18/06/2008 – ט״ו בסיון ה׳תשס״ח

בכיינים

אין תגובות

image_print
הדפס

מתן וילנאי לא מבין את תושביה הבכיינים של שדרות ובנותיה. הרי כשהתפוצצו אוטובוסים בירושלים, אף אחד לא עזב.

אני דווקא זוכר את מראות האוטובוסים הריקים בירושלים, את המדרחוב השומם, את השיתוק שאיים לאחוז בבירה. אבל נדמה לי שלא כאן הנקודה. דבריו של וילנאי מקוממים משום שמדובר, או בסכלות או בדמגוגיה מרושעת. לזכותו של וילנאי אפשר לומר שמדובר כנראה באפשרות הראשונה.

אין ספק. מספר הנפגעים מהפגזות החמאס על עוטף עזה, קטן מאוד ביחס לנפגעי הפיגועים הגדולים. אפשר גם להניח שמספר נפגעי תאונות הדרכים בעוטף עזה עולה בהרבה על מספר נפגעי הקסאמים. אז מה אתם מתבכיינים שם בשדרות, אם המדינה היתה משקיעה במניעת תאונות את מה שהיא משקיעה במיגון שלכם, היו נחסכים הרבה יותר חיי אדם. תגידו תודה… זו המסקנה שהטימטום/רשעות של וילנאי מובילים אליה.

חזרתי ועייני בתגובותיהם הנזעמות של מנהיגי ציבור שונים בעוטף עזה. הם לא הצליחו להסביר מדוע וילנאי טועה. יש כמובן את האלמנט הפסיכולוגי המיוחד שיוצר טרור הקסאמים, כלומר העובדה שהם יכולים לתפוס אותך כל רגע ובכל מקום. טרור הרי אינו נמדד במספר הנפגעים אלא ביכולתו להוציא אוכלוסיות משיווי משקלן. טפטוף קבוע של פגזים משיג בהקשר זה, הרבה יותר מפיגועי ראווה – קטלניים ככול שיהיו. אך למתן וילנאי יש בהקשר זה “סנגורים” טובים ממקור בלתי צפוי… מגורשי גוש קטיף ספגו בשק ובשלווה טרור פצמ”רים וקסאמים קשה הרבה יותר מכל מה שסופגת שדרות והם עמדו בו בשקט ובגבורה. התשובה לסגן השר הנבער, נמצאת כנראה ברובד עמוק יותר.

מתן וילנאי ופרנסי עוטף עזה הזועמים על אמירתו, נמצאים בשני מגרשים שונים. אמירתו של וילנאי באה ממקום שכבר ויתר על קיומה הריבוני של מדינת ישראל. ואילו השדרותים הפרימיטיביים הללו, עודם מתעקשים לראות בעירם חלק ממדינה ריבונית.

מקובל לחשוב שיכולת ספיגת הפצמ”רים של תושבי גוש קטיף נבעה מתעצומות הנפש יוצאות הדופן שלהם. זה נכון. אבל תעצומות הנפש הללו קיבלו סיוע גדול מן העובדה שגוש קטיף לא היה חלק ריבוני של המדינה. המתנחלים נמצאים כל הזמן במאבק להבאת הריבונות אל יש”ע והם מבינים שספיגת הפצמ”רים בנווה דקלים, או בקבוקי התבערה בחברון הם חלק מהמאבק הזה. בחזית, אתה לעיתים חוטף. אבל מי שכבר עטוף בריבונות אינו אמור לשוב ולהילחם עליה. תושבי ירושלים עמדו מול פיגוע טרור איומים. אבל לא היתה באוטובוסים המתפוצצים פגיעה בריבונות הישראלית. כל פגז שנורה מעבר לגבול – כלומר מתחומו של ריבון אחר, המבקש לחסל את המדינה ולרשת אותה – כל פגז שכזה מערער את ריבונות המדינה על ארץ ישראל כולה ובראש וראשונה הוא מערער את ריבונות המדינה באיזורים שבטווח האש.

זהו מקור ה “בכיינות” של תושבי עוטף עזה. זו “בכיינות” מוצדקת מאוד משום שמה שקורה הוא ששכבת ההנהגה של מדינת ישראל איבדה באופן מהותי את אמונה בזכות וביכולת של מדינת ישראל להוסיף ולהתקיים. שכבת ההנהגה הנוכחית של מדינת ישראל עסוקה כל העת בקניית שקט המאפשר את המשך שלטונה. עמוק בתודעתם או בתת תודעתם, בטווח האסטרטגי הקצת יותר ארוך – הם כבר במקום אחר. אבל תושבי שדרות עודם מאמינים שארץ ישראל שייכת ליהודים, הם עודם מאמינים שהיהודים מסוגלים לממש את ריבונותם על הארץ, הם עודם מאמינים במדינה, וכל פגז מהווה תזכורת כואבת לכך שהחלום הזה הוא חלום שווא. הקסאמים מחסלים גם את ריבונותינו בתל אביב, אבל שם זה לא מוחשי, אפשר לדחוק את זה, להתעלם מזה, הנה יש ‘תהדיה’, בסוף יהיה בסדר. אבל בשדרות חשים כיצד החלום הישראלי מתפורר כיצד נשארנו באויר בלי ריבונות, ולכן גם בלי ביטחון.

אני לא מפחד מהקסאמים. אני גם לא כל כך מפחד מהנשק הגרעיני של איראן. אני מפחד מהמנהיגות הישראלית. כי עם מנהיגות שאינה מבינה את הקשר הבסיסי שלנו לארץ הזו – הפחד אינו מפני מלחמה, הפחד הוא מכך שלערבים כלל לא יהיה בה צורך.

image_print
מזדהה? נהנת מהתוכן?
כדי שנוכל לגדול ולהמשיך במלאכה אנו זקוקים גם להשתתפותך.
להשתתפות לחץ כאן
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

כתבות נוספות

אקטואליה בפרשת וירא. אחת ממשימות המלאכים שבאו אל אברהם הייתה להודיעו על חורבן סדום. מה היה חטאה של סדום? מהי ‘מידת סדום’? האם המעשים
אחת ממשימות המלאכים שבאו אל אברהם הייתה להודיעו על חורבן סדום?

פרשת השבוע

כשחזרו המרגלים מתור את הארץ והוציאו דיבת הארץ רעה, התחילו כל ישראל לבכות. אותו היום – תשעה באב היה. אמר להם ה’ לישראל: “אתם
כשחזרו המרגלים מתור את הארץ והוציאו דיבת הארץ רעה, התחילו כל ישראל לבכות. אותו היום – תשעה באב היה. אמר להם ה’ לישראל: “אתם בכיתם בכיה של חינם ואני קובע לכם בכיה של דורות” (מסכת תענית). ואכן באותו יום מר ונמהר – חרבו גם המקדש הראשון, וגם המקדש השני ועוד הרבה חורבנות סבבו סביב היום הזה, כולל למשל, גוש קטיף. 24-6-2016

בית המקדש

בשנה שעברה ‘פייסבוק’ חסמה את החשבון העסקי שלי (על כל דפיו, הפקות הוידאו, ליווי לחתונה, מיזמים חברתיים שלי ועוד) בגלל פרסום ממומן שעשיתי דרכם
סרטה של תהילה פרל-ברמסון 17 שנה להתנתקות

יהדות ותרבות

היום ב חמש על חמש, ננתח לעמקה את זוועת הסירסור בחיילות שגוייסו לשירות בתי הסוהר – ונסביר מה באמת המסקנה המתבקשת והפעולה הנדרשת. לקראת

5X5

אז הדרום משותק בגלל שעצרו בשומרון מחבל מהגי’האד, שמסוגל לירות מעזה טיל נ”ט אל רכבות הנוסעים. אז שיתקו את תנועת הרכבות,והדליפו לג’יהדיסטים תמונה משועשעת

מחשבים מסלול #238

זוועת הסרסור בסוהרות – כלומר השימוש בחיילות יהודיות שהתגייסו לשירות חובה, כצעצועי מין לסיפוק תאוותיהם של מחבלים רוצחי יהודים הכלואים בכלא גלבוע – הזוועה
מדוע טייחו ארגוני הנשים, הפרקליטות והתקשורת, את פרשיית הסרסור בסוהרות? מדוע על אירוע טכני – בריחת האסירים, קמה וועדת חקירה, ועל אירוע טקטוני – שימוש בחיילות חובה כשפחות מין בפקודה, למחבלים הכלואים בגין רצח יהודים – מדוע על כך כולם ניסו במשך שנים לעבור לסדר היום? התשובה היא, כדי שהמאמר ‘פילגש בגלבוע’ – לא ייכתב…

סימן קריאה #42

האזינו לקטע מתוך הפודקאסט של עיתון “הארץ” שבו התארחתי בשבוע שעבר
האזינו לקטע מתוך הפודקאסט של עיתון “הארץ” שבו התארחתי בשבוע שעבר

מחשבים מסלול #237

שנים ארוכות חלפו מאז שהחלה לעלות לכותרות פרשת הסרסור בחיילות שגוייסו לשרת כסוהרות. היכן היו ארגוני הנשים? וגם עכשיו, כשמתבררת עוצמת הפלצות – נראה

מחשבים מסלול #236

ג וְהוֹרַשְׁתֶּם אֶת-הָאָרֶץ וִישַׁבְתֶּם-בָּהּ כִּי לָכֶם נָתַתִּי אֶת-הָאָרֶץ לָרֶשֶׁת אֹתָהּ…. נה וְאִם-לֹא תוֹרִישׁוּ אֶת-יֹשְׁבֵי הָאָרֶץ מִפְּנֵיכֶם וְהָיָה אֲשֶׁר תּוֹתִירוּ מֵהֶם לְשִׂכִּים בְּעֵינֵיכֶם וְלִצְנִינִם בְּצִדֵּיכֶם
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית הועניב היושבב שערש שמחויט – שלושע ותלברו חשלו שעותלשך וחאית נובש ערששף. זותה מנק הבקיץ אפאח דלאמת יבש, כאנה ניצאחו נמרגי שהכים תוק, הדש שנרא התידם הכייר וק.

פרשת השבוע

צבא ובטחון

כתבות פופולריות

כשחזרו המרגלים מתור את הארץ והוציאו דיבת הארץ רעה, התחילו כל ישראל לבכות. אותו היום – תשעה באב היה. אמר להם ה’ לישראל: “אתם בכיתם בכיה של חינם ואני קובע לכם בכיה של דורות” (מסכת תענית). ואכן באותו יום מר ונמהר – חרבו גם המקדש הראשון, וגם המקדש השני ועוד הרבה חורבנות סבבו סביב היום הזה, כולל למשל, גוש קטיף. 24-6-2016
כשחזרו המרגלים מתור את הארץ והוציאו דיבת הארץ רעה, התחילו כל ישראל לבכות. אותו היום – תשעה באב היה. אמר להם ה’ לישראל: “אתם

בית המקדש

סרטה של תהילה פרל-ברמסון 17 שנה להתנתקות
בשנה שעברה ‘פייסבוק’ חסמה את החשבון העסקי שלי (על כל דפיו, הפקות הוידאו, ליווי לחתונה, מיזמים חברתיים שלי ועוד) בגלל פרסום ממומן שעשיתי דרכם

יהדות ותרבות

היום ב חמש על חמש, ננתח לעמקה את זוועת הסירסור בחיילות שגוייסו לשירות בתי הסוהר – ונסביר מה באמת המסקנה המתבקשת והפעולה הנדרשת. לקראת

5X5

אז הדרום משותק בגלל שעצרו בשומרון מחבל מהגי’האד, שמסוגל לירות מעזה טיל נ”ט אל רכבות הנוסעים. אז שיתקו את תנועת הרכבות,והדליפו לג’יהדיסטים תמונה משועשעת

מחשבים מסלול #238

מדוע טייחו ארגוני הנשים, הפרקליטות והתקשורת, את פרשיית הסרסור בסוהרות? מדוע על אירוע טכני – בריחת האסירים, קמה וועדת חקירה, ועל אירוע טקטוני – שימוש בחיילות חובה כשפחות מין בפקודה, למחבלים הכלואים בגין רצח יהודים – מדוע על כך כולם ניסו במשך שנים לעבור לסדר היום? התשובה היא, כדי שהמאמר ‘פילגש בגלבוע’ – לא ייכתב…
זוועת הסרסור בסוהרות – כלומר השימוש בחיילות יהודיות שהתגייסו לשירות חובה, כצעצועי מין לסיפוק תאוותיהם של מחבלים רוצחי יהודים הכלואים בכלא גלבוע – הזוועה

סימן קריאה #42