17/11/2007 – ז׳ בכסלו ה׳תשס״ח

שכחו את אמא

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

אין תגובות

image_print
שיתוף ב print
הדפס

ב"ה חשוון תשס"ח

שכחו את אמא – משה פייגלין – nrg

הם היו כ 25 אנשים בני 40+, כולם פעילים מרכזיים בליכוד, חברי מרכז, חברי מועצות – מנהיגים מקומיים. נפגשנו בשבוע שעבר ובמשך שעה קלה דיברתי – בעיקר על זהות יהודית, על מדינת ישראל ועל התלות שביניהם. כשהגיע שלב השאלות, השעה היתה כבר מאוחרת. אשה אחת הרימה את ידה ובקשה לדבר. "אני לא רוצה לשאול שאלה" – היא אמרה – "אני שמעתי את הדברים ואני רוצה לספר לכם סיפור אישי.
כשהייתי ילדה, אמא שלי שלחה אותי לטפל בסבתא שלי שכבר שכבה בבית חולים. המשפחה שלנו הגיע מלוב וידענו לדבר ערבית. במיטה ליד סבתא שכבה זקנה נוספת, זקנה ערביה, והן כל הזמן היו מדברות ביניהן בערבית ואני הקשבתי לשיחתן. יום אחד שאלה הזקנה הערביה את סבתה שלי – 'תגידי לי, למה באת לארץ ישראל?'
חשבתי שסבתא תענה לה שזה בגלל הרדיפות שהיו אחר היהודים בלוב, אבל סבתא ענתה לה משהו אחר לגמרי –
'באתי לכאן כדי לממש את הירושה שלי' – ענתה סבתא.
'שו-הדא – איזה ירושה'? – שאלה הזקנה הערביה.
את הירושה שקיבלתי מאברהם אבינו, את ארץ ישראל – ענתה סבתא.
הזקנה הערביה שתקה כמה דקות חשבה חשבה ובסוף אמרה:
'אבל אברהם הוא גם אבא שלי?'
'נכון – ענתה סבתא – אברהם הוא גם אבא שלך, אבל אני הבת של בעלת הבית, ואת הבת של המשרתת…'
הזקנה הערביה רעדה כולה" – סיימה האשה את סיפורה – "היא אספה את רגליה, התכווצה במיטתה וקיבלה את הדין".

בהמשך המפגש דיברנו עוד על הרבה נושאים, דיברנו על אידאולוגיה, דיברנו על פוליטיקה – הגעתי הביתה באחת בלילה – אבל הסיפור הזה היה שווה את הכל.
בוודאי תשאלו – מה הוא כל כך מתרגש משיחתן של שתי זקנות ששוכבות עם רגל אחת בעולם הבא זו לצד זו בבית חולים. הרי טיעונים "פרימיטיביים" כאלה כבר מזמן לא משחקים בעולם שלנו. מדינאים מודרניים לא מבססים את ריבונותם על ספר אגדות ישן.

אז תרשו לי לספר לכם על שיחה עם שני מדינאים מודרניים.

"אתה יודע" – אמרתי לפייסל חוסייני – "יש ביננו משהו משותף שאין לאף אחד אחר כאן באולם".
חוסייני הסתכל עלי בהפתעה. ישבנו באולם תיאטרון ירושלים מול קהל רב. איתנו ישבה גם שרת הבריאות (בממשלת ברק) הגב' יולי תמיר, המנחה היה גדעון לוי מעיתון 'הארץ', והקהל היה פחות או יותר שיכפולים אידאולוגיים של מר לוי… חוסייני, התהדר אז בתואר "השר לענייני ירושלים בראשות הפלסטינית" ובדבריו חזר וטען, שאם אך נצא מירושלים יסתיים הכיבוש ויבוא שלום על ישראל. למותר לציין שהשרה הישראלית תמיר, ממייסדות 'שלום עכשיו', הנהנה כל העת בהסכמה.

היתה דממה מתוחה באולם – מי יודע? אולי נשבר הקרח? יש משהו משותף בין חוסייני לפייגלין…
"שנינו מאמינים באלוהים" – אמרתי לחוסייני – "כל השאר כאן באולם חילוניים… אתה מאמין באלוהים נכון?"
"חוסייני הנהן בהסכמה".
"גם אני" – חזרתי ואמרתי – "ואף אחד אחר כאן באולם לא מאמין כמונו".
"עכשיו תראה מר חוסייני" – אמרתי תוך שאני מוציא מתיקי ספר תנ"ך – "זה תנ"ך, זה הספר קדוש שלי" – חוסייני הסתכל בתמיהה מנסה להבין מה אני רוצה מחייו. "ירושלים מופיעה בספר הקדוש שלי 800 פעמים – אתה מוזמן לספור אם אתה רוצה…."
הנחתי את התנ"ך על שולחן קפה קטן שניצב לפנינו. נדמה היה שסיימתי אבל אז הוצאתי מהתיק ספר נוסף – "תראה מר חוסייני, הבאתי לכאן ספר נוסף, זהו ספר הקוראן, זה הספר הקדוש שלך נכון?"
חוסייני הנהן בהסכמה.
הנחתי את הקוראן לצד התנ"ך והוספתי:
"מצא לי בבקשה את ירושלים, מוזכרת פעם אחת בספר הקדוש שלך – ואז תגיד לי למי שייכת ירושלים, למאמינים בספר הזה, או למאמינים בספר הזה…."

להפתעתי – החלו להישמע מחיאות כפיים מתוך הקהל. חוסייני ותמיר התפתלו בכיסאותיהם וברור היה שהדיון הסתיים.

בשבוע שעבר עמד שר ערבי אצל דוכן הנואמים בכנסת והסביר למדינאים המודרניים שלנו, שהר הבית, מקום עקדת יצחק, המקום בו הניח יעקב את ראשו והובטח על ארץ ישראל, מקום מקדש שלמה ומקדש עולי בבל – הר הבית לב לבה של האומה העברית, מושא כיסופי כל הדורות והסיבה והצידוק היחיד שבשלו חזרנו אחרי 2000 שנה לכברת הארץ המיוסרת הזו, הר הבית הוא מקום מוסלמי, הוא מחוץ לחוק הישראלי, ואמונתו זו של השר מג'אדלה גוברת על חוקי המדינה.

120 חברי כנסת, ששכחו את אמם, כבשו פניהם בקרקע ולא מסוגלים היו לענות את התשובה הפשוטה, התשובה האמיתית היחידה, שענתה הזקנה בבית החולים לשכנתה הערביה.

image_print
0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

כתבות נוספות

פרשיות תזריע ומצורע שנקרא השבת עוסקות בעיקר בדיני נגעים שונים ומשונים הנדבקים באדם מישראל או בביתו. מצד אחד מפרטת התורה את תיאור הנגע, משל
מה הקשר בין פרשיות תזריע ומצורע שנקרא השבת לבין משבר הקורונה? האם ניתן לחמוד מהן דבר מה על אסטרטגיית הטיפול הנכונה?

פרשת השבוע

'הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדו'. 1878 שנים אחרי חורבן המקדש והגליית ישראל אל כל פינות מדבר העמים, רדיפותיהם והתנכלויותיהם, 3 שנים אחרי
ה5X5 השבועי לא ישודר היום, מוזמנים לקרוא את החלק של 'יום העצמאות' מקריאת הכיוון שפורסמה השבוע

5X5

דברי שנאמרו כסגן יו"ר הכנסת, בטקס הזיכרון לחללי הקרב על ירושלים, הופכים רלוונטיים יותר בחלוף השנים.

מחשבים מסלול - הפינה היומית #36

מחשבים מסלול - הפינה היומית #35

מחשבים מסלול - הפינה היומית #34

93 רופאים, חלקם בכירים, מסבירים מדוע הם מתנגדים לחיסון הילדים

המדריך לחירות בימי הקורונה

בלי שום עכבות ובושה, מודיעים ראשי מערכת הבריאות, כי בעוד שבועות אחדים בכוונתם להתחיל ולהזריק לילדינו את החומר הניסיוני של פייזר

מחשבים מסלול - הפינה היומית #33

                            א וַיִּקְחוּ בְנֵי-אַהֲרֹן נָדָב וַאֲבִיהוּא אִישׁ מַחְתָּתוֹ וַיִּתְּנוּ בָהֵן אֵשׁ וַיָּשִׂימוּ עָלֶיהָ קְטֹרֶת וַיַּקְרִיבוּ לִפְנֵי ה' אֵשׁ זָרָה אֲשֶׁר לֹא צִוָּה אֹתָם.  ב וַתֵּצֵא אֵשׁ
כיצד ייתכן שמקור כל הטוב שמלוא כל הארץ כבודו, שותק, כשהשטן מרים ראשו ומתעלל בבניו, בעמו ישראל – בזוועה בלתי נתפסת שכזו.

פרשת השבוע

יהדות ותרבות

כתבות פופולריות

מה הקשר בין פרשיות תזריע ומצורע שנקרא השבת לבין משבר הקורונה? האם ניתן לחמוד מהן דבר מה על אסטרטגיית הטיפול הנכונה?
פרשיות תזריע ומצורע שנקרא השבת עוסקות בעיקר בדיני נגעים שונים ומשונים הנדבקים באדם מישראל או בביתו. מצד אחד מפרטת התורה את תיאור הנגע, משל

פרשת השבוע

ה5X5 השבועי לא ישודר היום, מוזמנים לקרוא את החלק של 'יום העצמאות' מקריאת הכיוון שפורסמה השבוע
'הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדו'. 1878 שנים אחרי חורבן המקדש והגליית ישראל אל כל פינות מדבר העמים, רדיפותיהם והתנכלויותיהם, 3 שנים אחרי

5X5

דברי שנאמרו כסגן יו"ר הכנסת, בטקס הזיכרון לחללי הקרב על ירושלים, הופכים רלוונטיים יותר בחלוף השנים.

מחשבים מסלול - הפינה היומית #36

מחשבים מסלול - הפינה היומית #35

למשמעות ימי השואה, הזיכרון והעצמאות
יום השואה "אני משחרר את בני האדם מחזון השווא שנקרא מצפון ומוסר… עשרת הדברות איבדו את תוקפן…זוהי המצאה יהודית…המאבק על השלטון בעולם הוא ביני

קריאות כיוון #13