פרשת ניצבים תשפ"א - ישראל מחר
הכרזותעלינו באתר חדש! במידה ויש שאלות או תקלות מוזמנים ליצור איתנו קשרליצירת קשר
י״ז באדר ב׳ ה׳תשפ״ד | 27/03/2024
פרשת השבוע

פרשת ניצבים תשפ”א

כ״ו באלול ה׳תשפ״א (ספטמבר 3, 2021)

פרשת ניצבים תשפ”א

ט אַתֶּם נִצָּבִים הַיּוֹם כֻּלְּכֶם לִפְנֵי ה’ אֱ-לֹהֵיכֶם  רָאשֵׁיכֶם שִׁבְטֵיכֶם זִקְנֵיכֶם וְשֹׁטְרֵיכֶם כֹּל אִישׁ יִשְׂרָאֵל.  י טַפְּכֶם נְשֵׁיכֶם וְגֵרְךָ אֲשֶׁר בְּקֶרֶב מַחֲנֶיךָ  מֵחֹטֵב עֵצֶיךָ עַד שֹׁאֵב מֵימֶיךָ.  יא לְעָבְרְךָ בִּבְרִית ה’ אֱ-לֹהֶיךָ וּבְאָלָתוֹ  אֲשֶׁר ה’ אֱ-לֹהֶיךָ כֹּרֵת עִמְּךָ הַיּוֹם.  יב לְמַעַן הָקִים-אֹתְךָ הַיּוֹם לוֹ לְעָם וְהוּא יִהְיֶה-לְּךָ לֵא-לֹהִים כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר-לָךְ וְכַאֲשֶׁר נִשְׁבַּע לַאֲבֹתֶיךָ לְאַבְרָהָם לְיִצְחָק וּלְיַעֲקֹב. (דברים כ”ט)

מתוך הברית, נולד העם – 

זהו סוד ייחודו ונצחיותו של עם ישראל

“לְעָבְרְךָ בִּבְרִית ה’…לְמַעַן הָקִים-אֹתְךָ הַיּוֹם לוֹ לְעָם וְהוּא יִהְיֶה-לְּךָ לֵא-לֹהִים

הברית שבין העם לא-לוהים.

עם ישראל אינו עם רגיל, הוא הוקם על ידי הבורא בכבודו ובעצמו על מנת שהוא יהיה עמו והבורא יהיה לו לא-לוהים.

זוהי מהותו של עם ישראל. כמו קמח ומים. בלי הברית הזו אין לו קיום, מי שמאס בה, נעלם כאבק מעל דפי ההיסטוריה ורק מי שדבק בה נותר חלק ממשאה הנצחי של האומה.

יז פֶּן-יֵשׁ בָּכֶם אִישׁ אוֹ-אִשָּׁה אוֹ מִשְׁפָּחָה אוֹ-שֵׁבֶט אֲשֶׁר לְבָבוֹ פֹנֶה הַיּוֹם מֵעִם ה’ אֱ-לֹהֵינוּ לָלֶכֶת לַעֲבֹד אֶת-אֱלֹהֵי הַגּוֹיִם הָהֵם  פֶּן-יֵשׁ בָּכֶם שֹׁרֶשׁ פֹּרֶה רֹאשׁ וְלַעֲנָה.  יח וְהָיָה בְּשָׁמְעוֹ אֶת-דִּבְרֵי הָאָלָה הַזֹּאת וְהִתְבָּרֵךְ בִּלְבָבוֹ לֵאמֹר שָׁלוֹם יִהְיֶה-לִּי כִּי בִּשְׁרִרוּת לִבִּי אֵלֵךְ  לְמַעַן סְפוֹת הָרָוָה אֶת-הַצְּמֵאָה.  יט לֹא-יֹאבֶה ה’ סְלֹחַ לוֹ כִּי אָז יֶעְשַׁן אַף-ה’ וְקִנְאָתוֹ בָּאִישׁ הַהוּא וְרָבְצָה בּוֹ כָּל-הָאָלָה הַכְּתוּבָה בַּסֵּפֶר הַזֶּה וּמָחָה ה’ אֶת-שְׁמוֹ מִתַּחַת הַשָּׁמָיִם.  כ וְהִבְדִּילוֹ ה’ לְרָעָה מִכֹּל שִׁבְטֵי יִשְׂרָאֵל… (שם)

מדינת ישראל היא המכשיר הריבוני של העם שדבק לאורך כל הדורות בברית. 

לכן, רק למדינת ישראל יש את המפתח להתמודדות עם האיסלאם שהכריע השבוע את הגדולה שבמעצמות. כי ישראל היא המדינה היחידה בעולם, שאינה רק עוד מדינת לאום מודרנית שכיאה לעידן הנאורות שילחה  את האל לחופשה כפויה – אלא מדינה שיחד עם היותה מודרנית ונאורה, מכילה היא בקרבה את אותה ברית נצח של עמה עם הבורא.

ככזו, רק לה לישראל, יש את התשובה לאיסלאם שניצח את אמריקה וכובש את אירופה. 

שתף את הפוסט:
הפוסט הקודם

הפוסט הבא

1 תגובה

השאר תגובה