המאבק הוא לא על התפילה אלא על הריבונות בהר הבית - ישראל מחר
הכרזותעלינו באתר חדש! במידה ויש שאלות או תקלות מוזמנים ליצור איתנו קשרליצירת קשר
י״ג באדר א׳ ה׳תשפ״ד | 22/02/2024
ארכיון תקשורת בית המקדש ריבונות ומדיניות חוץ

המאבק הוא לא על התפילה אלא על הריבונות בהר הבית

י״ג בתשרי ה׳תשע״ד (ספטמבר 17, 2013)

המאבק הוא לא על התפילה אלא על הריבונות בהר הבית

נראה כי משטרת ישראל לקחה לתשומת ליבה את הביקורת הקשה שהושמעה השבוע בישיבת ועדת הפנים של הכנסת. הבוקר הוכיחה המשטרה שניתן להתגבר בנחישות על האספסוף המוסלמי ולאפשר ליהודים לעלות להר בבטחה. אני מברך את שוטרי וקציני המשטרה ומקווה שמדובר בשינוי מגמה אסטרטגי וקבוע. חג הסוכות הקרב, הוא אחד משלושת הרגלים בהם ניפגש כולנו בשמחה בחצרות בית הא-לוקים בירושלים. אבל לא רק אנחנו. בשונה משני הרגלים האחרים (פסח ושבועות) חג הסוכות הוא חגם של כל העמים – חג אוניברסלי. נציגי כל העמים עולים בחג זה לירושלים, והכוהנים במקדש מתפללים לשלום כל האומות. למקום בית הא-לוהים, המקום בו עמד מקדש שלמה ומקדש עולי בבל, למקום הזה בו יעמוד במהרה המקדש השלישי – עוצמה רוחנית אדירה. בתוך תוכה מצפה ומייחלת האנושות כי עם ישראל ששב לארצו יקרין מן המקום הזה דרך חיים וסטנדרטים מוסריים חדשים. כשאנו מפנים את גבנו לציפיות האוניברסליות משיבת עם התנ”ך לארצו ולמקום המקדש – נוצר וואקום ובמקום בשורת החירות והחיים, מתבשרת מן המקום אמונת השיעבוד והמוות. כשלקריאת ‘אללא אכבר’ – מפילים את מגדלי התאומים או ממיתים רבבות ילדים בגז – הסיבה היא שבהר הבית בירושלים יושבים כוהני הדת המוסלמית. השבת הריבונות בהר לעם ישראל היא המפתח היחיד לשלום אמיתי בארץ ובעולם. שלום מתוך הכרה בריבונות הא-ל לבדו ובבחירתו החופשית של כל אדם. או אז תתקיים בנו נבואת הנביא ישעיהו: וְהָלְכוּ עַמִּים רַבִּים וְאָמְרוּ לְכוּ וְנַעֲלֶה אֶל הַר יְהוָה אֶל בֵּית אֱלֹהֵי יַעֲקֹב וְיֹרֵנוּ מִדְּרָכָיו וְנֵלְכָה בְּאֹרְחֹתָיו כִּי מִצִּיּוֹן תֵּצֵא תוֹרָה וּדְבַר יְהוָה מִירוּשָׁלָ‍ִם.

שתף את הפוסט:

השאר תגובה