בלי זהות אין מדינה - ישראל מחר
הכרזותעלינו באתר חדש! במידה ויש שאלות או תקלות מוזמנים ליצור איתנו קשרליצירת קשר
ט״ו בניסן ה׳תשפ״ד | 23/04/2024
מחשבים מסלול

בלי זהות אין מדינה

כ״ב באדר א׳ ה׳תשפ״ב (פברואר 23, 2022)

בלי זהות אין מדינה

נקודת השבר שבה התחלנו ליפול, אתם יודעים איפה היא הייתה? היא הייתה בשנת 1995, במקביל להסכמי אוסלו, קיבלנו משהו חמור עוד יותר אפילו. קיבלנו את התוספת ‘ודמוקרטית’ למדינת ישראל. התוספת הזאת רבותי, בסופו של דבר, באה להחליף את היהודית. היא לא באה להצטרף אל היהודית. שום פלמ”חניק לא הסתער על הקסטל ב-48′ כדי להקים מדינה דמוקרטית! וגם רבי יהודה הלוי לא שורר לציון כדי שתהיה ליהודים מדינה דמוקרטית.

הדמוקרטיה היא כלי, היא כלי חשוב, היא כלי שכנראה אנחנו לא יכולים בלעדיו. כלי שצ’רצ’יל הגדיר אותו כדבר הכי גרוע אבל יותר טוב מכל השאר. בסך הכל כלי. ואתם לקחתם את הכלי הזה והפכתם אותו למהות, על חשבון היהודית, במקום היהודית.
ומאותו רגע שאנחנו, בן גוריון במגילת העצמאות לא אמר ‘אני מקים בזאת את המדינה היהודית והדמוקרטית’. היו בטיוטות הראשונות של מגילת העצמאות, היו שם ‘מדינה דמוקרטית’ ונמחקו משם.
ויש לכך סיבה.
הוא ידע מדוע הוא לא מכניס את המילה ‘דמוקרטית’ אל מגילת העצמאות.
בדלת האחורית, מתוך רפיון, בלי שהבנו מה קורה כאן, נתנו לאנשי כל אזרחיה, למיעוט של כל אזרחיה לקחת את הכלי ולהפוך אותו למהותה של המדינה על חשבון היהודית ובמקום היהודית.

זה מה שקרה כאן. אני רוצה לומר לכם, באמת, חברי הכנסת היקרים שהקימו את השדולה הזאת. השדולה הזאת, היא הוועדה הכי חשובה בכנסת.
היא פי אלף יותר חשובה מוועדת חוץ וביטחון. פי אלף יותר חשובה.
כשיו”ר ועדת חוץ וביטחון אומר לו שלא אכפת לו שהרמטכ”ל יהיה איש האחים המוסלמים, שר הביטחון, חברת כנסת ערבייה מהאחים המוסלמים. מה שווה ועדת חוץ וביטחון?

מתקיים בנו היום עם צה”ל החזק יותר מאי פעם מבחינה טכנולוגית, המדינה החלשה ובמצב המסוכן ביותר מאז 48′. זה מה שקורה היום. למה? בגלל שאיבדנו את המדינה היהודית.

האובדן הזה, מביא לכך שמתקיים בנו הפסוק: “והגר אשר בקרביך יעלה עליך מעלה מעלה”. כשאישה יהודיה שגרה בבאר שבע לא יכולה לצאת מהבית אחרי חמש בערב, אתם יודעים מה הסיבה? כי איבדנו את המדינה היהודית. כי הפכנו להיות אורחים בארצנו. כי איבדנו את צדקת קיומנו בארץ הזאת. אין לנו יתד ועוגן וצדק בארץ הזו מלבד יהדותה של המדינה. לא יהודית ודמוקרטית. יהודית! לפני דמוקרטית! לפני כל דבר אחר!
בואו נפסיק להתבלבל. בואו נמחק מהלשון שלנו את התוספת המאולצת שבאה למחוק את הזהות שלנו. בואו נחזור אל הראשונות. בואו נזכור שמדינת ישראל היא המשך המסע בן 4000 שנה שהחל באמירת הקב”ה לאברהם אבינו, “לך לך מארצך וממולדתך ומבית אביך אל הארץ אשר אראך”.

מדינת ישראל היא כלי בידי עם ישראל להגשמת חזונו וייעודו. לא שום דבר אחר! לא שום חזון אחר שמנסים לדחוף לנו כדי להחליף את נקודת היסוד הזו. ואם אנחנו נשכח את הדבר הזה, לא יהיה לילדים שלנו יותר מדינה יהודית בדיוק כפי שהגדרתם. אם נשכח את נקודת היסוד הזאת אנחנו בוגדים בעצם השליחות שלנו בדור הזה.

אז שוב תודה רבה. ורבותיי, להבשיל שרוולים. כי זוהי המלחמה על הקיום ממש. כאשר בית המשפט העליון, דודי, וכל כך צדקת על מה שאמרת על הגברת חיות שמוציאה מאתנו את כל החיות. אתה יודע למה צדקת? בוודאי שאתה יודע, אבל אני אוסיף, אתה יודע למה אין ‘אמסלמים’ בבית המשפט העליון? כי ה’אמסלמים’ אף פעם לא אבדו את החיבור שבין היהודי והישראלי. וכאן מדובר באחד הגורמים המרכזים בעמוד התווך של אותם עליתות שמבקשות לנתק את הקשר בין היהודי לישראלי. לכן אין שם ‘אמסלמים’.

כי הנקודה הזאת שלא לשכוח את החיבור לזהות היהודית, מצויה שם בבית המשפט. לא ישחררו את העניין הזה. הם ימשיכו להיאבק על כך. אם קופאית בשופרסל תתעקש להגיד ‘אני רואה לפניי גבר ולא אישה’, היא תשלם קנס 25,000 שקל.

רבותיי אני מדבר, תסלחו לי, בהתרגשות מדם לבי, אולי קצת מאריך. אבל המלחמה הזאת היא לא רק מלחמה על הנפש. המלחמה הזאת היא מלחמה על הגוף, על הבטחון הפיזי ממש. בלי זהות יהודית למדינה, פשוט לא תהיה מדינה. תודה רבה.

שתף את הפוסט:

9 תגובות

השאר תגובה