למה היתה השואה? - ישראל מחר
הכרזותעלינו באתר חדש! במידה ויש שאלות או תקלות מוזמנים ליצור איתנו קשרליצירת קשר
ט׳ באדר ב׳ ה׳תשפ״ד | 19/03/2024
מחשבים מסלול

למה היתה השואה?

כ״ו בניסן ה׳תשפ״ב (אפריל 27, 2022)

למה היתה השואה?

למה היתה שואה?
אנחנו בורחים מההסבר כי הוא לא נח לנו. אנחנו בורחים מההסבר, אל תשובות מדהימות כגון – בכל אדם חבוי איזה נאצי קטן, פעם זה הם ופעם זה אנחנו – מזהים תהליכים – אתם יודעים…
אנחנו בורחים מהאמת, משום שהאמת היא שהשואה שונה מכל הזוועות שביצעו עמים בשכניהם, משום שהיהודים שונים מכל העמים. התורכים השמידו את הארמנים בשל מיקומם הגיאופוליטי – היה אינטרס בהשמדתם. כך האמריקנים את האינדיאנים, כך במלחמות הדת – אבל לגרמנים ימח היה אינטרס הפוך. הרי אילולי רדפו את היהודים, סביר להניח שאת הפצצה הגרעינית הם שהיו משיגים ראשונים.

היהודים היו פטריוטים גרמניים ומעוטרים, הם הובילו את הכלכלה והתרבות הגרמנית – שום דבר בשואה לא מתחיל בכלל להיות דומה לרצחנות הפורצת בקרב העמים. את התשובה מדוע צריך להשמיד את היהודים, נתן האשמדאי הגרמני בנאום הברור והמפורש ביותר. היטלר ימח שמו , הצפין את מפת האנושות וסידר את הקואורדינאטות שלה בצורה המפורשת והחד משמעית ביותר שתיתכן.


בצד אחד נמצא העם היהודי, עשרת הדברות שהביא לעולם ועימן המצפון והמוסר האנושי – ומן הצד השני נמצא הזיקוק המוחלט והגלוי ביותר של הרוע והשטניות שהופיעו אי פעם על בימת ההיסטוריה, הלו הם – היטלר יימח שמו וגרמניה הנאצית.


הרי אין זה משנה אם אתה יהודי דתי, יהודי חילוני, ‘אוסט-יודן’ או ברלינאי’, אתאיסט או חרדי, גבר או אישה, שמאל או ימין, עשיר, עני, אשכנזי, ספרדי, מתנחל, שינקינאי – כל זה לא רלוונטי – את כל ההגדרות הללו הפשיט האשמדאי מאיתנו בדרך למשרפות.

מה שהתברר הוא שאת עשרת הדיברות הללו, מצא האשמדאי אצל האתאיסט היהודי, בדיוק כמו אצל החרדי, את המצפון והמוסר הוא מצא אצל הקומוניסט היהודי בדיוק כמו אצל הליברל – היטלר הבין שזה לא האידיאולוגיה, הוא הבין שזה העם – והוא צדק.
יש בנו – בעם היהודי – משהו שהשטן לא מסוגל לסבול.
“אין לי וליהודי מקום באותו עולם” – אמר האשמדאי, המאבק העולמי הוא ביני לבינם, זה או אני או הם – כל השאר חסר משמעות!

התיתכן מחמאה גדולה מזו…?
ובכן כמה פעמים, בכל השנים בהם ביליתם במערכת החינוך הישראלית, הוקרן בפניכם הנאום המדהים הזה?
נאום שכל ילד ישראלי צריך היה להכיר בעל פה –
בכדי להבין על מה ולמה יצאה גרמניה למלחמת עולם להשמדתו,
בכדי להבין את הטוב המוחלט והסופי שהוא מייצג, מעברה ההפוך של הסקאלה, מעברו ההפוך של הרוע המוחלט והסופי –
ולהיות גאה על כך?!

שתף את הפוסט:
הפוסט הקודם

הפוסט הבא

27 תגובות

השאר תגובה