פייגלין סיים את דרכו בפוליטיקה! - ישראל מחר
הכרזותעלינו באתר חדש! במידה ויש שאלות או תקלות מוזמנים ליצור איתנו קשרליצירת קשר
י״ח באדר ב׳ ה׳תשפ״ד | 28/03/2024
כותבים אורחים

פייגלין סיים את דרכו בפוליטיקה!

י״ט באב ה׳תשפ״ב (אוגוסט 16, 2022)

פייגלין סיים את דרכו בפוליטיקה!

לק”י

פייגלין סיים את דרכו בפוליטיקה!
כך כתב חבר פיסבוק שלי. עניתי לו שבעשרים השנים האחרונות אינני זוכר יום אחד, בעצם רגע אחד, שלא נאמרה האמירה הזו.
טוב, אז לכל הפחות פייגלין הוא פוליטיקאי כושל.
השאלה איך מגדירים הצלחה. אם הצלחה היא הגעה לתפקידים, אז פייגלין הוא באמת פוליטיקאי כושל אבל אם הצלחה היא הפנמת רעיונות כי אז פייגלין הוא הפוליטיקאי הכי מוצלח, בעצם הפוליטיקאי היחיד הראוי לשם זה.
כיום כמעט כל הרעיונות הסובבים במחנה היהודי מקורם כך או אחרת במשה פייגלין. החל מהריבונות דרך תיקון המערכת המשפטית ועד מעמד ערביים ישראל. גם הקבוצות השונות בליכוד: הליברלים בליכוד, קבוצת הר הבית בליכוד, קבוצת ההתישבות, ועוד. עצם הרעיון הבסיסי שהליכוד הוא מפלגת המחנה היהודי של מי שמחובר לזהותו היהודית מקורו במשה פייגלין. נכון שחלק ניכר מהקבוצות הללו סובלות מתסביך אדיפוס של רצח אב. אבל לא נורא, כבר לימדנו פרויד שכל תינוק עובר תקופה של תסביך אדיפלי וכשהוא מתבגר הוא מתרפא מממנה.
אז אם ככה למה היה צריך להקים את זהות?
כי רק בגלל הקמת זהות ניתן היה לחדד את הרעיונות במלואם ורק בגלל הקמת זהות הליכוד יכול היה פשוט לאמץ את כלל הרעיונות הללו לחיקו בלי החציצה של האשיות של פייגלין.
האם פייגלין היה יכול להשאר רעיונאי – אידיואולג בלבד? ברור שלא. ללא העיסוק המעשי בפוליטיקה אף אחד לא היה מתיחס לרעיונות. הרעיונות קודמו אך ורק בגלל שהיו במגרש הפוליטי. לפיכך גם הדרך להמשיך את קידומם הינה במגרש הפוליטי.

שתף את הפוסט:

12 תגובות

השאר תגובה