בעקבות דיון אוסלו בערוץ 14 - ישראל מחר
הכרזותעלינו באתר חדש! במידה ויש שאלות או תקלות מוזמנים ליצור איתנו קשרליצירת קשר
ב׳ באייר ה׳תשפ״ד | 10/05/2024
מחשבים מסלול

בעקבות דיון אוסלו בערוץ 14

כ״ה באב ה׳תשפ״ב (אוגוסט 22, 2022)

בעקבות דיון אוסלו בערוץ 14

במלאת 29 שנים להסכמי אוסלו, זימן ערוץ 14 את חיים אסא – שעמד בראש הצוות לביטחון לאומי של ראש הממשלה יצחק רבין ז”ל בזמן החתימה על ההסכמים, ואותי, כמי שעמד בחוד החנית של ההתנגדול להסכמים הללו, בכדי לדון בהסכמים הללו ובמשמעותם.

אסא החליט לבסוף שלא להופיע. והאמת היא שהדבר לא הפתיע אותי. אין זו הפעם הראשונה שבכיר מחבורת אוסלו, מוזמן לדיון מסוג זה, ואולם משנודע לו מול מי הוא מתעמת, האיש מבטל את בואו. זה קרה לי, ובדיוק באותה צורה עם ד”ר יוסי בילין – למשל…

טוב, אז חיים אסא לא הגיע, ובצר להם ביקשו צוות ההפקה של ערוץ 14 מד”ר אורי מלשטין למלא את החסר

למעשה הוצגו כאן שתי תפיסות.

לשיטתו של ידידי ד”ר אורי מילשטין – אדם שאני מעריך מאוד – הסכמי אוסלו באו לעולם כתוצאה מחוסר מקצועיות של הצבא, שהביא את מקבלי ההחלטות לפנות אל הערוץ המדיני בכל מחיר על מנת להפסיק את מלחמת ההתשה הערבית/מוסלמית נגדנו.

התובנות של ד”ר מלשטין לגבי צה”ל והאופן בו תפקודו הלקוי מצמצם מאוד את מרחב הפעולה של הדרג המדיני – הן תובנות נכונות וחשובות.

ואולם נראה שלעניין אוסלו, התהפכו אצל אורי היוצרות.

זה לא נכון ש א.ש.פ התיש את צה”ל ובעקבות זאת הוחלט להביא לכאן את הנהגתו המזדקנת של ארגון הטרור ממקום גלותה בטוניס, ולהקים עבורה מדינה בלב ארצנו.

ההיפך הוא הנכון.
א.ש.פ הגולה בטוניס הוא שהותש, עמד על סף פשיטת רגל ולא היה לו כסף לשלם משכורות. ערביי יש”ע ראו בו חבורה מסואבת ומנותקת. האינטיפאדה הראשונה גוועה והחיים שבו פחות או יותר אל מסלולם. את נקודת השפל הזו בחיי הארגון לשחרור ארץ ישראל מיהודיה, החליטו בילין וחבריו לנצל, ולהגיע להסדר מדיני, לא בשל חלשתו של צה”ל אלא כניצול הזדמנות – נואש – למימוש חזון הנורמליות הציוני.

“ישראליזציה של המדינה במקום ייהוד שלה” כלשונו של רון פונדק.

ההסכמים הללו, שנמכרו לציבור כהסכמי שלום – על אף שהביאו לשפך דמים כפול ומכופל – נועדו לפטור את החברה הישראלית, באמצעות קבלן משנה, בשם יאסר ערפאת, משני היסודות הגאו-פוליטיים, הקושרים את ישראל אל זהותה היהודית.

היסוד האחד הוא הארץ.
והיסוד השני הוא המתנחלים.

ערפאת אמור היה לקבל לידיו את ליבה התנ”כי של הארץ, כלומר את שכם, ואלון מורה, את הר הבית קבר רחל וחברון – את כל האזורים הללו, שכשאתה מהלך בהם, זהותך בת 3000 השנים, פשוט נדבקת לך לסוליות…

ובנוסף, אמורים היו ההסכמים הללו, לחסל את הציבור שהתנחל במקומות הללו, ציבור שביקש לחבר במפעל ההתנחלות, את הלאומיות הישראלית אל יסודותיה האמוניים, וייצר איום על הגמוניית ישראל הנורמלית – זו המבקשת להתנתק מעברה ולהקים בארץ את מדינת כל אזרחיה בגבולות גדרה חדרה.

רק מתוך ההבנה הזו, אפשר להבין מדוע על אף הכישלון הביטחוני החמור של ההסכמים, ועל אף הבטחתו המפורשת של רבין כי ברגע שבו יירו בנו ברובים שסיפקנו להם, נאסוף מיד את כל הנשקים ונגלגל את הכדור לאחור – איש אינו מעלה על דעתו לבטל את ההסכמים הללו.

לשיטתו של מילשטין, כך סביר היה שיתרחש, מרגע שהתברר כי אוסלו רק העמיס עוד יותר על האיום הביטחוני ועל יכולתו של צה”ל להתמודד עימו.

ואולם לא שלום ולא ביטחון היו מטרת ההסכמים. הסכמי אוסלו נועדו לאכוף על מדינת ישראל המתנדנדת בין זהותה היהודית לזהותה האזרחית, את חלומו של השמאל הישראלי.

לא בכדי, בדיוק באותם שנים, נוספה להגדרת זהותה של המדינה כמדינה יהודית, התוספת, ‘ודמוקרטית’.

לא זו בלבד שישראל לא ירדה מהתהליך כשהתברר גודל האסון הביטחוני, היא הלכה והתחפרה בו יותר ויותר עד לימינו אלה – זאת למרות שהצד השני הכריז שוב ושוב על ביטול ההסכמים ונתן להנהגה הישראלית את כל הסולמות לרדת מן העץ.

תהליך ה’ישראליזציה של המדינה במקום ייהוד שלה’ – הגיע לכדי מיצוי בגניבת השלטון ובהקמת ממשלת בנט/עבאס/לפיד/ – כלומר מדינת כל אזרחיה וערבייה.

אילו השכיל הליכוד בראשות נתניהו, להבין מלכתחילה את התהליך, אילו היה הליכוד מבטל את אוסלו ומעלה את ישראל על מסילת המדינה היהודית, לא היתה כיום מדינת ישראל מעצמה אזורית שאין עליה עוררין, אלפי יהודים שנהרגו היו חיים ביננו, דורות של ילדים בדרום לא טועמים היו את טעמה של אזעקת צבע אדום, והרוב היהודי לא היה מאבד את השלטון לטובת מיעוט כל אזרחיה וערבייה.

שתף את הפוסט:

6 תגובות

  • איך נפטרים מאויבים ?
    או נלחמים נגדם או מפסיקים להאכיל אותם והם עוזבים.
    *
    הבחירות לא ישנו דבר. 
    רק החלפת אזרחות אצל 2 מיליון ערבים – תחזיר יציבות. 
    *
    מיליוני ערבים לא יתנו לנהל ישראל כמדינה יהודית.
    למזלנו כל ערבים מקומיים זכאים לבחור ממשלה ברמאללה.
    *
    הניסוי נכשל. . מדינה יהודית-ערבית תתפרק בהכרח.
    כל ערבים ממערב לירדן (6.5 מיליון איש) זכאים לאזרחות אחידה
    של מדינתם ובירתה – רמאללה.
    *
    כל ערבים מקומיים ישלמו מס הכנסה, מס בריאות וביטוח לאומי – ברמאללה.
    זה יגרום להתנתקות מן הערבים הפלסטינים:
    כלכלית, אזרחית ופיזית.
    *
    דחוף!
    מעבירים המוסד לביטוח הלאום הערבי מירושלים לרמאללה.
    הערבים יעזבו ישראל רק לאחר שנפסיק לשלם ג’יזיה לעם זר.
    היהודים לא חייבים לערבים אף שקל אחד.
    דמי מחיה, תעסוקה, רפואה, חינוך, קצבאות וכו’
     6.5 מיליון ערבים מקומיים יבקשו ברמאללה ועזה ולא בירושלים.
    *
    מי רוצה להכפיל נוכחות מפלגתו בכנסת ?
    תארגנו משאל עם על הפרדה מעם זר על פי עיקרון:
    שני עמים – שתי אזרחויות שונות.
    *
    יוצאים מן המבוי הסתום
    >
    משאל עם נוסח:
    ליהודים – אזרחות ישראלית,
    לכל ערבים מקומיים – אזרחות מדינתם –
    – יעצור בחירות אינסופיות וישמור ישראל ליהודים.
    *
    לאחר משאל עם על הפרדת היהודים מן הערבים
    על בסיס שתי אזרחויות שונות,
    כל ערבים מקומיים ישלמו מס הכנסה, מס בריאות ומס ביטוח לאומי – ברמאללה.
    אף ערבי לא יגורש מביתו, אך הבטחת הכנסה, קצבאות למובטלים וזקנים, ביטוח בריאות וכו’ – הם יבקשו ברמאללה.
    *
    עדיף להעסיק בישראל רק ערבים עם תעודות של רשות הערבית.
    בהדרגה כל 6.5 מיליון ערבים מקומיים ייקלטו ברמאללה, שכם, ג’נין, קלקיליה, טולכרם, חברון, יריחו, אבו-דיס, בית-לחם, עזה וכו’.
    *
    רוב היהודים נגד מדינה משותפת עם הערבים.
    הקואליציה שתגשים רצון העם תקבל יותר מ-80 מנדטים.
    * *
    קודם כל מפסיקים להאכיל, לרפא, ללמד, להעסיק ולאכלס
    את העם העוין.
    בשלב שני מנתקים הספקת מים, חשמל, דלק וכו’ לערים ערביות ממערב לירדן ומתחילים משא ומתן מול הירדנים על מעבר מיליוני ערבים לירדן.

    https://docdro.id/WCidwup

  • למשה, המשך בשינוי התודעה של הציבור היהודי. תוכל לעשות זאת היטב גם ללא כסא בכנסת.
    כדאי לשים לב למה שאמר המזרחן דר אדי כהן: הפלסטינים/אחמד טיבי/ אימן עודה/מנסור עבאס/אבו מאזן/החמאס/ החיבללה יהיו שקטים ,נחמדים וטובים עד יום הבחירות על מנת לעזור ללפיד להיבחר.
    המאבק לשינוי התודעה בחודשיים הבאים יהיה אתגרי יותר.

  • שני המרואיינים הכי מבריקים שהיו ויהיו לערוץ הזול הזה שבדבר אחד הוא כן מצטיין-להביא אנשים מעניינים, שיחה קצרה אך מרתקת מאין כמותה.
    באופן אישי אני נוטה להסכים לדבריו של מילשטיין,הוא מציג את הדברים בצורה הרבה יותר פשוטה ישירה והגיונית, משה מביא כהרגלו אידאולוגיה לסיפור וברור שהיא חלק ממנו אך בסוף הסיפור יותר פשוט ומציאותי משהיה לדבריו (רבין ופרס לאו דווקא היו פונדק וביילין)
    מה שמשה אמר על המשכיותו של רוח הסכם עד ימינו וביטויו בהצטרפות הערבים לממשלה אולי נכון עובדתית אך משום מה הוא שוכח להזכיר את ראש מפלגתו הנוכחית שנבחר ממש אחרי אוסלו בין היתר בגלל זו ארצנו (וחבד) ובגד במצבעיו ומימש את ההסכמים, נטש אותם בקדנציות הבאות, והביא במו ידיו למצב שהערבים היו בשלטון, לא מפתיע וגם הבמה מתאימה..

  • לדעתי יש פה שילוב של פייגלין ושל אורי מילשטיין. אכן השורש הוא כפי שפייגלין אמר אך כדי לבצע את המהלך אזרחי ישראל לא יקבלו ואף ידחו את הישראליזציה ולכן צריך לייצר מצב שבו תהיה הסכמה אך בתואנה שונה. ד”ר אורי מילשטיין הביא את העניין שייתכן שמלחמת יום כיפור הייתה מתוכננת והראיה היא שלא היה מחדל מודיעיני שהרי היו הרבה מקורות מודיעיניים שתפרוץ מלחמה. לדעתי מטרת המלחמה הייתה להראות כביכול שמדינת ישראל חלשה ויש גבול לכוח ולכן צריך למסור שטחים. באמצעות טענה זו מימשו את השאיפה של ישראליזציה של המדינה במקום יהוד שלה וככה מתחברות שתי הדעות.

השאר תגובה