01/06/2016 – כ״ד באייר ה׳תשע״ו

למה חינוך הוא עניינה של המדינה

אין תגובות

image_print
הדפס

השאלה אינה אם צריך 4 או 5 יח”ל, השאלה היא למה זה בכלל עניינה של המדינה?
*****
אם ישאלו אתכם: “מהו הדבר היקר ביותר בחייכם?”
מה תהיה התשובה? הילדים כמובן!
אנחנו נעשה הכול כדי שהילדים שלנו יקבלו את החינוך הטוב ביותר, כי ברור לנו שזהו המפתח להצלחתם ולאושרם.
הבעיה היא, שאת הדבר הכי יקר לנו – את חינוך ילדינו – הפקדנו בידיה של המדינה.
עכשיו בואו ונראה מה עושה המדינה עם הכסף שהיא גובה מאיתנו על מנת לחנך את ילדינו.
תקציב משרד החינוך, יחד עם תקציבי החינוך של הרשויות המקומיות, דומה מאוד לתקציב הביטחון, ומגיע לכ- 4500 ₪ לחודש לכל תלמיד בישראל.
4500 ₪ לחודש!
זה אומר שכיתה קטנה עם 22 תלמידים בלבד – אמורה לקבל 99,000 ₪ לחודש(!)
רגע, צריך כיתות, צריך עזרי לימוד, צריך כמה הוצאות ניהול – אז בואו ונוריד כרבע מהסכום.
נשארנו עם יותר מ 70,000 ₪ שאנו יכולים להקצות לכתה קטנה של 22 תלמידים בכל חודש.
תארו לעצמכם איזה חינוך מדהים אפשר היה לתת לאוצרות שלכם, אם המורים הכי מוכשרים שרק ישנם, היו עומדים בתור בכדי ללמד את הילדים שלכם, תמורת משכורות מדהימות שכאלה. איזו תחרות היתה מתחוללת בין הכוחות המעולים ביותר, על הזכות לרתק את ילדיכם מרוב עניין ולהביאם להצלחה מסחררת בלימודים.
אני מזכיר: לא מדובר בכסף חדש, מדובר בכסף שכבר נגבה מאיתנו וכבר יוצא על מערכת שדוחפת כיום 30 – 35 תלמידים לכיתה. מדובר במערכת שמצליחה, למשל, להביא את ילדינו למקום המכובד שבין קרואטיה לירדן – במתמטיקה. ועכשיו, בכדי לתקן את התחום הזה, הורסת תחומים אחרים, חשובים לא פחות.
כדי שהילדים שלנו יקבלו חינוך של ממש, יקבלו את החינוך הכי טוב ומקצועי שיש –
לא צריך עוד כסף! מה שצריך הוא לתת לכם – להורים – את השליטה בכספי החינוך של הילדים שלכם.
מדובר בשיטת השוברים, הוואוצ’רים, שיטה שכבר נוסתה בהצלחה בכמה מקומות בעולם, שיטה שמפלגת ‘זהות’ מתכננת להנהיג בישראל.
כדי להבין איך השיטה עובדת, בואו ונביט על תחום מסוים, שבו היא מופעלת כבר כיום –
כאן בישראל.
לפני שנים לא רבות, מחלקת יולדות בבית חולים ישראלי נראתה כמו פנימית ד’ –
ואז החליט מישהו בביטוח הלאומי, לתת ליולדות להחליט היכן הן רוצות ללדת, ולשם להפנות את תקציב הלידה.
כלומר, היולדת קיבלה מעין וואוצ’ר – שממומש בבית החולים שבו בחרה ללדת.
מה שקרה מאותו רגע הוא שהחלה תחרות בין בתי החולים על היולדות, ומחלקות היולדות הפכו לארמונות של ממש.
את אותו הדבר אנחנו צריכים לעשות במערכת החינוך. אתם – ההורים – תקבלו וואוצ’ר בגובה 4000 ₪ לחודש לכל תלמיד, ואתם תחליטו באיזה בית ספר לממש אותו.
אתם מבינים על איזה מהפכה אנחנו מדברים?
מהר מאוד יצוצו אין ספור בתי ספר ‘בוטיק’ שכאלה. כל דוקטורנט שמאמין ביכולות החינוכיות שלו יציע לכם את שירותיו, וקנאת הסופרים – תרבה חכמה, בילדים שלנו.
תשאלו, אם כן, בשביל מה בכלל צריך את משרד החינוך?
טוב – זו באמת שאלה טובה מאוד, אבל מישהו בכל זאת צריך לבחון בחינות בגרות, ולהמליץ, לא לחייב, אבל להמליץ להורים, באיזה מן המוסדות מקבלים הילדים את הסל החינוכי שנותן להם את היכולת המיטבית להתקדם בחייהם.
רוצים חינוך מעולה לילדיכם?
אל תשאירו את האוצר היקר ביותר שלכם בידי המדינה.
קחו אחריות –
יש לכם “זהות”.

image_print
מזדהה? נהנת מהתוכן?
כדי שנוכל לגדול ולהמשיך במלאכה אנו זקוקים גם להשתתפותך.
להשתתפות לחץ כאן
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

כתבות נוספות

אקטואליה בפרשת וירא. אחת ממשימות המלאכים שבאו אל אברהם הייתה להודיעו על חורבן סדום. מה היה חטאה של סדום? מהי ‘מידת סדום’? האם המעשים
אחת ממשימות המלאכים שבאו אל אברהם הייתה להודיעו על חורבן סדום?

פרשת השבוע

פרופ’ יהונתן דובי המגדיר עצמו כ’אתיאיסט’, הוא עוד אחד מאותם אנשי מדע מוערכים, שאינם מקבלים את ה’פוליטיקלי-קורקט’ הפסאודו מדעי, ומתעקשים על מדע של ממש
פרופ’ יהונתן דובי המגדיר עצמו כ’אתיאיסט’, הוא עוד אחד מאותם אנשי מדע מוערכים, שאינם מקבלים את ה’פוליטיקלי-קורקט’ הפסאודו מדעי, ומתעקשים על מדע של ממש – כזה השומר על עקרון הטלת הספק.

הפודקאסט #46

בתחילה, הוספתי לשמו של אורי זוהר את ראשי התיבות זצ”ל. כי הרי “במקום שבעלי תשובה עומדים, צדיקים גמורים אינם עומדים”(ברכות ל”ד) – ואורי זוהר
אורי זוהר עימת את הישראליות של ה’סבנטיז’, זו שאיבדה את ביטחונה העצמי לאחר מלחמת יום כיפור – עם אתגר האמונה והזהות. והוא עשה זאת בעוצמה כמו שרק אורי מסוגל היה. במאמר ‘הוא חזר בתשובה’ – אנו מנתחים את תופעת החזרה בתשובה בחברה הישראלית ומגזריה השונים. האם תשוב ותתאחדנה, הזהות הישראלית והיהודית?

סימן קריאה #40

רגע לפני סיום שנת הלימודים, קיבלנו תזכורת מאחת הרעות החולות הגדולות בישראל – כלומר מערכת ה”חינוך” הישראלית. נתחיל מהסוף.לפעמים, כשאני שומע על המתחולל בבתי
רגע לפני סיום שנת הלימודים, קיבלנו תזכורת מאחת הרעות החולות הגדולות בישראל – כלומר מערכת ה”חינוך” הישראלית.

מחשבים מסלול #218

במדבר טז א וַיִּקַּח קֹרַח בֶּן-יִצְהָר בֶּן-קְהָת בֶּן-לֵוִי וְדָתָן וַאֲבִירָם בְּנֵי אֱלִיאָב וְאוֹן בֶּן-פֶּלֶת בְּנֵי רְאוּבֵן.  ב וַיָּקֻמוּ לִפְנֵי מֹשֶׁה וַאֲנָשִׁים מִבְּנֵי-יִשְׂרָאֵל חֲמִשִּׁים וּמָאתָיִם
ממהפכת קרח ועד המהפכה הצרפתית, מהמהפכה הבולשביקית ועד למהפכת הפרוגרס בימינו, תמיד נישא ברמה אותו דגל – דגל השוויון

פרשת השבוע

הערב ב 5×5, נדבר כמובן על הבחירות הקרבות,דבר על אנאריית החינוך הישראלית ופתרונה- וכפי שהבטחנו, נפנה זמן להתייחס לעומקו לחודש ה “גאווה”.
הערב ב 5×5, נדבר כמובן על הבחירות הקרבות, דבר על אנאריית החינוך הישראלית ופתרונה- וכפי שהבטחנו, נפנה זמן להתייחס לעומקו לחודש ה “גאווה”.

5X5

בדיון נוקב עם איהאב ג’אברין בתכנית של שמעון ריקלין בערוץ 14

מחשבים מסלול #217

מכירים את המיאוס בקולם ובפניהם של השדרנים בערוצי התעמולה הממוסדים שלנו, כשהם מדברים על סיעת הליכוד בכנסת?ללא מילים ותוך הבלטת הפוזות הפחות מחמיאות, מרגילים

הפודקאסט #44

חברה ומדינה

כתבות פופולריות

אורי זוהר עימת את הישראליות של ה’סבנטיז’, זו שאיבדה את ביטחונה העצמי לאחר מלחמת יום כיפור – עם אתגר האמונה והזהות. והוא עשה זאת בעוצמה כמו שרק אורי מסוגל היה. במאמר ‘הוא חזר בתשובה’ – אנו מנתחים את תופעת החזרה בתשובה בחברה הישראלית ומגזריה השונים. האם תשוב ותתאחדנה, הזהות הישראלית והיהודית?
בתחילה, הוספתי לשמו של אורי זוהר את ראשי התיבות זצ”ל. כי הרי “במקום שבעלי תשובה עומדים, צדיקים גמורים אינם עומדים”(ברכות ל”ד) – ואורי זוהר

סימן קריאה #40

רגע לפני סיום שנת הלימודים, קיבלנו תזכורת מאחת הרעות החולות הגדולות בישראל – כלומר מערכת ה”חינוך” הישראלית.
רגע לפני סיום שנת הלימודים, קיבלנו תזכורת מאחת הרעות החולות הגדולות בישראל – כלומר מערכת ה”חינוך” הישראלית. נתחיל מהסוף.לפעמים, כשאני שומע על המתחולל בבתי

מחשבים מסלול #218

ממהפכת קרח ועד המהפכה הצרפתית, מהמהפכה הבולשביקית ועד למהפכת הפרוגרס בימינו, תמיד נישא ברמה אותו דגל – דגל השוויון
במדבר טז א וַיִּקַּח קֹרַח בֶּן-יִצְהָר בֶּן-קְהָת בֶּן-לֵוִי וְדָתָן וַאֲבִירָם בְּנֵי אֱלִיאָב וְאוֹן בֶּן-פֶּלֶת בְּנֵי רְאוּבֵן.  ב וַיָּקֻמוּ לִפְנֵי מֹשֶׁה וַאֲנָשִׁים מִבְּנֵי-יִשְׂרָאֵל חֲמִשִּׁים וּמָאתָיִם

פרשת השבוע

הערב ב 5×5, נדבר כמובן על הבחירות הקרבות, דבר על אנאריית החינוך הישראלית ופתרונה- וכפי שהבטחנו, נפנה זמן להתייחס לעומקו לחודש ה “גאווה”.
הערב ב 5×5, נדבר כמובן על הבחירות הקרבות,דבר על אנאריית החינוך הישראלית ופתרונה- וכפי שהבטחנו, נפנה זמן להתייחס לעומקו לחודש ה “גאווה”.

5X5