לצידנו או במקומנו? - ישראל מחר
הכרזותעלינו באתר חדש! במידה ויש שאלות או תקלות מוזמנים ליצור איתנו קשרליצירת קשר
ט״ו בניסן ה׳תשפ״ד | 23/04/2024
חברה ומדינה מחשבים מסלול

לצידנו או במקומנו?

ז׳ בסיון ה׳תשפ״ב (יוני 6, 2022)

לצידנו או במקומנו?

על דגל אש”פ ומשמעותו


הוויכוח המתלהט סביב הנפת דגלי אש”פ באוניברסיטאות ובחוצות ישראל, נראה לכאורה מוזר. אמנם על פי חוק, אסור בישראל להניף את דגלה של מדינת אוייב או של ארגון טרור. ואולם דגל אש”פ – או כפי שהוא מכונה לעיתים, דגל הרשות ה”פלסטינית”, כביכול, אינו דגלה של מדינה אלא של מן יישות לא ברורה, יישות המייצגת עם ללא היסטוריה – כלומר עם שלא באמת קיים – ובכל זאת יישות שקיבלה מישראל עצמה הכרה רשמית בהסכם אוסלו שהוא מוגדר הסכם, “במסגרת תהליך השלום…”

ברור כי ישראל חדלה לראות בדגל הזה, את דגלו של ארגון טרור, ברור כי ישראל אינה רואה עצמה במצב מלחמה מול מניפי הדגל הזה. על מה אם כן יצא קצפם של המוחים נגד הנפת הדגל מרמאללה?
טוב, המצב כמובן לא כזה פשוט. את אותו דגל, מניפים כידוע לא רק ברמאללה, אלא גם בעזה – שם שולט החמאס, שלכל הדעות הוא ארגון טרור לכל דבר. וגם ארגון אש”פ עודנו מוגדר בחוק כארגון טרור. “
הארגון לשחרור פלסטין (אש”פ) הוכרז לפני שנים רבות כארגון טרור, והכרזתו ככזה מעולם לא בוטלה” – כך כתב רז ניזרי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, בתשובה (מבולבלת יש לומר) לפנייתה של יו”ר וועדת הפנים, ח”כ מירי רגב, בספטמבר 2014


אז מה בדיוק הסיפור כאן? עם איזו יישות אנו מתעסקים? האם מדובר בעם? במדינה? בארגון? ובאיזו סיטואציה אנחנו נמצאים? במלחמה? בשלום?
טוב אז בואו ונעשה קצת סדר בבלאגן.
ברור שההתנגדות להנפת הדגל הזה, בכל מקום שבו נמצאת מדינת ישראל הריבונית, היא התנגדות טבעית ובריאה של עם שחפץ להמשיך ולהתקיים. הסיבה לכך היא שהדגל הזה לא נוצר כדי להתקיים לצידו של דגלנו, אלא פשוט כדי להחליפו. מעולם לא היה ולעולם לא יהיה עם פלסטיני. מדובר בעם שאין לו היסטוריה משלו, אין לו שפה משלו ומעולם לא התקיים כיישות לאומית ריבונית ועצמאית בחבל ארץ כלשהו משלו.
רוב “העם” הזה מורכב מעבדים ומהגרים מקרב האומה הערבית הגדולה – מסוריה, ממצרים, ומחיג’אז – שהגיעו לכאן, בעיקר בעקבות ההזדמנויות הכלכליות שיצרו גלי העליה הציוניים, חלקם אף הובאו לכאן בכוונת מכוון על ידי הבריטים. אגב, חלקים לא מבוטלים מאותו עם כביכול, הם צאצאי יהודים שנותרו בארץ ואולצו להתאסלם לפני אלף שנה עם הכיבוש הערבי. תשאלו את ערביי סכנין למשל, על בית הכנסת ששכן בכפרם עד שנות ה-60, תופתעו מן התשובה.
בקיצור, מדובר בערב רב שלם של חמולות מפינות שונות של העולם המוסלמי, חמולות שמעולם לא היה להם אתוס לאומי עצמאי ולעולם לא יהיה. הדבר היחיד המאחד ומייצר הגדרה עצמית לערב רב הזה, הוא ההתנגדות לקיומה של יישות יהודית ריבונית בחלק כלשהו של ארץ ישראל. מעולם לא נשמעה דרישה להקמת מדינה “פלסטינית” כביכול, ביהודה ושומרון ובחבל עזה, כשאלה נתונות היו תחת הכיבוש ערבי של ירדן ומצרים לפני 67′
אש”פ שהוקם קודם למלחמת ששת הימים, לא דרש ולו סמ”ר אחד משטחי יהודה ושומרון – כל מלחמתו אז כוונה אך ורק אל תוככי שטחי 48′. כלומר דגל אש”פ לא מייצג דבר מלבד הרצון להשמיד את מדינת ישראל.
זכות ההגדרה העצמית הפלסטינית כביכול, אינה הקמת מדינה עצמאית משלהם אלא חיסול המדינה העצמאית שלנו. לכן, עזה לא מפסיקה להילחם למרות שיצאנו משם. אם מדינת ישראל תיעלם יום אחד מן המפה, חס וחלילה, תיעלם גם היישות הממצאת הזו – כלומר הלאומיות הפלסטינית.
אבל רגע רגע – אז איך זה שעשינו שלום עם הכלום והשום דבר הזה? טוב, אז בואו ונודה על האמת, גם אנחנו – מדינת ישראל, זו קצת המצאה. אתם מבינים – יש כאן מן נשף מסיכות שכזה. היהודי ניסה להמציא את עצמו מחדש והפך את עצמו מעם על בסיס אתני ודתי, לעם על בסיס טריטוריאלי ואזרחי. כמו כל העמים. כפי שרצינו להיות.
אחמד טיבי ישראלי בדיוק כמו יאיר לפיד, נכון? כך הפכנו מיהודים לישראלים אז היהודים באים לנשף הנדמה לי הזה עם מסיכה של ישראלים. ראו הערבים, ואמרו גם אנחנו יכולים להמציא את עצמנו כעם חדש וכך באו הערבים לנשף המסיכות עם מסיכה של פלסטינים…
בהסכמי אוסלו, הישראלים שנמאס להם ממצב המלחמה שמזכיר להם כל הזמן שהם באמת יהודים, החליטו לעזור לערבים להמציא את עצמם כעם חדש – עם פלסטיני מתוך מחשבה שאולי כשההמצאה הישראלית שלנו, תפגוש את ההמצאה הלאומית הפלסטינית שלהם – נצליח באמת להיפטר מהזהות היהודית שלנו.
נשמע מוזר? קונספירטיבי? ובכן הקשיבו טוב לציטוט הבא:
“הסכם אוסלו לא נועד להביא שלום” – הסביר בערוב ימיו אדריכל ההסכם, ד”ר רון פונדק – “הוא נועד לייצר ישראליזציה של המדינה במקום ייהוד שלה”. אז כן – כדי לייצר לעצמם זהות ישראלית אזרחית במקום זהות יהודית דתית, לקחו הישראלים על עצמם סיכון מטורף, הביאו אל לב הארץ ארגון טרור, חימשו אותו בנשק והפכו את הדגל שלו ללגיטימי.
שפיכות הדמים כתוצאה מכך, עלתה בצורה מחרידה. אוטובוסים ומסעדות החלו להתפוצץ, בכל קניון ותחנת רכבת הוצבו מאבטחים, גני ילדים שלנו הפכו למבצרים, אבל כל זה לא רלוונטי – מה שחשוב להבין הוא שמאז אותם הסכמים איומים, ישראל נמצאת בתוך אותה מציאות של לא לבלוע ולא להקיא.
מצד אחד ברור לכולם שמניפי הדגל הזה, משני עברי הקו הירוק, מבקשים להשמיד את מדינת ישראל. מצד שני, קובעי האג’נדה הלאומית, בתקשורת, במשפט, באקדמיה, בפקידות הבכירה ובמערכת הביטחון – עודם שבויים בקונספציית הישראליזציה של המדינה במקום ייהוד שלה.
אין להם אופק יהודי כי הם לא באים מתוך הרוב היהודי ולכן הם לא רוצים ולא מסוגלים להשתחרר מהסכמי אוסלו.
רק כשנבטל את הסכמי אוסלו, נחיל ריבונות מלאה ונייצר אופק יהודי למדינת ישראל – נוכל באמת להשתחרר מאחיזת החנק של דגל הארגון לשחרור כל ארץ ישראל מכל יהודיה.

שתף את הפוסט:

10 תגובות

  • אי-אפשר בו-זמנית לטפח מיליוני ערבים בארץ ולשמור ישראל לעם היהודי.

    פג תוקף של מיתוס הישן.
    היהודים לא חייבים לערבים אף דונם אחד בארץ,
    לא תעסוקה, לא רווחה, לא חינוך, לא רפואה ולא אף שקל קצבאות.
    *
    הפרדה מעם זר תתחיל רק לאחר שכל הערבים ממערב לירדן
    יהפכו לאזרחי מדינה מינוס שלהם.
    *
    הפרדת שני העמים על בסיס האזרחות זה שלב הכרחי
    לשחרור ארצנו גם ביהודה ושומרון.
    הפרדה מן הערבים תבוצע בשלושה שלבים:
    אזרחות אחידה לכל ערבים פלסטינים >
    > ניתוק כלכלי > העברה לערים ללא יהודים עקב חוסר פרנסה בישראל.
    *
    אין צורך בחילופי שטחים.
    בהעדר פרנסה בישראל – הערבים יסתלקו בעצמם.
    *
    רוב היהודים נגד מדינה משותפת עם הערבים.
    הקואליציה שתגשים רצון העם תקבל יותר מ-80 מנדטים.
    * *
    כך ניפרד מעם זר ללא מלחמה
    👇
    https://docdro.id/9f6SL8o

  • ״היהודי ניסה להמציא את עצמו מחדש והפך את עצמו מעם על בסיס אתני ודתי, לעם על בסיס טריטוריאלי ואזרחי. כמו כל העמים. כפי שרצינו להיות.״

    אבל הפכת את הקערה על פיה! והרי עם ישראל, במקורו לא היה עם על בסיס דתי. אתני כן, טריטוריאלי כן, אזרחי (במובן ילידי, ״נייטיב״) – כן. הדת היהודית הצטרפה אחר כך, לקראת חורבן הבית השני. לפני כן עיקר הפולחן היה נחלתם של הכהנים, ולא היה חלק מהמציאות היומיומית של האזרח בישראל. כך גם היה מוגדר ״גר״ בזמנים עברו – אדם שבא לחיות את חייו עם עם ישראל בארץ ישראל, ובוחר לקשור את גורלו בגורל העם.
    ועכשיו, כשחזרנו לארץ, זה הזמן לפתוח מחדש את קפסולת הדת ששמרה עלינו בגלות, ונחזור לשורשים ולתרבות הישראלית כפי שהיתה אמורה להיות. כל שבטי ישראל, איש איש ונחלתו, כשהארץ המובטחת וליבה בירושלים הם הדבק בינינו.

  • ספיר נחום, חיילת משוחררת, הולידה ילדים לערבי שונא ישראל שהתפרע במאי 2021, והטריד עם חבריו את תושבי כפר מסריק היהודים בשבת ממניעים לאומניים והעלה לטיקטוק.
    לא מבין יהודיות שהולכות עם ערבים. גם אם הם לא עבריינים כמוהו. אפילו אם הם משכילים עדיני נפש. לצערנו זו תופעה הולכת וגדלה.
    האוכלוסיות שעשות את זה הן לרוב:
    1. רוסיות (ופה אני מבין איך זה קורה – חוסר קשר לעם שלנו) 2. בנות מעדות המזרח, מבתים מסורתיים, ערסיות כאלה (ותסלחו לי כולם, אבל זה הטיפוס) – והן מבחינתי ממש בוגדות.

    זהו. הייתי חייב להשתפך ולבכות קצת על העם שלי.

  • משה, האם אתה רואה קשר בין ההגבלות על נשיאת נשק לבין הבריחה מהזהות?
    לדעתי נשיאת נשק על ידי אזרחים הופכת את הסכסוך מסכסוך בין “קיצוניים משני הצדדים” לסכסוך בין יהודים וערבים. כלומר כשאני נושא נשק אני בעצם מכריז על עצמי כיהודי ומצהיר שהסכסוך הוא בין הערבים וביני, וכיוון שאני חילוני (ולכן לא נתפס כקיצוני) אז עצם ההצהרה הזו משליכה על הסובבים אותי שדומים לי ומפריעה להם להתכחש לזהותם.

השאר תגובה