שני חברים שתי תמונות
א׳ באייר ה׳תשפ״ב (מאי 2, 2022)
אני רוצה לדבר על שני חברי כנסת שקשרתי עמם קשר ידידות והערכה.
יש יותר משניים- אבל מה שמייחד את השניים הללו שאצל כל אחד מהם תלויה היתה בסלון תמונה של מי שנטל את חייהם של רבים.
האחד הוא אילן גילאון ז"ל והשני יבדל לחיים טובים וארוכים – איתמר בן גביר.
התהום האידאולוגית הפעורה ביני לבין אילן, לא הפריע כלל לקשור עם האיש קשרי ידידות. הוא היה מביא לי צינצנת ריבה שמאלנית מעשה ידיו, ואני הייתי גומל לו בצנצנת עוגיות של מתנחלים מעשה ידיה של ציפי להיתפאר.
היינו עוקצים בחדווה אחד את השני – ומה אגיד לכם, האיש היה מה שנקרא – מענט'ש – קודם כל בן אדם. לא הסכים עם אף מילה שאמרתי אבל טרח להביע את הערכתו האישית.
וגם אני חשתי כך כלפיו. לאיש באמת היה אכפת מבני האדם. הפתרונות שלו היו מופרכים לחלוטין, אבל הוא באמת ובתמים חפץ בטוב. אני מעדיף יריב אידאולוגי כאילן, על פני בעלי ברית אידאולוגיים, שתוכם אינו כברם. נדמה לי שאין כמו הבחירות האחרונות להוכיח את המשפט הזה.
מנגד – יבדל לחיים טובים וארוכים נמצא חברי, איתמר בן גביר. כמה טוב לראות בכנסת את האיש הזה, נלחם בנחישות וללא לאות את מלחמת עמו וארצו. לא בכדי זוכה איתמר לאהבה כל כך גדולה בכל אשר יפנה. הציבור מרגיש סוף סוף שזכה בשליח אמיתי שמקיים כפשוטה את ההלכה הראשונה ב"שולחן ערוך" ולא מתבייש מהמלעיגים עליו.
גם אצל ידידי אילן ז"ל וגם אצל ידידי איתמר יבדל לחיים טובים וארוכים, תלויה היתה בסלון תמונה של אדם שקטל המונים.
אצל אילן היתה זו תמונתו של רוצח ההמונים צ'ה גווארה. גווארה זה, רצח ועינה המונים באופן שיטתי. ואולם כשמדובר באיש שמאל, אזי כל תועבה תכסה אהבה.
התמונה אצל בן גביר היא של אדם שלאורך כל חייו מסר את נפשו להציל אנשים ואף זכה לאות הצטיינות מיוחד מצה"ל בעקבות זאת.
שלא כצ'ה גוורה, האופן הנורא שבו ירה גולדשטין במתפללי מערת המכפלה היה יוצא דופן והיפוך מוחלט לצורה שבה נהג כל חייו עד לאותו יום מר.
איש לא מרר את חייו של אילן בגלל תמונתו של רוצח ההמונים התלויה בביתו.
איתמר בן גביר נאלץ הנחלץ להגן על עמו ממחול הרצח הערבי, נאלץ להתמודד עם אתגר הרבה יותר קשה, מזה שעמד בפני ידידי אילן – שהתקשורת ליטפה כל ימיו.
אני מאחל לכולנו את האנושיות של אילן, ואת הנאמנות, הנחישות וההתמדה של בן גביר.
12 תגובות
יהי זכרו של אילן גילאון – ברוך !
כל מילה !
ומה אילן אמר לך על התמונה? למה הוא בכל זאת תלה אותה?
לא שאלתי אותו. אין טעם. שמאלן לעולם לא טועה…
מורגשת בדבריך נימה אפולוגטית כלפי גולדשטיין. אם ח"כ ערבי היה מדבר כך על מחבל פלסטיני, היית תוקף אותו ובצדק.
ד"ר ברוך גולדשטיין לא היה מחבל, הוא לא גדל על קידוש המוות והרצח, הוא קידש את החיים והציל חיי רבים, היה אדם צדיק וסמל למסירות נפש עבור הצלת חיים ואהבת אדם.
באותה נשימה, המעשה שהוא עשה הוא נוראי ומזעזע וכשאתה מנסה להבין איך זה ייתכן, יש רק הסבר אחד מניח את הדעת, המחבלים ה"פלסטינים" שציינת גרמו לו לראות כל כך הרבה אנשים שמתו לו בין הידיים והוא ראה כל כך הרבה סבל, שאני לא חושב שאפשר לשפוט אותו כי ככל הנראה הוא איבד את השפיות בשלב מסויים ועשה את מה שעשה.
מי יתן שבימי חיינו נזכה לדעת את האמת על מה שקרה שם ולמה, כמו גם את האמת על רצח רבין כמו גם את האמת על רצח ג'ו אלון , חשיפת האמת והודעת המשטר ע"י הסדר הפיצויים על הפשעים נגד האנושות בפרשת ילדי תימן והבלקן
נותנת תקווה מסויימת לניקוי המחילות העתידי
אמן !
לא היה מחבל? לא צריך לשפוט אותו? אתה רק מוכיח את מה שכתבתי למעלה.
ושוב, אם ח"כ ערבי היה אומר את זה על פלסטיני "צדיק ועדין נפש" שבן-דוד שלו נהרג בקרב עם צה"ל, וכתגובה הוא רצח 29 יהודים בבית כנסת – היית זועם.
מה שאתה כנראה לא מבין, זה שמשה לא זועם על הפלסטיני, כי לפלסטיני לפחות יש עקרונות. הבעיה היא שאותו פלסטיני יזכה לכבוד ותנאים טובים בבית מאסר וגם יום אחד ישוחרר לחופשי כגיבור, והרי יעשה שוב את אותו הדבר. הזעם הוא על המערכת *שלנו* (חסרת העקרונות) שאמורה לשמור *עלינו*.
למי איכפת מהפלסטיני, מצ׳ה גווארה או אנטיוכוס…
אף אחד לא בא להצדיק את המעשה וגם מי שתלה את תמונתו זה יותר כדי להוקיר אותו על פועלו שלפני המעשה וכמו שאמר משה אין הסבר אחר בפרט לזה שהוא איבד את השפיות שלו. ההבדל הגדול בינינו לבינם זה שלא כל ערבי הוא מחבל אבל כל מחבל הוא ערבי (משפט שאמר דני דנון בכנסת) למעט המקרה הזה ואולי עוד בודדים בעולם וביחס לפיגועים זה אפילו לא אחוז
הם עוברים שטיפת מוח מרגע שנולדים ומקדשים את המוות בשונה משאר העולם לעומת מפגע אחד שככל הנראה לא בריא בנפשו ואף אחד לא מהלל את המעשים שלו של אותו היום נקודה
אל מול הרצחנות הנאצית של האיסלאם אני לגמרי מבין את מעשהו של ברוך גולדשטיין הי"ד.
אם חלילה הערבים יצליחו לבצע את זממם ויעשו כאן שואה שניה,
כולם יבינו את זה.