16/11/2021 – י״ב בכסלו ה׳תשפ״ב

חיפה המחוזרת

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

9 תגובה

image_print
שיתוף ב print
הדפס

מחזירי חיפה לתניני הקורונה

בביקורי האחרונים בארה”ב, שמתי לב לתופעה מעניינת. חיות הבר החלו להופיע בגינות הפרברים. נחמד היה ללכת בשבת בבוקר לבית הכנסת שבפרברי וושינגטון, ולראות צבאים יפייפיים לוחכים את פרחי הגינות.

כשביקרתי בטקסס, חששו מארחי ליותר מאשר פגיעה בפרחים שבגינה. ההצפות הביאו אל פתח ביתם תנינים ששנים רבות לא נראו שם בקרבת בני האדם. לא ייגעתי אז את מוחי בניסיון לתת פשר לתופעה הזו – זה דווקא היה די משעשע, אבל עכשיו, שנים אחדות מאוחר יותר, נראה לי שיש סיבה לכך ש’חיית השדה’ ‘רבה עלינו'[1]וְנָשַׁל֩ יְהֹוָ֨ה אֱלֹהֶ֜יךָ אֶת־הַגּוֹיִ֥ם הָאֵ֛ל מִפָּנֶ֖יךָ מְעַ֣ט מְעָ֑ט לֹ֤א תוּכַל֙ כַּלֹּתָ֣ם מַהֵ֔ר פֶּן־תִּרְבֶּ֥ה עָלֶ֖יךָ חַיַּ֥ת הַשָּׂדֶֽה – (דברים ז’ פסוק כ”ב). – סיבה שהיא חלק מתהליך רחב הרבה יותר מן ההצפות בטקסס. דווקא כשהמודרנה והטכנולוגיה מפותחים יותר מאי פעם בעבר, דווקא כשהאורבניות מהודקת מאי פעם, דווקא כשצווי האל על האדם בעולמו  – “לעובדה ולשמרה'[2]” וַיִּקַּח ה’ אֱלֹהִים אֶת הָאָדָם וַיַּנִּחֵהוּ בְגַן עֵדֶן לְעָבְדָהּ וּלְשָׁמְרָהּ.” (בראשית ב’ פסוק טו). מיתרגם לאשליית שליטת האדם בבריאה ומעבירה אותו על דעתו להאמין כי בא הוא בנעליו של בוראו – דווקא אז, מאבדות חיות הבר את מורא בני האדם, ומשהו מזמינן לחצות את גבולן.

חיפוש פשוט בצמד המילים ‘חזיר’ ו ‘חיפה’ מעלה כמות בלתי נתפסת של צילומי עדרים של חזירי בר –  בגינות, ברחובות, בבתים ואפילו – למרבה התעוב והבושה –  בתוך אחד מבתי הכנסת בעיר.
“בסוף הקדנציה השנייה של יונה יהב כראש עיר נעתרה העירייה לבקשת ארגונים שונים והקימה שולחן עגול לטיפול בבעיית חזירי הבר ביחד עם ארגוני סביבה ארציים –  החברה להגנת הטבע ורשות הטבע והגנים וכן ארגונים להגנה על בעלי החיים. הוצע לי להצטרף כחבר מועצת העיר מטעם “הירוקים של חיפה” שעסק לא מעט בבעיה הזו. להפתעתי לא היה אף אחד במפגשים הללו שהיה אמור לייצג את תושבי העיר שסובלים ממכת חזירי הבר בשכונות והחלטתי לקחת על עצמי את הייצוג שלהם..”

– כך כתב ירון חנן, חבר מועצת העיר –  

“…גם היום כמו אז, ראש העירייה (עינת קליש מ.פ.)נפגשת שוב עם נציגי ארגוני השמירה על בעלי החיים ושוב חוזרת התופעה הזו שקולם של הנפגעים בשכונות לא נשמע כמעט.”[3]חיפה תאגיד החדשות  – ‘עיר החזירים – קולם של התושבים לא נשמע’ מאת ירון חנן 30 נובמבר 2019

דומה כי לא זו בלבד שזכויות החזירים בחיפה גוברות על זכויותיהם של בני האדם, אלא שגם ייצוגם במועצת העיר חזק ודומיננטי הרבה יותר…

מה קורה כאן? האם העולם פשוט השתגע?

העדפת זכויות החזירים על זכויות בני האדם בחיפה, היא תמונת מראה של תופעה עולמית רחבה הרבה יותר.

יסוד העידן הפוסט מודרני שהוביל אל מתקפת ה’פרוגרס’ שאנו חווים כיום, הוא אובדן כל הזהויות וכל המהויות. מהערעור על יסוד האמת במציאות (כי אין אלוהים כמובן…) הגענו אל ה’תובנה’ שכל אחד והאמת שלו – כלומר המציאות היא אוסף נרטיבים. סיפורים בעלי מעמד שווה. 

גם לחזירי הבר יש סיפור לספר, ובתוך שלל סיפורי עולמנו המדומיין, מעמד הסיפור החזירי אינו שונה ממעמד הסיפור האנושי.

זוכרים את שלטי החוצות הללו?

מתוך גלריית אתר ‘אנונימוס למען בעלי חיים’ https://anonymous.org.il/cp9.html

מי שיצר את הקמפיין הזה ניסה לגרום לנו לחשוב שהובלה אכזרית של בעלי חיים – היא אותו הדבר כמו זה…

מתוך אתר ‘ילדי השואה’ http://www.children-holocaust2.co.il/%D7%A6%D7%91%D7%99-%D7%91%D7%A8%D7%92%D7%9E%D7%9F-%D7%A0%D7%A2%D7%A8%D7%91%D7%9F-13-%D7%A7%D7%95%D7%A4%D7%A5-%D7%9E%D7%94%D7%A8%D7%9B%D7%91%D7%AA-%D7%9C%D7%90%D7%95%D7%A9%D7%95%D7%95%D7%99%D7%A5

מאוד ייתכן שיוצרי הקמפיין הזה, באמת מאמינים בכך…

אך לא רק לחזירים ולפרות יש זכויות כמו לבני האדם. מסתבר שגם לעצים יש…

כשפרסמתי את תמונת הבית שבניתי על העץ שבחצר ביתי לנכדי,

קיבלתי בין השאר את התגובה הבאה:

“אני דואגת לשלום העץ, איזה סוג חיבורים בוצאו? עצים לא אוהבים מסמרים ופגיעה בשלמותם. בדומה לבני האדם.”[4]https://www.facebook.com/MFeiglin/posts/4277131435699272?comment_id=4277734708972278&reply_comment_id=4281254461953636

(אינני יודע – אגב –  אם זה כתוצאה מהגיזום, או כתגובה למצהלות הילדים בין ענפיו, אבל העץ – הנושא את השם ‘צביקה’… –  צמח מאז שמוקם בו בית הילדים , במהירות מדהימה, וענפיו כבר מלטפים את מרפסת ביתי.)

הדור הבא – דור הפרוגרס, כבר צעד צעד אחד קדימה אל מעבר לפוסט מודרניזם. מעתה, סיפורי העבר הם סיפורים מדכאים ומנשלים, ולכן אין להם יותר מעמד שווה ויש להעדיף את סיפורי המנושלים.

מכאן שאם אתה גבר לבן ואיש משפחה בארה”ב, או שפשוט אינך חזיר בר בחיפה – מעמדך נחות ושכח מייצוג בתקשורת, בסנט – או במועצת העיר…

כך הולך ונשלם מעגל העריצות ההיסטורי. 

מעולם פגאני בו נולדת אל גורלך, שועבדת אל מי שמעליך ושיעבדת את מי שתחתיך, 

התקדמה האנושות וגילתה את האמונה באל האחד, בורא העולם וקונהו, האל שכולם כאחד, גדולים וקטנים משועבדים רק לו, מחוייבים למוסרו ומימלא בני חורין הם מכל הופעות הטוטאלטריזם שהמציאו בני אנוש.

מן האמונה באל האחד “התקדמה” האנושות אל עידן הנאורות תחת כנפי התבונה האנושית. דומה היה כי בהשתחררה מכבלי הדת ובאמצה את עקרונות החירות והדמוקרטיה, מצאה האנושות את דרכה אל החירות והאושר. ואולם מלחמות הנאורות – מלחמת העולם הראשונה, הלו היא מלחמת הלאומים המודרניים זה בזה, ומלחמת העולם השניה – הלו היא מלחמת האידאולוגיות המודרניות – (הדתות של הנאורות –  הנאציזם, הקומוניזם, הפאשיזם והדמוקרטיה) זו בזו וכולם יחדיו ביהדות[5]לכאורה היתה מלחמת העולם השניה מלחמת האידאולוגיות אלה באלה. ואולם למעשה היתה זו מלחמתה של הכפירה הנאורה, בעם המעיד על קיום האל.  היטלר ימש”ו הבין שבמלחמה הזו, בנות הברית עומדים לצידו. (ראה ביתר פירוט במאמר ‘ימי הזיכרון’) – 

גבו את מחיר המוות הגדול בדברי ימי האנושות. דומה היה כי חיסול הפאשיזם והנאציזם יאפשר לתבונה ולנאורות להתאושש. נפילת הקומוניזם הסובייטי הותיר את ארה”ב של  

אמריקה כמעצמת העל היחידה, את הדמוקרטיה כאידאולוגיה המנצחת ואת החירות המשוחררת מכבלי הדת, כברירת המחדל הטבעית. ואולם בעולם שכוח אל, נותרה האמת נעדרת.

מן המודרניזם הדמוקרטי שעוד נשען על מסורתיות שמרנית, צמח הפוסט מודרניזם המיואש שאיבד את יסודות הצדק והמשמעות. 

משמעות היא היסוד החשוב ביותר בנפש האדם, בלעדיו חייו אינם חיים ואת העדרה מילא הכעס.

זהו שלב הפרוגרס. 

 סוג של דת קומוניסטית חדשה שחייבת להילחם כל העת במספרי הסיפור הישן. ‘עולם ישן עדי יסוד נחריבה’ – ממש כמו הקומוניזם’. כל הזהויות והמהויות הישנות נשלחות בזה אחר זה להשמדה. כל סדרי החיים והחברה, מהאנושיות הבסיסית ביותר – כלומר ערעור על עליונות צלם האלוהים שבאדם על בעלי החיים, המשך בערעור הזהות המינית – שאינה אלא סיפור ישן לשם ניצול ונישול, המשך במוסד המשפחה – שגם הוא אינו אלא סיפור מנצל וכלה בלאומיות המיותרת – כולם מפורקים עד דק בתוך מהפכה מתמדת לקראת איזו אוטופיה ירוקה.

ואולם המסגרות אותן פירק הפרוגרס, הן אותן מסגרות שבלעדיהן אין  החירות יכולה להתקיים. הזהות האנושית, המינית, המשפחתית והלאומית – הזהויות הללו שכולן נשענות על האל[6]גם הזהות המשפחתית נשענת על הטרנצדנטי. חתונה אזרחית היא ברית זוגיות. יש בה אהבה ויש בה חוזה – אך אין היא מתיימרת לבטא מציאות רוחנית חדשה. אין בה קידושין.,  הן הקומות הבונות את האדם. בלי זהות לא תיתכן חירות – וכך, בתהליך מהיר להחריד, איבדה האנושות את חירותה. 

יצאנו ממצרים הפרעונית, שרדנו את יוון ורומא, צלחנו את הקומוניזם האדום, את הפאשיזם החום ואת הנאציזם השחור – כדי לחוות הפסקה קצרה של דמוקרטיה ולשוב ולמסור את חירותנו בידי והקומוניזם הירוק החדש שמחליפה כעת.

בתוך הירוק מסתתר האדום.

בתרבותנו הנאורה, אבד הקשר שבין חומר לרוח. היובש הקיצוני הפוקד אותנו בימי החורף הללו, מוסבר אצלנו כתופעה הנובעת מההתחממות הגלובלית. אולי…

אבל כשלא יורד גשם, יהודים מבינים זאת כסימן לכך שמעשינו צריכים תיקון. כלומר יש קשר בין מוסר לאקלים.

מן נאיביות פרימיטיבית שכזו…

ואולי לא כל כך נאיבית? האם באמת מה שאינך יכול למשש ולהוכיח לא קיים?

האם יכול להיות קשר בין ריסוק כל הגבולות שבין הזהויות השונות – כולל זו שבין בני האדם לבעלי החיים –  לכך שגם במציאות המוחשית מתחילים הגבולות הללו להיפרם?

מובן שאינני יודע, ואולם אני מאמין שהפיסי והמטהפיסי אינם לגמרי מנותקים זה מזה ומתקיימת סוג של דיאלקטיקה ביניהם.

כשהעולם הרוחני חוזר לתוהו וובוהו, ייתכן וחוזרים ומתערערים הגבולות שבין ים ליבשה – גם בעולם הפיזי.

ומדוע שהחיות לא ירגישו בבית, במקום בו האנשים כבר אינם בני אדם.

תמונה ראשית – מתוך עמוד הפייסבוק ‘רשות הצעירים חיפה’.

image_print

הערות

הערות
1 וְנָשַׁל֩ יְהֹוָ֨ה אֱלֹהֶ֜יךָ אֶת־הַגּוֹיִ֥ם הָאֵ֛ל מִפָּנֶ֖יךָ מְעַ֣ט מְעָ֑ט לֹ֤א תוּכַל֙ כַּלֹּתָ֣ם מַהֵ֔ר פֶּן־תִּרְבֶּ֥ה עָלֶ֖יךָ חַיַּ֥ת הַשָּׂדֶֽה – (דברים ז’ פסוק כ”ב).
2 ” וַיִּקַּח ה’ אֱלֹהִים אֶת הָאָדָם וַיַּנִּחֵהוּ בְגַן עֵדֶן לְעָבְדָהּ וּלְשָׁמְרָהּ.” (בראשית ב’ פסוק טו).
3 חיפה תאגיד החדשות  – ‘עיר החזירים – קולם של התושבים לא נשמע’ מאת ירון חנן 30 נובמבר 2019
4 https://www.facebook.com/MFeiglin/posts/4277131435699272?comment_id=4277734708972278&reply_comment_id=4281254461953636
5 לכאורה היתה מלחמת העולם השניה מלחמת האידאולוגיות אלה באלה. ואולם למעשה היתה זו מלחמתה של הכפירה הנאורה, בעם המעיד על קיום האל.  היטלר ימש”ו הבין שבמלחמה הזו, בנות הברית עומדים לצידו. (ראה ביתר פירוט במאמר ‘ימי הזיכרון’
6 גם הזהות המשפחתית נשענת על הטרנצדנטי. חתונה אזרחית היא ברית זוגיות. יש בה אהבה ויש בה חוזה – אך אין היא מתיימרת לבטא מציאות רוחנית חדשה. אין בה קידושין.
3.9 8 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
9 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
יהודית
יהודית
4 months ago

הכותרת שלך “העיר המחוזרת” מאוד רכה יחסית לשם שאני נתתי לעיר הזו… כיניתי גם ברשת את העיר הזו שהיתה פעם נקיה ויפהפיה אמיתית (כשהיה איזון בין האדם לטבע) בעיני היום זו עיר החזירים.
וכבדרך אגב, אני מאוד בעד זכויות בעלי חיים, אבל, יש גבול !

שרון בוזין
שרון בוזין
5 months ago

שלום משה-בספרו המפורסם-קיצור תולדות האנושות כותב פרופ יובל הררי שהחיות “איבדו את מעמדם ברגע שהאדם גילה את האלוהים” מה שתומך בהנחה הבסיסית של מאמרך,מרתק!!

טל ג
טל ג
5 months ago

יובל נוח הררי הוא גלובליסט מטורלל שיביא עלינו את חורבנינו הסופי.

רק תחשבו לשניה מה יקרה כאשר חס וחלילה חלומו הרטוב יתגשם ותהיה ממשלה עולמית אחת? ונשיא ממשלת העולם יהיה איזה היטלר כל שהוא.

איזה מדינה תבוא להציל אותנו? צבא המאדים?

אורי
אורי
5 months ago

אבקש לתת פרספקטיבה קצרה של חיפאי שמאד אוהב את החזירים ואת שאר חיות הבר והעצים.
אני אוהב את הנוכחות שלהם בתוך העיר, תמיד אהבתי. עד לפני כ 4 שנים זה היה מחזה יחסית נדיר, ורק מי שהיה מסתובב בסביבת הוואדיות בלילות היה יכול להתקל בחזירים באופן שותף.

תמיד אהבתי לדעת שאני חולק את הבריאה עם יצורים נוספים, שאינם אדם. יצורים תמימים, וזו זכות גדולה להתקל בהם.

ואכן האיזון הופר (לא אכנס לדרכי פתרון שלדעתי יקטינו את הבעיה, שכן היא אכן בעיה גם בעיני אוהב חזיריםף כי בכל מקרה אף אחד מהעיריה לא יקשיב לי).
היינו אמורים לשמור לשמור על איזון כבני אדם, בין האחריות שלנו על הסביבה, לבין השימוש שלנו בסביבה. אחריות שהוטלה עלינו לא?

הריחוק הזה יותר חרדה מצד אחד מהטבע, והיסטריה, או לחילופין, טשטוש הגבולות (עם כל אהבתי לחיות ועצים).

יהודית
יהודית
4 months ago
Reply to  אורי

מי שאחראי על הפרת האיזון הוא האדם והזבל שהוא יוצר וכך למעשה מזמין את חיות הטרף לתוך מקום ישובו. יש כאלה שרואים בחיית הטרף הזו חיית מחמד, מסיבותיהם. מוזר מאוד מה שקורה בעיר הזו של אבא חושי ז’ל

יאיר ויסמן
5 months ago

קראתי לא מזמן מאמר שבארה”ב השתילו כליה שגודלה באופן מלאכותי בחזיר באדם שמת מוות מוחי כדי לנסות אם הכליה באמת עובדת. והייתה שם מחאה לא על השימוש באדם שמת מוות מוחי, אלא על השימוש בחזיר:
“Pigs aren’t spare parts and should never be used as such just because humans are too self-centered to donate their bodies to patients desperate for organ transplants,”
המאמר מהניו-יורק טיימס נמצא כאן:
https://www.nytimes.com/2021/10/19/health/kidney-transplant-pig-human.html

שרון
שרון
5 months ago

מהשורש הרקוב של הכפירה יוצאים באנושות (בציוויליזציה המערבית – תרבות ”הלקחנים” על פי קווין דניאל )שני ענפים מעוותים ענף הפרוגרסיוב  שהוא הריאקציה הסטייתית  ל”לקחנות” שכפירתו מביאה אותו לבסוף ל ”ומותר האדם מן הבהמה אין” והענף המנוגד לו  הנקרא ”האדם העליון הוא האל”  משרש עצת הנחש ”והייתם כאלהים ידעי טוב ורע  ”  ,שזה שיא השיאים של ”הלקחנות” אלו בעלי הכוח הבלתי מוגבל (זאת אמונתם) בעלי האמצעים  והרצון לשליטה מוחלטת במציאות, הענף הפרוגרסיבי כביכול לא רוצה לשלוט בכלום , אלא לפרק את כל המסגרות ההבדלות  והזהויות  שבלעדיהן  העולם חוזר ל”תהו ובהו”  ואז לייסד את ”העולם המושלם” לשיטתם , וההיסטוריה הראתה שכל תרבות מושלמת כזאת נגמרת בסוף בתור דיקטטורה של ” אלי אדם עליונים” שלהם ”מוקרבים מאות מליוני קורבנות אדם וזה מזכיר לי טקסט של מאיר אריאל מתוך ” חיית הברזל”

תְּקוּפַת הַמַּתֶּכֶת, עִדַּן הַבַּרְזֶל 

הַזּוֹ הָרְבִיעִית שֶׁרָאָה דָּנִיּאֵל 

בְּחֶזְיוֹנוֹת לַיְלָה אָז בְּבָבֶל 

הַאִם זֶה עַכְשָׁו שׁוּב מִתְגַּלְגֵּל…? 

גּוֹרֶסֶת, דּוֹרֶסֶת, הוֹרֶסֶת, הוֹדֶקֶת, 

וּמְשַׁוֶּקֶת אֶת זֶה כְּחֹפֶשׁ דִּבּוּר 

מוֹצֶצֶת וְיוֹרֶקֶת, מִשְׁתַּמֶּשֶׁת וְזוֹרֶקֶת 

עֶצֶם לְתַחְקִירְנֵי זְכוּת הַצִּבּוּר 

קַרְנַיִם שׁוֹלְטוֹת רָחוֹק, עֵינַיִם בְּכָל מָקוֹם, 

פֶּה לֹא מַפְסִיק לְלַהֵג 

אוֹמֵר מַה לִּרְצוֹת, מַה לַּחְשֹׁב, 

מַה לִּהְיוֹת, מַה לַּעֲשׂוֹת וְאֵיךְ לְהִתְנַהֵג 

וַהֲמוֹנִים הֲמוֹנִים חֲצִי אוֹטוֹמָטִי 

הֲלוּמֵי פַּטִּישׁוֹנֵי כֶּסֶף סְמוּיִים 

רָצִים רָצִים מְפֻקְּדֵי רִצּוּדִים מְהַבְהֲבִים 

עֲטוּפִים בִּמְגִלָּה שֶׁל תְּנָאִים וּזְכֻיּוֹת 

מְסֻמְּמֵי קִדְמָה וְהִתְפַּתְּחֻיּוֹת 

לַעֲבֹד בְּלִי דַּעַת וּלְשָׁרֵת 

לְשַׁמֵּשׁ וּלְשַׁמֵּן אֶת 

חַיַּת הַמַּתֶּכֶת חַיַּת הַבַּרְזֶל 

לְכָל מָקוֹם יַגִּיעוּ יוֹנְקוֹתֶיהָ 

שִׁלְטוֹן הַמַּתֶּכֶת מַלְכוּת הַבַּרְזֶל 

בְּנֵי אָדָם, טִפּוֹת שֶׁל דָּם וְקַשְׂקַשֶּׂיהָ 

נדב לנסקי
נדב לנסקי
5 months ago

יישר כך, כרגיל קולע!

אחיה אברג'ל
אחיה אברג'ל
5 months ago

מאמר מדהים עם הרבה תוכן מושמעות.
כאחד שלומד בישיבה בחיפה, אני יכול להגיד שממש מורגשת תחושה שחזירי הבר שווים לאנשים.

איך חוזרים מיובל נח הררי ומדן אריאלי, אל משה רבינו…
איך חוזרים מיובל נח הררי ומדן אריאלי, אל משה רבינו… “אדם יכול לומר – ראו! יש אלוהים מעל העננים”, מרצה הררי – “אבל זו

סימן קריאה #37

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית הועניב היושבב שערש שמחויט – שלושע ותלברו חשלו שעותלשך וחאית נובש ערששף. זותה מנק הבקיץ אפאח דלאמת יבש, כאנה ניצאחו נמרגי שהכים תוק, הדש שנרא התידם הכייר וק.
שנתיים מפרוץ טרפת שיעבוד הקורונה, הפסיקו המחקרים והנתונים לעניין אותי. אם מישהו נוהג לבדו במכונית סגורה בשטח פתוח – כששתי מסיכות חוסמות את נשימתו,

סימן קריאה #35

קו ישר מחבר בין נתי עוזרי הי”ד לעמירם בן אוליאל. שניהם הופקרו לנפשם על ידי הממסד הציוני דתי. בחירת הסרוגים לשתוק נוכח החרבת ביתו של נתי, הובילה להחרבת בתים רבים בארץ ישראל. בחירת הסרוגים להאמין לבנט ושקד נוכח עינוי הנערים, הובילה את בנט לבסוף לראשות הממשלה – ולהחרבת ריבונות היהודים – במדינת ישראל.
עם קומץ חברים, התהלכתי בין חורבות ביתו של נתי עוזרי הי”ד.  חודשיים קודם לכן, בט”ו בשבט 2003, קרבו שני מחבלים לבית ונקשו בדלת. נתי

סימן קריאה #34

מטרת המחיקה ה”תמימה” של מושגי האב והאם מן הטפסים הרשמיים, אינה התחשבות בחסרי הזהות, אלה שלילתה מן הרוב הנורמטיבי.
הוויכוח שפרץ סביב שינוי טפסי תרומת הדם של מ.ד.א  – לטפסים בהם לא מוזכרים יותר המונחים אב והאם, הוא הרבה יותר מאשר וויכוח סמנטי.

סימן קריאה #33

ליאור יאדו, היא יועצת אסטרטגית ומומחית לכלכלה התנהגותית. במאמר, “מעכברי מעבדה לעכברים במלכודת”, מסבירה ליאור את הדרך המתוחכמת שבה נשללה חירותם של אזרחי ישראל.
הצצה לדרך המתוחכמת שבה נשללה מאזרחי ישראל חירותם: חוק הסמכויות המחריד שעבר לאחרונה, תודות לפחדנות והפקרות פושעת של נבחרי הציבור משמאל, מרכז וימין –

סימן קריאה #32