מדינה אוכלת צעיריה - ישראל מחר
הכרזותעלינו באתר חדש! במידה ויש שאלות או תקלות מוזמנים ליצור איתנו קשרליצירת קשר
י״ח בניסן ה׳תשפ״ד | 26/04/2024
כלכלה מחשבים מסלול

מדינה אוכלת צעיריה

י״ג בסיון ה׳תשפ״ב (יוני 12, 2022)

מדינה אוכלת צעיריה

אתמול הבנתי שהם מתחילים לחשב את האופן שבו יגבו את המס מבעלי מכוניות חשמליות.
במקום דרך הבלו על הדלק שהן לא צורכות, יחייבו ישירות לפי הקילומטראז’.
הסיפור כאן הוא לא המכוניות החשמליות.
הסיפור הוא שהפכנו למדינה אוכלת צעיריה – תיכף אדבר על כך –

אבל אני בכל זאת רוצה להתחיל עם הסיפור של החשמליות.

המודל הכלכלי שעליו הוקמה ישראל היה המודל של מפא”י. סוציאליזם עמוק. מצעדי האחד במאי, אדום על גבול הקומוניזם.

את מי שהעז לרכוש לעצמו את שני היסודות שמעניקים לאדם את חירותו, קורת גג לראשו, ורכב לנוע באופן עצמאי לאן ומתי שיחפוץ – את אותו בן חורין דאגה המדינה להעניש באמצעות מיסים ייחודיים שלא השיתה על שום תחום אחר, מיסים שנוספו כמובן לשלל המיסים הרגילים שבהם הופצצו אזרחי ישראל.

כך נולדו מיסי היתר על הדיור – מס רכישה, מס שבח, מסי מקרקעין , ומיסים מטורפים על רכישת רכב ו’בלו’ שהוא המס הייחודי לדלק.

כלומר יש לנו כאן מיסים אידאולוגיים מימי שלטון מפאי הסוציאליסטית. אני מודה שגם אני, לא העליתי על דעתי שעכשיו, כשהחשמליות היקרות, חוסכות לבעליהן לפחות את הדלק (ולכולנו את הזיהום בערים) – יקום איזה מוח חולני באוצר ויחליט שהתפיסה הסוציאליטסטית ההיא, חייבת להימשך, ואם הבלו כבר לא רלוונטי – אז נעניש אותך ישירות דרך הקילומטראז’. אין לי מושג אין הם יעשו את זה – אולי כמו דו”ח מס, מקדמות על פי שומת הקילומטראז’ שנסעת בשנה שעברה או משהו כזה.

פסיכי לחלוטין!

עכשיו תראו. המחירים בישראל תמיד היו יקרים. צעירים תמיד הרגישו לחוצים, וההשוואות עם מה שקורה בחו”ל תמיד קרצו להם לעזוב.
הסיפור כאן הוא מן עוני מתוכנן כלפי פלח מסויים של האוכלוסיה.

מתוך אתר המכון הישראלי לדמוקרטיה 12/6/2022

המדינה עשירה. התל”ג לנפש כבר עבר את זה של בריטניה, של יפן, הגרעון אפסי, אין אבטלה – השקל הוא החזק במטבעות –

המדינה עשירה – דור א’ ודור ב’ חוגגים על משכורות שמנות, פנסיות תקציביות, וועדים גדולים והסתדרות שדואגת למקורבים, ברית המועצות התפרקה מזמן – אבל אצלנו ברית המועצות עוד קיימת ובועטת – מועצת החלב, מועצת הלול, המועצות שומרות היטב על סביבתן – וכמובן איך לא – הערבים סוחטים את הקופה – חישוב פשוט מראה שחמישים מליארד שקיבלו כשוחד להקמת ממשלת הגנבה של בנט, מתורגמים ל 25,000 ש”ח לכל ערבי בישראל – כולל תינוקות. משפחה ערבית של 10 נפשות (בנגב למשל) קיבלה מבנט רבע מליון ש”ח בשנה האחרונה – לא כולל קרקעות לא כולל הטבות במשרות ממשלתיות, בקבלה לאוניברסיטאות וכו.

או קי – אז ממי אנחנו יכולים לממן את כל החגיגה הזו? למקורבים ולערבים?

ובכן יש מגזר אחד, שהוא פשוט הפרה החולבת של המדינה.

הצעירים היהודיים. אלה שסיימו צבא, אלה שרק מתחילים את חייהם, אלה שמנסים להקים משפחה ולהתפרנס, אלא שאינם מאוגדים, אלה שעוד לא צברו וותק וכח, אלה שיסכימו לעבוד בכל תנאי ובכל שכר – רק כדי להתחיל להניע את חייהם – ובכן מהם, נממן את הפנסיות התקציביות מחד – ואת שוחד המיליארדים לערבים מאידך.

ואיך נעשה את זה?
קודם כל דרך הדיור.

יותר ממחצית ערכה של כל דירה בישראל הוא מיסים – מיסים ישירים ומיסים עקיפים. – מחר אסביר ביתר פירוט כיצד זה קורה.

ערכתי השבוע חישוב פשוט יחד עם גורם מקצוע, והגעתי למסקנה שכ 20% מהכנסות המדינה הם מיסי הדיוק לבדם.

כן – שמעתם נכון – כ 20% מהכנסות המדינה באות מהאוכלוסיה החלשה ביותר, אוכלוסיית חסרי הדיור – כלומר אותם צעירים ששיעבדו עצמם עד צוואר כדי לזכות לקורת גג לראשם.

ועכשיו החיים רק מתחילים…

בגלל שהשוק בישראל רחוק מלהיות שוק חופשי. בגלל שהפכנו את הקבלנים מחד ואת היבואנים מאידך – לסוג של ספקולנטים טפיליים שכאלה, בגלל שניפחנו כנגדם תקינה ורגולציה משוגעת – ואני מדבר על מכון התקנים, על תקני משרד הבריאות ושלל חסמים ושגעונות

אז השוק בישראל – ממש לא חופשי. אותה שקית אורז, של אותה חברה ישראלית – תשווק עם כיתוב ערבי, בג’נין – בשליש המחיר מבישראל.

כל הכבוד לרשות הטרור של אש”פ. כלכלית את חופשית הרבה יותר ממדינת ישראל.

אז מה שצריך לעשות כאן הוא לפתוח את השוק – אבל באמת.

ואל תספרו לי סיפורים על הצורך לעודד ייצוא. יש בישראל עודפים אדירים של מטבע זר. רוצים לעזור ליצואנים? תנו להם כסף. למה שמשפחות צעירות ומרובות ילדים, משפחות שמחשבות כל גרוש, ישלמו ליצואנים דרך מחיר הטיטולים והחלב?

החלטתה משום מה לעודד מישהו – יצואן או חקלאי? אז תרשום לו צ’ק! על חשבון כולם! לא רק על חשבון החלשים…

היבואנים הם ציוניים לא פחות מהיצואנים – ובטח שהדבר נכון גם באשר לקבלנים שבונים את ארצנו.

רוצה שהצעירים שלך יישארו בארץ?
רוצה שצעירים יהודיים יעלו אליה?

תן להם לחיות!

צמצם את מנגנוני הרגולציה בצורה דרסטית, פתח הכל לתחרות ותראה כיצד המחירים הופכים להיות שפויים.

שתף את הפוסט:

5 תגובות

  • בדיוק! החירות היא לב העניין כאן! אחד הדברים שבנט התגאה בו באגרת האחרונה שלו זה קידום המטרו בגוש דן שמירי רגב לא רצתה לקדם. המטרו על פי משרד האוצר יעלה 150 מיליארד ש”ח. במציאות כל פרויקט תחבורה עלה יותר מההערכות של משרד האוצר. הערכת משרד התחבורה על מספר הנוסעים ביום במטרו הוא 2 מיליון שזה כמובן מספר מוגזם מאוד ולא ריאלי. כשהמטרו ייגמר כבר יהיו מכוניות אוטונומיות בישראל. מכונית אוטונומית יכולה לסוע לבד ולחנות רחוק כך שהמטרו יאבד המון מהאטרקטיביות שלו ובעצם מקדמים כאן פיל לבן ענק. למה מרב מיכאלי מתעקשת על הפרוייקט שמירי רגב לא רצתה לקדם? כי במטרו המדינה שולטת, במסלולים, בתעריפים, בתדירות. במכונית פרטית אין את השליטה הזו. לכן, מיכאלי רוצה לקחת כסף מהמכוניות הפרטיות ולסבסד בו את המטרו הבזבזני שגם אחרי שהוא יוקם יפסיד הון עתק כל שנה. כמו כל קומינסט טוב זה נעשה בשם השיוויון לחופש התנועה ובנט שבעבר היה ימין כלכלי עוד מתגאה בזה. הלוואי שפייגלין יהיה יום אחד שר התחבורה ויעשה סדר בכל הקומוניזם הזה.

    • במטרו המדינה שולטת, במסלולים, בתעריפים, בתדירות. במכונית פרטית אין את השליטה הזו.

      גם שליטה על המכונית הפרטית נמצאת על הכוונת שלהם כי חלק מאג’נדת 2030 שממשלת ישראל וממשלות העולם חותרות להוציא לפועל בהוראת הפורום הכלכלי העולמי (WEF) היא להגביל את חופש התנועה שלנו. יש מספר דרכים (שאני מכיר, בכל אופן) להשיג זאת:

      1. הגדלת התלות שלנו בתחבורה ציבורית, כפי שציינת.
      2. מס הקילומטראז’ של הרכבים החשמליים יהפוך במהרה למס פחמן אישי לרכבים מבוססי דלק- נסעת הרבה ברכבך המונע בדלק והוא פלט פיח? תשלם על זה מס פחמן. ואפשר למנף את המס הזה להגבלת חירויות נוספות- המזגן שלך היה דלוק זמן רב והוא כביכול חימם את כדור הארץ? תשלם על זה מס פחמן.
      3. הצעת חוק התשתיות האמריקאי כוללת בתוכה סעיף לחייב את יצרניות הרכבים להתקין ברכביהן מתג כיבוי מרחוק. מה כבר יכול להשתבש?
  • הייבוא והייצוא הולכים תמיד יחד, הדרך הכי טובה לשמור על ערך השקל עבור הייצואנים היא באמצעות ייבוא. ככה כולם מרוויחים. יתרה מכך, גם אין היגיון לייצא דברים ולקבל כסף אם לא משתמשים בכסף הזה כדי לקנות ולייבא ומוצרים. לא מבין למה מתעקשים שוב ושוב שלא לבחור בפתרון הנכון שיעשה טוב לכולם.

    אבל הדבר שבאמת לא ברור לי כאן זה איך כל הירוקים ואנשי ההתחממות הגלובלית לא מביעים את זעקתם כנגד המס על מכוניות חשמליות… (הרי מבחינתם זה פתרון שיכול להציל את העולם ולא רק פתרון שיעשה אוויר נקי יותר בערים) כיצד ניתן להסביר זאת?

השאר תגובה