גדולת הרב בקשי דורון זצ"ל - ישראל מחר
הכרזותעלינו באתר חדש! במידה ויש שאלות או תקלות מוזמנים ליצור איתנו קשרליצירת קשר
י״ז באדר ב׳ ה׳תשפ״ד | 27/03/2024
חברה ומדינה חירות וזכויות אדם יהדות ותרבות מאמרים ופוסטים מהעבר

גדולת הרב בקשי דורון זצ”ל

כ׳ בניסן ה׳תש״פ (אפריל 14, 2020)

גדולת הרב בקשי דורון זצ”ל

המתקפה הזו, ב-2004, בעיתון החרדי ‘יתד נאמן’, על הרב בקשי דורון זצ”ל, שנפטר השבוע מקורונה, היא זיכרון נצח לגדולתו.
‘זהות’ לא המציאה דבר בענייני דת ומדינה,
כך כתב הרב בקשי דורון במאמר שפרסם ב ‘תחומין’ כרך כ”ה (תשס”ה):
“אם ראית דור שאין התורה חביבה עליו, יש להתחשב במצוי ולא ברצוי. לא רק שאין תועלת לכפות תורה על מי שלא חביבה עליו, אלא יש בכך אף משום בזיון התורה. נושא הנישואין והגירושין כדת משה וישראל, לצערנו, לא רק שאינו חביב על חלק גדול מהעם, אלא הנושא הפך לסמל אצל משניאי התורה, שעשו אותו קרדום לחפור בו כנגד כל דבר שבקדושה בטענה של כפייה דתית. קמה וגם ניצבה השאלה: האם נכון להימנע מלחייב את הקידושין בחוק, כדי שלא יהיו הקידושין מוטלים בביזיון? הביזיון הקשה ביותר הוא בכך שמפעילים לחצים על הרבנות והדיינים להתיר את האיסור, וכן לגייר את מי שאינו רוצה בכך וכד’. גם ההיתרים ע”י ביטול הקידושין בשאלות ממזרות יש בהם בזיון לתורה, כאשר שמחים כמוצא שלל רב שהקידושין פסולים והאשה אינה אשת איש”.
את כל שאמרנו וכתבנו במצע ‘זהות’, כבר כתבו לפנינו רבנים ותלמידי חכמים אמיצים, שהושתקו על ידי הממסד.
כן, גם הממסד הדתי, חרדי וסרוג כאחד, ככל ממסד אחר – אקדמי, פוליטי, צבאי, כלכלי וכדומה, דואג בראש ובראשונה לשימור כוחו ורק אח”כ למטרה שלשמה הוקם. זהו אחד מחוקי הטבע.
ואם אנו, שכמובן לא היינו חלק מן הממסד הדתי, חטפנו קיתונות של אש וגופרית, מכל הזרמים הדתיים שקמו עלינו כאחד (כמו גם מכל שאר הממסדים), אפשר רק לתאר כמה אומץ נדרש מהרב בקשי דורון זצ”ל בכדי לפרסם את הדברים.
ת.נ.צ.ב.ה.

שתף את הפוסט:

השאר תגובה