מי פה הנבל? - ישראל מחר
הכרזותעלינו באתר חדש! במידה ויש שאלות או תקלות מוזמנים ליצור איתנו קשרליצירת קשר
י״ז באדר ב׳ ה׳תשפ״ד | 27/03/2024
מחשבים מסלול

מי פה הנבל?

י״ח באדר ב׳ ה׳תשפ״ב (מרץ 21, 2022)

מי פה הנבל?

מה היה קורה לדעתכם, אילו נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין היה מארגן הפיכה במקסיקו, מדיח את השלטון הפרו אמריקני, מקים ממשלה פרו רוסית, ואף חותם עמה הסכם הגנה – כלומר הופך את מקסיקו שעל גבול טקסס לבסיס טילים גרעיניים המאיימים על ארה”ב.

האמת היא שמשהו דומה לזה כבר התרחש בעבר, בעת משבר הטילים בקובה.
באוקטובר 1962, הציב ניקטה חרושצ’וב טילים גרעיניים בקובה הסמוכה לפלורידה ותגובת הנשיא האמריקני קנדי, היתה הטלת מצור ימי מוחלט על קובה, כולל הטלת פצצות עומק על צוללות גרעיניות סוביטיות ששייטו באזור. אמריקה הלכה ממש על הקצה ומלחמה עולם גרעינית היתה למעשה עניין של החלטת המפקד הסובייטי של אחת הצוללות הללו.

לכולנו ברור שאילו היה פוטין פועל במקסיקו, באופן דומה לזה שבו פעלו האמריקנים באוקראינה – כלומר אם הוא היה מארגן הפיכה במקסיקו המושחתת, כמו ההפיכה האלימה שמשטר אובמה ארגן באוקראינה שהיתה אז פרו רוסית,

אילו היה פוטין מציב במקסיקו שלטון פרו רוסי, חותם עמו ברית הגנה, ומתארגן להצבת נשק אסטרטגי שיאיים על ארה”ב –

לכולנו ברור שארה”ב לא היתה יושבת בחיבוק ידיים, אלא משתלטת על מקסיקו זמן רב לפני שהתוכנית הזו היתה יוצאת לפועל.

אז מה באמת ההבדל? בין ארה”ב לרוסיה. מדוע מהלך אמריקני שכזה היינו מקבלים בהבנה, ואילו אל פוטין אנחנו מתייחסים כאל הנבל השכונתי?

התשובה שסמפטיית ההמונים המוסרית, היא כמו פורנוגרפיה – עניין של גאוגרפיה.
החוש המוסרי שלנו מגלה גמישות מופלאה כדי לסדר את הקואורדינטות שלנו בצורה שנח לנו.

אנחנו רואים את עצמנו כמדינה מערבית, אנחנו אימצנו את ערכי המערב, ולכן אנחנו מאוד רוצים לחשוב שאנחנו בצד הטוב של הסיפור.

התקשורת כמובן מפמפמת לנו את המנטרה הזו ואנחנו ממהרים לקבלה בזרועות פתוחות.

אבל מה לעשות והמציאות והנרטיב התקשורתי רחוקות מלהלום זו את זו.

אין לי שום סימפטיה לפוטין – ממש לא. פוטין הוא חלק מציר הרשע הסיני איראני – והוא בהחלט סכנה לשלום העולם ולחירותו. אני גם לא שוכח שהאיראנים יושבים לנו עכשיו על הגדרות – כי פוטין סלל להם את דרכם לכאן.

אבל מי שחושב שיש כאן את מלחמת הרעים בטובים, הוא פשוט שטוף מוח. פשעי מלחמה מתבצעים על ידי שני הצדדים. אוקראינה מבצעת פשעים כאלה זמן רב לפני הפלישה, באזרחי המחוזות שנותרו פרו רוסיים במזרח – לאחר אותה הפיכה (במעורבות אמריקנית עמוקה). כוחות לאומנים אוקראיניים, גם שרפו בניין שלם שאליו ברחו מתנגדיהם – על יושביו. כ 100 בני אדם נשרפו חיים.

אתם שמעתם על כך בחדשות?

תגידו – או קי, אבל עדיין פוטין מייצג רודנות לאומנית, וזלנסקי פועל בשם החירות והדמוקרטיה המערבית – האם לא נכון לתמוך בכוחות הללו.

טוב אז גם כאן מדובר בשטיפת מח שארחיב עליה בפינה נפרדת.

אומר רק את השורה האחרונה.

זו לא בחירה בין עריצות לעולם חופשי.
זו בחירה בין עריצות פשיסטית לעריצות פרוגרסיבית.

והשניה הרבה יותר מסוכנת, פשוט משום ש99% מאיתנו, כלל לא מבינים את סכנתה –
כולל העובדה שהעריצות הפרוגרסיבית הזו, כבר חיסלה בשנתיים האחרונות, יותר בני אדם מכל אוכלוסיית אוקראינה.

הדברים צריכים כמובן הסבר מפורט – ואעשה זאת בע”ה בהמשך השבוע.

שתף את הפוסט:

35 תגובות

  • בדיוק משה! פוטין הוא פצצה שאנו מזהים כי כבר הגיעה בעבר, אנחנו יודעים את סכנותיה. ואילו הקומוניזם הפרוגרסיבי הוא פצצה שמגיע אלינו בתוך אריזת מתנה שרובנו לא מזהים עדיין. ולצערי נזהה רק כשהפצצה תתפוצץ. בדיוק כמו שקרה עם הפצצה הפשיסטית.

  • זה נכון שמערב נלחם על העריצות הפרוגרסיבית אבל אוקראינים נלחמים על חירותם ועצמאותם. הם בחרו לא להיות רוסים ושום התערבות של אמריקאים לא היתה מביאה למהפכה אם אוקראינים לא היו מוסרים את נפשם במלחמת חירות. אוקראינים גם לא ביצעו משהו שמתקרב לפשעים הרוסים היום לא בכמות ולא באיכות. מצדם של אוקראינה זו מלחמה צודקת לגמרי.למערב יש אינטרסים שלו אבל אוקראינים נלחמים על חירותם. שאלה נוספת עמוקה זה התהליכים שעוברת חברה אוקראינית בשנים אחרונות אבל זה נושא לשיחה נפרדת. אני מדבר מהכרות אישית ועמוקה.

  • הבעיה זו הנטיה של העריצויות הפרוגרסיביות של: בג”ץ, האג, אמנסטי ובצלם לכרות ברית עם רודנים, כדי שילחמו נגד אויבי העריצויות הפרוגרסיביות בלי ידיים קשורות ע”י: בג”ץ, האג, אמנסטי ובצלם. אבל הרודנים צריכים אויב כדי להסיט את העם ממצבו ואחרי הניצחון הם יפעלו כנגד: בג”ץ, האג, אמנסטי ובצלם, שמסיתים נגדם. מה הסיבה לנטיה הבעיתית של העריצויות הפרוגרסיביות להפקיר את ביטחונם בידי רודנים?
    האם אין סכנה כ-2 רבים סין תנצח? לערכתי הטוטליטרית הסינית הרבה יותר מסוכנת.

  • כל הטיעון וההשוואה לא נכונה בכלל במיקרה הזה. לא שארה”ב לא נבלים. הם ארגנו הפיכה בקמבודיה למשל מה שהביא לתוצאות זוועתיות. בכל אופן לא במיקרה הזה:
    א. אוקראינה מדינה עצמאית וממשלתה הנבחרת לגיטימית. זאת הבחירה של ממשלת אוקראינה ולא של ארה”ב שלא מיהרה עד עכשיו לצרף את אוקראינה לנאטו למרות בקשותיה החוזרות ונשנות של אוקראינה.
    ב. העם האוקראיני ביקש להיפטר ממשלת הבובות של ויקטור ינקביץ פעמיים. במהפכה הכתומה וגם בארועי יברומידאן (ארועי אלימות ב 2014 שהפעילה המשטרה כנגד מפגינים שדרשו מהממשלה לחזור בה ממעשי ההונאה שלה).
    ג. העם האוקראיני פועל בכיוון אחד לפחות 20 שנה. להשתחרר מחיבוק הדוב של השכנה הבורטאלית שלו ממזרח ולהתקרב למערב. כך הם מצביעים באופן עקבי בבחירות (כשהבחירות לא נמכרות). לא אובמה הציב את זלינסקי או שום נשיא לפניו.
    ד. אוקראינה עברה שואה בתקופת ברית המועצות. כאשר לפחות 3 מיליוני אוקראינים נספו ברעב מכוון.
    ה. נאטו קיימת רק בגלל תוקפנות רוסית. בלעדיה גם האירופים היו שמחים להיפטר מהברית הצבאית עם ארה”ב. ונאטו הייתה חודלת מלהתקיים.
    ו. 8 שנים לפני הפלישה רוסיה כבר פלשה לאוקראינה בקרים ובדונטסק שם עושה רוסיה שימוש במיעוט של דוברי רוסית שגם הם לא ממש ששים להפוך לחלק מרוסיה.
    ז. איש לא דיבר על הצבת נשק התקפי כנגד רוסיה על אדמת אוקראינה. לא יצא שום בדל של איום מאוקראינה כנגד רוסיה. אפילו לא ציוץ.
    ח. גם אם ארה”ב מעורבת בבחירות באוקראינה בכסף או בארגון (כפי שהיא מעורבת בבחירות בעוד מקומות) הבחירה היא בחירה אוקראינית נטו.

    יש במלחמה הזאת טובים ויש רעים. הטובים הם במובהק האוקראינים שהעצמאות שלהם חוללה על ידי ממשלות בובות מצד רוסיה ושסבלה פלישות חוזרות ונשנות מצד רוסיה. האוקראינים שמבקשים לחיות חיי חירות בדמוקרטיה חוקתית. והרעים שהם הרוסים שמקיימים משטר דיקטטורי בארצם ומבקשים לכבוש ארצות אחרות.

    אחרי כל מה שכתבתי אני לא שוכח ולא סולח לאוקראינים על מה שהם עשו לעם שלי בשואה. לא שוכח את הפוגרומים ואת חמלניצ’קי ימ”ש. אני גם לא שוכח שבאופן עקבי אוקראינה הצביעה נגד ישראל. במקומו של זלנסקי הייתי פחות מדבר בנאום בכנסת על חסידי אומות העולם האוקראינים ואולי הייתי מנצל את ההזדמנות לבקש מהעם היהודי סליחה.

      • זכותה של נאט”ו לצרף אליה מדינות נוספות. וזכותן של מדינות ריבוניות לחתום על הסכם הגנה עם מי שיחפצו.
        וכמו שכבר ענו לך פה, התוקפנות הרוסית היא זו שדוחפת את המדינות להתקבץ בברית הגנה מול האיום המפלצתי במזרח.
        נאט”ו בטח שלא ‘מתעקשת’ להתרחב… מזרחה אגב ולא מערבה.
        אוקראינה לדוגמא לא התקבלה עד עכשיו לנאט”ו למרות רצונה.
        תפסיקו להאשים את ‘המערב הפרוגרסיבי הערמומי’ בכל דבר.
        לפעמים יש גם פאשיזם ורוע טהור.
        פעם היה את היטלר, היום זה פוטין. העקרון אותו עקרון.

    • אסף יקר.

      כאן תוכל לקבל מידע על ה”דמוקרטיה” המהוללה של אוקראינה. https://youtu.be/oifqp1bJp8Y

      לגבי המהפכה שאבתי מידע ממרמר מעניין בגיליון הראשון של ‘בראשית’ ומשלת עדויות של הבאים משם.

      להבנתי המציאות שם היא סלט מורכב מאוד וניתן להרכי בקלות מהרכיבים שם, איזו תמונה שתרצה.

      ואולם מה שחשוב הוא דווקא מסקנת דברי (מי נלחם נגד מי) באשר למהטת המאבק.

      הבנתי ששם אתה מסכים לדברי, כך שהמחלוקת היא טקטית ולא אסטרטגית.

  • מאמר שקרי ולא מוסרי.
    שקרי כי:
    -אוקראינה לא מבצעת שום פשעים,
    -לא הייתה “מעורבות אמריקנית עמוקה” במהפכה,
    -המחוזות לא “פרו רוסיים” אלא כבושים ע”י רוסיה,
    -“כוחות לאומנים אוקראיניים” לא שרפו בניין בכוונה, אלא היה ירי של הפושעים מתוך הבניין עם מיכלי דלק בקומה התחתונה שנדלקו במסגרת חילופי אש אחרי זה.
    לא מוסרי כי:
    יש כאן נסיון של אימפריה( ולא איזה כוחות לאומיים כמו שאתה מציג את זה!) להשמיד מדינה לאומית של עם שהרודן הרוסי לא מכיר בקיומו. יש כאן בהחלט טוב מול רע, אימפריאליזם מול עצמאות לאומית.
    זה פשוט מטורף שאתה מקשר את זה ל”עריצות פרוגרסיבית”, אין לזה שום קשר. ממש שום קשר.
    וגם ההשוואה מול קובה מוכיחה שאתה לא מבדיל בין טוב לרע, שאתה שופט לפי אמצעים ולא לפי מטרות ומהות, ארה”ב היא לא “עריצות פרוגרסיבית”, היא מדינה שהצילה את העולם מהכיבוש הקומוניסטי, איפה הכרת הטוב שלך על כך??? ארגון נאט”ו לא מאיים על אף אחד, הוא הוקם וקיים אך ורק כדי להגן על חבריו מהפלישה הרוסית, כל המדינות עם אוכלוסיה משמעותית דוברת רוסית רועדות מפחד ומבקשות להתקבל לארגון כדי שיציל אותן. ודרך אגב גם ישראל בסכנה מאותה סיבה, סכנה שהולכת וגדלה עם המשך ההגירה הלא יהודית אליה…
    הסכנה האמריקאית יותר גדולה? באמת? כאשר יקומו כאן “רפובליקות עממיות” של אשדוד וחיפה כמו שזה קרה בדונצק ולוהנסק אתה תבין שטעית, אך יהיה כבר מאוחר מדי.
    והכי עצוב שהעמדות הלא מוסריות שלך התפשטו על המחנה הלאומי, במיוחד על הליכוד. מזל שאני בעוצמה יהודית ולפחות יכול לא לשייך את עצמי למחנה הבושה שלכם גם אם איתמר בן גביר חושב אחרת.

  • לא ברור למה פשיזם הוא בעיה קטנה יותר. רגע בגלל שהוא גלוי יותר? קומוניזם זה גם סוג של פשיזם. סטלין עזר להיטלר לקום ולהתחיל מלחמת העולם. מדינות דמוקרטיות עמדו בצד ולא הפריעו. גם הם אשמים. אותו סיפור גם לגבי שואה. בכול מקרה קומוניזם ופשיזם גרמו לסבל ונזק גדול מאוד עד עכשיו. פרוגרסיביות דורשת טיפול יסודי, אבל נזקים בינטיים יותר קטנים.

  • אוקראינה היא לא מדינה עצמאית, מדינה ניסוי של world economic forum, Soros open societies, Clinton Foundation, Biden Family.
    מעבדות נשק ביולוגי של קלמוייסקי, המערב והפנטגון.
    זלנסקי הוא השחקן טלויזיה של קלמוייסקי.
    זה לא אומר שפוטין הוא לא פשיסט, סטאליניסט.
    אבל אוקראינה היא שטח ניסוי של אנשים יותר מטורפים ומסוכנים מהמערב שמשמידים את ארה”ב והציביליזציה. יותר מסוכנים לישראל, למרות שישראל היא כבר חלק מאותו הרוע.

      • לכל מה שרשמתי יש לי הוכחות של מסמכים ומאמרים ממוסמכים. אצל רוב אזרחי ישראל צבירת הידע שמחוץ למקצוע עבורם הם מקבלים משכורת חודשית נגמרת בבית ספר, הם מכסים על חוסר ידע בשחצנות וזריקת מושגי שמאל שהוכנסו לכולנו בבתי הספר (המדינה של הכי מוכשרים, הכי חכמים, הכי ראשונים) אמירות כמו “תאוריית קונספירציה” על כל דבר שהם לא יודעים. כנראה רציתה להגיד “תאורית קונספירציה”, לא “קונספירציה”, אלא אם כן אתה מודע בכך שזו קונספירציה. אי ממליץ תחילה תלמד מי “הוליד” את המושג ובעקבות מה. זה בסדר גם לי לא היה מושג פעם, צוברים ידע עם הגיל.

  • שלום משה!

    אני ארשה לעצמי, כמשגדל ברוסיה ומבין טוב יותר את ה״נפש הרוסי״, קצת לדייק את האבחנות שלך.

    המניעם של רוסיה במלחמה הזו לא לאומיים. המניע היקרי – קינא לכל מי שמנסה לחיות חיים טובים יותר ומרשה לעצמו לבהור חופשי את מנהיגו. כן אמירקה עזרה לאוקרינה בהחלפת שלטון, אבל הרצון לשינוי זה בא מהעם אוקריני. מהצד השני האש במחוזות הבדלניות הדליקו ומשמרים רוסים, בלי לשאל את התושבים של אותם מחוזות. המניע השני – רצון הרוסי להרגיש עלינות ( ממש כמו גרמניה נאצית ) והכי טבעי להרגיש עלינות על אוקרינים שהם כמעת רוסים, רק טיפשים ומצחיקים שמדברים רוסית ״עילגת״ וחושבים שזה שפה ״אמיתית״.   

    ועל אוקרינה ואוקרינים. הם מתהילים להבין עכשיו שהחופש הפרוגרסיבי הארופי זה שקר גדול. ודווקה באוקרינה מתהילם לצוץ ניצוצים של לאומנות אמיתית, לאומנות מבוססת על זהות עצמית ולא על עילונות על אחרים. אני מכווה שמלחמה זו תריד את המסכות מכולם ואמת תחזור לעולם. למה השם בחר את אוקרינה לתפקיד זה? קטונתי לנחש. 

  • אני מעדיף פי אלף את ‘המפלצת הפרוגרסיבית’ על המפלצת הפשיסטית.
    אם אתה לא מסוגל להבחין בין טוב לרע, בין חופש, גם אם לא מושלם,לבין דיקטטורת דיכוי רצחנית – אתה בבעיה קשה.
    כמו היטלר בזמנו, גם פוטין של ימינו מאתגר את המערב הליברלי…
    ובאיזה צד אתה תומך? בזה שמבצע פשעי מלחמה מחרידים, שולח את חייליו שלו למות כבשר תותחים, מנסה לכבוש מדינה שלא עשתה לו דבר רק כי הם לא רוצים להיות משועבדים?
    בנאדם, טול קורה מבין עיניך!

  • משה, מאוד מאכזב שאתה קונה את התעמולה של הפסיכופת מהקרמלין.
    הוא מדמיין איומים שלא קיימים וחולם על גדולתה של האימפריה שבבעלותו. רווחתם ובטחונם של אזרחי רוסיה או אוקראינה מעניינים אותו כשלג דאשתקד.
    אף אחד לא תכנן להציב טילים גרעיניים באוקראינה. 
    הם נמצאים רק בראש של פוטין.
    אוקראינה מעוניינת להצטרף לנאט”ו כי היא רוצה להיות מוגנת בדיוק מאותו איום קבוע ממזרח. ונאט”ו בוודאי שלא תתקוף אף מדינה סתם כי משעמם להם! אתה מדמיין את ניו זילנד יוצאת למלחמה לכיבוש רוסיה????
    הטילים שפוטין המציא זה תירוץ!! כדי לשטוף לרוסים את המוח.
    זו אפשרות היפוטית תיאורטית. אם… אוקראינה תהיה בנאט”ו עוד כמה שנים, ואם… הם יהיו מעוניינים להציב שם טילים, אז.. יש אפשרות היפותטית כזו. ואם לסבתא היו גלגלים וכ’ו
    אף אחד לא רצה או תכנן, או צריך בכלל להציב שם נשק גרעיני. לא חסר למערב אפשרויות לתקוף בטילי שיוט ממטוסים או צוללות או אפילו בטילים בין יבשתיים.
    אגב, בנתיים מנגנון התעמולה הרוסי ממציא איומים ווירטואליים חדשים תוך כדי תנועה. עכשיו מספרים להם שהמערב (הערמומי והמרושע!) הפעיל מעבדות ביולוגיות באוקראינה, שהתמחו בנגיפים שהורגים רק סלאבים… ואז העבירו גירסה, שארה”ב צריכה מעבדות ביולוגיות באוקראינה כדי להדביק בנגיפים עטלפחם ועופות נודדים שיכנסו לרוסיה ויפיצו מחלות. אמיתי לגמרי – זו התעמולה ברוסיה!
    מדובר פה בשיגעון של בנאדם אחד. בדיוק כמו היטלר בזמנו – פסיכופת מגלומן, דיקטטור ללא כל התנגדות ממשית מבפנים, גורר את ארצו וחייליו למלחמה חסרת תוחלת שתסתיים רק במפלתו של הדיקטטור.
    וכמו היטלר, עם פוטין הפסיכופת לא ייעצר צבאית עכשיו, הוא יגרור את העולם למלחמת עולם שלישית.
    תשאל את עצמך שאלה כזו – אם פוטין חוטף בעז”ה שבץ מוחי ולא מתעורר מחר בבוקר. האם המלחמה תמשך??? לא!! 
    כי זו מלחמה של איש אחד. רוצח פסיכופת. בדיוק כמו סדאם חוסיין, היטלר או קדאפי. אותם מאפייני אישיות.
    אין פה לא דיפלומטיה, לא מדינאות, ולא אינטרסים של ‘רוסיה’
    רוסיה איננה צד בעניין ואף אחד לא שאל אותה אם היא רוצה מלחמה בכלל… שוטפים להם את המוח וחבל שאנשים כמוך קונים את זה.
    אז עם כל ההתנגדות שלנו לפרוגרסיבים במערב, הם יריב פוליטי\רעיוני. לא אויב!
    הפשיזם והדיקטטורה שפוטין מבשל לרוסים הם כן אויב.
    אל תתבלבל לחשוב ש’אויבו של אויבי הוא ידידי’… אני אולי לא מת על ביידן, אבל מול הפשיזם המוחלט של פוטין הרוצח – אני בצד של ביידן. כולנו באותה סירה.

    • אני מביא פוסט של מישהו שסיכם את הטיעונים המגוחכים של אלו ש’מגלים הבנה’ להיטלר המודרני.
      סיכום לוגי רציונלי ומדוייק.
      Yigal Liverant
       

      כנגד ארבעה סוגים של פרשני כורסא דיבר יגאל בפייסוש הצנוע שלו: החכם בעיני עצמו, הרשע לחלשים, התם לתעמולה והזה שאינו יודע לשאול ולא טורח לאתר מידע אמין, למרות שהוא זמין, זמין לגמרי.
      חכם בעיני עצמו, מה הוא אומר?
      “לא נולדתי אתמול ואני איש העולם הגדול שיודע אל-נכון: כל תופעה – היא תופעה מורכבת, וברגע שמציגים אותה כבני האור מול בני החושך, מיד צריך לחשוד ולהניח שמישהו בא להרוויח מזה! מדינה גדולה, רודנית ועטירת משאבים מייסרת את שכניה מזה עשורים, ובייחוד שכנה אחת, – ממנה היא קורעת מחוזות ומתסיסה אותה פוליטית מזה 8 שנים ברציפות, – וכעת, פשוט פולשת לתוכה מכל הכיוונים האפשריים במטרה להציב בה ממשלת בובות? נו, זו בטח לא כל האמת, אלא רק אחיזת עיניים שיריביה מנסים לשדר לנו! בטח היו לה סיבות טובות! אולי היא חוששת מברית נאט”ו? הרי היו לראשיה רק 73 שנים להתרשם מן הברית הזאת ולהבין שהיא הגנתית בלבד, שקשה עד בלתי-אפשרי לתניע אותה למהלך התקפי (4 פעמים בכל ההיסטוריה) וגם זה – רק בתנאי שלא עומד מולה צבא סדיר מתפקד במידה כלשהי. ברור לכול שמדובר במפלצת מאיימת להפליא. העובדה שהברית הזאת לא יכלה לצרף לשורותיה את אוקראינה מלכתחילה – התקנות שלה פשוט לא מאפשרות זאת בתנאים הקיימים, לא צריכה להטריד אותי כלל. הרי ברור שהרוסים, כולל ההנהגה שלהם, מטומטמים מלידה, ברמה הגנטית, ואחוזים באימה נעדרת כל שביב רציונליות. אז מה אם נאט”ו לא איימה עליהם ולא יכלה לאיים עליהם? הם מ-פ-ח-ד-י-ם! ומרוב האימה, הם מתנפלים על השכנה החלשה שלהם!”
      רשע לחלשים, מה הוא אומר?
      “אין דבר כזה “מוסר” בפוליטיקה העולמית! כל אחד צריך לדאוג רק לעצמו, והחזקים רודים בחלשים. העיקר הוא שעל רקע כל הסיפור הזה עם הרוסים והאוקראינים, הפלסטינים והפרו-פלסטינים בעולם לא ילמדו לקח ולא יתחילו לדפוק סנקציות לנו! כי אנחנו, בעצם, רק מדברים על כך שיש פה מצב ייחודי ומורכב, שבו שני עמים בטוחים באמת ובתמים שחלקת הארץ הזאת שייכת להם בצדק; אנחנו הרי רק מדברים על כך שהסיבה לכך שאנחנו כובשים את הפלסטינים היא היעדר הנהגה פרגמטית, הגונה וחזקה בצד שלהם, כזאת שתדע להתפשר איתנו ברצינות ולהעניק לנו ערבויות אמיתיות לביטחון האזרחים שלנו, ובהיעדרה – אין לנו, בינתיים, ברירה אחרת; שאנחנו רק מעמידים פנים שהצבא שלנו משתדל להתנהל במיטב המוסריות, אבל עמוק בפנים אנחנו ממש לא בטוחים בצדקת דרכינו וחושבים שאולי אנחנו בול כמו הרוסים, והפלסטינים הם כמו אוקראינים. אז שיזדיינו האוקראינים, הכיבוש חשוב לנו מדי!
      ומה אכפת לנו מכך שאוקראינה, מדינה ריבונית לגמרי, מבקשת להתנער מן הטראומה הסובייטית, להתגבר על המסורות הפוסט-סובייטיות, על השחיתות, הפשע, על היעדר החברה האזרחית ועל רדיפת השונה, ורוצה באמת ובתמים להפוך למדינה אירופאית נורמלית?! אנחנו יודעים טוב מאוד, מה זה האירופאים האלה – חלאות פרוגרסיביות, שרק מצביעות כל הזמן נגדנו באו”ם, והאוקראינים איתם! מה? לא “כל הזמן ובכל נושא”? תמכו בנו ב”שומר החומות”, הכריזו על “חמאס” כארגון טרור, הטיסו את דגל ישראל בשמי קייב ותלו על בנייני ממשל? וואלה, לא ידענו, אבל על הזין שלנו, חוזרים לסעיף א’ – שכל אחד ידאג לתחת שלו!”
      תם לתעמולה הרוסית, זו שבמשך עשורים הרוסים מזרימים אליה כספים אדירים (שחלקם הניכר נגנב בדרך, כמובן, אבל בכל-זאת) – מה הוא אומר?
      “וואלה, פוטין הוא גבר! מרגל גיבור מן הקג”ב, שרוכב על דובים ומטיס מטוסי קרב! ברור שרוב הרוסים מתים עליו! אז מה אם אין בחירות ותקשורת חופשית שם – אנחנו יודעים שהם מתים עליו! הבן-אדם שיקם את הכלכלה הרוסית, אילץ את כל העולם לכבד את רוסיה מחדש! ובכלל, אין דבר כזה אוקראינה, לנין המציא אותה. אני, אישית, בכלל לא מבין ת’הבדל בין רוסים לאוקראינים – ראיתי בארץ, ווואלה אין! מה? אלה יהודים בכלל, ורובם עברו אמנסיפציה אחידה לתרבות הרוסית? מה זה המילים הגבוהות האלה? אל תבלבלו לי ת’מוח! אז מה אם רובם המוחלט של היהודים האלה, לא משנה מאיפה הם באו, – מוסקבה, קייב או באקו, – שונא את פוטין ותומך באוקראינים? אני יודע יותר טוב מהם! אני ראיתי את פוטין רוכב על דוב, אז הוא גבר!
      וגם – האוקראינים הם נאצים, כולם יודעים את זה! חמלניצקי, פטלורה, בנדרה, גדוד “אזוב”! אז מה אם אני לא באמת יודע כלום על כל אלה?! נאצים! כן, הייתי בקייב ובאומאן, ולא ראיתי נאצים, אפילו שמחו לשמוע שאני מישראל ואמרו שאנחנו דוגמה לחיקוי בשבילם, כמדינת לאום צעירה, דמוקרטית-ליברלית, עם שכנים אלימים, שנאבקת על עצמאותה. מה זה משנה בכלל? אמרו לי שהם נאצים, והרוסים עכשיו אומרים נאצים, ומי שרוכב על דוב – הוא בטח יודע, על מה הוא מדבר! מה? “אזוב” נטשה את הסממנים הקיצוניים שלה מזמן, וקולטת עכשיו בשמחה מתנדבים זרים, כולל יהודים כשרים מישראל? עזוב אותי מ”אזוב”, אני לא יודע כלום גם עליה, כל האוקראינים הם נאצים אני אומר לך, כולל הנשיא ושר ההגנה היהודיים שלהם, שנבחרו ברוב גדול בקרב האומה הנאצית הזאת! הם פשוט נאצים מתוחכמים מאוד, אלה, ערמומיים!”
      ושאינו יודע או טורח לאתר מידע אמין, למרות שהוא זמין, זמין לגמרי – מה הוא אומר?
      “אישתון הביא מסמך שבו כתוב שהבטיחו לרוסים שלא להרחיב את נאט”ו מזרחה, ואז עבדו עליהם. אז בעצם – הם צודקים. מה? לא, לא באמת קראתי, כי זה ארוך ובאנגלית. מה? כל המידע הרלוונטי הוא שתי שורות בעמ’ 6? טוב, אולי אקרא בהזדמנות (לא באמת אקרא, אין לי כוח). מה? כולה שיחה בין בייקר לגורבצ’וב בהקשר אחר לחלוטין? מדברים על איחוד גרמניה, ומה עדיף שתהיה – נייטרלית או בנאט”ו, ותוהים בקול, מה עלול ליצור חשש גדול יותר בקרב שכנותיה ממזרח? לא רוסיה בכלל, אלא חברות קטנות יותר וסמוכות יותר לגרמניה ב”ברית וארשה”? מה זה “ברית וארשה” בכלל?! מה, כל מה שבייקר אומר שם לגורבצ’וב הוא שגרמניה המאוחדת בנאט”ו תתחייב שלא להקרין את כוחה מזרחה, וזה כל הסיפור, שגורבצ’וב סבבה עם זה לגמרי; שמאז התפרקה לה “ברית וארשה”, התפרקה ברית המועצות, כל זה נעדר כל רלוונטיות למה שמתרחש עכשיו וגורבצ’וב אמר כבר באלף הזדמנויות שאיש לא דיבר איתו על התרחבותה או אי-התרחבותה של נאט”ו עצמה מזרחה, ושהסובייטים מעולם לא העלו חששות לגבי זה?! וואו, מה זה כל הסיבוכים האלה, הראש מתנפח, עזוב אותי אחי, לך תתווכח עם אישתון! אני, בינתיים, אחשוב שיש דעה לכאן ולכאן.”

  • מגוחך. בין היתר משום שבמילא יש מדינות נאט”ו שגובלות עם רוסיה. אז אם באמת החשש הוא מטילים גרעיניים שיאיימו על רוסיה – זה כבר אפשרי גם היום. אבל אתה צודק בדבר אחד – האמריקאים ניסו באמת לכבוש את קובה בחזרה (בשביל ארגוני הפשע האמריקאים שסללו את דרכו של קנדי לשלטון) וזה היה פיאסקו מוחלט ואחד הכתמים על ההסיטוריה האמריקאית.

    • האמריקאים ניסו לבצע החלפת שלטון בקובה כמו שהם ניסו לעשות שנים אחר כך בעיראק.
      ההנחה שלהם שלעם תחת דיקטטורה לא יהיה אכפת מי מושל בו.
      אז נכנסים ומפילים את הדיקטטור, וכבר יבוא מישהו נוח יותר ולעם לא יהיה אכפת.
      זו גם היתה הטעות של פוטין – הוא לא הבין שאוקראינה היא מדינה דמוקרטית, והם לא רוצים לחזור לדיקטטורה של ינוקוביץ’.

השאר תגובה