בג"ץ כל פליטיה - ישראל מחר
הכרזותעלינו באתר חדש! במידה ויש שאלות או תקלות מוזמנים ליצור איתנו קשרליצירת קשר
י״ז באדר ב׳ ה׳תשפ״ד | 27/03/2024
מחשבים מסלול

בג”ץ כל פליטיה

י׳ באדר ב׳ ה׳תשפ״ב (מרץ 13, 2022)

בג”ץ כל פליטיה

בכל פעם שעולה סוגיה הנוגעת לזהותה היהודית של המדינה, ממהר בג”ץ להתערב בכדי לנסות ולהטות את הכף לכוון מדינת כל אזרחיה.

הבוקר אנו מתבשרים כי בג”ץ מתערב גם בשאלת הפליטים מאוקראינה – וקודם לכניסת מתווה הפליטים של שרת הפנים לתוקף – מתווה שמדבר “רק” על קבלתם של 5000 פליטים שאינם יהודים – ובכן לפני שזה קורה, מנסה מן הסתם בג”ץ להטות את הכף לכוונה של השרה מירב מיכאלי, שדורשת פשוט לפתוח את שערי המדינה לכל אוקראיני שחפץ בכך כלומר יאללה – בואו ונציף את המדינה במיליוני אוקראינים, ותהיה לנו מדינת כל אזרחיה לתפארת.

בין שלל הכנסיות והמסגדים, אולי עוד ניתן יהיה למצוא כמה בתי כנסת – בדיוק כפי שחלמנו 2000 שנה…

בואו ונזכיר לעצמנו, שאת המדיניות, קובע העם באמצעות ממשלתו הנבחרת. די לנו שממשלתנו זו אינה ממשלה נבחרת אלא ממשלה גנובה – אבל נניח לרגע לעניין הפעוט הזה – באופן הכי בסיסי, את המדיניות קובעת הממשלה הנבחרת וזה ממש לא ענייניו של בג”ץ להחליט מה תהיה מכסת הפליטים שתקלוט המדינה.

כלומר הרשות השופטת לוקחת לעצמה סמכויות ששייכות לרשות המחוקקת והמבצעת.

ולעצם העניין.

מדינת ישראל לא צריכה לקלוט ולו פליט אחד שאינו יהודי מאוקראינה.

למה? משום שבשונה משאר מדינות המערב, מדינת ישראל אינה מדינת כל אזרחיה – כלומר אינה מדינה שזהותה נקבעת באופן ‘פלואידי’ – מזדמן – על פי זהות אזרחיה – לא! מדינת ישראל הוקמה כדי שלעם ישראל תהיה מדינה – י ה ו ד י ת !

לכן, יואילו נא כל מדינות אזרחיה במערב לקלוט את שאר אזרחיה של אוקראינה, ולא לקלוט את אזרחיה היהודיים – פשוט משום שיהודים באוקראינה אינם פליטים – יש להם כבר מדינה בשל עצם היותם יהודים – הם פשוט לא הוציאו אל הפועל את האזרחות הפוטנציאלית שלהם במדינה היהודית אבל הם יכולים לעשות זאת בכל רגע –

ואילו ישראל ,תקלוט בזרועות פתוחות את כל יהודי אוקראינה.

אז למה הבג”ץ מתערב בסוגיה הזו?

כי זה בדיוק העניין. כמו מירב מיכאלי, גם בג”ץ אינו רואה בישראל מדינה יהודית אלא מדינת כל אזרחיה. עבור בג”ץ, קליטת פליטים שאינה יהודים, אינה אילוץ מוסרי, אלא הזדמנות לקדם את החזון הזה.

לכן מזדרז הבג”ץ ומתערב בסוגיה.

מקור תמונה: צhttps://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/86/Refugees_from_Ukraine_at_border_posts_in_the_west_of_the_country.jpg

שתף את הפוסט:
הפוסט הקודם

הפוסט הבא

8 תגובות

השאר תגובה