06/03/2007 – ט״ז באדר ה׳תשס״ז

על ציונות, יהדות, ושחיתות

אין תגובות

image_print
הדפס

“הרשת הנורמטיבית שהחזיקה את היישוב ואת המדינה התפרקה מבלי שתוחלף ברשת אחרת”.
השופט זיילר – בראיון להארץ.

בתחילה היתה רשת הייעוד הציוני. אותו ייעוד קולקטיבי מאחד, שהפיק מאיתנו את הכוחות הנדרשים להתמודדות עם אתגרי הקמת המדינה. מהיכן היה לנו כח להתמודד עם האויבים מבחוץ והקשיים מבית, עם יכולות פיסיות דלות כל כך? התשובה היא – הייעוד. הייעוד המשותף הוא המזרים לאחור כוחות המלכדים ומפיחים באומה רוח הגוברת על כל המכשולים.
באחת מאמרותיו מסביר ניטשה כי: “מי שיש לו איזה ‘למה’ – למענו יחיה, יוכל להתגבר על כל ‘איך’ “.

החורים ברשת הנורמטיבית הציונית, היו שם תמיד. אבל רק חדי מבט מרחיקי ראות ידעו להבחין בהם. אחרי מלחמת ששת הימים, החורים הללו התחילו להתרחב. הציונות ביקשה להחזיר את העם היהודי אל ההסטוריה – ובזה גדולתה והצלחתה הגדולה. היהדות הנורמטיבית לא הצליחה להשתחרר מן התודעה הגלותית ולעשות זאת בעצמה. הדוסים, אמנם חזרו ראשונים לארץ. הם היו אלה שהקימו את המושבות הראשונות והם שיצרו את התשתית החומרית להקמת המדינה. את ראשון לציון ופתח תקווה, רחובות ומשמר הירדן, מטולה ומנחמיה – הקימו מגודלי זקן בעלי ציציות מתבדרות ברוח. הם היו שם לפני שהומצא המושג ‘חרדי’ או ‘ציוני’ (החרדיות היתה בסך הכל תגובת נגד לציונות). אבל חשיבה פוליטית במובן הלאומי הכללי – כמעט שלא היתה שם. כמו גוש אמונים – חשבו רובם, שמספיק לבנות ולנטוע – וסוף הגאולה לבוא. והיא אכן באה – נישאת על כנפי הציונים פורקי העול. אלא שהציונים הללו לא באו לבנות ולהיבנות כיהודים, הם באו לבנות ולהיבנות כציונים. והם הצליחו. הם יצרו ציוני/ישראלי/נורמלי, במקום יהודי,”מנוון”, ו”פרימיטיבי”. הם החזירו אותנו אל ההסטוריה, אך בהקמת המדינה, כשהמשימה הסתיימה, הסתיים גם הייעוד המשותף, הרשת החלה להתפורר, והיסודות החלו להתערער.

בששת הימים, נפלה לידנו ארץ התנ”ך, ותפסה אותנו בלתי מוכנים. יהורם גאון והלהקות הצבאיות שרו בערגה לבית המקדש. ירושלים, בית אל, שכם וחברון – העריסה בה צמחה האומה, פרטו על נימים שיצרו מיד תגובת דיאלקטית חריפה בין שתי קצוות – כך נוצרו גוש אמונים ושלום עכשיו. ושוב הלכו הדוסים לבנות ולהמתין למשיח, והציוניים החדשים (ללא שום מרכאות) חיפשו ייעוד חדש בכדי להביאו בעצמם . הם מצאו אותו בדמות ה’שלום’. השחיתות גברה, אבל רשת הביטחון של הייעוד החדש חיפתה עליה. איש לא בדק כיצד עשה שמעון פרס את הונו, איש לא העמיד למשפט את עברייני השלום שעברו על החוק ונפגשו עם ראשי הטרור – הייעוד החדש הלבין כל חטא. בגדי מלך השלום החדשים נמכרו לציבור בתרועות מתוקשרות, באין ספור ועידות נוצצות, ובפיתויים חומריים. אך המלך היה ונותר עירום ועריה. משיח השקר נקבר תחת ערמות של גוויות וחלקי אוטובוסים מפויחים. נשארנו ללא ייעוד משותף – נותרה רק האיבה למתנחלים ותחושת הריקנות. האיבה הזו – די היה בה לחפות על השחיתות. אמנון אברמוביץ’ הסביר שהשחיתות יכולה להמתין עד אחרי ההתנתקות, ומישאל חשין הסביר שצריך היה להתעלם ממנה בכדי לאפשר את החרבת המתנחלים. כשזה הצליח וגוש קטיף עלה בעשן, נשארנו גם בלי ה”ייעוד” הזה. המשך החורבן תקוע בגלל ההפסד לנסראללה, ולנו – אין יותר איזה ‘למה’ למענו נחיה. כל ‘איך’ קטן הופך עבורנו למכשול בלתי עביר, השחיתות צפה ומכסה את הכל.

בעצם יש רשת חדשה, יש לנו ‘למה’ למענו נחיה. כולם חוץ מאיתנו – יודעים זאת היטב. הוא נמצא אצלנו בחצר – הוא שם כבר שלושת אלפים שנה – הוא סוד קיומנו הפלאי. אם נדע לחבר בין החזרה הציונית להסטוריה, לבין הייעוד היהודי – יחזרו אלינו הכוחות שאבדו. העולם כולו מצפה ומייחל, לשיבתה להיסטוריה, של אומה עתיקת יומין זו.

image_print
מזדהה? נהנת מהתוכן?
כדי שנוכל לגדול ולהמשיך במלאכה אנו זקוקים גם להשתתפותך.
להשתתפות לחץ כאן
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

כתבות נוספות

אקטואליה בפרשת וירא. אחת ממשימות המלאכים שבאו אל אברהם הייתה להודיעו על חורבן סדום. מה היה חטאה של סדום? מהי ‘מידת סדום’? האם המעשים
אחת ממשימות המלאכים שבאו אל אברהם הייתה להודיעו על חורבן סדום?

פרשת השבוע

כשחזרו המרגלים מתור את הארץ והוציאו דיבת הארץ רעה, התחילו כל ישראל לבכות. אותו היום – תשעה באב היה. אמר להם ה’ לישראל: “אתם
כשחזרו המרגלים מתור את הארץ והוציאו דיבת הארץ רעה, התחילו כל ישראל לבכות. אותו היום – תשעה באב היה. אמר להם ה’ לישראל: “אתם בכיתם בכיה של חינם ואני קובע לכם בכיה של דורות” (מסכת תענית). ואכן באותו יום מר ונמהר – חרבו גם המקדש הראשון, וגם המקדש השני ועוד הרבה חורבנות סבבו סביב היום הזה, כולל למשל, גוש קטיף. 24-6-2016

בית המקדש

בשנה שעברה ‘פייסבוק’ חסמה את החשבון העסקי שלי (על כל דפיו, הפקות הוידאו, ליווי לחתונה, מיזמים חברתיים שלי ועוד) בגלל פרסום ממומן שעשיתי דרכם
סרטה של תהילה פרל-ברמסון 17 שנה להתנתקות

יהדות ותרבות

היום ב חמש על חמש, ננתח לעמקה את זוועת הסירסור בחיילות שגוייסו לשירות בתי הסוהר – ונסביר מה באמת המסקנה המתבקשת והפעולה הנדרשת. לקראת

5X5

אז הדרום משותק בגלל שעצרו בשומרון מחבל מהגי’האד, שמסוגל לירות מעזה טיל נ”ט אל רכבות הנוסעים. אז שיתקו את תנועת הרכבות,והדליפו לג’יהדיסטים תמונה משועשעת

מחשבים מסלול #238

זוועת הסרסור בסוהרות – כלומר השימוש בחיילות יהודיות שהתגייסו לשירות חובה, כצעצועי מין לסיפוק תאוותיהם של מחבלים רוצחי יהודים הכלואים בכלא גלבוע – הזוועה
מדוע טייחו ארגוני הנשים, הפרקליטות והתקשורת, את פרשיית הסרסור בסוהרות? מדוע על אירוע טכני – בריחת האסירים, קמה וועדת חקירה, ועל אירוע טקטוני – שימוש בחיילות חובה כשפחות מין בפקודה, למחבלים הכלואים בגין רצח יהודים – מדוע על כך כולם ניסו במשך שנים לעבור לסדר היום? התשובה היא, כדי שהמאמר ‘פילגש בגלבוע’ – לא ייכתב…

סימן קריאה #42

האזינו לקטע מתוך הפודקאסט של עיתון “הארץ” שבו התארחתי בשבוע שעבר
האזינו לקטע מתוך הפודקאסט של עיתון “הארץ” שבו התארחתי בשבוע שעבר

מחשבים מסלול #237

שנים ארוכות חלפו מאז שהחלה לעלות לכותרות פרשת הסרסור בחיילות שגוייסו לשרת כסוהרות. היכן היו ארגוני הנשים? וגם עכשיו, כשמתבררת עוצמת הפלצות – נראה

מחשבים מסלול #236

ג וְהוֹרַשְׁתֶּם אֶת-הָאָרֶץ וִישַׁבְתֶּם-בָּהּ כִּי לָכֶם נָתַתִּי אֶת-הָאָרֶץ לָרֶשֶׁת אֹתָהּ…. נה וְאִם-לֹא תוֹרִישׁוּ אֶת-יֹשְׁבֵי הָאָרֶץ מִפְּנֵיכֶם וְהָיָה אֲשֶׁר תּוֹתִירוּ מֵהֶם לְשִׂכִּים בְּעֵינֵיכֶם וְלִצְנִינִם בְּצִדֵּיכֶם
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית הועניב היושבב שערש שמחויט – שלושע ותלברו חשלו שעותלשך וחאית נובש ערששף. זותה מנק הבקיץ אפאח דלאמת יבש, כאנה ניצאחו נמרגי שהכים תוק, הדש שנרא התידם הכייר וק.

פרשת השבוע

חברה ומדינה

כתבות פופולריות

כשחזרו המרגלים מתור את הארץ והוציאו דיבת הארץ רעה, התחילו כל ישראל לבכות. אותו היום – תשעה באב היה. אמר להם ה’ לישראל: “אתם בכיתם בכיה של חינם ואני קובע לכם בכיה של דורות” (מסכת תענית). ואכן באותו יום מר ונמהר – חרבו גם המקדש הראשון, וגם המקדש השני ועוד הרבה חורבנות סבבו סביב היום הזה, כולל למשל, גוש קטיף. 24-6-2016
כשחזרו המרגלים מתור את הארץ והוציאו דיבת הארץ רעה, התחילו כל ישראל לבכות. אותו היום – תשעה באב היה. אמר להם ה’ לישראל: “אתם

בית המקדש

סרטה של תהילה פרל-ברמסון 17 שנה להתנתקות
בשנה שעברה ‘פייסבוק’ חסמה את החשבון העסקי שלי (על כל דפיו, הפקות הוידאו, ליווי לחתונה, מיזמים חברתיים שלי ועוד) בגלל פרסום ממומן שעשיתי דרכם

יהדות ותרבות

היום ב חמש על חמש, ננתח לעמקה את זוועת הסירסור בחיילות שגוייסו לשירות בתי הסוהר – ונסביר מה באמת המסקנה המתבקשת והפעולה הנדרשת. לקראת

5X5

אז הדרום משותק בגלל שעצרו בשומרון מחבל מהגי’האד, שמסוגל לירות מעזה טיל נ”ט אל רכבות הנוסעים. אז שיתקו את תנועת הרכבות,והדליפו לג’יהדיסטים תמונה משועשעת

מחשבים מסלול #238

מדוע טייחו ארגוני הנשים, הפרקליטות והתקשורת, את פרשיית הסרסור בסוהרות? מדוע על אירוע טכני – בריחת האסירים, קמה וועדת חקירה, ועל אירוע טקטוני – שימוש בחיילות חובה כשפחות מין בפקודה, למחבלים הכלואים בגין רצח יהודים – מדוע על כך כולם ניסו במשך שנים לעבור לסדר היום? התשובה היא, כדי שהמאמר ‘פילגש בגלבוע’ – לא ייכתב…
זוועת הסרסור בסוהרות – כלומר השימוש בחיילות יהודיות שהתגייסו לשירות חובה, כצעצועי מין לסיפוק תאוותיהם של מחבלים רוצחי יהודים הכלואים בכלא גלבוע – הזוועה

סימן קריאה #42