חופש תמורת חירות - ישראל מחר
הכרזותעלינו באתר חדש! במידה ויש שאלות או תקלות מוזמנים ליצור איתנו קשרליצירת קשר
ט״ו בניסן ה׳תשפ״ד | 23/04/2024
סימן קריאה

חופש תמורת חירות

כ׳ בכסלו ה׳תשפ״א (דצמבר 6, 2020)

חופש תמורת חירות

קמפיין הפרסום החדש הכה גלים. השמועה עברה מפה לאוזן. כולם דיברו עליה. חברת תיירות גרמנית, בשם UW (ראשי תיבות של חופשה עממית) החלה להציע חבילות נופש משפחתיות ברמה הגבוה ביותר, בכל רחבי העולם.

“את ההשראה קיבלנו מן ההיסטוריה שלנו” –  התגאה מנכ”ל החברה ד”ר רודולף שפייר, במסיבת עיתונאים נוצצת שנערכה לרגל השקת השירות החדש,  “אנחנו שהבאנו לעולם את ה’מכונית לכל העם’ הוולקסוואגן  ( VW ) ממשיכים עכשיו את המסורת ומביאים לעולם את ה’חופשה לכל העם’ כלומר את ה וולקסאורלאוב.

הקונספט העסקי שלנו הוא קונספט ייחודי שטרם נראה כמותו בענף התיירות וחבילות הנופש – כל חבילות הנופש שלנו יהיו חינמיות לחלוטין”.

רחש של תדהמה עבר בין העיתונאים הרבים שגדשו את האולם, צלמים ואנשי קול נדחפו בכדי להשיג זווית צילום והקלטה טובה יותר.

“איך זה ייתכן? מה המודל העסקי שלכם? איך זה הולך לעבוד?” התפרץ כתב ה’אלגמיינה צייטונג’

“מי קהל היעד?” הוסיף נציג הטיימס הלונדוני

“לאיזה קהלים אתם מכוונים?”

“היכן יהיו החופשות?”

הסדרנים התאמצו להשתיק את העיתונאים ומששב הסדר על כנו – חייך ד”ר שפייר בחביבות וענה: ” המודל העסקי שלנו מוכר וידוע בעולם המודרני. הוא אינו שונה במאומה מן המודל העסקי של ‘גוגל’, ‘פייסבוק’, ‘טוויטר’ וחברות חינמיות אחרות. מה שאנו מבקשים בתמורה, הוא את הזכות לשרת את לקוחותינו, אנחנו רוצים אותם אצלנו, לא את כספם אנחנו רוצים, אנחנו רוצים אותם. אנחנו רוצים לתת להם חופשה חלומית בתמורה לויתור קטנטן שכולנו ממילא כבר עשינו…

“חישבו שוב על ענקיות הרשת, ‘גוגל’, פייסבוק ודומיהן” – חייך שפייר – “הן פועלות בכל העולם, כל האנושות היא קהל היעד שלהם, גם אנחנו מתכוונים לפעול כך, לכל אדם על פני הגלובוס, לכל איש ואישה, בלי הבדל דת גזע ומין, מגיע חופשה חלומית בחינם. ואנחנו מחייבים לספק אותה בתנאי אחד, בלתי מורגש וכמעט חסר משמעות…

אנחנו מוכרים חופש תמורת חירות.

“איך זה יבוא לידי ביטוי?” – רגש שוב האולם

” חישבו שוב על ענקיות הרשת, ‘גוגל’, פייסבוק ודומיהן” – חייך שפייר – “הן פועלות בכל העולם, כל האנושות היא קהל היעד שלהם, גם אנחנו מתכוונים לפעול כך, לכל אדם על פני הגלובוס, לכל איש ואישה, בלי הבדל דת גזע ומין, מגיע חופשה חלומית בחינם. ואנחנו מחייבים לספק אותה בתנאי אחד, בלתי מורגש וכמעט חסר משמעות… אנחנו נציב מצלמות בלתי נראות, בכל פינה ובכל שעה מרגע תחילת החופשה ועד סופה.

“גם בחדר השינה?” – צעק-שאל כתב ה CNN

 ,בחדר האוכל, בבריכת השחיה, בסאונה, בחדרי השינה” – ענה שפייר בנחת –  “כל אדם משפחה או זוג שיבקש לקבל את השירות הנפלא ש UW בנתה עבורו, יתבקש לחתום על הצהרה קצרה כי ידוע לו שמרגע שהחלה החופשה ועד לסיומה, הוא מצולם בכל שעות היממה ולחברת UW תישמר הזכות לעשות במידע הזה כל שימוש שיעלה על דעתה.”

כשסיים את הודעתו, צעד ד”ר שפייר בטוחות אל ירכתי הבימה הרחבה, נופף בחביבות לפרידה לעבר העיתונאים שניסו לזרוק לעברו שאלות נוספות ויצא מן האולם.

בימים הבאים טיפסה תעלומת ‘וולקסאורלאוב’ אל כותרות כל עיתוני העולם. בתחילה נראה היה כי מדובר בסוג של מתיחה,  “ל UW לא יהיו שום לקוחות מלבד כמה כתות מוזרות” התנבא פרשן ‘הארץ’ “. ואומנם בשבועות הראשונים נדמה היה כי הציבור שומר מרחק ומהסס אם לרכוש את השירות החלומי החדש. ואולם, כששבו הלקוחות הראשונים ודווחו על החופשה החינמית המדהימה שחוו – חינם אין כסף, החלה ההתנפלות.

“זה לקח בדיוק 5 שניות מרגע שחתמתי על טופס ויתור הפרטיות” – סיפר לקוח מרוצה לעיתונאי ‘רשת’ – “עד ששכחתי לגמרי מכל הסיפור של המצלמות.

בכלל לא ראיתי אותן, הן מוצנעות בצורה מאוד מקצועית, רק ביום האחרון שמתי לב לאחת כזו בתקרת המקלחת, אבל זה ממש לא הפריע לי, ממילא כבר יודעים עלי הכל, גוגל, פייסבוק טוויטר – תאמין לי הם יודעים עלי הרבה יותר מ UW הרי גם את טביעות האצבעות שלי לקחו כשהנפיקו לי תעודת זהות, הפנים שלי שמורות בכל מאגרי המידע בעולם, אז עכשיו יהיה להם גם את שאר הגוף….  גם ככה אנחנו שקופים לגמרי ומה כבר יעשו עם התמונות האלה כשכול הרשת מלאה בכל תמונה מכל סוג ובאיכות הרבה יותר טובה, אז יאללה, עד היום לא יכולתי להרשות לעצמי חופשה של ממש ואם זה מה שאני צריך לתת בשביל קצת חופש איכותי אז למה לא?”

העליה במכירות UW היתה אקספוננציאלית.

 הסיסמה “משחררת מהעבודה” (על רקע שער ברזל פתוח לרווחה) הפכה את UW למותג בינלאומי. פרשנים השוו את הטמעת המותג, לזה של ‘טעם החיים’ של חברת קוקה קולה. השם ‘וולקסאורלאוב’ הפך שם נרדף לחופשת החלומות. כמו שפריג’ידר הפך לשם נרדף למקרר.

החירות שבה שילמו אזרחי העולם עבור חופש, התבררה כבעלת ערך גבוה מכל תשלום שיכלה החברה לגבות מלקוחותיה.

 מניות UW זינקו ושוויה הבורסאי עבר במהירות את רף מאה מיליארד הדולרים. באותה שנה דרג מגזין פורבס את ד”ר שפייר כאחד ממאה האנשים העשירים בעולם.  UW החלה  לבלוע חברות תיירות קטנות שלא מיהרו ואימצו את הקונספט העסקי החדש. ככל חברות העל החדשות – אמזון, פייסבוק וכו –  מיהרה גם חברת ‘וולקסאורלאוב’ לבנות בכל רחבי העולם החופשי – וגם בישראל –  חוות שרתים שמורות ביותר, לאחסון ועיבוד הכמויות העצומות של המידע האישי והאינטימי האינסופי שהותירו אחריהם הנופשים.

בתום שנה לפעילות החברה, הפכה UW  לחברה הגדולה בעולם. הכנסותיה ממכירת חבילות הנופש, היו ה”כסף הקטן”. עיקר הכנסותיה באו לה בזכות המידע שאספה מלקוחותיה. מכירותיה הממוקדות היו היעילות ביותר. לבעל עסק שלא השתמש בשרותיה בכדי למכור את מוצריו, לא היה שום סיכוי מול מתחריו. מחשבי החברה ידעו למכור כל מוצר לכל אדם על פי הרגליו הכמוסים ביותר. אבל לא רק העולם המסחרי השתמש בשירותי  UW. מפלגות פוליטיות השתמשו במאגריה בכדי לחדד מסרים. בעלי יכולת בלשו באמצעותה אחר שנואי נפשם, חברות וארגונים אחר עובדיהם וממשלות שילמו לחברה בכדי לעקוב אחר אזרחיהן ולהבין את הלכי הרוח במדינות עוינות.

החירות שבה שילמו אזרחי העולם עבור חופש, התבררה כבעלת ערך גבוה מכל תשלום שיכלה החברה לגבות מלקוחותיה.

עד מהרה הפכו החופשות של וולקסאורלאוב לנדרשות יותר, פשוט משום שבני האדם נאלצו לעבוד ללא הרף הרבה יותר שעות, בעוד שמחירי המוצרים והשירותים רק עלו. וולקסאורלאוב שלטה עכשיו בכל השווקים.

לחברה שלא מכרה  דרכה, לא היה שום סיכוי לשרוד מול בסיס הנתונים ורשימות הלקוחות הפוטנציאליים שהעמידה וולקסאורלאוב לטובת מתחרותיה.

כולם שילמו ל UW בכדי להמשיך ולשרוד וגלגלו את המחיר אל הלקוחות. את מחיר החופשות חינם שילמה עכשיו האנושות כולה בשעות עבודה בלתי פוסקות ובשכר שהלך ונשחק.

שום פוליטיקאי לא ניסה להילחם ב וולקסאורלאוב. כולם נזקקו לשירותיה בכדי להתמודד מול מתחריהם. (חוץ מזה, לך תדע איזה תמונות שלך יפורסמו בצהובונים אם תרגיז את ד”ר שפייר). ככל שהתקשו האזרחים להאכיל את ילדיהם, כך הלך רודולף והתעשר.

“UW הפכה את האנושות כולה למחנה ריכוז אחד גדול” – התפרץ מפגין שעמד לבדו מול משרדי החברה “במקום לקחת מאיתנו כסף, הם לקחו את גופנו, את כבודנו! אנחנו מכרנו את נשמתנו לשטן ועכשיו הוא מוכר אותה שוב ושוב לכל המרבה במחיר! כולנו הפכנו לעבדים! עבדים שמקבלים חופשות ופייסבוק בחינם – אבל עדיין עבדים!”

העוברים והשבים הביטו במפגין ולא ממש הבינו מה הוא רוצה.

מה הוא רוצה שנעשה עכשיו, שנתחיל לשלם כסף בשביל חופשות? או בשביל לגלוש בפייסבוק? או בגוגל? או בתוכנת WAZE? זה העולם היום חביבי, תתרגל…

את ד”ר שפייר כבר לא ניתן היה לראיין יותר. בהודעה לקונית, שהוציאה החברה נוכח הביקורת הגוברת, נכתב: “המודל העסקי של חברת ‘וולקסאורלאוב’ אינו חדש. בעולם המודרני, החירות הפכה מטבע עובר לסוחר.

כל כרטיס במועדון קניות, משמעו מתן אישור לגורם מסחרי לעשות שימוש במידע אישי – כלומר בויתור על משהו מחירותך. ענקיות המידע רק שיכללו את השיטה.

בשונה מהן, חשפה וולקסאורלאוב בכנות גמורה את כוונותיה לפני מכירת המוצר. רוב מוחלט של לקוחות החברה מצביע ברגליו וימשיך להנות מחופשות חינם באיכות הגבוה ביותר”.

כשרודולף הציע “חופש תמורת חירות”, הבינו מעטים את משמעות דבריו. הרי מדובר במילים נרדפות, הסיסמה הזו נשמעה חסרת משמעות לחלוטין. אבל רודולף ידע בדיוק על מה הוא מדבר. כי חופש וחירות אלו מושגים הפוכים בתכלית.

כשכתבתי את סיפורה של ‘וולקסאורלאוב’ החל להתגנב לליבי החשש, שמה משקיע בעל כיסים עמוקים דיים, עוד עלול לאמץ את הרעיון… משום שלכל בר דעת ברור שהאנושות מוותרת על חירותה בקלות בלתי נסבלת.

ההבדל בין “העבודה משחררת” בכניסה לגולאגים ולמחנות הריכוז, ל “שחרור מהעבודה” של חברת UW , הוא רק התנאים במחנה…

מה שהבין רודולף, הוא שבעולם המודרני, קל הרבה יותר לקנות בנזיד עדשים את חירותם של הבריות, מאשר לקחתה מהם בכח.

יותר אין שום צורך להקים צבא, לכבוש מדינות ולהניע אוכלוסיות אל תוך מחנות עבודה וחינוך מחדש. מתצפית פשוטה בענקיות המידע, הבין רודולף את הקלות הבלתי נסבלת שבה מוכרת עצמה בימינו, האנושות – לעבדות. יותר אין צורך בגולאגים, העולם כולו הפך למחנה עבדים אחד גדול.

כשרודולף הציע “חופש תמורת חירות”, הבינו מעטים את משמעות דבריו. הרי מדובר במילים נרדפות, הסיסמה הזו נשמעה חסרת משמעות לחלוטין. אבל רודולף ידע בדיוק על מה הוא מדבר. כי חופש וחירות אלו מושגים הפוכים בתכלית.

חירות, משמעה היכולת לשאת באחריות,

ואילו חופש, משמעו השחרור ממנה.

אנחנו הולכים לעבודה מתוך אחריות, אנחנו הופכים את זמננו לערך עבור מישהו ובתמורה מקבלים שכר שאותו אנו משקיעים בתבונה. איננו מצפים לקבל דבר בחינם, דווקא משום שאנחנו בני חורין.

עבדים ואסירים אינם משלמים כי אין להם דבר משל עצמם. הם עצמם נמצאים בבעלותו של מישהו אחר.

ענקיות הרשתות החברתיות, אינן מוכרות חופשה עבור חירות, תמורת החירות הן מוכרות את מרחב התיקשור המודרני שנפל לידן.

האדם הוא חיה חברתית. “מצאתי את עצמי ממתין בצינוק בציפיה לחקירות ולעינויים ובלבד שאתקשר עם מישהו” סיפר שבוי ישראלי (בעקבות הסדרה שעת נעילה).

תקשורת חברתית היא הצורך האנושי הבסיסי ביותר. פייסבוק וטוויטר ודומותיהן מוכרות את התקשורת בין בני האדם, תמורת חירותם ומשהשתלטו עליה, הם מתחילים להנדס את תודעת הבריות לכוון בו יחפצו.  


אבל מה אכפת למר צוקרברג – מייסד פייסבוק – שרב ישראלי אי שם בהתנחלות עופרה, סובר שאין התחממות שכזו? מה כל כך מפחיד בכך?

לפני כחודש הודיע פייסבוק לחברי – הרב אליצור סגל, כי הוחלט להחשיך את דף הפייסבוק שלו למשך שלושה ימים. הסיבה לכך היתה שהרב סגל העז לטעון בעמוד הפייסבוק שלו – שאין התחממות גלובלית…

נשמע מוזר? הזוי? אם היה הרב סגל מתכנן לרצוח מישהו, ואין זמן להודיע למשטרה והדרך היחידה למנוע את האסון היא לחסום לרב סגל את ערוץ התקשורת שהתרגל לתקשר אתו עם חבריו – ניחא.

אבל מה אכפת למר צוקרברג – מייסד פייסבוק – שרב ישראלי אי שם בהתנחלות עופרה, סובר שאין התחממות שכזו? מה כל כך מפחיד בכך? צוקרברג הרי לא מוכר מאווררים או מזגנים, לאמונה או לכפירה ברעיון ההתחממות הגלובלית, לא תהיה שום השפעה על רווחיו. מה הקפיץ אותו וגרם לו לבצע צעד דרקוני שכזה, צעד שאולי גם פוגע בשמה הטוב של החברה שלו. הרי כבר קמות מתחרות לפייסבוק שמציעות שירות דומה בלי צנזורה. מה יש לו לצוקרברג? במה מפריע לו הרב סגל?


לפני שבוע (ב 25 לנוב’) מצאתי עצמי מתדיין באולפן טלויזיה מול שני פרופסורים ומראיין חד צדדי בעליל, בשאלת האסטרטגיה הנכונה לטיפול במחלת הקורונה. הגישה אותה ייצגתי – מודל ‘היגיון בריא’ – פותחה על ידי קבוצה הכוללת את מיטב מומחי המגיפות בישראל, מנהלי מחלקות קורונה בבתי חולים ומומחים נוספים.

שוב צצה לנו באופן מוזר, תיאוריית ההתחממות הגלובלית, כמין נייר לקמוס הבוחן מי ראוי לפצות פיו ומי לא. הרב סגל שדיבר על ההתחממות מצא עצמו מודר מזירת השיח על ידי פייסבוק, ואילו מדעני היגיון בריא, מודרים מזירת השיח באמצעות אותו טיעון – הם מכחישים את ההתחממות הגלובלית.

בשונה מן הגישה שאומצה על ידי ממשלת ישראל, כמו גם האופוזיציה על כל גווניה ואמצעי התקשורת, הציעו מומחי הגיון בריא גישה שאינה מתיימרת לקטוע את שרשראות ההדבקה באמצעות סגרים ובדיקות, אלא מאפשרת למגפה לדעוך כדרך כל המגפות תוך שמירה מיוחדת על האוכלוסיות שבסיכון בלבד.

מיד כשהתחלתי להציג את עמדתי, התפרץ לדברי נציג משרד הבריאות – פרופ’ דוידוביץ’ – ובפיו “טיעון מנצח”. “מאחורי המדענים הללו עומדים מכחישי אקלים” – אמר דוידוביץ’…

אסטרטגיית השמירה על הקשישים ושחרור שאר האוכלוסייה, עובדת גם אצלינו בחצר האחורית

שוב צצה לנו באופן מוזר, תיאוריית ההתחממות הגלובלית, כמין נייר לקמוס הבוחן מי ראוי לפצות פיו ומי לא. הרב סגל שדיבר על ההתחממות מצא עצמו מודר מזירת השיח על ידי פייסבוק, ואילו מדעני היגיון בריא, מודרים מזירת השיח באמצעות אותו טיעון – הם מכחישים את ההתחממות הגלובלית.

האם יש קשר בין גישת מדעני ‘הגיון בריא’ לגישת הרב סגל?

האם, מנגד, אנו יכולים למצוא קשר בין גישת הסגרים הבדיקות והאיכונים של הממשלה והאופוזיציה, לבין כיבוש והינדוס התקשורת הבין אישית  של הרשתות החברתיות?

התשובה היא שבוודאי שכן.

כמו גולש גלים, המודד ומחשב איזה גל שווה לתפוס, גם מדעני היגיון בריא מביטים בנגיף הקורונה, מנסים להבינו, להבין את הגובה, את העוצמה, את הכוון, את הסכנה – וכך הם מפתחים מודל שלא מנסה “להדביר” את הגלים אלא לגלוש עליהם. הם לא מנסים לשלוט במציאות אלא לפעול בתוכה ועל פי כלליה.

מדעני היגיון בריא הם מדענים מן הסוג הישן והטוב. הם צופים במציאות, מנסים להבינה ולפעול בתוכה על פי כלליה.

הם מבינים שהסיכוי לחסום ולהדביר נגיף המועבר באוויר ושכבר התבסס באוכלוסיה – כמעט ואינו קיים.

הם מבינים שפיתוח אמיתי ובטוח של חיסון, ייקח שנים ארוכות ולכן הם מגיעים למסקנה שצריך ללמוד לחיות עם הקורונה ושניתן רק לעכב את משך התפרצות המחלה אך לא ניתן באמת להדביר אותה.

כמו גולש גלים, המודד ומחשב איזה גל שווה לתפוס, גם מדעני היגיון בריא מביטים בנגיף הקורונה, מנסים להבינו, להבין את הגובה, את העוצמה, את הכוון, את הסכנה – וכך הם מפתחים מודל שלא מנסה “להדביר” את הגלים אלא לגלוש עליהם((היות והנגיף מסוכן באמת רק לגילאים 65-70 ומעלה ולבעלי מחלות רקע מסוימות, מציע המודל לספק לאוכלוסיות הללו חליפת הגנה משמעותית מאוד – לבחירתם (כולל שעות נפרדות במרכולים בסוכנויות דואר וכדומה) – ולשחרר את שאר האוכלוסיה באופן כמעט מלא. מי מתוך האוכלוסיה שאינה בסיכון אשר יידבק בנגיף, יפתח חיסון טבעי (בדר”כ ללא תסמינים כלל) וכשכ 20% מהצעירים יתחסנו באופן טבעי, ייווצר עומק חיסוני לחברה כולה שיגן גם על האוכלוסיה הזקנה. כפי שהתברר, המודל הזה עבד באופן ספונטני בבני ברק (שלא הקשיבה להנחיות והוסיפה לשלוח את הילדים לתלמודי התורה) וכן אופן חלקי במקומות בעולם שלא נקט בגישת הסגרים וההגבלות שרק עיקבו את משך הדעיכה הטבעי של המגפה.)). הם לא מנסים לשלוט במציאות אלא לפעול בתוכה ועל פי כלליה.

גם הרב סגל, צופה במציאות (מציאות היא שמו החילוני של בורא עולם) ומנסה לגבש עמדה ולהתנהל בענווה בתוכה ועל פי כלליה.

בין השאר רואה הרב סגל, שהעולם התחמם והתקרר באופן מחזורי הרבה לפני המהפכה התעשייתית ופליטות הפחמן. סגל קורא למשל את מאמרו של פרופ’ ניר שביב – מומחה לשינויי אקלים – שפורסם בעיתון המכובד ‘פורבס’ והוא מספיק ללמוד (יחד עם עוד רבבות קוראים שהספיקו לקרוא) שככל הנראה, התחממות והתקררות כדור הארץ, היא תגובה לתהליכים מחזוריים על פני השמש.

אלא שלפתע, בדיוק כפי שפייסבוק הורידו את הדף של הרב סגל, אתר מגזין ‘פורבס’ מוחק את המאמר המדעי של פרופ’ שביב ומותיר לקוראיו רק “מדע” אחד לגטימי ונגיש לקריאה – זה הדוגל בהתחממות גלובלית מעשה ידי אדם.((http://www.sciencebits.com/forbes-censored-interview-me))

למה בעצם – למה גופים גדולים ורציונאליים כמו פייסבוק ומגזין פורבס, עושים כל שביכולתם בכדי לקבור גישות מדעיות אחרות מלבד גישת ההתחממות מעשי ידי אדם?

מדוע משרד הבריאות וכל הממסד הפוליטי, אוטמים אוזנם משמוע ומנסים לקבור את גישת ‘היגיון בריא’? הרי אם תעבוד, תחסוך גישתם סבל נורא וסכומים בלתי נתפסים. 

 מדוע התנהלותם מפסיקה להיות מדעית ומתחילה להיות מעין “דתית”…


כמו הקומוניזם שהפך לדת שהמתנגדים לה הוקעו אל מחוץ לגבולות החברה הלגטימית, כך גם אידיאולוגיית ההתחממות פיתחה את אותם מאפיינים בדיוק.

במאמר הפתיחה שלנו – ‘אתגר המשמעות הישראלי’ – הסברנו שהפתח להבנת התהליכים שעוברת האנושות בעידן המודרני, הוא עידן הנאורות והחלפת ריבונות האל ושליחיו עלי אדמות, בריבונות האדם ותבונתו.

התפיסה הזו קיבעה תודעה שעל פיה העולם הוא אקראי. במקרה הסתדרו הכוכבים כך שעל הכדור הכחול התאפשרו חיים, אך לא לעולם חוסן.

אין שום תבונה עליונה וגורם מתכנן, בורא ומשגיח על המציאות. הכל כאמור אקראי.

על פי התפיסה הזו, לא ייתכן שפע (יש מאין) ועלינו לדאוג כל העת לחלוקה צודקת של המשאבים – כלומר לשוויון. זהו שורש הקשר הקבוע שבין קומוניזם לאתאיזם.

גישת ההתחממות הגלובלית נובעת ומשרתת בדיוק את התפיסה הזו. העולם הוא אקראי, עצם קיומו נתון לגחמות בני האדם ואם לא נשלוט בפליטת גזי החממה עתידים ערי החוף לשקוע במצולות וההרים להפוך למדבר. כמובן שהדרך לשלוט בגזי החממה הוא באמצעי הכפיה שבידי המדינות, שאותן יש לאגד תחת שלטון מרכזי כמו האיחוד האירופי, מוסדות האו”ם, בית הדין הבין לאומי וכדומה.

כמו הקומוניזם שהפך לדת שהמתנגדים לה הוקעו אל מחוץ לגבולות החברה הלגטימית, כך גם אידיאולוגיית ההתחממות פיתחה את אותם מאפיינים בדיוק.

האידיאולוגיה החדשה, ממלאת את מקום האל בדתות הישנות. יש לה “אחריות” כלפי העולם, והאנושות כולה חייבת במרות כלפי כוהניה. את האחריות הזו יכולים כוהני הדת החדשה למלא רק מתוך שליטה מלאה בכל אגפי המציאות, שליטה שהיכולת הטכנולוגית הפכה לאפשרית.  כך הופכת סמכותם של כוהני הדת החדשה לאלוהית ממש.

וכנראה שבתת המודע גם ההיפך הוא נכון – נהפוך נגיף עונתי למגיפה, נהפוך תופעה אקלימית מחזורית לאיום קיומי, כדי לייצר לעצמנו מעמד חלופי לאל  אשר קיום העולם תלוי בו, ונקנה לעצמנו שליטה טוטאליטרית בבריות.

הגישה ה”נכונה” וה”לגטימית” בטיפול בקורונה – גישת ההדברה, הקטיעה, אפס אחוזי ההדבקה, הסגר, ההגבלה, הבידוד ולבסוף החיסון המהונדס, אומרת גם היא את אותו הדבר. לא ייתכן שהבורא הביא עם הנגיף גם את התרופה. הנגיף הוא מן אסטרואיד כזה שנכנס למסלול התנגשות עם כדור הארץ, ואם אנחנו בני האדם לא נשמיד אותו בכוחנו אנו, האנושות תיחרב.

האחריות שנפלה על כתפינו להשמדת נגיף הקורונה – נותנת לנו כמובן את מלוא הסמכות לעצור את העולם מלכת, לשלול את כל החירויות הבסיסיות, החירות לנוע, החירות להתפרנס, החירות ללמוד, החירות לבלות, החירות להתחתן בכבוד, למות בכבוד, להתפלל…

וכנראה שבתת המודע גם ההיפך הוא נכון – נהפוך נגיף עונתי למגיפה, נהפוך תופעה אקלימית מחזורית לאיום קיומי, כדי לייצר לעצמנו מעמד חלופי לאל  אשר קיום העולם תלוי בו, ונקנה לעצמנו שליטה טוטאליטרית בבריות.

הקשר שבין:

תיאוריות כלכליות שאין בהן שום ‘יד נעלמה’ (קומוניזם)

תיאוריות מדעיות התומכות בגישת עולם אקראי ללא יד מכוונת (אקלים)

תאוריות רפואיות המבקשות להדביר את המציאות (סגר, בדיקות, חיסונים)

– ונוסיף לחבילה את כל שלל ההמצאות הפרוגרסיביות של העידן החדש –

הוא תמיד הכחשת האל והמציאות והצבת האדם במקומו,

מה שמוביל בהכרח לאובדן החירות.

בעולמם של מנכ”ל ‘וולקסאורלאוב’ ד”ר רודולף שפיר

ושל מנכ”לי פייסבוק, טוויטר גוגל ודומיהם – החירות היא אבן נגף. היכולת להמירה בכסף ולשלוט בבני אדם ובתודעתם, החליפה אותה.

כל גישה המשאירה מקום לאיזו ‘יד נעלמה’ ולכן משאירה גם מקום לחירות בני האדם – ראויה לקבורה. לכן הוחשך הדף של הרב סגל, לכן הפכו מיטב מדעני המגיפות בישראל למצורעים.


שתף את הפוסט:
הפוסט הבא

16 תגובות

השאר תגובה