11/06/2017 – י״ז בסיון ה׳תשע״ז

מה קורה כשהמדינה מממנת לימודים אקדמיים – סיפור מהחיים

אין תגובות

image_print
הדפס

מה קורה כשהמדינה מממנת לימודים אקדמיים – סיפור מהחיים.
קרוב משפחה שלי, חייל משוחרר, חלם להיות רופא.
לא מקצוע שאפשר להתווכח על נחיצותו.
רופא.
לא מדעי הרוח, לא מדעי הדשא – גם לא לימודי תורה (רחמנא לצלן).
רופא.
הבחור הוציא ציון פסיכומטרי 740.
ציוני בגרות מעולים.
חמד של בחור.
ואז הוא הגיע למה שמכונה – ‘מיונים’.
בין השאר שאלו אותו שם – “היכן שרתת בצבא?”
ב ” ‘דובדבן’ ” – השיב בתמימות – לא מעלה על דעתו מה מצפה לו.
” ויש לך נקיפות מצפון? ” – נורתה השאלה הבאה.
הבחור, שהתנדב לשירות קשה ומסוכן מאוד – מצא עצמו לפתע מול אצבע מאשימה של וועדת חקירה פוליטית בעליל, וועדה שכל תפקידה הוא לקצץ ככל שניתן במכסת הסטודנטים היהודיים בכדי להמשיך ולאפשר את ה “אפליה המתקנת” לטובת הסטודנטים הערבים שסף הכניסה שלהם ללימודים נמוך בהרבה (ושפתוחות בפניהם אפשרויות רבות נוספות ללימודים במרחב – מה שכמובן לא מתאפשר לסטודנט יהודי).
היום הוא לומד במזרח אירופה.
אז מה יצא לנו ממימון המדינה.
יצא – שבחור יוצא צבא נאלץ ללמוד רפואה במזרח אירופה ולשלם עד לסיום לימודיו סדר גודל של חצי מליון ₪.
יצא – שרמת הרפואה בישראל בהכרח מתדרדרת משום שהקריטריון להכשרת רופאים אינו מקצועי בלבד (וזה ממש לא אומר שרופא ערבי הוא רופא גרוע, זה רק אומר שרופא שמתקבל ללימודים בגלל מוצאו ולא בגלל כישוריו יהיה מן הסתם רופא פחות טוב) ואילו סטודנטים עם נתוני פתיחה מעולים לומדים במזרח אירופה, במקומות טובים פחות מאשר בישראל.
יצא – שאין מספיק מקומות ללימודי רפואה, במוסדות ההכשרה הישראליים, כי ככה זה כשהכסף הוא ציבורי (בדיוק כפי שהיה צריך להמתין 4 שנים להתקנת טלפון כשמי שטיפלה בכך היתה המדינה.).
ויצא – שהציבור הרחב נדפק מכל כוון אפשרי כי:
• הוא גם נדרש לממן במיסיו את הלימודים האקדמיים.
• הוא גם ממתין בתור שעות נוספות כי אין מספיק רופאים.
• הוא גם משלם שוב לרפואה פרטית (כמחצית ההוצאה הישראלית לרפואה היא הוצאה פרטית) כדי לקבל טיפול איכותי ובכדי לקצר את התור.
• הוא מנוע מלהתקבל ללימודים במערכת שאותה הוא מממן.
• ואם הוא או בנו מתעקש ללמוד רפואה – אז הוא נאלץ לעזוב את הארץ ולשלם במיטב כספו.
מה מציעה זהות.
עד כיתה י”ב מציעה זהות את שיטת השוברים – שיטה המשאירה בידי ההורים שובר בגובה כפול ומכופל מהתקציב המגיע כיום בפועל לחינוך ילדיהם. את השובר יוכלו ההורים לממש בכל מוסד קיים או להקים חדש. מומלץ להיכנס לאתר זהות ולקרוא את הפרטים.
את הלימודים האקדמיים יוכלו הסטודנטים לממן באמצעות:
• חיסכון ממשכורת של ממש שיקבלו בעת השירות הצבאי.
• משכנתא אקדמית בערבות חלקית של המדינה (הבנק ירצה לראות שלסטודנט יכולת מוכחת לסיים ולהצליח – מדובר בשוק בנקאי משתלם, הבנקים יתחרו על הסטודנטים, שבסיום לימודיהם תהיה להם עבודה בשכר גבוה והם יוכלו להחזירה בקלות)
• קרנות קהילתיות/פילנתרופיות לעזרה לאוכלוסיות נזקקות.

image_print
מזדהה? נהנת מהתוכן?
כדי שנוכל לגדול ולהמשיך במלאכה אנו זקוקים גם להשתתפותך.
להשתתפות לחץ כאן
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

כתבות נוספות

אקטואליה בפרשת וירא. אחת ממשימות המלאכים שבאו אל אברהם הייתה להודיעו על חורבן סדום. מה היה חטאה של סדום? מהי ‘מידת סדום’? האם המעשים
אחת ממשימות המלאכים שבאו אל אברהם הייתה להודיעו על חורבן סדום?

פרשת השבוע

פרופ’ יהונתן דובי המגדיר עצמו כ’אתיאיסט’, הוא עוד אחד מאותם אנשי מדע מוערכים, שאינם מקבלים את ה’פוליטיקלי-קורקט’ הפסאודו מדעי, ומתעקשים על מדע של ממש
פרופ’ יהונתן דובי המגדיר עצמו כ’אתיאיסט’, הוא עוד אחד מאותם אנשי מדע מוערכים, שאינם מקבלים את ה’פוליטיקלי-קורקט’ הפסאודו מדעי, ומתעקשים על מדע של ממש – כזה השומר על עקרון הטלת הספק.

הפודקאסט #45

בתחילה, הוספתי לשמו של אורי זוהר את ראשי התיבות זצ”ל. כי הרי “במקום שבעלי תשובה עומדים, צדיקים גמורים אינם עומדים”(ברכות ל”ד) – ואורי זוהר
אורי זוהר עימת את הישראליות של ה’סבנטיז’, זו שאיבדה את ביטחונה העצמי לאחר מלחמת יום כיפור – עם אתגר האמונה והזהות. והוא עשה זאת בעוצמה כמו שרק אורי מסוגל היה. במאמר ‘הוא חזר בתשובה’ – אנו מנתחים את תופעת החזרה בתשובה בחברה הישראלית ומגזריה השונים. האם תשוב ותתאחדנה, הזהות הישראלית והיהודית?

סימן קריאה #40

רגע לפני סיום שנת הלימודים, קיבלנו תזכורת מאחת הרעות החולות הגדולות בישראל – כלומר מערכת ה”חינוך” הישראלית. נתחיל מהסוף.לפעמים, כשאני שומע על המתחולל בבתי
רגע לפני סיום שנת הלימודים, קיבלנו תזכורת מאחת הרעות החולות הגדולות בישראל – כלומר מערכת ה”חינוך” הישראלית.

מחשבים מסלול #218

במדבר טז א וַיִּקַּח קֹרַח בֶּן-יִצְהָר בֶּן-קְהָת בֶּן-לֵוִי וְדָתָן וַאֲבִירָם בְּנֵי אֱלִיאָב וְאוֹן בֶּן-פֶּלֶת בְּנֵי רְאוּבֵן.  ב וַיָּקֻמוּ לִפְנֵי מֹשֶׁה וַאֲנָשִׁים מִבְּנֵי-יִשְׂרָאֵל חֲמִשִּׁים וּמָאתָיִם
ממהפכת קרח ועד המהפכה הצרפתית, מהמהפכה הבולשביקית ועד למהפכת הפרוגרס בימינו, תמיד נישא ברמה אותו דגל – דגל השוויון

פרשת השבוע

הערב ב 5×5, נדבר כמובן על הבחירות הקרבות,דבר על אנאריית החינוך הישראלית ופתרונה- וכפי שהבטחנו, נפנה זמן להתייחס לעומקו לחודש ה “גאווה”.
הערב ב 5×5, נדבר כמובן על הבחירות הקרבות, דבר על אנאריית החינוך הישראלית ופתרונה- וכפי שהבטחנו, נפנה זמן להתייחס לעומקו לחודש ה “גאווה”.

5X5

בדיון נוקב עם איהאב ג’אברין בתכנית של שמעון ריקלין בערוץ 14

מחשבים מסלול #217

מכירים את המיאוס בקולם ובפניהם של השדרנים בערוצי התעמולה הממוסדים שלנו, כשהם מדברים על סיעת הליכוד בכנסת?ללא מילים ותוך הבלטת הפוזות הפחות מחמיאות, מרגילים

הפודקאסט #44

חברה ומדינה

כתבות פופולריות

אורי זוהר עימת את הישראליות של ה’סבנטיז’, זו שאיבדה את ביטחונה העצמי לאחר מלחמת יום כיפור – עם אתגר האמונה והזהות. והוא עשה זאת בעוצמה כמו שרק אורי מסוגל היה. במאמר ‘הוא חזר בתשובה’ – אנו מנתחים את תופעת החזרה בתשובה בחברה הישראלית ומגזריה השונים. האם תשוב ותתאחדנה, הזהות הישראלית והיהודית?
בתחילה, הוספתי לשמו של אורי זוהר את ראשי התיבות זצ”ל. כי הרי “במקום שבעלי תשובה עומדים, צדיקים גמורים אינם עומדים”(ברכות ל”ד) – ואורי זוהר

סימן קריאה #40

רגע לפני סיום שנת הלימודים, קיבלנו תזכורת מאחת הרעות החולות הגדולות בישראל – כלומר מערכת ה”חינוך” הישראלית.
רגע לפני סיום שנת הלימודים, קיבלנו תזכורת מאחת הרעות החולות הגדולות בישראל – כלומר מערכת ה”חינוך” הישראלית. נתחיל מהסוף.לפעמים, כשאני שומע על המתחולל בבתי

מחשבים מסלול #218

ממהפכת קרח ועד המהפכה הצרפתית, מהמהפכה הבולשביקית ועד למהפכת הפרוגרס בימינו, תמיד נישא ברמה אותו דגל – דגל השוויון
במדבר טז א וַיִּקַּח קֹרַח בֶּן-יִצְהָר בֶּן-קְהָת בֶּן-לֵוִי וְדָתָן וַאֲבִירָם בְּנֵי אֱלִיאָב וְאוֹן בֶּן-פֶּלֶת בְּנֵי רְאוּבֵן.  ב וַיָּקֻמוּ לִפְנֵי מֹשֶׁה וַאֲנָשִׁים מִבְּנֵי-יִשְׂרָאֵל חֲמִשִּׁים וּמָאתָיִם

פרשת השבוע

הערב ב 5×5, נדבר כמובן על הבחירות הקרבות, דבר על אנאריית החינוך הישראלית ופתרונה- וכפי שהבטחנו, נפנה זמן להתייחס לעומקו לחודש ה “גאווה”.
הערב ב 5×5, נדבר כמובן על הבחירות הקרבות,דבר על אנאריית החינוך הישראלית ופתרונה- וכפי שהבטחנו, נפנה זמן להתייחס לעומקו לחודש ה “גאווה”.

5X5