מחמירים בגיור ומקלים בהתבוללות
כ׳ בכסלו ה׳תשפ״ג (דצמבר 14, 2022)

"בצרפת –
כך מספרים לי חברים שמשפחותיהם מתגוררות שם,
יהודים כבר מורידים את המזוזות מהדלתות החיצוניות"
"בטח" – אמר לי האיש שפסע לידי –
" לכן עלינו לארץ מאירלנד, כל שבוע היו שורפים לנו את תיבת הדואר,
בדרך לבית הספר זרקו בקבוקי זכוכית על הילדים".
"אז למה לא כולם עולים?" – שאלתי.
"סיר הבשר" – נאנח בן שיחי –
"נשארים ומתבוללים…"
"אחי עמד להתחתן עם גויה,
ההורים התחננו שיעלה לארץ,
בסוף הוא עלה, וגם מצא עבודה טובה"
"איזה יופי" – אמרתי
"לא בדיוק" – נאנח האיש
"למה" – תמהתי
" הוא התחתן עם גויה כאן, בישראל…
היא ישראלית, גמרה צבא, מדברת עברית, ואין לה שום כוונה להתגייר.
במקום להתבולל שם, הוא התבולל פה ", סיים הבחור בצער.
את סעיף הנכד חייבים לבטל!
אך בהליך הגיור, חייבים להקל ככל שניתן בתוך גבולות ההלכה.
כי מי שמחמיר מאוד בגיור
מקל מאוד
בהתבוללות…

