שיחה מחוץ לקופסה עם מפגין בקפלן (במקום פודקאסט) - ישראל מחר
הכרזותעלינו באתר חדש! במידה ויש שאלות או תקלות מוזמנים ליצור איתנו קשרליצירת קשר
ל׳ בניסן ה׳תשפ״ד | 08/05/2024
הפודקאסט

שיחה מחוץ לקופסה עם מפגין בקפלן (במקום פודקאסט)

כ״ח באב ה׳תשפ״ג (אוגוסט 15, 2023)

34 תגובות

  • לגבי גל החמוד , אכן , ליבי איתך מבין את החשש שלך , הוא לדעתי מדומיין ברובו וזה אכן קשה כאשר הלוחות הטקטונים זזים, זה כאילו קורעים ממך את הבכורה . תצטרכו להתבגר ולהתמודד עם מציאות שונה בה אתם מכבדים את דעת הרוב .

  • הוא כל הזמן מביא את דוגמת הקזינו ביריחו, וזו דוגמא מרושעת. כי ערפאת דאג שלא יהיה טרור באזור הקזינו כי זה הכניס לו המון כסף. בזמן שהיו פיגועים בירושלים ותל אביב, ישראלים חסרי ערכים כילו את ממונם בקזינו של ערפת ללא הפרעות.

  • מספר הערות לגבי הפודקאסט. כל אחת בתגובה נפרדת כדי להקל על הקוראים.
    4. לפיכך, עבורי לפחות, ההסכת הזה הוכיח אמפירית פעם נוספת שאצל השמאלנים אין מוסר, אין לוגיקה, אין אמת, ואין אוזן קשבת. ולגבי גל עצמו – מי שהיה בעברו עורך בערוץ 10 ועבר להייטק הוא בעיני עדיין ברמה של עורך בערוץ 10: רדוד שאינו בקי בעובדות, מתקשה להבין מטפורות ולא מצליח להתמודד עם טיעונים מופשטים. בדמיוני אני רואה אותו עובד בגוגל או חברת הייטק אחרת במדור דוברות. זה לא באמת הייטק, נכון?

  • מספר הערות לגבי הפודקאסט. כל אחת בתגובה נפרדת כדי להקל על הקוראים.
    3. לשמאל אין מוסר או יותר נכון, יש לו “מוסר” פרוגרסיבי, שהוא ההפך ממוסר הנביאים שאמור להדריך את מדינת ישראל. כך כתוב במגילת העצמאות. השמאל הפך אותה לעלון תעמולה בקמפיין שלו נגד זכות קיומה של המדינה היהודית (זאת המשמעות של ההפגנות, של הסרבנות, של שביתת רופאים, של חרם כלכלי של שת”פ בפועל עם BDS וכיו”ב).
    לשמאל אין מוסר, מכיוון שמוסר לא יכול להתקיים בעולם של הרלטיביזם הפוסט מודרני, שאומר שאמת היא מה שאתה אומר שזאת אמת. ברלטיביזם המוסרי הזה יש גם את ה”אמת לשעתה”, התירוץ שבו השתמשו השופטים כדי לחלץ את אילנה דיין ממשפט הדיבה שהגיש נגדה סרן ר.
    בעולם של הפרוגרסיבי סוזי נבות יכולה לטעון בלי להסמיק שמותר לבג”ץ לפסול חוקי יסוד. זאת אמת, אם זה מה שחושבים האנשים שמקשיבים לה. לפיכך אין בכלל טעם לנסות אפילו להסביר מה אומר החוק, ושזה בניגוד לחוק. אין טעם להסביר שלא קיימים כוחות אפלים שיכריחו את גל להניח תפילין ביום וגם בלילה וגם בשבתות וימי חג ומועד. (סביר בעיני שאין לו מושג מתי לא מניחים תפילין.

  • 2. בדקה 23:00 בערך גל מסיט את השיחה לנושא שאין לו ולא כלום עם הרפורמה המשפטית: זכויות אדם של ערביי יש”ע. כלומר, הוא מודה בפה מלא שאין הסטוריית “כיבוש” שהחלה בשלטון מפאי בשנת 1967. הוא טוען בין השיטין שלא היה מצב בו מששלות שמאל, כולל זו של בנט-לפיד בהשתתפות האחים המוסלמים, דיכאו את מרביתן של שלושים זכויות האדם (של האו”ם) מערביי יש”ע. כי הרי הוא מפגין רק נגד ממשלת הימין הזו (ואולי גם קודם, בבלפור, עם האיבר המזדקר, אני לא יודע). היכן גל וחבריו כשזה מגיע לזכות מספר חמש (איסור עינויים) בפרשת עמירם בן-אוליאל? או של אנשי גוש קטיף שלמעט הזכות לחיים ניטלו מהם כל יתר 29 הזכויות של או”ם?
    על פי עדותו שלו, גל בכלל לא מפגין נגד הרפורמה. הוא פשוט לא מקבל את תוצאות הבחירות ומוכן להרוס את המדינה, לדבריו, כדי להציל אותה מעצמה. כדברי העיתונאי פטר ארנט במלחמת ויאטנם: “היה צריך להרוס את העיירה כדי להציל אותה”. וזה מביא אותי לנקודה השלישית.

  • מספר הערות לגבי הפודקאסט. כל אחת בתגובה נפרדת כדי להקל על הקוראים.

    1. המרואיין גל (אין שם משפחה?) בדקה 19:50 (בערך) חושש מ”כוחות אפלים” שרוצים להגשים את המטרות שלהם. הוא מציין שמות – סמוטריץ’ ובן-גביר (אבל לא רק). כמה שניות אחר כך” יש כוחות אפלים שמאיימים להחריב את המדינה ולהפוך אותה לאיזו ממלכה שנוגדת כל דבר שאי פעם האמנתי בו”.
    אני הייתי שואל אותו:
    האם זו אקסיומה או השערה שלך? 
    אם זו השערה – אז תוכיח תוך שימוש בלוגיקה מקובלת שההנחה היא אמיתית. אם זו אקסיומה- אין בכלל על מה לדבר איתו (איתם) כי אקסיומות הרי לא דורשות הוכחה ולא ניתן להפריך אותן. מקבלים אותן כאמת כצרופה.
    לדעתי גל, כמו מרבית המפגינים, מקבלים זאת כאקסיומה ואני מסיק זאת על סמך ההתיחסות שלו לאימרה המוזרה הזו שבינה לבים המציאות מקשר רק הדמיון.

  • חלק ב’ מ-31:45.

    לפי המשפט הזה, אני כבר יכול להבין שהוא שואב את המידע השקרי העלוב הזה ממקורות מערביים-שמאלנים/מוסלמים ברשת טוויטר לשעבר ו/או בכל אתר חדשות לועזי אחר.

    פשוט מדהים עד כמה פטתי בנאדם יכול לאכול פוסטים אנטי ישראליים, ודווקא להדגיש את המקרה הקיצון הזה לעומת הנורמה שקורה בשטח יומיומי.

    מעניין מה היה חושב על אביו, אם היה פעם אחת עושה טעות קריטית בחייו.

  • אני רק ראיתי את החלק הראשון אבל אני חייב להגיד, יש הבדל אחד עצום בין פייגלין למפגין קפלן הזה.
    בזמן שמשה מניח עובדות לפני הטענות (שלפעמים נקטעות באמצע ע”י הצד השני),
    “הקפליניסט” הזה שם טענות לפני עובדות שאינו מביא כלל.

    לא רק זה, זה גם מרגיש שפייגלין לוקח אסטרטגי יותר נטרלית והגנתית במקום להיות קצת יותר כמו דונאלד טראמפ שהיה תוקף בחזרה כשמישהו היה מנסה להפיל עליו טענות עם דעות קיצוניות.

    אני רק מקווה שבסוף השיחה, נראה את הבחור הזה חוזר בשאלה לגבי אותם גורמים שמסיתים אותו נגד הרפורמה, או לפחות שפייגלין יציב בפניו עובדות שיגרמו לו לחשוב פעמיים לפני שהוא פשוט זורק את המילה “חשוך” על מישהו או כל קבוצה אחרת.

  • חזק, התמודדות עם איש נחמד אבל מנותק מהמציאות עם תפיסת עולם מאוד מסוכנת – ששוללת הלגיטימיות היסודית של נתחים עצומים מהעם, ללא שום ביסוס, אלא. שבנו לעצמם תרחיש אימים, חזרו עליו הרבה פעמים עד שנהפך ל”מציאות” שאין לערער עליה. שלילת לגיטימציה על ידי חלקים גדולים מהציבור השבע היא אירוע מאוד מסוכן. כל הכבוד על הסבלנות והמענה המדויק והאפקטיבי

      • הצצה מעניינת אל פסיכוזת ההמונים המתחוללת כרגע ומפילה חללים בעמינו. גל בעצמו מודה שעבור כל אחד “החושך ” הוא גורם השלכתי אחר שמתדלק את המחאה ולא שם לב שבכך הוא מודה שהמחאה מרוקנת מתוכן וממשמעות. הכל זה הכל ולכן הכל זה כלום. מה שכן היה ניכר ואני מקווה שגם לגל ולכל מי שיאזין לשיחה הוא עד כמה הנסיון האמיתי הזה לראות את הצד השני , גם אם לא נשכנע הוא המפלט הפרקטי היחידי שאני רואה כרגע כדי להתפכח מהפסיכוזה.

  • שאלה לשמאלני: מדוע אתה חושב עלו יהודים לארץ מכל קצוות תבל? אם נוציא את הסיבה של הפחד לחיות בין האומות, הסיבה העיקרית: לבנות מחדש את מדינת הבית השלישי!! לפי בראשית יב, עליית אברהם אמורה לגרום ברכה לכל הסובבים!!

    • אני חשה כעס ממך כלפי גל ומרגישה צורך לגונן עליו כי רואים שהלב והכוונות שלו טובות, פשוט יש פער מאד גדול בין איך שהוא תופס את היהדות לבין איך שהיא באמת.
      לא כל היהודים שעלו לארץ עשו זאת כי חשבו לבנות את בית המקדש. יש יהודים שעלו מתוך רצון ותחושת ייעוד אבל יש גם הרבה מאד יהודים שנמלטו לכאן, בעל כורחם. שיכול להיות שאם הייתה להם האפשרות היו נמלטים לארצות הברית, או אוסטרליה או כל מדינה אחרת שהייתה מקבלת אותם. יכול להיות גם שלהרבה כן הייתה תחושת חיבור עמוקה עם הארץ אבל בלי יכולת להסביר אותה ולא מתוך ידיעה ומודעות למטרה של לבנות את בית המקדש.
      אותם יהודים שאני צאצאית להם עברו טראומה נוראית שעוד יותר חיזקה לדור הילדים שלהם את הרתיעה מהזהות היהודית. כשמגיעים לדור השלישי (הדור שלי) שהתחנך על ברכי הדור השני, שניסה למחוק את הטראומה הזו על ידי התנתקות מוחלטת מהיהדות, מגיעים למצב שגדלנו על תמונה מעוותת של מה זו יהדות או לפחות תמונה לוקה בחסר עד מאד. אף פעם לא אמרו לי בבית הספר, בשיעורי תנ״ך או בכל אחד מהחגים שחגגנו שמטרתנו לתקן את העולם. אף שיעור משיעורי התנ״ך לא היה על צדק ומוסר. באף שיעור לא דיברו על לאן מדרדרת אנושות שאין לה את אלוקים. שיעורי תנ״ך היו כמו שיעורי ספרות והחגים היו בואו נדבר שוב על איך רצו להשמיד אותנו ונאכל משהו משמין.
      זה שהחילונים לא מקיימים מצוות שבין האדם למקום לא סותר את זה שלרובם בנשמה (בזכות היותם יהודים) יש את אותה כמיהה שיש לציבור האמוני לתקן את העולם. את אותה רדיפת צדק פנימית. ההבדל הוא שמי שלא גדל על היהדות לא רואה את הקשר בין השניים. ולפעמים מתוך הפחד מהזהות הזאת הוא יעדיף לראותה כההפך מזה.
      המהות חסרה, היופי, החזון של צדק ותיקון עולם. כל כך הרבה נכתב על זה. והדיונים והחשיבה ממשיכים עד היום. איפה זה? זה לא חשוף לציבור החילוני ולא מונגש לו. חיפשתי לדוגמא למצוא דיון רבני על הדילמות האתיות בהקשר של החיסונים בראי ההלכה. לא מצאתי. בסוף מאיסוף שברי מידע הגעתי למסקנה שיש פה עניין של לראות את זה כדין מוסר ולא רודף. הייתי צריכה לחפור הרבה בשביל זה.
      אנחנו יהודים, והלב והנשמה שלנו יהודים. אבל לא גדלנו על זה. רק על קליפה דקה של יהדות שנאחזת בטראומה שבעיקר משקפת חוסר ברירה ולא ייעוד. אנחנו זקוקים לכם, שתתרכזו במהות, שתאמינו ברצון הטוב ובכמיהה לצדק המשותפים לכלל האומה היהודית ותכירו לנו את היהדות. כי אנחנו לא באמת מכירים אותה.

      השיחה הזו הייתה מרתקת בעיניי בזכות ההשתדלות כל הזמן לצאת מהפרטים אל המהות ומהמהות אל הפרטים. צריכות להיות שיחות כאלה כל הזמן כדי לשבור את המחסומים ולהתחיל להסתכל על המהות ורדיפת הצדק המשותפת.

השאר תגובה