על עוצמה נשית - ישראל מחר
הכרזותעלינו באתר חדש! במידה ויש שאלות או תקלות מוזמנים ליצור איתנו קשרליצירת קשר
י״ט באדר ב׳ ה׳תשפ״ד | 29/03/2024
כותבים אורחים

על עוצמה נשית

ה׳ באב ה׳תשפ״א (יולי 14, 2021)

על עוצמה נשית

בני את ביתך – אורית פדידה

אנחנו דור חדש של נשים, וכדאי שתתחילו להכיר אותנו, כי אנחנו העתיד.

אנחנו הנשים שרוצות בית אחר.

כמה אחר? בית כזה שבו אמא היא לא שוטרת שרודפת אחרי הילדים שלה שיסדרו, שיכינו שיעורים, שיפסיקו לריב, שיהיה פה כבר שקט לכל הרוחות.

בית כזה שבו אמא היא לא שופטת שמבררת מי התחיל ולמה אתה כל הזמן חוטף לה, ואיך אתה מעיז.

בית שבו אמא היא לא הבוסית שמחלקת מטלות וקובעת לוחות זמנים, ולמה כל בוקר צריך להעיר אותך שעה שלמה, ושום דבר לא זז פה אם אני לא בבית.

אנחנו הנשים שרוצות להיות מנהיגות בתוך ביתנו!

פשוט כי אנחנו קודם רוצות להנהיג את עצמנו.

אנחנו רוצות להיות אמהות מהסוג שילדיהן הולכים אחריהן בהערצה גדולה. שמקשיבים לאמא, שרוצים ללמוד ממנה. פשוט כי הם יודעים שרואים אותם וכי יש להם על מי לסמוך.

אנחנו הנשים שמוכנות ללמוד איך עושים את זה. שמוכנות לגדול לתוך זה. שמוכנות לשלם את המחיר של לזרוק לפח את מה שעומד ביני לבין כל טוב הזה.

לשם אנחנו הולכות.

אנחנו הנשים שכבר לא קונות את הסיפורים של הפמיניזם. מעולם לא היינו מדוכאות, מעולם לא היה מעלינו גבר כוחני שדרס אותנו.

אנחנו הנשים שיודעות שכל אחד מבני הבית צריך לבנות את עצמו, להכיר את פנימיותו, לגלות מה עושה לו טוב. אנחנו יודעות שאם אנחנו רוצות לעשות לעצמנו טוב, זה מתחיל בלהוציא את כל האמירות שעושות אותי קטנה, ממורמרת, מדוכאת, מסכנה, קדושה מעונה, שקופה, כועסת. האמירות האלה בתוכי. רק אני יכולה לעשות אותי שמחה.

אנחנו הנשים החדשות שיודעות שאם לידי עומד אדם גדול, זה לא עושה אותי קטנה. ואם מי שעומד לידי הוא בעלי, אז ככל שהוא גדול יותר, כך גם אני גדולה יותר. בייחוד ובעיקר בתוך הבית שלנו, מול הילדים שלנו.

ואנחנו יודעות שהטוב של הבעל שלי לא בא על חשבוני.

אנחנו הנשים שיודעות שהזוגיות שלנו היא הברכה הכי גדולה שניתנה לנו. משם מגיע הכח שלנו.

אנחנו הנשים שיודעות להקשיב לאיש שלנו, במקום להתנצח איתו. במקום לאסוף נגדו ראיות מפלילות על מגבת רטובה שהשאיר על המיטה ואיך תמיד אתה מאחר, ולמה אני תמיד עושה הכל בבית הזה.

אנחנו הנשים החדשות שרוצות שהבעל שלנו יהיה המנהיג בבית. אנחנו מבינות שמטרת הנישואין היא לשאת את עיני אל מישהו אחר. לראות אותו, את פנימיותו. ואת פנימיותי שלי שמשתקפת דרכו.

אין לנו צורך לשאוב כוחות ממלחמות בגברים. אין לנו צורך לשאוף כוחות מהאוויר הרע שמספר לנו כמה רע לנו. אנחנו הנשים שלוקחות אחריות על הטוב של עצמנו ולא מחפשות אשמים בחוץ.

אנחנו הנשים החדשות. בעצם אנחנו הנשים הישנות. אנחנו הנשים של ארץ ישראל של לפני אלפיים שנה. לפני שיצאנו לגלות הנפשית של להיות קטן ורדוף.

לפני שלמדנו שכל המהות שלנו היא כיבוי שרפות, פתרון בעיות והצלת המצב.

לפני שלמדנו להתגונן מפני פוגרומים וגזרות וגירוש.

אנחנו הנשים שמוכנות להקשיב, קודם כל לעצמנו. ואז, קל לנו להקשיב לאחרים. כי כשאנחנו מכירות את עצמנו, יש לנו עמוד שדרה יציב. אין צורך להגיב לכל דבר, או לנהל, או לשפוט או לתפוס על חם. אנחנו יודעות מי אנחנו, מה באנו לעשות פה.

אנחנו האמהות שמוכנות להקשיב לילדים שלנו. להקשיב בקשב רב למה שהם באמת מנסים להגיד. מתחת למילים, מעבר להתנהגויות. אנחנו רוצות לפגוש את הנשמה של הילדים שלנו. ללמד אותם על עצמם, ללמד אותם על הבית שבו הם גדלים, ללמד אותם על העם אליו הם שייכים. בכל גיל. ואנחנו מוכנות להישבע, שאף ילד מעולם לא ביקש מאמא שלו גלידה, או שתסיע אותו לחוג, כי כשמקשיבים, שומעים מעבר למילים.

אנחנו הרעיות שמוכנות להקשיב לבעל שלנו. כי אנחנו מאמינות בו שהוא רוצה את הטוב עבורנו. כי אנחנו מאמינות בעצמנו שבחרנו נכון. כי אנחנו יודעות שמי שרואה אותנו הכי טוב זה האיש שנמצא לצידנו. כי נמאס לנו להתנגד לכל מילה שיוצאת לו מהפה ולחשוב שמישהו מעביר עלינו ביקורת. אנחנו לא תלויות במחמאות שלו, כי אנחנו יודעות שאנחנו טובות, גם כשאף אחד לא רואה.

אנחנו הנשים שמוכנות להקשיב לעם ישראל. לכולם. גם למי שחושב בדיוק הפוך. כי אנחנו יודעות שלכל אחד יש את זווית הראייה שלו, והוא בא לעולם כדי להוסיף טוב. אין אפשרות אחרת. אנחנו מוכנות להקשיב ולהרחיב את הראייה שלנו, מבלי לעזוב את עצמו, אנחנו מוכנות לראות רחב ועמוק וגבוה. אנחנו אוהבות את העם שלנו אהבה פשוטה ונקייה, ולא מוכנות לזהם את הלב שלנו באשפה של מילים גרועות.

אנחנו הנשים החדשות של עם ישראל. לא נולדנו ככה, אלא בחרנו להיות ואנחנו בתנועה תמידית בתוך הדרך הישרה. אנחנו בוחרות בכל יום לצאת ממצרים לעבר החירות הפנימית, כי חירות זה לבחור בין טוב לטוב.

אנחנו בוחרות להגיד אמת, קודם כל לעצמנו ואנחנו כבר לא נופלות לאשליה שהמציאות מנהלת אותנו.

אנחנו גדולות מהחיים. כן, אנחנו מעל הטבע.

אנחנו הנשים של עם ישראל.

אורית פדידה

[email protected]

054-5236246

שתף את הפוסט:

4 תגובות

השאר תגובה