הישראלי צריך את הערבי כדי לשכוח שהוא יהודי - ישראל מחר
הכרזותעלינו באתר חדש! במידה ויש שאלות או תקלות מוזמנים ליצור איתנו קשרליצירת קשר
י״ז באדר ב׳ ה׳תשפ״ד | 27/03/2024
אקטואליה ופוליטיקה חברה ומדינה מאמרים ופוסטים מהעבר ריבונות ומדיניות חוץ

הישראלי צריך את הערבי כדי לשכוח שהוא יהודי

ט״ז בתשרי ה׳תשס״ט (אוקטובר 15, 2008)

הישראלי צריך את הערבי כדי לשכוח שהוא יהודי

מי מתושבי היישובים האידיאולוגיים ביהודה ושומרון, מוכן היה להתחלף עם יהודי המתגורר באחת מהערים המעורבות? ולא – לא מדובר רק בערים עכו, נצרת,לוד או יפו. גם “מותגים” ישראליים חדשים יותר כגון ‘ערד’ או ‘כרמיאל’ – כמה מהאידיאליסטים הסובלים לעיתים רחוקות מנחת זרועם של הערבים בכבישי יש”ע, מוכנים היו לעבור ולחיות איתם באותם בתים בערי הפריפריה?
על הכיבוש הערבי הזוחל בתוך גבולות הקו הירוק, איש אינו מדבר. קובעי האג’נדה הלאומית מתגוררים במרכז – הם אינם חשים את נחת זרועם של הבדואים בנגב והערבים במשולש ובגליל. לעורכי החדשות אין עדרים לשמור עליהם בלילה, לחברי הכנסת אין שכנים ערבים בדירה ממול, לבנות השופטים אין בעיה לצאת מבתיהן בלילות – מי שקובע כאן על מה מותר לדבר ועל מה אסור – חי בפלנטה אחרת לגמרי. פלנטת גוש דן.
השמירה על מה שמחוץ לפלנטה הזו מופקדת בידי מי שלא יכול להגר אליה. סוד גלוי הוא שאת הדירה הראשונה בשכונה היהודית ברמלה או נהריה, קונים הערבים במחיר מופקע – ותמיד יימצא המוכר. אחר כך היהודים כבר בורחים ומוכרים בכל מחיר. נשארת דלת העם. ואני מקבל את מכתביה של הקשישה ביפו שערביי העיר הפכו את חצרה למקום השלכת פסולת – סתם כך לשם השעשוע, או של יהודי שמצא עצמו חסום במכוניתו באמצע העיר – וכשפנה לשוטר, איים זה לעוצרו – שהרי כבר ברור מי כאן אדוני הארץ.
זו היא יפו ילדה – שלוש דקות מהפלנטה שבה קובעים על מה מותר לדבר, שלוש דקות מטיילת רח’ הירקון.

לפני זמן לא רב, שרפו הדרוזים בפקיעין את בתי היהודים וגרשום מהמקום – רק בנס הצליחו היהודים לברוח משם. שמעתם איזו תזכורת לעניין בתקשורת הישראלית? איזו וועדת חקירה? לקחו שם שוטרת כבת ערובה – מישהו נעצר? כמובן שלא – בתגובה לפוגרום בפקיעין שלחה משטרת ישראל את נבחרת הכדורגל שלה למשחק ידידות מול נבחרת פקיעין…

הקמנו מדינה כדי להפסיק להיות שונים ולהתחיל להיות נורמליים. אם רק יהודים יכולים להיות ישראלים לעולם לא נשיג את המטרה.
הישראלי צריך את הערבי כדי לשכוח שהוא יהודי.
זה לקח קצת זמן – אבל הערבים קלטו לבסוף שיש להם תעודת ביטוח אצל הישראלים. הם הבינו שהם מחזיקים במפתח הזהב לחלום הנורמליות הישראלי. הם קלטו שבגלל הפסיכוזה הפנימית שלהם, הישראלים בעצם צריכים אותם. הם מבינים שפוגרום נוסח תרפ”ט עדיין איננו יכולים לשאת – אבל חוץ מזה הם נמצאים גבוה גבוה מעל כל חוק.

בתל אביב ממשיכים להתרפק על חלום הנורמליות ולהאשים בגזענות ובהסתה את מי שמשלם את המחיר ומעז לדבר על כך. שום ח”כ, גם לא מהימין – מעז לדבר גלויות על הנושא. אף איש ציבור אינו מוכן לשלם את המחיר הכבד שיידרש ממנו אם יעז לפצות את פיו. וכך – בשקט וללא הפרעה, כבר עברו למעלה משישים אחוז משטחי מדינת ישראל שבתוך הקו הירוק – לשליטה ערבית כזו או אחרת. כן כן – בתוך הקו הירוק. למעלה ממחצית כספי הביטוח הלאומי מופנים לריפוד האוכלוסיה שמנהיגה הנערץ נתפס בעוון ריגול חמור – וכמובן שולח לחופשי לירדן. למותר לציין שהכנסות המיסים מהאוכלוסיה הזו – מגוכחות. מי מעז בכלל לנסות לגבות מהם משהו. הם בונים היכן שרוצים, מזהמים היכן שרוצים, שורפים מתי שרוצים, וכמובן מצביעים לכנסת ומכהנים בכל המשרות הרמות ביותר. אנו נלחמים על יש”ע, ומסרבים להביט אל החזית המסוכנת פי כמה – החזית שמול הגייס החמישי הערבי.

תגובת יהודי עכו – אינה מעוררת סימפטיה. חמלת צופי הטלויזיה נתונה באופן טבעי למשפחה הערבית המסכנה שביתה נשרף. אך התגובה הזו היא שמנעה את התלקחות הארץ כולה כבמהומות אוקטובר. אילולי התגובה הספונטנית של היהודים, לא היינו שומעים פתאום גינוי מצד ההנהגה הערבית לנהג הפרובוקטור, ולא היינו צופים בנאומו הנלעג בוועדת הכנסת. השוטרים שרדפו אחר היהודים אשר כילו זעמם בערביי עכו, לא ידעו, שבזכות המסכנים הללו שמדינתם הפכה אותם לאספסוף, נחסכה מהם – מהשוטרים – מלחמה בערביי הארץ כולה.

אך אל דאגה – כלי התקשורת ואדוני הארץ ימהרו להשיב את ה”סדר” על כנו ולהבהיר לערבים כי העתיד בארץ הזו שייך להם. את המחיר ישלמו בפריפריה ובפלנטה ימשיכו לגנות את הגזענים והמסיתים.

הפתרון היסודי הוא בהנהגה שאינה מחפשת את הנורמליות אלא להיפך – את הדגשת הזהות היהודית. באופן פרדוקסלי – רק כשיבינו הערבים כי חלום הנורמליות נגמר, רק כשיבינו שהישראלים כבר לא צריכים אותם כדי לשכוח שהם יהודים, רק אז ירגעו הרוחות ונוכל לחיות כאן בשלום, עם לא יהודים, המקבלים ללא עוררין את יהודיותה של המדינה.

שתף את הפוסט:
הפוסט הקודם

השאר תגובה