מנהיג אמיתי אומר את האמת - ישראל מחר
הכרזותעלינו באתר חדש! במידה ויש שאלות או תקלות מוזמנים ליצור איתנו קשרליצירת קשר
ח׳ באדר ב׳ ה׳תשפ״ד | 18/03/2024
מחשבים מסלול

מנהיג אמיתי אומר את האמת

ט״ז באב ה׳תשפ״א (יולי 25, 2021)

מנהיג אמיתי אומר את האמת

שלום לכם
ביום חמישי בערב, סימן ראש הממשלה אותי ועוד מיליון אזרחים בישראל, כאויבי העם. ‘הסרבנים הללו – כך הוא כינה את מי שמוותר על החיסון, אלו שאינם מגלים סולידריות, אלה ש מסכנים את כולנו’ – הם עכשיו ישלמו בכל פעם שהם רוצים להיכנס למקום ציבורי וכו וכו.

טוב אז קודם כל אני חייב לומר לחוצפן הזה, שהאיש האחרון שיש לו סמכות, לא מוסרית ולא חוקית, לדרוש ממישהו לציית לו – הוא גנב הדעת הגדול בתולדות הפוליטיקה הישראלית.
אדם שאינו שומר חוק הוא סרבן, עדיין אין חוק שמחייב להתחסן ובוודאי שאין שום חוק שמחייב לציית לכל שקרן מזדמן – גם אם הצליח השקרן הזה לתפוס את תפקיד ראש הממשלה.
כשהשתמש בנט במושג ‘סרבנים’ הוא חשף למעשה את אופיו הרודני.
ולגבי הסולידריות וסיכון הציבור.
טוב נו זה קצת מצחיק שלפני פחות משנה תרמתי כליה, ועכשיו אני מואשם בחוסר סולידריות.
עכשיו שימו לב לנתון מהשבוע אחרון:

מתוך 10,155 חולים פעילים בישראל רק 50 הם חרדים ועוד 56 הם ערבים.
החרדים והערבים מהווים למעלה מ 40 אחוזים מהאוכלוסיה, אז איך זה יכול להיות שמקרב החולים הם מהווים פחות מאחוז אחד –
מה מאפיין את אותם חרדים וערבים?

ובכן מה שמאפיין את החרדים ואת הערבים הוא שאינם ציוניים – כלומר הם אינם שותפים לאתוס היסוד הישראלי, חיים מתוך חשדנות מתמדת כלפי המדינה וממילא לא ממהרים לציית לגחמותיה.

הם לא מיהרו לשתף פעולה עם הבידודים והסגרים – וככל הידוע לי – מיליון הבלתי מחוסנים באים באחוזים גבוהים מאוד – מתוך האוכלוסיות הזו.

בלי משים ביצעו המגזרים הללו במידה רבה את המלצות רופאי ‘הגיון בריא’ – ולכן עכשיו הם בריאים. מי שלא הקשיב ל’הגיון הבריא’ תופס עכשיו 99% מהחולים ומסכן את כולנו…

ועוד מילה על נאומו של הרודן הקטן.
תראו – בנט מבין היטב שרוב הבלתי מחוסנים באים מהציבור החרדי והערבי, ציבורים שבנט יודע שלא יקשיבו לו, והוא לא באמת חושב שעוד כמה מתחסנים מהציבור הכללי באמת ישנו משהו – טיפש גמור הוא לא.

אז למה הוא פצח בנאום ההסתה הזה.

את התשובה נתנה בחוכמה רבה ד”ר רעיה ליבוביץ’ אונקולוגית בכירה ואחת מדעני קבוצת היגיון בריא.

וכך היא כתבה

“זה היה ברור שזה יקרה.
מרגע שהתברר שהחיסונים הם לא ‘פרח לב הזהב’ – לא בהיבט מניעת ההדבקות ,ואפילו – למרבה הצער – לא בהיבט מניעת תחלואה קשה ותמותה, עמדו בפני המנהיגים שתי אפשרויות.

האחת היתה להיישיר מבט אל הציבור ולהגיד את האמת. והאמת היא (ותמיד היתה), שאין לנו (או לאף אחד אחר בעולם) פיתרון קסם שיכול למנוע גלי הדבקה בוירוס. האמת היא, שלא לכל דבר יש ‘פיתרון’ – לא בתחום הבריאות, ולא בכלל . האמת היא, שאין דרך טובה וקלה למנוע באופן מוחלט תחלואה ותמותה מקורונה, וחייבים לקבל את זה כחלק מהחיים ומהמציאות החדשה.
אבל אפשרות זו היא האפשרות הקשה , כי אין בה את מי להאשים. אליבא דאפשרות זו, האדם אינו יצור כל-יכול, ואינו יכול ‘להתגבר’ באמצעות פרמקולוגיה על כל איום שהוא. אפשרות זו מחייבת לחשוב על הבעייה באופן אחר, צנוע יותר, שמכיר במגבלות הידע והכוח.

והאפשרות השנייה היתה למצוא שעיר לעזאזל – קבוצה שבאשמתה קרה לנו כל הדבר הזה, קבוצה שהביאה אותנו אל מצב הביש הזה. אפשרות זו היא אפשרות פופוליסטית ושקרית, אבל היא כל-כך מפתה, כי היא קלה וכי היא ‘מתנה שלא מפסיקה לתת’ – שהרי תמיד יוותרו ‘לא מחוסנים’, ולכן תליית האשמה בהם מונעת את הצורך מלהסתכל למציאות בעיניים, ולתווך אותה לציבור – דבר שמנהיגים אמיתיים אמורים היו לעשות.

אז מה זה משנה אם מחוסנים נדבקים ומדביקים.
ומה זה משנה שאחוז המחוסנים בקרב החולים הקשים דומה מאד לאחוזיהם באוכלוסיה.
ומה זה משנה שכל בר-דעת רואה ששום דבר בנרטיב הנוכחי לא מסתדר, לא מתקבל על הדעת, לא נופל על השכל…..

כל זה לא משנה – כי מצאנו את האשמים. וגם אם יישאר אדם אחד ויחיד שאינו מחוסן בארץ, ועדין הוירוס ימשיך וידביק, ופה ושם יגרום לתחלואה קשה, ובחלק זעום של המקרים יגרום לתמותה – הרי שכל זה יהיה אשמת אותו אדם. הוא הוא זה שמסכן את בריאות הציבור. הוא ‘אויב העם’. ובו ניכנס בכל הכוח.”

איך אמרה ד”ר לייבוביץ’

מנהיגים אמיתיים אומרים לציבור את האמת.

להתראות מחר במחשבים מסלול.

שתף את הפוסט:
הפוסט הקודם

הפוסט הבא

2 תגובות

השאר תגובה