טיפול בטרור הכבישים - ישראל מחר
הכרזותעלינו באתר חדש! במידה ויש שאלות או תקלות מוזמנים ליצור איתנו קשרליצירת קשר
ט״ו בניסן ה׳תשפ״ד | 23/04/2024
חברה ומדינה מחשבים מסלול

טיפול בטרור הכבישים

כ״ד באב ה׳תשפ״ב (אוגוסט 21, 2022)

טיפול בטרור הכבישים

בשבוע שעבר דיברנו כאן בפינת מחשבים מסלול, על הטרור הערבי בכבישי ישראל.

ל52% מהתאונות הקטלניות בישראל אחראים נהגים ערבים, כשהם מחזיקים רק ב 19% מרשיונות הנהיגה בישראל.

חישוב פשוט שעשיתי, הראה שכ 118 בני אדם, נרצחו בכבישים בשנת 2021, על ידי פראי האדם הללו – מעבר לממוצע ההרוגים הכללי באוכלוסיה.

בחשבון הנחתי שהנהגים הערבים קטלניים בסדר גודל שמתקרב לפי שלוש מנהגים יהודיים.

אבל מסתבר שטעיתי.
מספר סטטיסטיקאים מוצלחים ממני הסבירו שהקטלניות הערבית בכבישי ישראל, גדולה הרבה יותר מפי שלושה מהממוצע.

בנימין מנהריה כתב לי –
“אם 20% מהנהגים אחראים ל50% מהתאונות, ושאר 80% מהנהגים אחראים לשאר 50% מהתאונות, זה אומר שבממוצע נהג מהקבוצה הראשונה אחראי לפי 4 מהתאונות לעומת נהג מהקבוצה השנייה.”
תרשו לי לקרוא לכם פוסט שכתב השבוע תום שדה, בחור שסטטיסטיקה היא התחביב שלו –

“הסיכוי הנאיבי של גבר ערבי עד גיל 24 להרוג או למות בתאונה בין-עירונית במכונית פרטית הוא בערך פי 7 גבוה יותר מאשר הנהגים באוכלוסייה הכללית.
ליתר דיוק: גברים ערבים נהגים עד גיל 24 מהווים בערך 0.24% מכלל הנהגים המורשים לנהוג של הרכבים הפרטיים בישראל ב-2020. באותה השנה הם השתתפו ב-10% (!) מהתאונות הקטלניות בדרכים בין-עירוניות.
עכשיו ברשותכם מענה לכמה טענות פחות רלוונטיות:

  1. “התשתיות בכפרים גרועות ולכן…” -> לכן בדקתי רק תאונות בין-עירוניות.
  2. “הם נוהגים יותר במשאיות ולכן…” -> לכן הגבלתי את הניתוח רק לרכבים פרטיים.
  3. “הם נוהגים יותר בכללי ולכן…” -> אין לי איך לשלוט על זה, אבל אם מישהו רוצה לטעון שגברים ערבים צעירים נוהגים במכוניות פרטיות פי 7 יותר מאשר אוכלוסיית נהגי הפרטיות הכללית, שיהיה לו פאקינג בהצלחה בלסמך את הטענה.
  4. “יש עוד גורמים ולכן…” -> לכן כתבתי “סיכוי נאיבי”.
    לסיכום, הנתון הזה משוגע, מטורלל, מופרך ופסיכי ברמות אחרות. אני עדיין מנסה לעכל את מלוא המשמעות של העובדה שהסיכוי שגבר ערבי צעיר יהרוג או ימות גבוה במאות אחוזים מאשר נהג באוכלוסייה הכללית.
    אובייסלי, יש פה בעיה. תאשימו את התרבות, את המדינה, את לא יודע מי, אבל בבירור יש פה בעיה שצריך לאפיין ולפתור. לתקוע ת’ראש בחול ולהתעלם מהבעיה הזו בוודאות לא יפתור אותה.”
     
    אז ככל הנראה, מספר הנרצחים ב 2001 בטרור הכבישים הערבי, (ושוב, אנחנו מדברים על הרוכים שממעבר לקטל הממוצע שהיינו חווים לצערנו אם כל הנהגים היו יהודים) עומד על יותר ממאתים, כלומר יותר ממחצית מסך כל ההרוגים בתאונות הדרכים בישראל.
     
    אתם יודעים כמה ישראלים נהרגו מטרור ישיר ב 2021? מטילים, מפיגוע דריסה? מדקירות סכינים? מירי ?
     
    18…
     
    מאות הרוגים בטרור הכבישים הערבי
    18 הרוגים בטרור הקלאסי…
     
    לטירוף הזה יש רק פתרון אחד.
     
    להכריז על מצב חירום.
     
    נהג ערבי יכול לקבל רשיון נהיגה רק מגיל 35 ומעלה. נהיגה פראית של נהג ערבי תביא לעיקול המכונית והשמדתה, לקנס בגובה ערך המכונית, לשלילת רשיונו, לשלילת אזרחותו, ולברירה בין שנים ארוכות בכלא להגירה מיידית אל מחוץ לגבולות המדינה.
     
    נשמע מוגזם?
     
    חשבו שוב על מאות האלמנות ואלפי היתומים שיצטרפו אל מעגל השכול בלי שום תמיכה לאומית של נפגעי טרור רגילים – אם לא נפעל בדיוק כך.

https://www.facebook.com/DTSJ52/posts/pfbid02xTtmQzE6UEz4R8SUG8ZiivvKQCffzWLphufXD8pyQrrtBoNPG4M9fXiLbYPYcUL9l

שתף את הפוסט:

8 תגובות

השאר תגובה