03/10/2014 – ט׳ בתשרי ה׳תשע״ה

גם כשהאופוזיציה כן נמצאת על מושביה, היא לא באמת קיימת

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

אין תגובות

שיתוף ב print
הדפס

שמעתי הבוקר את פרופ' קרמניצר מהמכון הישראלי לדמוקרטיה, מבכה את ההליך הדמוקרטי. אותו קרמניצר, בא לקדומים ערב ההתנתקות בכדי לשכנע את המתנחלים לקבל את הדין – בשם הדמוקרטיה. "כשאהיה ראש ממשלה ובאם אחליט לפנות כפר ערבי ישראלי, האם אוכל לסמוך עליך שתרוץ אל הערבים הישראלים ותבקש מהם לקבל את הדין – בשם הדמוקרטיה"? – שאלתי את קרמניצר.
מובן שהתשובה היתה שלילית.

אין דבר פחות ישראלי ופחות דמוקרטי מהחבורה המכנה עצמה המכון ה"ישראלי" ל "דמוקרטיה". אגב- מדובר בעסק משתלם מאוד, אבל על כך אולי נרחיב בפעם אחרת.

אז נעזוב עכשיו את הבלי קרמניצר ודמעות התנין ה"אקדמיות" ונחזור לעובדות.

שלושת החוקים האמורים נידונים בכנסת כבר שנה, ועברו תהפוכות רבות. לומר שאין זמן לדון זה הבל ורעות רוח. הביקורת על הבאת החוקים יחדיו בשבוע האחרון – מוצדקת. אבל זו דרכה של הכנסת. בתרגילים מסריחים – יריב לוין עוד לא למד את מה שבוז'י (עמותות, שתיקה בחקירה…) ודרעי הספיקו לשכוח. אני לא אוהב את זה אבל מבין שאני במטבח – לא בסעודה. "פוליטיקה" – אמר ביסמארק – " היא כמו נקניק, אתה לא רוצה לדעת איך הכינו את זה". אני במטבח, אני יודע איך מכינים את זה – וכבר הוכחתי שכשאני משוכנע שהנקניק רעיל/טרף – אני יודע לעמוד על המשמר ולזרוק אותו לפח.

שלושת החוקים האמורים הם בעיני חוקים חסרי חשיבות מיוחדת – שתועלתם מוטלת בספק אך נזקם בספק גדול יותר והם בוודאי לא טרפים או רעילים.

לתצורה הראשונה של חוק המשילות התנגדתי ואף הצבעתי נגד המשמעת הקואליציונית. נדרשו שם 60 חתימות להגשת אי אמון – משהו באמת דורסני. בתצורתו הנוכחית החוק מועיל במשהו. חבל שלא קיבלו את דעתו של לפיד והעלו את אחוז החסימה ל 6%.

חוק הגיוס הוא תוצר של 'ספין' המאה. אין בו לא שוויון ולא נטל, הוא נועד לייצר מיצג של הצלחה כל שהיא של יש עתיד, כמות הרעש והצילצולים סביבו עומדת ביחס הפוך לתועלתו וכבר כתבתי רבות בנושא. אני נגד גיוס בכפיה של כל אזרח. אבל זה לא חוק שמרע את המצב הקיים – שום חרדי לא יתגייס בגללו אבל ובנקודה אחת החוק חשוב מאוד, חרדים המעוניינים בכך יוכלו לצאת לעבודה.

חוק משאל העם הוא חוק נכון. תמיד כשמוותרים על ריבונות חוזרים אל הריבון – כלומר אל העם. לכן ביצעו כל מדינות אירופה משאלי עם קודם שהצטרפו לאיחוד האירופי.

אז לסיכום: צר לי לאכזב את כל מבקשי ה'אקשן' – אני הולך להיות משעמם הפעם ולהצביע עם הקואליציה בכל שלושת החוקים.

image_print
מזדהה? נהנת מהתוכן?
כדי שנוכל לגדול ולהמשיך במלאכה אנו זקוקים גם להשתתפותך.
להשתתפות לחץ כאן
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

כתבות נוספות

שלום לכםרבים פונים אלי ומיצרים על כך שהחלטתי לשוב לליכוד ולא להוביל את אותם מיליון אזרחים בישראל, שראש הממשלה הכריז עליהם כאויבי העם.לכאורה זו
נתניהו הודיע שכל מי שיתפקד עד סוף אוגוסט, לא יאלץ להמתין עד שיוכל לבחור אלא יוחל לבחור מיד את הנציגים לוועידה הקרובה, או בפריימריז הקרובים – ולכם יש הזדמנות להשפיע

מחשבים מסלול #86

שלום לכםביום חמישי בערב, סימן ראש הממשלה אותי ועוד מיליון אזרחים בישראל, כאויבי העם. 'הסרבנים הללו – כך הוא כינה את מי שמוותר על
ביום חמישי בערב, סימן ראש הממשלה אותי ועוד מיליון אזרחים בישראל, כאויבי העם, "הסרבנים הללו" • כך, חשף סופית בנט את אופיו הרודני • למה הוא פצח בנאום ההסתה הזה? התשובה בפנים

מחשבים מסלול #86

ו אָנֹכִי ה' אֱלֹהֶיךָ אֲשֶׁר הוֹצֵאתִיךָ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם מִבֵּית עֲבָדִים לֹא-יִהְיֶה לְךָ אֱלֹהִים אֲחֵרִים עַל-פָּנָי.  ז לֹא-תַעֲשֶׂה לְךָ פֶסֶל כָּל-תְּמוּנָה אֲשֶׁר בַּשָּׁמַיִם מִמַּעַל וַאֲשֶׁר
עשרת הדיברות המופיעות בפרשת ואתחנן, (ובפרשת יתרו) הן הבסיס לכל המוסר האנושי. לא בכדי מופיע בפתח בית המשפט האמריקני העליון, פסלו של משה רבינו האוחז בעשרת הדברות.

פרשת השבוע

אקטואליה ופוליטיקה

לוח אירועים ועדכונים