מה מסמלת היהדות עבור האנטישמים?
י״ב באב ה׳תשפ״א (יולי 21, 2021)
*
שלום לכם
שר החוץ של מדינת כל אזרחיה, מסביר לנו שכל שנאת זרים היא אנטישמיות.
אבל נושא הדגל הקיצוני ביותר של שנאת היהודים טען משהו אחר לגמרי.
בואו ונאזין לו:
“אני משחרר את בני האדם מחזון השווא שנקרא מצפון ומוסר… עשרת הדברות איבדו את תוקפן…זוהי המצאה יהודית…המאבק על השלטון בעולם הוא ביני לבין היהודים – כל השאר חסר משמעות”
כך אמר הצורר הגרמני
האשמדאי הגרמני, הצפין את מפת האנושות וסידר את הקואורדינאטות שלה בצורה המפורשת והחד משמעית ביותר שתיתכן.
בצד אחד נמצא העם היהודי, עשרת הדברות שהביא לעולם ועימן המצפון והמוסר האנושי –
ומן הצד השני נמצא הזיקוק המוחלט והגלוי ביותר של הרוע והשטניות שהופיעו אי פעם על בימת ההיסטוריה, הלו הם – היטלר יימח שמו וגרמניה הנאצית.
ואין זה משנה אם אתה יהודי דתי, יהודי חילוני, ‘אוסט-יודן’ או ברלינאי’, אתאיסט או חרדי, גבר או אישה, שמאל או ימין, עשיר, עני, אשכנזי, ספרדי, מתנחל, או שינקינאי –
כל זה לא רלוונטי – את כל ההגדרות הללו הפשיט האשמדאי מאיתנו בדרך למשרפות.
מה שהתברר הוא, שאת עשרת הדיברות הללו, מצא האשמדאי האנטישמי אצל האתאיסט היהודי, בדיוק כמו אצל החרדי,
את המצפון והמוסר הוא מצא אצל הקומוניסט היהודי בדיוק כמו אצל הליברל –
היטלר הבין שזה לא האידיאולוגיה, הוא הבין שזה העם –
והוא צדק!
יש בנו – בעם היהודי – משהו שהשטן לא מסוגל לסבול.
“אין לי וליהודי מקום באותו עולם” – אמר האשמדאי, המאבק העולמי הוא ביני לבינם, זה או אני או הם – כל השאר חסר משמעות!
התיתכן מחמאה גדולה מזו…?
עשרת הדברות אינן ‘כוס התה’ של הציונות. הציונות היא ה”אפליקציה” היהודית של עידן הנאורות. וככל המדינות הנאורות, גם אנו היהודים הוצאנו ב- 200 השנים האחרונות את האל לחופשה ובראנו לעצמנו זהות חדשה, זהות לאומית אזרחית על בסיס טריטוריאלי במקום לאומית דתית על יסוד עשרת הדברות. הנאום המצמרר הזה, מטיח בפרצופנו את זהותנו המקורית – זו שאנו מבקשים לשכוח.
הצורך למהול את האנטישמיות בכל שנאת זרים ואכזריות אחרת, הוא היתממות שנועדה לחמוק משאלת משמעות הקיום היהודי.
כי אם אינך מפנה בכח את מבטך מייחודיות השואה היהודית –
אזי בהכרח אתה פוגש, את ייחודיותו של העם היהודי –
כלומר את העובדה ה”מצערת” שהעם הזה מעולם לא היה ולעולם לא יוכל להיות, עם ככל העמים.
היטלר ימח שמו, יצא למלחמה נגד היהודים.
לשם כך הוא ביקש לכבוש את העולם, האנטישמיות היתה הסיבה העמוקה למלחמת העולם השניה.
והוא אמר זאת במפורש, וקציניו הבכירים חזרו שוב ושוב על דברים אלו בפני חייליהם.
מי שאומר ‘הכל זה אנטישמיות’ – אומר למעשה ששום דבר זה אנטישמיות – ומעניק צ’ק פתוח לנושאיה.
נרחיב על כך מחר – ב 5על 5
8 תגובות
חיכיתי לתגובה שלך בעניין. שים לב שבתמונת הקאבר של לפיד בפייסבוק רואים אותו מסתחבק עם ג’ו ביידן. הקשר בין הדברים הוא שבשני המקומות מנסה ראש הממשלה העתידי שלנו לקדם אג’נדה שלפיה ישראל היא המדינה ה-51 של ארצות הברית.
”העם הזה מעולם לא היה ולעולם לא יוכל להיות, עם ככל העמים.” וגם ”האפליקציה” היהודית של עידן הנאורות” אינה ”אפליקציה ככל האפליקציות”
נתניהו התבטא ש”השמאל שכח מה זה להיות יהודים ” וכמה שהוא צדק כי אם הכוונה שהשמאל הציוני שכח אז המשמעות היא שבתור שמאל ציוני הוא גם ידע פעם מה זה להיות יהודים ,”הוצאת האל לחופשה הייתה במישור החיצוני , בעוד בתת המודע פעם זרם המעמקים של האמונה
אברהם שלונסקי המשורר שמזוהה עם השומר הצעיר ומפ”ם כתב ב 1927 את השיר ”שיר שבת ”-( ”בואי כלה ”) , מילות השיר מדברות בעד עצמן על אותו ”זרם מעמקים”
עטוף נא אל שדי את נפשי בטלית
וזמר בקול – בואי כלה
הו אשתי היפה הדליקי הנרות
ולקידוש הכיני החלה
הלילה כבר ברך על נרות שבתו
ולבנה לקידוש מוטלת
היום אני רוצה בשובי הביתה
לנשק המזוזה בדלת
עטוף נא ריבוני גופנו בטלית
נזמר נא בקול: בואי כלה
נשינו היפות תדלקנה הנרות
ואנו נקדש על החלה.
פזמון…
כי שבעה הם ימים ימות השבוע
ושבעה יש קנים למנורה
ומי אשר הדליק המנורה בנפש
הוא ייצק השמן לאורה
פזמון…
התזכור איך שבנו בספינות לועזים
אנחנו העולים בשמך
עת יהודים יבואו לארץ ישראל
מה תרב במעונם השמחה
האתה שכחת? וידך הן פרשה
מפרשים לספינה העולה
אנחנו ראויים לשבת ראשונה
במשתה שבתך הגדולה.
הבהרה , בגלל ש”השמאל שכח מה זה להיות יהודים ” הוא שכח מה זה להיות ציוני , ואין היום בפוליטיקה שמאל ציוני רק פוסט ציוני ואנטי ציוני
הכל נכון
משה, צר לי לומר אבל התרגום לנאום של היטלר בסרטון המצורף בכלל לא קשור למה שהוא אומר שם. ככל שהדברים נאמרו על ידי הצורר הם נאמרו במקום אחר
https://www.youtube.com/watch?v=A9_Zre8cTTg
הינה לינק שמראה שערן צודק
“שר החוץ של מדינת כל אזרחיה, מסביר לנו שכל שנאת זרים היא אנטישמיות”
סורי, אבל זה סילוף מטעם דוברות הליכוד. הוא דיבר על אנטישמים, לא על אנטישמיות, והשווה אותם לשונאים שונים במהלך ההיסטוריה. יש הבדל מהותי.
בהמשך הדברים הוא גם דיבר על ייחודיות השואה.
קשה לטעות בדבריו.
עיתון הארץ אפילו הצדיקם ככאלה במאמר מערכת