בשבוע שעבר הודיע המועמד הרפובליקני המוביל – דונאלד טראפ, כי ישראל תצטרך לשלם בעד הסיוע הצבאי שהיא מקבלת מארה"ב - ישראל מחר
הכרזותעלינו באתר חדש! במידה ויש שאלות או תקלות מוזמנים ליצור איתנו קשרליצירת קשר
ט׳ בניסן ה׳תשפ״ד | 17/04/2024
אקטואליה ופוליטיקה כלכלה מאמרים ופוסטים מהעבר צבא ובטחון ריבונות ומדיניות חוץ

בשבוע שעבר הודיע המועמד הרפובליקני המוביל – דונאלד טראפ, כי ישראל תצטרך לשלם בעד הסיוע הצבאי שהיא מקבלת מארה”ב

י״ז באדר ב׳ ה׳תשע״ו (מרץ 27, 2016)

בשבוע שעבר הודיע המועמד הרפובליקני המוביל – דונאלד טראפ, כי ישראל תצטרך לשלם בעד הסיוע הצבאי שהיא מקבלת מארה”ב

בשבוע שעבר הודיע המועמד הרפובליקני המוביל – דונאלד טראפ, כי ישראל תצטרך לשלם בעד הסיוע הצבאי שהיא מקבלת מארה”ב.
לא כל כך ברור לי (וכנראה גם לו) למה התכוון. איך משלמים על סיוע? הרי אם נשלם עבור הנשק שאנו מקבלים תמורת כספי הסיוע, אז זה כבר לא סיוע – זו סתם רכישה.
כאמור אינני יודע למה טראמפ התכוון – אבל אם הוא התכוון שצריך להפסיק את הסיוע – אז אני לגמרי אתו. ישראל היתה צריכה ליזום זאת מזמן כפי שהסברתי אצל ירון לונדון בערוץ 10.

בין השאר הסברתי בשידור, שעסקת ה F-35 נועדה לספק צרכים אמריקניים – לא ישראליים (למעט אנשים מסויימים, שעל פי קלטות אולמרט, גוזרים קופונים שמנים מהעסקאות הללו).
השבוע התבשרנו שדוקטור [להנדסה גרעינית] מייקל גילמור, ראש האגף לבחינה והערכה מבצעית במשרד ההגנה האמריקני, דיווח שלשום לקונגרס שגם כעת [כלומר לאחר מאמץ ממושך לתיקון ה”באגים” במטוס], הבדיקות מראות שיש “פגמים שלא ניתן להתעלם מהם”, יש “בעיות לא-פתורות רבות”, ו”המטוס עדיין לא בשל, ומספק יכולת קרבית מוגבלת, ולא יהיה מוכן לבחינה של מוכנותו לקרב לפני אמצע שנת 2018 לכל המוקדם”.
לדברי גילמור, חיל האויר האמריקני קבע ש”בראש רשימת הבעיות המונעות את הכנסת המטוס לשירות קרבי” נמצאת הבעיה ש”תוכנת מערכות המשימה אינה יציבה מספיק לשימוש קרבי, משום שיש לאתחל (restart) את מכ”מ המטוס פעם בכל ארבע שעות פעולה”. ראש תוכנית האפ-35, בדרגת רב-אלוף, אישר את דברי גילמור ואמר שהבעיה הנ”ל היא “קושי רציני”, (http://www.janes.com/article/59027/software-failures-cyber-vulnerability-still-plague-f-35 ).
אתם מבינים – בזכות הסיוע האמריקני, כפו עלינו האמריקנים רכישה של מערכת נשק שערורייתית, שאינה מבצעית. בעוד פחות מתשעה חודשים ינחתו כאן מטוסים שספק אם הם מסוגלים כלל להגיע לאיראן, שבכל 4 שעות הטייס צריך להגיד ‘פוס’ ולאתחל את המכ”ם (!) שלהם – מטוסים שגם האמריקנים כבר לא מאמינים שיהיו מבצעיים עד למעלה משנתיים אחר כך.
יש לי חדשות בשבילך מר טראמפ – ישראל כבר משלמת עבור ה”סיוע” האמריקני –
משלמת ועוד איך…

שתף את הפוסט:

השאר תגובה