הכרזותעלינו באתר חדש! במידה ויש שאלות או תקלות מוזמנים ליצור איתנו קשרליצירת קשר
כ״ג בסיון ה׳תשפ״ו | 08/06/2026
מחשבים מסלול

האם חבל שניצחנו?

א׳ בסיון ה׳תשפ״ג (מאי 21, 2023)

האם חבל שניצחנו?

"אם לא נטפל במערכת המשפט, עדיף שנישאר באופוזיציה"
על המשפט הזה, חזרו שוב ושוב, מועמדים רבים שהתמודדו בפריימריס של הליכוד לקראת הבחירות האחרונות.

"אם לא תהיה רפורמה, חבל שניצחנו" – אמרתי בערוץ 14 – כשההתנגדות של השמאל החלה ללבוש צורה של הפיכה.

וניסיתי לעורר את הציבור הלאומי לצאת להפגנות שכנגד.
הבנתי שהשמאל מצליח לערער את הלגטימיות של הממשלה הנבחרת, ורגע לפני אובדן המושכות הצעתי להתנות את הרפורמה במשאל עם.

כך קיויתי להחזיר את הדיון אל המרחב הדמוקרטי – לחזור ולשאול ישירות את העם.

אבל בליכוד שררה זחיחות. הם לא הבינו שהמשחק עבר מהמרחב הדמוקרטי אל המרחב המהפכני ולא ראו צורך להחזיר אותו לשם.

ובכן עכשיו, כשההפיכה הצבאית הושלמה, לכל בר דעת ברור שלא תהיה שום רפורמה במערכת המשפט, וגם לא שום החלטה אסטרטגית שלא תישא חן בעיני השמאל – לא תוכל להתקיים,
עכשיו כשברור שממשלת ישראל היא סוג של תיאטרון בובות שכזה – כלומר ראש הממשלה והשרים קשורים בחוטים אל השלטון האמיתי שמעל הקלעים – וזה לא שלבובות הללו אין רצון עצמאי, הן כן מסוגלות לנוע עצמאית על הבמה, אבל רק עד לרגע שבו שהשלטון האמיתי שמחזיק שם בחוטים, מחליט למשוך קצת ולהחזיר את הבובה הסוררת למקומה – ובכן עכשיו כשאנו מבינים את האופי שלבשה בגלוי ה"דמוקרטיה" הישראלית, האם כדאי בכלל לשמור על קיומה של ממשלת הבובות הלאומית? אולי עדיף לחזור לאופוזיציה?

לא אשיב לשאלה הזו, אשתדל רק להציג בפניכם את עיקר השיקולים בעד ונגד.

אין ספק שמבחינה טקטית וגם מבחינה הצהרתית וחינוכית, יש לממשלה הזו יכולת להשיג הישגים.
קחו למשל את ביטול חוק ההתנתקות בצפון השומרון. הרבה יותר קשה עכשיו להתנקל לצדיקים שנאחזים בישיבה שהוקמה במקום.
בערב יום ירושלים עלו להר הבית 9 שרים וחברי כנסת מן הקואליציה – זו הצהרה חשובה ביותר!
בן גביר לוחץ חזק לאשר לכלל חיילי צה"ל ללא עבר פלילי, לשאת נשק להגנה עצמית
ובכלל בתוך המרחב הטקטי הזה שבו הבובות יכולות להתרוצץ על הבמה בחופשיות יחסית, יש הרבה מאוד מה להתקדם ומה להשיג – כך שמבחינה זו נכון וצריך לשמר את הממשלה הזו ככל שרק ניתן.

אלא שההישגים החשובים הללו הם גם הבעיה.
כי ההישגים הללו מרדימים אותנו ומסתירים מאיתנו את המציאות האסטרטגית.
זה בערך כמו מטוס שצולל לתהום, באיזה שהו מקום מזמזם פעמון התרעה, אבל הדיילות מגישות ארוחה דשנה והנוסעים אומרים לעצמם – כנראה שבכל בסדר…

אולי עדיף שהשלטון יהיה בידי השמאל, בגלוי ולא מאחורי הקלעים?

אולי אם נפסיק להשלות את עצמנו, נוכל להכין את הציבור לניצחון אמיי שבו לא רק הפתק קובע, אלא גם נכונות הציבור לגבות את בחירתו ביציאה לרחובות, באי ציות – כן כן בדיוק כפי שלמדנו מהשמאל

וזה הרי לא יקרה כל עוד נדמה לרוב היהודי שהכל בסדר כי ניצחנו בבחירות…

ובכן זוהי הדילמה

תחליטו בעצמכם מה עדיף

אשמח אם תגיבו ותספרו לי מה אתם חושבים.

שתף את הפוסט:

השאר תגובה