לתשומת ליבנו.

    • האם הפינים הוציאו למנהיגי ברה”מ\רוסיה את החשק לחזור על התרגיל עם מדינות אחרות?
      השיקולים של מנהיגים רודניים אחרים לגמרי משל אנשים חופשיים.
      האם הממשל של ביידן לא נתן רמזים מעודדים לפוטין כמו: הכרזה שאוקראינה תיכבש מהר מאוד ולכן לא כדאי לתת לה נשק והצעת מקלט לזלינסקי?
      עדיף לא להגיע למצב של האוקראינים בשביל לבדוק אם נקבל אהדה מהפרוגרסיבים.
      האם האהדה בעולם לכורדים בגלל העמידה והלחימה שלהם נגד דאעש נשארה?
      למה פוטין לא פלש לאוקראינה בתקופת טרמפ?
      האם פוטין היה פולש לאוקראינה אם צבאה היה הרבה יותר חזק בזמן הפלישה?
      

  • אם כל העולם עם אוקראינה אני עם פוטין מכיוון שזו אותה תקשורת שקרנית שהינדסה לאנשים שיש חובה להזריק ולציית ושום דבר לא השתנה מישהו שילם על זה כל הנרטיב העולמי נמכר בידי קומץ גלובאליסטים והם אומרים שאוקראינה מסכנה אז האמת שבידיוק הפוך

  • הפעם אני מוכרח להגיב על זה. אם כבר מדברים על היסטוריה, יש את ההיסטוריה של העם היהודי וזה נורא חשוב. אז יש גם היסטוריה של העם האוקראיני וזה מאוד רלוונטי. אוקראינה סופחה לרוסיה בידי קתרינה הגדולה ב 1795. עד אז הם היו המדינה היחידה באירופה ללא איכרים משועבדים (למעשה צרפת הייתה השניה מאז 1792). הם לקחו עצמאות בימי הכאוס של מהפכת אוקטובר ונכבשו על ידי הצבא האדום. סבלו רעב ורדיפות בידי סטאלין עם מיליוני ניספים הערכות מדברות על 3-10 מליון. אלה הם ממדים מפלצתיים של שואה. (כן… ש-ו-א-ה)! אז אנחנו למעשה מדברים על השואה האוקראינית שנגרמה על ידי ברית המועצות.
    היום 30 שנה אחרי קבלת העצמאות אוקראינה הפכה למדינה חופשית יחסית שמכבדת זכויות אדם (שוב, יחסית) בעוד רוסיה מתקדמת יותר ויותר לכיוון של דיקטטורה טוטליטארית. עכשיו בא פוטין לאוקראינה ודורש מהם לחזור לימי ברית המועצות העליזים. כמובן שהאוקראינים לא מסכימים לכך. אני מהכורסה שלי בסלון ידעתי את מה שפוטין לא ידע! שהאוקראינים יילחמו עד טיפת הדם האחרונה שלהם, תוך כדי הסבת אבידות איומות לצבא הרוסי. כפי שהפינים עשו לפני 80 שנה. כי הם פשוט לא יסכימו לחזור להיות עבדים.
    דיברת על הפרת הסכמים. אז יש למטבע הזאת עוד צד. אוקראינה מסרה את הנשק הגרעיני שברשותה לרוסיה ב-1994 בתנאי שרוסיה לא תתחייב שלא לתקוף אותה. אבל רוסיה כן תקפה אותה כבר ב 2013. 5 שנים לאחר שתקפה בברוטאליות את גיאורגיה.
    פוטין הדיקטטור המנותק, ריכז כוח לא מספיק לכיבוש מדינה בגודל של אוקראינה. ועוד יצא לפלישה בלי תיאום בין הכוחות ובלי תיאום בין הלוגיסטיקה לבין לכוחות בשטח ובלי לקבל הערכה אמיתית על מה שיעשו האוקראינים. תכנון כזה לקוי וביצוע עוד יותר לקוי לא זכינו לראות כבר הרבה זמן…
    לא פיר מצידך גם לקחת מספר יחידות קטן בצבא המתנדבים שבאוקראינה ולהציג אותם כאילו שמדובר בכלל הצבא האוקראיני. כאילו להצדיק את הטיעון המגוחך והמנותק של פוטין על “דה נציפיקציה” לאוקראינה היום יש נשיא יהודי וכפי הנראה לא מדובר במדינה בעלת צביון אנטישמי בכלל. אעיר שבאחת התמונות ממהדורות החדשות ראיתי חייל אוקראיני נושא דגל ישראל. זה כמובן לא מעיד על הכלל.
    עכשיו לנקודה היהודית: אנחנו כמובן לא שוכחים את חמלניצ’קי. לא את הפוגרומים, וגם לא את שיתוף הפעולה עם הנאצים. יחד עם זה ברור שיש גם שיש באוקראינה התקדמות לעבר חברה חופשית וסובלנית. בעוד רוסיה ובלרוס תקועות עם תפיסות לאומניות ואלימות. השאלה היא איזה צד אנחנו ניקח. את הצד הסובלני והמוסרי או את הצד התוקפני?
    מההיבט הישראלי. פוטין יושב לנו על הגדר יחד עם האיראנים. זה בלתי נסבל וזאת ההזדמנות שלנו לשטח את כל המתקנים שלו מעבר לגבול.
    אז בשאלה איזה צד לקחת של פוטין או של העם האוקראיני התשובה ברורה לי. והגיע הזמן שישראל ממש תנקוט עמדה מוסרית, לא רק לפי ההיסטוריה, אלא לפי ההתרחשויות היום. אם ישראל תמשיך לשבת על הגדר היא פשוט תבודד את עצמה.

    • אני מזדהה עם הדברים שכתבת מדום ליבי עד לחלק של ההיבט הישראלי, ששם נראה לי שהאמוציות שלך נסחפות. עובדה מאוד ברורה בקשר לסוריה היא, שרוסיה/פוטין נותן לנו יד מאוד חופשית לפעול נגד האירנים כבר המון שנים, כך שלהגיד שהוא יושב לנו על הגדר יחד עם האירנים זה דיסוננס לא קטן.
      לתקוף את רוסיה עכשיו נשמע לי כמו פתיחת מלחמת עולם שלישית, מה שמביא אותי לענות על עניין המוסר שהזכרת. אם הצדדים שמעורבים כאן הם רק רוסיה ואוקראינה אז התמונה המוסרית פשוטה, אבל יש כאן גם את מדינות המערב שיש להם חלק בלתי נפרד בדבר. אני רק אזכיר לך כמה קונפליקטים שבכולם יש קשר ישר למערב: אפגניסטן, כורדיסטן, עירק, איראן, מצרים, לוב ועוד. ומה משותף לכולם? שהם לא היסטוריה עתיקה! ועוד יותר חשוב שבאף אחד מהם המערב לא הושיע אלה רק גרע, בדיוק כמו בקונפליקט הזה.
      בוא נגיד שמוסר זה לא עניין פשוט וכמו כן גם גאו-פוליטיקה, כך שאני חושב שישראל צריכה להיות מאוד זהירה.

    • אוקראינה מעולם לא הייתה עצמאית לפני כיבוש יקטרינה כמו שתיארת אלא תמיד היתה מחולקת בין רוסיה, טורקיה או האיחוד הפולני ליטאי, זה שברה”מ עשתה בהם רצח עם מכוון זה כבר עניין אחר, ובעניין רוס קייב אז הם הם הרוסים של היום שאכן ההיסטוריה שלהם התחילה באזור אוקראינה של ימינו אבל ההיסטוריה היא רוסית ולא אוקראינית, ההגדרה העצמית שלהם כעם סלבי אחר מהרוסים היא חדשה יחסית.

      • לא נכון, אימפריית רוס-קייב הם אוקראינים, והרוסים הם עמיפ מבוזרים שהתאחדו לאחר אותה התפשטות מזרחה למוסקבה והלאה.
        הבידול מהרוסים הוא תהליך שהתקיים לפחות מהמאה ה19, וזה ממש לא חדש. כ70 שנות דיכוי במשטר הקומוניסטי עדיין לא הצליחו להשמיד את הלאומיות האוקראינית, מה שמצביע על לאומיות שרירה וקיימת כבר מספיק זמן.

        • רק לטובת הדיוק ההסטורי, אתה טועה ומטעה
          “רוס קייב” – רוס , רוסיה ,רוסים , קייב – עיר על נהר הדנייפר שהוקמה ע’י הכוזרים ונכבשה מהם ע’י אולג הרוסי שכונן שם את ממלכת רוס קייב – הגרעין הממלכתי של ממלכת רוסיה , אוקראינה שם של אותו אזור בדרום מערב רוסיה שמשמעותו “אדמות הגבול”

  • שלום משה,

    הלב שלי עם אוקראינה.

    כשאני מסתכלת על זלנסקי אני רואה גיבור אמתי ומנהיג אמתי, מנהיג עם פנים אנושיות. הוא כן ואמתי. הוא לא חושב על טובת עצמו. הוא גורם להמון סימפתיה והזדהות. כמו גם העם שבחר אותו ונלחם כרגע עבור החופש. הוא ניגוד גמור לפוטין (אפילו לא נעים לי להזכיר את שמו). גוויה מהלכת. לא זוכה לאף מילה שלי, אפילו לא למילת גנאי הכי חזקה.

    אני כולי דאגה לשלום העם הזה. זאת מלחמה של כולנו – מלחמה עבור חופש ואמת. על ישראל לעזור ללא גמגום, כמובן לא רק בעזרה הומניטרית. כי הלב כואב ואת חשה בצורה פיזית את הכוחניות ואת האכזריות של האויב. ברור לי שהמלחמה היא חשבון אישי של פוטין עם אוקראינה. משתקף בו המן שרצה להשמיד עם שלם רק בגלל שהמנהיג של העם לא השתחווה לו. אוקראינה רוצה להיות חופשית ומצפצפת עליו. גרים בה אנשים בריאים וגאים. היום הם מוכנים להקריב חייהם למען החירות – של עצמם, ושל כולנו.

    זה בפן האישי והרגשי.

    במבט ההיסטורי והגיאו-פוליטי וכו’ – אני לא מתימרת להתחרות עם איש חכם אינטלקטואל כמוך. כן יש לי כמה נימוקים נגד, ובטח יהיו לך נימוקים נגד בחזרה. חשוב לי להביא לך את הדעה שלי כי אתה לא סתם חכם, אתה חכם לב ואיש מוסר ממדרגה ראשונה שאני מכבדת ומעריכה עד מאוד.

    אסור לישראל לעמוד בצד כאשר פשע כזה מתרחש מול עיננו. מחר נצטרך לשלם על זה מחיר. על האדישות שלנו ומציאת תירוצים “למה לא”.

    המשפחה שלנו הכירה בשנים אחרונות כמה אוקראינים באופן אישי, ואת הצורה בה הם פוגשים את המתרחש מעידה על צלם אנוש ואצילות.
    בטון דיבור עצוב ומאופק הם מודים שארצות הברית ואירופה נטשו אותם, והכוונה של האויב המטורף להפוך את המדינה למחנה ריכוז אחד גדול.
      
    בתמימותם הם אומרים “ארצות הברית ואירופה” ואני שומעת “ישראל”…

      • ברור שמספר ההרוגים שהוא ציין הוא נכון רק שהגרסה למה זה קרה..
        פה כבר תצטרך לבחור בין ערוץ rtr שמשתווה בנאמנות לקרמלין כמו פארבדה הסובייטי בזמנו או לתקשורת חוץ שהיא הרבה יותר אובייקטיבית לפחות בעניין הזה,
        אבל אם החלטת לפי איזושהי קונספירציה שכל המערב כפוף לכתר הבריטי או משהו בסגנון וחותר תחת מדינות רק כדי שיהפכו פרוגרסיביות אז אשאל אותך מה ששאלת אותו: יש לך הוכחות לזה?..

    • כל זה נשמע כמו תעמולה של פוטין מילה במילה.
      מאז אותה “ההפיכה הנאצית” ב 2014 היו באוקראינה בחירות דמוקרטיות בהם המפלגה הנאו-נאצית קיבלה אחוז וחצי והמועמד (אגב יהודי) שקרא לאוקראינה מאוחדת – רוסים-אוקראינים ביחד – קיבל 75%.
      אותם האזורים במזרח המדינה (לוגנסק, דונצק) בהם היו קרבות עם קורבנות של 15,000 משני הצדדים הם למעשה סוג של מחנות ריכוז נסיוני של פוטין במשך כל התקופה הזאת, שיותר משתלם לו לא לספח אלא להחזיק בתור “קוץ” ולשלוח לשם מדי פעם כוחות כדי שבסוף יהיה לו תירוץ לפתח מלחמה בכל השטח ולהפוך כבר הכל למחנה ריכוז אחד גדול.

  • שמי, שירה אליהו לאחר 12 שנות נישואים, בעלי ואני רבנו בצורה כזו או אחרת עד שהוא עזב אותי לבסוף ועבר לקליפורניה כדי להיות עם אישה אחרת. הרגשתי שהחיים שלי נגמרו והילדים שלי חשבו שהם לעולם לא יראו את אביהם שוב. ניסיתי להיות חזקה רק כלפי הילדים, אבל לא הצלחתי לשלוט בכאב שייסר את ליבי, הלב שלי התמלא בצער ובכאבים כי באמת הייתי מאוהבת בבעלי. אני חושב עליו כל יום ולילה ותמיד הלוואי שהוא יחזור אליי, הייתי ממש מוטרד והייתי זקוק לעזרה, אז ביקשתי עזרה באינטרנט ונתקלתי באתר שמציע שד”ר אלאבה יוכל לעזור לשעבר שלו לחזור. אז הרגשתי שאני צריך לנסות את זה. פניתי אליו והוא אמר לי מה לעשות. עשיתי את זה ואז הוא עשה לי כישוף אהבה. 48 שעות לאחר מכן בעלי באמת התקשר אלי ואמר לי שהוא מאוד מתגעגע גם לילדים, כל כך מדהים!! אז, אז הוא חזר באותו יום, עם הרבה אהבה ושמחה, והתנצל על טעותו ועל הכאב שהוא גרם לי ולילדים. הנישואים שלנו היו חזקים יותר מבעבר, הכל הודות לד”ר אלאבה. הוא כל כך חזק והחלטתי לשתף את הסיפור שלי באינטרנט שד”ר אלאבה היה אשף אמיתי וחזק. אני תמיד אתפלל שהיא תחיה הרבה זמן לעזור לילדיה בעת צרה, אם את כאן וצריכה בחזרה אקסית או שבעלך עבר לאישה אחרת, תפסיקי לבכות, צור קשר עם גלגל האיות העוצמתי הזה מיד. הנה כתובת הדוא”ל שלו ליצירת קשר בכתובת: {[email protected]} או WhatsApp / viber אותו באמצעות איש הקשר שלו למטה +1(425) 477-2744 תודה לך ד”ר אלאבה.

השאר תגובה