איך מחזירים חוב של 17 טריליון דולר? - ישראל מחר
הכרזותעלינו באתר חדש! במידה ויש שאלות או תקלות מוזמנים ליצור איתנו קשרליצירת קשר
י׳ בניסן ה׳תשפ״ד | 17/04/2024
כלכלה מאמרים ופוסטים מהעבר

איך מחזירים חוב של 17 טריליון דולר?

ז׳ באדר ב׳ ה׳תשע״ד (מרץ 9, 2014)

איך  מחזירים חוב של 17 טריליון דולר?

איך מחזירים חוב של 17 טריליון דולר? מדובר בערמת שטרות שאם תעמיד אותן זו על גבי זו הן תגענה לירח – פחות או יותר…

אז איך ארה”ב מתכננת להחזיר את החוב הזה?

התשובה היא שאין לה שום יכולת וכוונה כזו. הדבר היחיד שארה”ב מסוגלת לעשות – וכבר עושה – הוא להדפיס עוד ועוד דולרים, לשחוק את ערך הדולר עד שערך החוב ירד לסדר גודל של כ 8 טריליון ( בערכי הדולר של היום). עם חוב כזה נדמה לאמריקנים שיצליחו להתמודד. ( הם לא יצליחו אבל לענייננו זה לא משנה). מה שקורה למעשה הוא שהאמריקנים מחלקים במתנה את החוב שלהם לכל מי שמחזיק דולרים ברחבי תבל. גם הכלכלות המערביות האחרות בצרות צרורות ובחובות מטורפים וגם הן מדפיסות כאילו אין מחר. לכן כל הבנקים המרכזיים מגדילים את אחזקותיהם בזהב. זהב קשה יותר להדפיס.

כולם חוץ מ…
בנק ישראל כמובן. בנק ישראל הצליח להקפיץ את יתרות הדולרים שלו – מ 25 מליארד ל 75. את רגלה של הכלכלה הישראלית המוצלחת, בחר פישר לאזוק בשרשרת לכלכלת הטיטאניק האמריקנית השוקעת במהירות. פלוג מחרה מחזיקה אחריו – והכל נעשה ללא שום דיון ציבורי של ממש, בלי הוועצות במומחים חיצוניים כשהתירוץ הרשמי הוא הגנה טכנית על היצואנים – הגנה שלא יכולה לעבוד לאורך זמן.

עכשיו – כשערמת הניירות הירקרקים במרתפי בנק ישראל עודם שווים משהו – היפטרו מהם ורכשו זהב. יש לנו מספיק חובות על הראש, אנחנו לא צריכים גם את אלו של האמריקנים.

שתף את הפוסט:

השאר תגובה