גלגול האחריות הלאומית לאמריקנים - ישראל מחר
הכרזותעלינו באתר חדש! במידה ויש שאלות או תקלות מוזמנים ליצור איתנו קשרליצירת קשר
י״ט בניסן ה׳תשפ״ד | 27/04/2024
מאמרים ופוסטים מהעבר ריבונות ומדיניות חוץ

גלגול האחריות הלאומית לאמריקנים

כ״ד בכסלו ה׳תשע״ז (דצמבר 24, 2016)

גלגול האחריות הלאומית לאמריקנים

נתניהו עושה את הדבר היחיד שהוא יודע – הוא נואם.
את מה שמזמן צריך היה לעשות הוא לא עשה ולא יעשה.
נאומו הזכיר לי את נאומיו נגד איראן. פוזה מנהיגותית ומהות הפוכה לחלוטין שכל משמעותה גילגול האחריות לביטחונה של ישראל אל ארה”ב. זה נגמר במו”מ אמריקני איראני, כשנתניהו מנסה לצותת מחוץ לחדר הדיונים – בדיוק כמו הצ’כים ערב הסכמי מינכן. נתניהו הוא פשוט מתנה לפרוייקט הגרעין האיראני.
וכך גם עכשיו- הרבה רוח ותו לא.
“החרבנו יישובים, הוצאנו מתים מקבריהם וקיבלנו גשם של טילים על תל אביב” אמר הערב נתניהו – ושכח לציין, שלא רק שלא מנע את החורבן המטומטם ההוא, אלא גם הצביע בעדו בכנסת.
” הוועדה הכריעה כגישה המשפטית לפיה אין מעמד יהודה ושומרון כמעמד שטח צבאי כבוש. הוועדה סברה כי שטח יהודה ושומרון הוכר כשטח המיועד למדינה יהודית במסגרת הצהרת בלפור ב־1917 יחד עם הצהרות בינלאומיות נוספות בתקופה שלאחריה, וכי תוכנית החלוקה מ־1947, שבה הובטח שטח זה למדינה פלסטינית, לא הגיעה לידי מימוש, ועל כן פקעה ולא קנתה אחיזה במשפט הבינלאומי. באופן דומה, הסיפוח הירדני של יהודה ושומרון ב־1950 לא הוכר על ידי מדינות העולם, ועל כן פקע גם הוא (ביחוד על רקע הכרזתה של ירדן מ־1988 כי היא מסתלקת מתביעת בעלות על שטחי יהודה ושומרון), ועל כן עדיין עומדת בתוקפה הצהרת בלפור מ־1917 שיעדה את שטחי יהודה ושומרון למדינה יהודית‏.
על פי הוועדה עומדת לישראלים זכות להתיישב בכל יהודה ושומרון, ולכל הפחות בשטחים הנתונים לשליטתה של ישראל מכוח הסכמים עם הרשות הפלסטינית ועל כן ההקמה של היישובים בפני עצמה אינה לוקה באי חוקיות.”
(מתוך ויקיפדיה – על בחינת המעמד הבין לאומי של
יהודה ושומרון בדו”ח השופט אדמונד לוי).
אך נתניהו, במקום לאמץ את דו”ח לוי (שהוא עצמו הזמין…), העדיף להשאיר על כנו את תפיסת “דוח המאחזים” של אשת השמאל הקיצוני ביותר – טליה ששון, כלומר להשאיר על כנה את תפיסת ישראל עצמה את מעמד יו”ש כשטח ‘תפוס תפיסה לוחמתית’ – מילים מכובסות לשטח כבוש.
המשמעות היא כי ישראל עצמה קובעת שהיא כובש זר בארצה, ישראל עצמה מכניסה עצמה תחת החוק הבין-לאומי ומזמינה החלטות דוגמת זו שהתקבלה עכשיו.
ושוב מנסה נתניהו להחזיק במדיניות השב ועל תעשה המפורסמת שלו ומגלגל את האחריות אל ממשל ‘טרמפ’ (להוציא סנקציות כלפי סנגל…).
וכמו עם האיראנים – התוצאה תהיה אותה תוצאה.
שום ידיד לא יעשה עבורך את מה שאתה לא מסוגל לעשות עבור עצמך.

שתף את הפוסט:

השאר תגובה