חמש על חמש - האם לשם כך התגייסנו? - ישראל מחר
הכרזותעלינו באתר חדש! במידה ויש שאלות או תקלות מוזמנים ליצור איתנו קשרליצירת קשר
כ״א בניסן ה׳תשפ״ד | 29/04/2024
5X5 האזור החינמי מלחמת המקדש מלחמת המקדש - שידור חי שידורים חיים

חמש על חמש – האם לשם כך התגייסנו?

י׳ בניסן ה׳תשפ״ד (אפריל 18, 2024)

חמש על חמש – האם לשם כך התגייסנו?

האם חייל מילואים, שב-7.10 גוייס כדי לנצח את הרוע ולהשיב את החטופים,
אבל לאחר חודשים ארוכים של מלחמה והקרבה מצא עצמו, במקום לנצח ולשחרר,
מאבטח משאיות סיוע “הומניטרי” לחמאס –

האם חייל כזה צריך לשוב עכשיו ולהתגייס?

חיילי מילואים רבים שקיבלו עכשיו צווי גיוס חדשים, מתלבטים בשאלה הזו.

היום ב-5X5 נשתדל לענות.

שתף את הפוסט:

2 תגובות

  • שלום לך מר’ פייגלין,

    אדם מוכר ומכובד אמר וחזר רבות על דפי הרשת את המשפט הבא (בצורה זו או אחרת): “הצלחנו לנפח את בלוטות הג’יהאד של סינוואר!”.
    נתקלתי במקרה בפודקאסט הנוכחי שלך, שמעתיו ברקע ופתאום בדקה 56:45 העלת בחור צעיר בשם: יעקב סוקול שדיבר על, לא פחות ולא יותר, התיישבות יהודית עד הליטני ועל התנועה שהקים להתיישבות בדרום הלבנון – הוא, הבחור הזה, הצליח לנפח ולהחיות כל תא ותא הכי מנוון בגופי!!! חזרתי על הקטע רבות… לא האמנתי למשמע אוזניי…

    הייתי שנים רבות מדריכת טיולים. בכל טיול ברחבי הארץ, יהי נושא הטיול (גיאולוגי, בוטני, אקולוגי, היסטורי), נשאתי את ספר ה’קארדו’ שלי, שלך, שלנו – התנ”ך. ספר שקבלתיו ביום הגיוס ואני נושאת אותו עימי לכל מקום עד היום!

    לפני שנים, כשהדרכתי צעירים וצעירות בחטיבת הביניים (בחינוך הממלכתי) בנחל שניר, העלתי כמו בכל טיול בצפון, שתי מפות והסברתי כיצד חתכו וכרתו לנו מן הארץ היפה שלנו (ורק שלנו!) את הגליל העליון עד נהר הליטני והדגמתי על ספר יהושע ושופטים על הירושה והנחלה. אחד ההורים בטיול התלונן עליי להנהלה שאני מסיתה לדת ולגזענות. ואני בכלל אתיאיסטית גמורה עם פרט קטן נוסף: ספר ה’קארדו’ שלי, שלך, שלנו – הוא בעייני ספר ה-עדות! המתוחכם ביותר, החזק ביותר, הרלוונטי ביותר והנצחי ביותר – זכינו בו בצו עליון, ואנו יורקים לו כששאר הדתות הגדולות מנסות לנכס אותו אליהן! כי הן (הדתות האלה) יודעות שהמקור אל האלוהים – זה התנ”ך שבידינו.

    בשנת 2017 היה איזה נשיא ארה”ב שחתם על “חוק רמת הגולן” (ואוסיף הגולן היפה שלנו ורק שלנו שכל אהבתי נסחפת אליו). מחשבתי שמחה כמעה אבל כל ‘וייב’ בגופי זעק – אנחנו צריכים שנשיא ארה”ב ייאשר לנו ישיבה על נחלת אבותינו?! אנחנו זקוקים לאישרור ויש בידינו צו עליון? יהי האלוהים אשר יהיה – זו העדות מלפני כ-3,000 שנה!

    לפני כחודשיים, הסברתי לצוות תוך כדי שיחה על הא ודא, על הגולן היפה שלנו ורק שלנו. ראיתי הזדמנות להוציא את ספר העדות שלי ולהדגים עד כמה הוא ספר חירות, ספר חוכמה, פילוסופיה, אסטרגטגיה, אהבה…. כן אהבה והומור (ראה: רבקה נפלה מהגמל כשראתה את יצחק, ובאו הבנות לשאוב מהבאר והבנים ירדו מההר).

    ספר שהקנה לשפתינו העברית היפה אוצר מילים שלם שכל כולו מקושר לאדמה – זב הענב, כרם, קנוקנות, כחליל, גפת (ועוד מילים רק לגפנים), ועוד מילים רק לגת, שמן, זית ועוד שיבולים, וחלב ודבש, ובהמת השדה ועוד ועוד מילים לחגי אדמה שאנו חוגגים עד היום — זה לא תיאור של אנשי קדם פרימטיווים שעבדו חקלאות כי לא הייתה להם טכנולוגיה – אלה אנשים עם תודעה עמוקה של זיקה לאדמה הזאת, אהבה וכבוד לטבע על כל ברואיו ולבוראו! והערך הגבוה ביותר והנשגב ביותר, לא האלוהים (הוא רק האישרור העליון, ראה הקייס עם הנשיא) – אלא, אל החיים! שמחת החיים, החיבור הבלתי נפרד שלנו, עם ישראל אל אדמתו. כמה פעמים השורש י.ר.ש נמצא בספר הזה? מילים כמו: נחלת אבות?
    התנחלות היא לא מילה גסה. להיפך, משמעה – חזרה לנחלת אבות וישיבה בתוכה… למה שיבשו את המילה? כל כך הרבה מילים בעברית נגזרות מהמילים הנ”ל, יש לי הוכחות ממשיות על כל דבר שלא נדבר על כך, שהכתב העברי מקורו מהפיניקי (ולא נפתח את זה כעת).

    צחקו עליי… מר פייגלין, קראו לי “אתאיסטית עם כל המדעים שלך את! עם ספר תנ”ך?!” התפטרתי מהעבודה לפני כחודש – לעגו על ספר העדות שלי שהוא גם שלך!!! לא יכולתי יותר, גם ה-7 באוקטובר, גם שנים על שנים לא בחרתי לשום ממשלה – חששתי מי יהיה הבא שימסור עוד נתח ועוד נתח מאדמת אבותינו, גם את ‘חוק הגולן’ אפשר לבטל… אבל את חוקי עליון, מר פייגלין, לא תוכל לבטל לעולם!

    אין לשום ראש ממשלה הזכות לגעת באדמות אלה! גם אם כל העם ידרוש!
    מר פייגלין, מי העלה את הרעיון המצחין הזה, ההרסני הזה – לחלק את ירושלים לשני עמים?!!!! היכן הדרדרנו? ירושלים – הלב, הקארדו שלנו…. זה כמו לצלק את ספר העדות שלי, שלך ושלנו. זה לחתוך את רגלינו וידינו… כפסחים ועיוורים נלך!

    אנחנו לא נרטיב, מר פייגלין – אנחנו עם של עדות על אדמתו ויש לי הוכחות ממשיות, שנים על שנים, שחקרתי בעצמי עד כמה אנחנו מושרשים באדמה הזאת ועד כמה כולנו, על המגוון העצום והמדהים שבתוכינו – “שמע ישראל אדוני אחד”, “ישראל אחד.ת”…. אנחנו לא עם ככל העמים… יש לי הוכחות ממשיות (לא טרנסנדנטיות) בשבילך – ראה ירושלים, כל דתות וכתות העולם נוהרות אליה ושערי העיר פתוחים לכולן – כנסיות מכל סוג, מסגדים, עולי רגל ….. איפה תמצא מוסר כזה גבוה של סובלנות, סבלנות וקבלה של אמונה זרה איפה?!!! חפשתי שנים ולא מצאתי כזו – נאורות ואור.
    אפילו הרומאים אמרו (בלטינית): החוק (פקס) בא מהמערב והאור (אוריינטה) מהמזרח.
    בחזון יוחנן (בברית החדשה, פרק VII): “ונשא חותם אל-חי” – חותמת האלוהים, על מצחותיהם של 12 השבטים מקרב כל בני ישראל, 12 אלף איש מכל שבט, סה”כ 144 (מס’ טיפולוגי) – חותמת ‘אל-חי’ – לעולם לא ימותו גם לא באפוקליפסה הגדולה… שם נאמר…. לא אני הבאתי העדות ולא העדות בעצמה הוכיחה על עצמה – הנוצרים….

    שמעתי לא מזמן פודקאסט של אחד מעמינו, איש מסכן, תלוש, בודד… אמר שהיהודים הם עם של ביזיון (באלה המילים), עם שמכתים את אירופה…. הוא שכח להזכיר את העובדה שכל שאר עמי קדם איננם ועם ישראל עד הלום – חי וקיים, לנצח אמרו גם הגויים, ואנחנו יורקים למגש האינסוף הזה שזכינו בו… למה? מר’ פייגלין, למה? למה חלקים בנו מחפשים בהודו.. באמריקות בסוף העולם את המשמעות, מביאים איתם איזה תובנות הארה מן הבודהה – והנה היא המשמעות – פה מתחת לאף. אני לא שמרנית, להיפך…. בוא אוכיח לך את האור הגדול… הממשי, השמחה, הדרישה להשתמש בכל חושינו להינות ממראות עיינינו, להריח להלך באדמה זו – זה לא הארה של בודהה… זאת הוראה\הארה בספר העדות של שנינו…

    “חזון”, “זהות”… מילים גבוהות… למרות הצרות שמגיעות עלינו, קבורה בתוכינו – תודעה בילד-אין של עם חי, נושם, בועט, שמח באדמתו… גם בקרב אתאיסטים גמורים .. כמוני… יש לי הוכחות ממשיות… עוד לא התחלתי לכתוב לך – כל נ”צ של ארץ ישראל כאן בספר העדות, מתחת לאף וליד כל עיר וכפר… רק תצא לטייל, להריח ולנשום את סיפורי האבות עם המשפחה והחברים…. מה רע לנו? תראה מה זכינו אז למה רע לנו עד כדי התאבדות עצמינו והדעת?!
    דניאל דושי בפודקאסט שאל אותך: תהיה כאן מלחמת קודש?
    אני אומר לך ולו, לא! עם ישראל לעולם לא נלחם מלחמות קודש עקובות דם בשם האלוהים – תמיד נלחמנו מלחמות צדק! (וזה גם הנוצרים יעידו, לא לכאן) – צדק הנושא בו את המוסר הכי גבוה, החירות עוד לפני הדמוס של היוונים, את החיים ערך עליון.. את האדם לאדם… יש לי הוכחות בשבילך על כל דבר… ממשיות! שיטתיות! לוגיות! על כל מילה שלי…

    החלום שלי, שהדור הקטן של היום, יצמח לעם איתן כשבליבו סלע חזק שבחזקים של תודעה “שמע ישראל אדוני אחד – ישראל אחד”. דור שיגדל ויביא לילדים שלו אח”כ את מלכות שלמה: “איש תחת גפנו ועץ תאנתו” איפה תמצא חירות של הפרט עוד לפני כל מדינות המערב? אני רוצה דור שיתפתח הרבה יותר ממני וגם ממך – דור שירחיב את תודעתו ואת בטחונו בעצמו… הרחבת הגבולות הממשית תבוא והחלום של יעקב סוקול ושלי – ירקמו עור, גידים ועצמות …
    הייתי רוצה, מר’ פייגלין, שתחבר בין צעירים וצעירות כמו יעקב סוקול אל צעירים וצעירות חילוניים, אתיאסטים כמוני. אני לא רוצה מדינת הלכה, אני רוצה עם חופשי על אדמתו ועל מחשבתו….

    אני חוששת, בכל זאת, יש לך כיפה כל הראש – לא הייתי רוצה פגיעה בזכויות האישה וכל מה שכרוך לנושא זה. לא רוצה בשום אופן, נשים שחוזרות למטבח ולמגר את התפיסה של נשים כאובייקט\כלי ייצור.
    אני אזכיר לך, בת זה הדבר הכי קדוש והכי מקורב לערך העליון ביותר – החיים! ולא בגלל שהיא בתולה (כמו בנצרות) בגלל שרק לה הכוח לייצר חיים, לכלכל חיים, לטפח חיים … הקרבתה למשימה זו נשכחת ונתפסת כמובנת מאליו ולא בכדי – כל גבר יודע שלאישה הכוח מעבר לכל שריר או כלי מלחמה….והאישה תמשיך להקריב גם את עצמה, בשקט בשקט, למען החיים – ולא המלחמה – לא קשור אם הביאה ילדים או לאו – ורק לה הזכות לבחור על גופה!

    ראה דת שטן אחרת – רוצחת בבנות שלה! ראה אב המתיר לבניו לרצוח את אחותם כי האחות רצתה אולי לחיות את החיים שנתנו לה…. ראה איך אנשי הדת הזאת מתייחסים לנשותיהם – האם זה המוסר הגדול של המערב?! כיצד התבלבלנו?? לאנוס, לרצוח למה? כי היה איזה אחד (עוד התגלמות בעל זבוב) שנהג בברוטליות שגם חיה לא יודעת מעשי זוועה כאלה… לא ארחיב… יש לי הוכחות ממשיות… חיפשתי את האלוהים בכל פינה… האמן לי.
    וגם לא הייתי רוצה שתפגע בקבוצה אחרת – הלהט”ב. לא ראיתי במצע ‘זהות’ משהו על כך (נושא לא לפתיחה כאן וכאמור, הוכחות מכאן והלאה יש לי בשבילך).

    בנצרות, האלוהים הוא אי שם במרומים והוא יירד חזרה לאנושות רק ב “סקונדו אדוונטו” של בן האלוהים (בן ה-אדם) אבל מצאתי בספר העדות שלנו איזה מקרה בין מיני מקרים (ספר שמואל א’, פרק א’): תפילת חנה: היא התפללה בליבה ורק שפתיה נעות וקולה לא נשמע.
    אתה מבין, מר’ פייגלין, האלוהים שלנו הוא פה, בלב … זה אלוהים אישי, פרטי… כל בן אדם ובת אדם הכי פשוטים יכולים לפנות אליו בשפה הכי פשוטה – וכאן נפגש הלוגוס עם הרוח: “בראשית ברא אלוהים את הכתב”… את ההוויה, בזכרון, בתודעה. מכאן, שיש תקווה תמיד. גם בדור של היום.

    אני רוצה לשמוע כיצד תחבר בין הדור התועה, החילוני, האתאיסטי, כמוני… כדי שלא יילך לאיבוד (כמוני, רק שלי יש מצפן – הספר הזה)… לא חוכמה לדבר רק לאלה חובשי הכיפה….
    אם יש לך הדרך, לי יש את הכלים! לא רוצה שתשנה אותנו, רוצה שתחבר בינינו…
    ואני בתמימותי חולמת על ארץ ישראל השלמה, נחלת אבותינו.
    ראה ההתיישבות ברמת הגולן היפה שלנו ורק שלנו, ההתיישבות היהודית הכי מוצלחת בעייני – התיישבות רציפה של ישובים יהודיים גם של דתיים, מסורתיים וגם של חילוניים. תעלה אי שם על כביש 808 לכיוון קצרין, ראה חיבור מופלא של אנשים ונשים וקהילות – יש יותר מוסר וחופש מזה? והנה לך עם שמגיע מכל קצוות תבל, שבט אחים ואחיות יחד – לא שמעתי על מדינה שבה קבוצות אתניות חיות ככה בלי מלחמות וראה הוכחת ההוכחות – כמה אנחנו עם מיוחד!

    אני רוצה התיישבות, חזרה לנחלות שלנו… ראה נשות השומרון, ראיתי אתר שלהן – נשות חיל, מגינות על החיים לבדן כדי שאתם, הגברים, תחזרו אחרי מעשי הגבורה שלכם והקרב – אל המשמעות והלב – הביתה.
    וכל מה שאני שומעת זה על ממשלות שמפקירות את מי ששומר על אדמותינו יותר מכל. על הזנחה בגליל ובנגב, במקומות שכבר בידינו – למה אנחנו מחכים, שייקחו גם את זה מאיתנו?
    ראה מפת ישראל העדכנית, אני רואה גרורות סרטן אוכלות ממזרח ומדרום של הים… והצפון כולו בסכנת ‘מסירה’ כאילו אדמות הארץ הזאת שוק קח-תן לכל דיכפין. כל עוד לא נעקור את המחלה – תמיד נמשיך להאבק בה ודם ילדינו הוא העדות הכי גדולה. עוד הוכחות אתה רוצה? יש לי!

    ואם טעיתי בענק, ויש אכן אלוהים, אני יודעת דבר אחד – אני יהודייה… ויש לי את העם ששומר עליי ואלה שמתפללים (ושומרים מצוות) גם בשבילי – כי אנחנו אף פעם לא משאירים מאחור – שום נפש ישראל – זאת הסגולה רק שלנו!
    והיכן החטופים והחטופות שלנו מעל לחצי שנה, מר’ פייגלין. לא אתה אשם, איך הדרדרנו??
    דוד הרג את גוליית עם מקלעת עץ ואבן ולב איתן של תודעה ורוח בצדקת דרכו, והיכן אנחנו?
    כתבתי הרבה, סלח לי.
    אתן לכתיבה זו להיות כמה ימים כאן ואח”כ אמחק.
    אשמח להתייחסות שלך,
    תודה לך,
    איילת דיוד.

  • הממשלה הנוכחית תמשיך “לנהל” לא נכון את “המלחמה” תוך ציות מוחלט לארה”ב.
    המשמעות היא שנתניהו וממשלתו ישאירו את הבעיה לדור הבא של היהודים בא”י בזמן שהם נהנים מפנסיה שמנה ורמת חיים גבוהה מאוד עד יומם האחרון.
    ברור שהמדינה היהודית לא יכולה לחיות בשלום לצד ישות “פלסטינית”. או שנְכָבֶה כאן את האור ונעבור לירח או למאדים, או שנעזור לכל ערביי א”י להגר. נראה שלצפון קוריאה יש מספיק מקום לכולם. המנהיג היקר יבטיח שהם לא יגרמו לצרות.

השאר תגובה