עידודי – הכתובת הקלה - ישראל מחר
הכרזותעלינו באתר חדש! במידה ויש שאלות או תקלות מוזמנים ליצור איתנו קשרליצירת קשר
כ״ח בניסן ה׳תשפ״ד | 06/05/2024
אקטואליה ופוליטיקה מאמרים ופוסטים מהעבר צבא ובטחון

עידודי – הכתובת הקלה

י״ד בכסלו ה׳תשס״ח (נובמבר 24, 2007)

עידודי – הכתובת הקלה

ב”ה חשון תשס”ח

עידודי – הכתובת הקלה משה פייגלין nrg

“כשהוא התחתן רציתי לתת לו בית” – סיפר נחמן זולדן ב’שבעה’ לבנו עידו – ” והוא לא רצה… נו – טוב – אני מכיר את הבן שלי – המשיך נחמן וסיפר בלשון ‘הווה’ – אז פניתי לאשתו והצעתי לה, וגם היא מתעקשת – לא רוצים בית!”
” ראיתם פעם זוג צעיר שמסרב לקבל בית? ” פנה נחמן לקהל שהצטופף בסוכת האבלים בקדומים – והמשיך. “אז התחלתי לברר אצל החברים שלהם, למה הם לא רוצים לקבל בית. טוב אז התברר שעידודי ידע שבכל הבתים שאני בונה אני משתמש בפועלים ערבים – והוא לא רצה. אמרתי לו – עידודי, יש כמה שלדים לא גמורים, בוא, אני אגמור בשבילך שלד אחד בלי שום פועל ערבי.” “זה כבר התחלה טובה – ניאות עידודי”. “יום אחד הוא מודיע לי שהוא בכל זאת לא רוצה” – המשיך נחמן – ” מה מתברר, אשתו עברה במקום וראתה פועל סיני… לא עזר לי שום דבר, לא ערבים, לא סינים – עידודי מוכן לגור רק בבית שנבנה בידיים יהודיות. עידודי ארגן את החברה שלו וכך לאט לאט העביר את כל החברה לעבודה עברית”. “הוא לא הסכים להיות מנהל עבודה, אנשים היו בהלם מכך שהבן של בעל הבית הוא פועל פשוט – מניח את הבלוקים בעצמו…כשניסיתי להוסיף לו במשכורת – הוא חילק את הכל לשאר הפועלים…”

*

“הוא היה ‘פייטר’ לא רגיל” – סיפר חבר מהצבא. עידודי היה הקצין שלנו ב’גולני’ וכשהיה צריך להיכנס לג’נין – זה היה ברור שנכנסים ולא יוצאים משם חיים. לעידודי לא היתה בכלל בעיה, הוא הוביל אותנו בשירה… הוא התחיל לשיר את הפסוק של שמשון הגיבור – “זכרני נא וחזקני נא אך הפעם הזה האלוהים ואינקמה נקם אחת משתי עיני…” – הלכנו אחריו בעיניים עצומות. אחר כך השמיעו בגלי צהל את כל הפלוגה שרה את השיר הזה…

*

” הוא כל כך אהב את הצבא” – סיפרה אימו של עדודי – הוא ממש התלהב והוא היה מוכן למסור את נפשו בכל רגע “. “אחרי שגרשו אותו מהבית בחומש זה נשבר אצלו. זה היה לו מאוד קשה, אבל הוא לא רצה לשמוע יותר מהצבא…”. ” הוא לא הבין למה לסכן את החיילים שלו בשביל לתפוס שני מבוקשים – אם אחר כך משחררים ארבע מאות” – הוסיף נחמן.

*

שלושת המשרות הבכירות במדינה מאויישות על ידי משתמטים. נשיא המדינה לא שירת מעולם בצה”ל. ראש הממשלה שוחרר מהצבא לאחר חדשיים – נסו לברר מדוע… בניו הלכו בדרכו, השתמטו משירות, וירדו מהארץ. ואחרונה חביבה – יושבת ראש הכנסת. היא השתחררה לאחר שהצהירה על כך שהיא מקיימת אורח חיים דתי. למי שהתבלבל – אנו מדברים על הגב’ דליה איציק ממפלגת העבודה…

קשה לי לכתוב על האנשים הללו לאחר שכתבתי על עידודי הי”ד. אך קודם שהאלוף שטרן, שגרש את עידודי מביתו, בא בטענות על תופעת השתמטות בקרב היהלומים שבכתר, מוטב שיביט בראי, יעשה את חשבון נפשו שלו, ואת חיציו יפנה ביושר, לכתובת האמיתית שהביאה לנתק בין הנהגת המדינה לטובי בניה.

שתף את הפוסט:
הפוסט הקודם

הפוסט הבא

השאר תגובה