ברכה למאבק בגזענות
ח׳ בטבת ה׳תשפ״ב (דצמבר 12, 2021)
הארגון ‘רבנים למען זכויות אדם’, החליט להוסיף לנוסח תפילת שמונה עשרה – כלומר תפילת העמידה, את הברכה הבאה:
“לשנאת הזר לא תהי תקווה, וכל ביזוי צלם האלוהים כרגע יאבד, פי מחרחרי שנאה מהרה יסכר,וכל איבה ושיעבוד, אפליה ורצחנות מהרה תעקר ותשבר, וליבותנו תכניע לעבדך בלבב שלם במהרה בימינו, ברוך אתה ה’ אוהב האדם”
קודם שניכנס לגוף הטקסט, כמה מילים כלליות על הארגון שהפיק את ה’מרגלית’ הזו.
אם לשפוט על פי תיאור הארגון המופיע בוויקיפדיה, מדובר ברבנים מכל הזרמים, וגם כמה מוסלמים וחילוניים. אינני יודע מה בדיוק היחס בין החברים בארגון, אבל דבר אחד אני יכול לומר לכם בוודאות. שום רב אורתודוכסי, כלומר – בואו נגיד את האמת – רב אמיתי, לא מעז היה להוסיף כך על דעת עצמו ברכה נוספת לתפילת שמונה עשרה. מדובר בתפילה שחוברה לפני 1900 שנה ויותר על ידי אנשי הכנסת הגדולה והפכה לקנון יהודי שצלח את כל גלי ומשברי ההיסטוריה היהודית מבלי שאיש העז לגעת בו. לא מסעי הצלב, לא גירוש ספרד, לא פרעות תח ותט, לא השואה הנוראה מכל – ולהבדיל – גם לא הקמת המדינה או מלחמת ששת הימים.
מי שכך, בהבל פה, לוקח לעצמו את הזכות להוסיף ברכה לברכות תפילת העמידה, בא כנראה מאותה כת שמצאה לנכון להחליף בכל מקום בו מופיעה בסידור התפילה, העיר ירושלים – בעיר ברלין…
כלומר הרבנים לזכויות אדם שמטשטשים ומבלבלים את הציבור תחת השם רבנים, מסתירים ככל הנראה את זהותם הרחוקה כרחוק מזרח ממערב מכל זהות רבנית מסורתית מקובלת.
ואם כך הם פני הדברים – אזי כבר בשמם נעוצה הונאה מהותית של הבריות. אם היו קוראים לעצמם ‘רבנים רפורמים’ למען זכויות אדם – ניחא.
אבל גם אם נמצאים שם אי אלו רבנים המתהדרים בהשכלה ישיבתית – ואולי אפילו בהסמכה כזו, הרי שמדובר בעלה תאנה, למהות שאין בה דבר וחצי דבר מכל מהותה של האורתודוכסיה. זה בערך כמו חבורת רופאי אליל, המכנה עצמה ‘רופאים למען בריאות הציבור’ – או משהו כזה.
ועכשיו לטקסט.
האמת – טקסט חביב.
לשנאת הזר לא תהי תקווה”,
אולי באמת בימים בהם היושב על כס ראש הממשלה דורש מהורים לריב אלה עם אלה – יש מקום למשפט הזה…
“וכל ביזוי צלם האלוהים כרגע יאבד”
כנראה שהמשפט הזה בא כשהפכנו עם שלם לעכברי מעבדה, מה יכול להיות יותר ביזוי צלם אלוקים מזה?
“פי מחרחרי שנאה מהרה יסכר” –
‘רוצחים’!, ‘מפיצי מחלות’!, לכלוא אותם בכלובים’! – באמת הגיע הזמן לסכור את פיהם של כל מני עיתונאים ופוליטיקאים…
“וכל איבה ושיעבוד, אפליה ורצחנות מהרה תעקר ותשבר”
הכוונה מן הסתם לתו הירוק ולכפיית ההזרקות, היוצרת איבה, משעבדת ומנכסת את ריבונות האדם על גופו, ובסופו של דבר רוצחת רבבות בני אדם ברחבי תבל… אכן ראוי לעקר ולשבר את הזוועה הזו.
“וליבותנו תכניע לעבדך בלבב שלם במהרה בימינו,”
נו איך אפשר להתנגד לדבר כזה
“ברוך אתה ה’ אוהב האדם”
הרעיון הפרוגרסיבי שהשתלט עלינו, לא אוהב בני אדם. הם רוצים פחות ילודה, הם רוצים – אתם יודעים – פחות אנשים בעולם.
וזה הרי מזעזע – כי הרי א-לוהי ישראל אוהב את יציר כפיו, נזר הבריאה, ורוצה יותר חיים, פרו ורבו הוא ציווה אותנו,
כך שמן הסתם כנגד הכוונה הפרוגרסיבית הזו, החליטו הרבנים הצדיקים לזכויות אדם – להזכיר לנו שה’ אוהב את האדם שברא.
טוב – אני קצת מפחד שיש מי שלא יבין שכל מה שניתחתי עד כאן הוא ניתוח ציני.
הרי ברור שכוונת הרבנים הצדיקים הללו לזכויות אדם, ממש לא מכוונת לפגיעה האנושה ביותר בזכויות האדם שחווה העולם החופשי, ומבחינת ההיקף – כנראה שהעולם כולו – מאז מלחמת העולם השניה.
אני מוכן להתערב שכארגון, הרבנים הצדיקים לזכויות אדם, משתפים פעולה עם כל הזוועות הללו, עם כל הפגיעה בזכויות האדם הבסיסיות ביותר שהאנושות זה קרוב לשנתיים ימים. הפגיעה בזכויות התנועה, בזכות להתפרנס, בזכות האדם על גופו, בזכות להחליט בעצמו איזה טיפול רפואי הוא יקבל, בזכות שלא להשתתף בניסוי רפואי – ועוד ועוד…
כלומר זכויות אדם הם ממש לא הסיפור של הצדיקים הללו.
יכול להיות שלאחר הניתוח שלי, ירוצו הרבנים הצדיקים להכניס כמה הבהרות בברכה החביבה שלהם, שלא נתבלבל חלילה ונחשוב שהם באמת התייצבו לצד זכויות האדם ולא לצד אוייבי ישראל.
10 תגובות
“אני מוכן להתערב שכארגון, הרבנים הצדיקים לזכויות אדם, משתפים פעולה עם כל הזוועות הללו, עם כל הפגיעה בזכויות האדם הבסיסיות ביותר שהאנושות זה קרוב לשנתיים ימים. הפגיעה בזכויות התנועה, בזכות להתפרנס, בזכות האדם על גופו, בזכות להחליט בעצמו איזה טיפול רפואי הוא יקבל, בזכות שלא להשתתף בניסוי רפואי”
זכויות אדם לא מעניינות לך את הזרת וחצי הזרת. מה שמעניין אותך זה שהפעם זכויות האדם שלך הם אלה שנרמסו.
אני לא שומע אותך נלחם באותה צורה פומבית, פוסט אחרי פוסט בפייסבוק על ההפרה של אותם זכויות האדם בדיוק מידי הפלסטינים על ידי הכיבוש הישראלי.
מוזמן לנסות לשכנע את עצמך – ללא הצלחה כמובן – למה התו הירוק איננו מוסרי, אך הכיבוש הישראלי מוסרי.
וגם אם תסכים – הרי שכמו שטענתי, אינך מתבטא בשום מקום על הפרה של זכויות אלו. והמסקנה הפשוטה היא שהפעם החלטת שכן להתבטא כי זה פשוט הגיע קרוב מידי לבית.
הם אוייבינו. במלחמה יש מקום להפרת זכויות אדם.
במלחמה יש מקום להפרת זכויות אדם? כי החלטת? על פשעי מלחמה שמעת?
על אותו משקל ניתן להחליט שבזמן מגפה יש מקום להפרת זכויות אדם.
הארץ ניתנה לנו מה’. מניח ששמעת על התנ”ך.
אם הצדק לגבי הבעלות על הארץ הוא שלנו, הגנב והשודד הוא מי שמנסה לנשל אותנו מארצנו – ואנחנו, כצד המנושל, לא יכולים להיות התוקף.
ולגבי זכויות אדם, כללי המלחמה נקבעים לפי הסטנדרט של הצד התוקף. במקרה שלנו התוקף נהנה לרטש גולגולות של תינוקות או למשל, למקם ילדים כמגן אנושי.
נדמה לי שהתוקף מקבל יחס “קצת” יותר מתחשב – עד כדי כך שגנץ מתפאר שהוא הקריב את בנינו חילי גולני כדי להגן על האוייב.
הבעיה היחידה (טוב נו, לא היחידה) בתיאוריה שלך זה שה’ לא יכול היה להביא לך את הארץ בלי להיות קיים.
הבעיה היחידה בתאוריה שלך זה שאין זכויות אדם בלי ריבונו של עולם.
אין מה להשוות בכלל בין זכויות האדם של ערבי שחי באום אל פאחם, לבין אלו של ערבי תושב רמאללה. כל ההבדל, הוא ה”כיבוש”.
ולך מעניין זכויות אדם? ומה עם הזכויות של אחים שלנו. שסובלים בגלל חיות אדם פלסטינים שרוצים לרוצחינו על לא עוול בכפינו? במקום לבנות מדינה הם בונים טילים? שונאי אדם הללו, חיות טרף ואתה אוהב את הנחש יותר מאשר אח שלך תתבייש לך, חלאה.
———————–
לא מצאתי התייחסות לקורונה באתר שלהם, כך שאני לא יודע מה עמדתם בנושא.
אבל עם הרעיון שלך אני בהחלט מסכים.