04/11/2021 – כ״ט במרחשון ה׳תשפ״ב

5X5 הלייב השבועי

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

51 תגובה

שיתוף ב print
הדפס

היום ב 5×5 נדבר על הרודנות הירוקה, על מתקפת הזרקות הילדים הממשמשת ובאה, על בעיית הדיור המחריפה – ועוד.
בשל החרם של פייסבוק, אינני יכול לשדר דרכו – אבל בדיוק לשם כך הקמנו את ‘ישראל מחר’.
אפשר להיכנס עכשיו בקישור ולהשאיר את שאלותיכם.

image_print
מזדהה? נהנת מהתוכן?
כדי שנוכל לגדול ולהמשיך במלאכה אנו זקוקים גם להשתתפותך.
להשתתפות לחץ כאן
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
4.4 11 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
51 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
פטריוט
פטריוט
6 months ago

משה מה דעתך
איך ייתכן שביבי 4 פעמים הצביע בעד התקציב בטעות ?
האם הכל משחק מכור?

הרבימיעוטו
הרבימיעוטו
6 months ago
Reply to  פטריוט

היו בערב הזה איזה 700 הצבעות, תהיה בטוח שהוא לא היחיד שהתבלבל.
אל תיפול לתעמולה נגדו.

אודי
אודי
6 months ago

תודה רבה על פעולך בנוגע לטרפת הקורנה. שמח ונהנה לשמוע את דברייך המדוייקים והמזוקקים.

רבקה קיש
רבקה קיש
6 months ago

רופא אחד אמר לי פעם ש”כדי לרפא מחלה, ראשית יש לאבחן את מהותה”. המחלה היא לא צוקרברג ופייסבוק ושאר הרשתות החברתיות. המחלה היא השאיפה לשליטה מוחלטת, של שליטים וממשלות באזרחיהן. רשתות חברתיות, כמו פייסבוק, מאפשרות תקשורת והעברת מידע באופן חופשי וישיר בין אנשים בכל רחבי העולם ובכך נוגסות בכוחם של שליטים ולכן ממשלות, מנסות בכל הכלים שעומדים לרשותן, להגביל רשתות של תקשורת חברתית. העובדה שבעצם רשת חברתית כמו פייסבוק מאפשרת פלטפורמה לתקשורת ציבורית לכל אדם, מהווה איום ואתגר שקשה לממשלות להתמודד אתו, והן מנסות לחוקק חוקים ולכפות הגבלות, על האוייב ששמו חופש הביטוי, ועל מי שמאפשר אותו בקלות בלתי נסבלת מבחינתן. לצורך זה, הן מגייסות את אמצעי התקשורת הקונ’ שתלויות בהן וכפופות להן (ערוצי חדשות, רדיו, טלויזיה, עתונות) ודואגות ששם יסומנו הרשתות החברתיות כ”אוייב העם”, וכמי שמנסה להשתלט על חיינו. האמת הפוכה! הרשתות החברתיות זה אנחנו עצמנו, האנשים. התקשורת הקונ’ היא עושת דברו של השלטון ומייצגת את האינטרסים שלו, אשר לא תמיד עולים בקנה אחד עם טובתו של הפרט, כפי שאנו רואים באירוע ה”מגיפה” הנוכחי. הציבור צריך להתייצב ולהגן על חופש הביטוי ברשת החברתית, להתייצב לצד צוקרברג ומקביליו מול השליטים והפוליטיקים שמחוברים אליהם, במאבק על חופש הביטוי!.

יהודית
יהודית
6 months ago

כמו תמיד שיחה מעניינת ומרתקת. תודה רבה !

יהודית
יהודית
6 months ago

משה, רציתי להוסיף עוד משהו ביחס לאלימות וההסתה – שעליה מדברים סביב השעון בתקשורת ביחס לתקופה שקדמה לרצח רבין. כתבתי במספר מקומות ומוסיפה גם כאן שכדי שתהיה התמונה השלמה חייבים לציין את ארגון ‘אייל’ וזה שייסד אותו וניהל אותו שכינויו היה ‘שמפניה’ ושמו בישראל אבישי רביב. היתה הסתה פרועה ביותר ונוראית מצד הארגון הזה אלימות שכוסתה בשידורי הטלויזיה. בנוסף – אני שואלת שאלה מדוע לא התמנתה וועדת חקירה ממלכתית לחקירת רצח יצחק רבין ז’ל. הוועדה שבראשה עמד שמגר ז’ל המתנתה לחקור אך ורק את האבטחה ואת זאת היא עשתה.
לא הבנתי מדוע נתניהו ברגע שהתמנה להיות ראש ממשלה לא עשה למען חקירת הרצח הזה. דבר נוסף שברצוני לציין ביחס לארגון הזה – שביוני או יולי 2001 בנאום בכנסת אמר ח’כ מיכאל איתן דברים במסגרת הצעת חוק שהועלתה בנושא ביטול כתבי האישום לחברי (קרי, יותר מחבר אחד) לחברי ארגון אייל… דברים נוקבים ביותר אמר מיכאל איתן .

ורדה
ורדה
6 months ago

תקח לתשומת ליבך, את הרעיון של לעשות ״זהות קלוב״ שיהיה קשר בין התומכים שלך, ברור כשאתה בראש

חגית.
חגית.
6 months ago

משה איש יקר שלום, אני צופה בך מדי שבוע. הנושאים שאתה מעלה כל כך חשובים וממש מחזקים…הינך אור בקצה המנהרה, תודה לך על הכל

ידידיה גרינברג
ידידיה גרינברג
6 months ago

איך הצטרפת לליכוד שבראשו עומד “האובססיבי לחיסונים” דווקא בתקופת הקורונה?

אדיר שלמה
אדיר שלמה
6 months ago

בנושא החיסונים יש מחלוקת, אבל משה הוא חלק מהמחנה היהודי במובהק. כלומר לצד המפריד יש גם משותף.

גנאדי בירנברג
גנאדי בירנברג
6 months ago

מספיק עם הקורונה 🙂 יש לך לספר על איך הולך לך שם בליכוד? איפה הזמנים שב-5X5 היו נושאים מעניינים כמו מה קורה במפלגת זהות?

אסף שמיר
אסף שמיר
6 months ago

השני לא הראשון

חרותניק
חרותניק
6 months ago

לפני שבועיים התקלתי בשאלה על שימוש בזרע של חייל שנהרג כדי להביא ילד לבת זוג או למשפחה שכולה.
אמרת שאתה צריך לחשוב על זה… האם גיבשת דעה בנושא? סקרן לשמוע את דעתך ואת הנימוקים שלך…

שלום עמרם
שלום עמרם
6 months ago

משה היקר אני בצד שלך, אבל כדאי לדייק בעובדות, כדי שלא ישתמשו בזה נגדך: פרופסור אמיר שחר הוא מנהל המיון בלניאדו, ולא מנהל מחלקת קורונה. הוא הקים בארץ את המערכת לרפואה דחופה (מיון). תודה לך על הכל

יהודית
יהודית
6 months ago

אם אינני טועה היתה לו שם גם מחלקת קורונה. אם אינני טועה אמיר שחר הזכיר את זה כבדרך אגב באחת משיחותיו בראיונות שנתן

רזיאל הס-גרין
רזיאל הס-גרין
6 months ago

כפי שיהודית כתבה הוא ניהל גם מיון קורונה.

בנימין זוקובסקי
בנימין זוקובסקי
6 months ago

אתמול אמרת בספידייבייט ש”זהות” זה פייגלין, כי אף אחד אחר לא יכול לשאת את בשורת החירות בצורת הקומפלט. זה נשמע שבשביל להשיג חירות צריך מודל דיקטטורי שידאג לכך שיהיה לכלל חירות. האם זו ההבנה?

תומר
תומר
6 months ago

אפשר לינק למחקר האנגלי

אלכסנדר חסין
אלכסנדר חסין
6 months ago

משה, תודה שאתה משמיע את קולך ודעתך ללא מורא. אנא אל תפחד מתביעות דיבה. אנחנו נכסה את הכל בשניה.

שעבודניק
שעבודניק
6 months ago

מה דעתך על דברי הרמב”ם במורה נבוכים לגבי ברית מילה (חלק שלוש פרק מט)? צר לי מאוד שאחד הדרכים לשמור על זהותינו היהודית היא באמצעות סוג של “סירוס” חלקי שלנו, הורדה משמעותית באיכות של אחת החוויות האנושיות הכי נחוצות לנו.

שעבודניק
שעבודניק
6 months ago

וכן המילה אצלי אחד מטעמיה – למעט המשגל ולהחליש זה האבר כפי היכולת עד שימעט במעשה הזה. וכבר חשבו שזאת המילה היא השלמת חסרון יצירה ומצא כל חולק מקום לחלוק ולומר איך יהיו הדברים הטבעיים חסרים עד שיצטרכו להשלמה מחוץ? – עם מה שהתבאר מתועלת העור ההוא לאבר ההוא ולא נתנה מצוה זו להשלים חסרון הבריאה רק להשלים חסרון המידות. והנזק ההוא הגופני המגיע לאבר ההוא – הוא המכוון אשר לא יפסד בו דבר מן הפעולות שבהם עמידת האיש ולא תבטל בעבורה ההולדה אבל תחסר בו התאוה היתרה על הצורך. והיות המילה מחלשת כח הקושי ופעמיים שתחבר ההנאה הוא דבר שאין ספר בו – כי האבר כשישפך דמו ויוסר מכסהו מתחלת בריאתו יחלש בלי ספק. ובבאור אמרו החכמים ז”ל “הנבעלת מן הערל קשה לפרוש”. זהו החזק בטעמי המילה אצלי. ומי היה מתחיל בזה המעשה? אברהם אשר נודע מיראת חטאו מה שזכרו החכמים ז”ל באמרו “הנה נא ידעתי כי אשה יפת מראה את”:

שעבודניק
שעבודניק
6 months ago

וכן המילה, לדעתי אחד מטעמיה מיעוט התשמיש והחלשת האבר הזה כדי שימעט בפעולה זו ויתאפק ככל האפשר.
וכבר חשבו כי המילה הזו היא השלמת חיסרון בבריאה 70, ומצא כל מפקפק מקום לפקפק ולומר, היאך נעשו הדברים הטבעיים חסרים עד שיצטרכו להשלמה מבחוץ, עם מה שיתבאר מתועלת אותו העור לאותו האבר.
ואין המצווה הזו להשלמת חיסרון הבריאה, אלא להשלמת חיסרון המידות, ואותו הנזק הגופני הנעשה באבר זה, הוא המטרה, אשר לא יתקלקל בו מאומה מן הפעולות שבהן יציבות האדם, ולא בטלה בה ההזרעה 71, אבל פחתה בה הלהיטות72 והתאוותנות המופרזים מכדי הצורך.
והיות המילה ממעטת כוח הקישוי, ואפשר אף מיעוט ההנאה 73, הוא דבר שאין בו ספק, כי האבר כאשר הוטף ממנו דם והוסר המגן שלו מראשית גדילתו, אין ספק שהוא נחלש 74 . ובפירוש אמרו חכמים ז”ל, הנבעלת מן הערל קשה לפרוש 75.
וזהו הגדול בסיבות המילה לדעתי. ומי החל במעשה זה? הלא אברהם אשר נתפרסם מפרישותו מה שכבר הזכירו חכמים ז”ל, באומרו הנה נא ידעתי כי אשה יפת מראה את 76.

ויש במילה לדעתי עוד עניין אחר חשוב מאוד, והוא שיהו כל בעלי ההשקפה הזו כלומר: סוברי ייחוד השם, להם סימן 77 אחד גופני הכוללם, ולא יוכל מי שאינו מהם לטעון שהוא מהם, והוא נכרי. לפי שאפשר שיעשה כן 78 כדי להשיג תועלת או להתנכל לאנשי הדת הזו, ומעשה זה 79 לא יעשהו האדם בעצמו או בבנו אלא מתוך דעה ברורה, כי אין זו שריטה בשוק או כויה בזרוע, אלא דבר שהיה קשה מאוד מאוד80.

וידוע גם ערך האהבה והעזרה המתפתחים בין בני אדם, אשר כולם באות אחד, והיא כעין הברית והמבטח 81. וכך המילה הזו, היא הברית אשר כרת אברהם אבינו על הדעה בייחוד השם. וכך כל הנימול הרי הוא נכנס בברית אברהם, ומתחייב בבריתו להיות בדעה על הייחוד להיות לך לאלוהים ולזרעך אחריך. 82 וגם זה [שצח] עניין חשוב כמו הראשון בטעמי המילה, ואולי אף יותר חשוב מן הראשון.

ושלימות מצווה זו והשרשתה לדורות לא נתקיימה אלא מפני שהמילה בגיל הקטנות 83, ויש בכך שלוש נקודות חכמה.
הראשונה אלו נשאר הנער עד שיגדל אפשר שלא יעשה.
והשניה שאינו מצטער כצער הגדול, מחמת רכות עורו וחולשת דמיונו, כי הגדול יפחד ויקשה הדבר עליו במה שמדמה את המעשה לפני שייעשה.
והשלישית שהקטן מעמדו קל אצל הוריו בזמן לידתו, כי עד כה טרם התחזקה הצורה במדמה הגורמת לאהבתו אצל הוריו, כי אותה הצורה שבמדמה מתווספת היא במפגשים, והיא מתפתחת עם התפתחותה, ואחר כך הולכת ויורדת ונמחית. כלומר: אותה הצורה שבדמיון, כי אין אהבת האב והאם לנולד בעת שנולד, כאהבתם אותו כשהוא בן שנה, ואין אהבת בן שנה כאהבת בן שש, ואילו נשאר שנתים או שלוש, היה זה גורם לביטול המילה מחמת חמלת האב ואהבתו אותו. אבל בזמן לידתו אותה הצורה שבמדמה חלושה מאוד, ובפרט אצל האב שהוא המצווה במצווה זו *83.

והטעם שהמילה בשמיני 84, מפני שכל חי בזמן שנולד חלוש מאוד בתכלית לחותו, וכאילו הוא עד כה בבטן עד עבור שבעה ימים, ואז נחשב מן היוצאים לאויר העולם. הלא תראה כי גם בבהמות נקבע עניין זה, שבעת ימים יהיה עם אמו וגו’ 85, וכאילו הוא לפני כן ‘נפל’, וכך באדם אחר עבור שבעה נימול, ונעשה הדבר קצוב ולא נחת דבריך לשיעורין 8

שרון
שרון
6 months ago

בלי קשר עם הרמב”ם (כבודו במקומו מונח) צודק בזה או לא, מה לא מספיק לך היצר שעוד יש ? מה אתה רוצה לרוץ כל היום כמו כלב מיוחם?

ערן
ערן
6 months ago

מה לא נשמע לך הגיוני בהסבר הזה? להחליש את עוצמת היצר כדי לאפשר את חיזוק הרוחניות ואת תודעת החירות במקום שעבוד ליצרים. הכינוי שלך אכן הולם אותך.

מת עליך פייגלין
מת עליך פייגלין
6 months ago

מה אתה חושב על קהילת. שובו בנים ומשמרות הצניעות?

אמיר בראטי
אמיר בראטי
6 months ago

העולם חווה תקלות קשות בשרשרת האספקה. לסערה המושלמת מצטרפים כעת גם מחסור באנרגיה, עליית מחירים ובהלה, וההשלכות יכולות להיות הרסניות לאקלים, למדיניות ולכלכלה
האם על ישראל להיות יותר תלויה בעצמה?

יהודית
יהודית
6 months ago

אפשר לברר הרי איך ייתכן שבישראל יש מצב שכזה לאור העובדה שישראל מגובה בגז לאפסקת האנרגיה שלה

דור זאבי
דור זאבי
6 months ago

מה אתה חושב על המפלה האירנית בבחירות בעירק?

אלעד בן דור
אלעד בן דור
6 months ago

מה המשמעות בפועל של האמירה המיתולוגית בנוגע למחויבות של המדינה לשבוייה ונעדריה?

לפידניק אורח
לפידניק אורח
6 months ago

מה אתה חושב על העדות של אילן ישועה?

שרון
שרון
6 months ago

 
שלום משה
 בעקבות הדיון שלך אתמול עם המשתתף אסף שמיר ,  ולאור ההבנה שבישראל  של משבר הקוביד  יש הרבה מאוד פעילות מחאתית והתארגנויות בהם נלחמים על החירות ורוח האדם  אשר רובם מורכבים  מאנשים שמבחינה פוליטית בשמאל והם מורדים בנושא זה בנבחריהם  האם לא יהיה נכון  להחזיר את תנועת ”זהות” כ”חוג רעיוני ” חוץ פרלמנטרי שיהיה מקום מפגש לשיח מהותי ומחבר בנושאי הליבה ,  ולבחינת דרכי התקדמות שאתה ונציגים נוספים תוכלו לקדם דרך הליכוד 

שרון
שרון
6 months ago
Reply to  שרון

אין צורך לוותר על הזהות להפך , הנקודה היא לקחת את אותם אנשים ולקרבם לזהות (… ומקרבם לתורה ) ע’י שיח הדדי , יש גם מה ללמוד מהם לאור פעולותיהם , החשובות לעומת ההתקרנפות של 99.999 ”ממחנה הרוב היהודי” (שהיא לא יותר מהכחשה קוגניטיבית עקב טעות / מחדל הממשלה הקודמת ונתניהו) ,בפועל בפעולותיהם במודע או שלא במודע הם נלחמים את מלחמות ה’ במעשיהם וגישתם כנגד ההתמודדות מול הקוביד , הגישה המכילה והמודה בכוחו העליון של ”הטבע” בשאלת ”מי הבוס” מול הרצון להכנעה מוחלטת של הטבע = 86 ע’י הציביליזציה המערבית – ”אנחנו הבוס” ( גישת ”העוזבים” מול גישת ”הלקחנים” כהגדרת קווין דניאל בספרו ”ישמעאל”)

רודנות של אבטיחים
רודנות של אבטיחים
6 months ago

ירוקים כלפי חוץ אדומים מבפנים.

תומר
תומר
6 months ago

לא מצליח להתחבר לשידור ביו טיוב

ערן
ערן
6 months ago

משה שלום
יכול להיות שהבחירות האחרונות שהתקיימו פה היו הבחירות החופשיות האחרונות ומה שארע בארהב הוא רק סממן למה שיקרה פה בבחירות הבאות? כלומר זיוף בקנה מידה ענקי שימנע מהרוב היהודי לממש את ריבונותו?
אם תרחיש כזה יקרה מה עלינו לעשות במקרה שכזה?

יהודית
יהודית
6 months ago
Reply to  ערן

הגענו למצב שמפלגת רע’ם מבקשת דורשת מלפיד ושר האוצר 100 מליון שקלים עבור המפלגות החרדיות. לאן הגענו במדינת ישראל …. מדינת היהודים – פושטי היד לתנועה האסלמית שמושכת כאן בחוטים חזק מאוד וקובעת את סדר היום האמיתי

נדב
נדב
6 months ago

שלום משה, שמעתי אותך פעם אומר שאתה לא ציוני, ואינני מבין למה. מויקיפדיה: “ציונות היא תנועה לאומית ואידאולוגיה התומכת בקיום מדינה המהווה בית לאומי לעם היהודי ובפרט בארץ ישראל.” מה פה לא מתאים לך? בגלל שזה לא כולל מדינה דתית? אבל אתה בעד הפרדת הדת מהמדינה. אודה אם תסביר.

יהודית
יהודית
6 months ago
Reply to  נדב

לפי מה שנשמע לי ונראה לי מפעילותו של משה פייגלין הוא בהחלט ציוני

אלכסנדר חסין
אלכסנדר חסין
6 months ago

לפני שהתחיל מבצע ההזרקות אמרת שזה הולך להיות המקום הראשון במצעד האוולות האזרחיות של ההיסטוריה האנושית. כעת מתברר שזה נכון ובמימדים אף גדולים ממה שאפילו אתה שיערת. איך הנורות האדומות נדלקו אצלך כ”כ מוקדם והאם יש משהו (אם בכלל) שיכול לקרות שיעצור את הטירוף והרישעות הזאת?

קובי
קובי
6 months ago

משה האם אתה חושב שנכון להשתתף בהפגנות הבימה? אני כל הזמן חושב על זה אבל לא יודע אם האווירה מתאימה וכך הצווחות שרואה בסרטונים על עוברי אורח שהולכים להופעה .. מה דעתך?

אסף שמיר
אסף שמיר
6 months ago
Reply to  קובי

תראה אני גם התלבטתי עד שהלכתי וראיתי שזה ממש לא כמו ההפגנות שראיתי בסרטונים.
החיכוך היחידי שהיה היה בסוף ההפגנה בין קומוניסטים לבין בחורה שהלכה עם דגל ישראל.

מה שכן ההפגנות היותר טובות שהייתי בהם של של “אנשי האור” שאני לא יודע לאיזה עמותות הם שייכים אבל הם אירגנו את ההפגנות הבין לאומית בארץ בפרדס חנה. ושם כל אחד ואחד שעלה לנאום שם היה איש עם אמונה בכוח עליון (הרוב בקדוש ברוך הוא ומעטים בגיאה וג’ה ) והיו מאוד חיוביים ובעלי חירות.

חרותניק
חרותניק
6 months ago

שלום משה, האם לדעתך בעידן של היום יש ערבוב בין מדע ואידיאולוגיה? האם דעותיהם של המדענים משפיעות על תוצאות המחקר שלהם ועל הסקת המסקנות ממנו מבלי להתכוון?

ערן בר לב
ערן בר לב
6 months ago
Reply to  חרותניק

זה יותר האינטרסים של מי שמשלם את משכורותיהם.

יהודית
יהודית
6 months ago

ואולי עומק הכיסים

דן.
דן.
6 months ago

היי משה, בתור מתחסן ב2 מנות שמשלם על כך מחיר כבד בלימודיי כי לא עשיתי את הזריקה השלישית ואני לומד מקצוע רפואי , עצתי לכל המתחסנים שמתחרטים -תתחברו לטבע ותתרחקו מחומרים מלאכותיים , חוויתי תופעות לוואי של חולשה , כבדות ועייפות משמעותית , והטבע מרפא את הכל ומחזיר אותכם למצבכם הטבעי , תטיילו , תנשמו אוויר צח , תלכו למקווה ותחזרו להיות אנשים בריאים יציריי כפיו של בורא עולם.

יהודית
יהודית
6 months ago
Reply to  דן.

האם תוכל בבקשה להכנס לדף קבוצת “סיפורי חיסונים ממקור 1” בפיסבוק ולרשום את שרשמת כאן בבקשה – על התחושות הפיזיות שלך אחרי הזריקות שקיבלת.

אליאור אהרון
אליאור אהרון
6 months ago

שלום משה היקר,
התאכזבתי נורא לשמוע היום שהתקציב עבר לבסוף והממשלה הרעה הזאת תמשיך לשרוד.
האם לדעתך קיים עוד סיכוי להפיל אותה?

יהודית
יהודית
6 months ago

שמחתי ששיקלי התנגד

שי לוי
שי לוי
6 months ago

ערב טוב משה
למה לי בעצם להישאר במדינה הזאת ולא לעבור למדינות שדוגלות בחירות האדם כמו פלורידה או טקסס?
שבת שלום

יהודית
יהודית
6 months ago
Reply to  שי לוי

נכון להיום בפלורידה וטקסס בסדר. אך מי יודע מה יהיה בטווח הארוך

משה Feiglin
Admin
6 months ago
Reply to  שי לוי

מאותה סיבה שלברוח מהדייגים אל היבשה, אינו פתרון מומלץ לדגים.

כתבות נוספות

היום ב5על5 נדבר עלמות הגיבורים של נועם רז הי”ד ומשמעויותיו נדבר כמובן על המשבר הפוליטי אמנת איסטנבול, אמנת ז’נבה והקשר שבניהן ועל האם הליכוד
מוזמנים להשאיר כאן את שאלותיכם בכתב – ומוזמנים בשמחה גם להצטרף לשידור לשיחה חופשית בשלב השאלות.

5X5

בית המקדש

הלילה, נהפוך לרגע ל”אומה פושעת”, שמדליקה אלפי מדורות עצים ומתעלמת לחלוטין מן המשמעות הפחמנית ה”מחרידה”, ומההשלכות מרחיקות הלכת על ההתחממות הגלובלית, על אפקט החממה,

מחשבים מסלול #204

5X5

לוח אירועים ועדכונים