5x5 ספיישל הסכמי אוסלו - ישראל מחר
הכרזותעלינו באתר חדש! במידה ויש שאלות או תקלות מוזמנים ליצור איתנו קשרליצירת קשר
כ״ט בניסן ה׳תשפ״ד | 07/05/2024
5X5

5×5 ספיישל הסכמי אוסלו

כ״א באב ה׳תשפ״ב (אוגוסט 18, 2022)

5×5 ספיישל הסכמי אוסלו

הערב, בשעה 17:10, אופיע בערוץ 14 בדיון לרגל 29 שנים להסכמי אוסלו.
“הסכמי אוסלו לא נועדו להביא שלום” – הסביר בערוב ימיו אדריכל ההסכם ד”ר רון פונדק – “הם נועדו ליצור ישראליזציה של המדינה, במקום ייהוד שלה”.

תהליך הישראליזציה שהחל באוסלו, הגיע לשיאו בהקמת ממשלת כל אזרחיה וערבייה שחווינו בשנה וחצי האחרונות.

אמנם ב”חמש על חמש” החשוב הזה תצפו הפעם עם כל עם ישראל (בערוץ 14), אבל שאלות בעקבות השידור, רק צופי ‘ישראל מחר’ יוכלו לשלוח, כאן בפוסט הזה, ואשתדל לענות לכולם.

צפו בראיון המלא:

שתף את הפוסט:
הפוסט הקודם

הפוסט הבא

16 תגובות

  • שני המרואיינים הכי מבריקים שהיו ויהיו לערוץ הזול הזה שבדבר אחד הוא כן מצטיין-להביא אנשים מעניינים, שיחה קצרה אך מרתקת מאין כמותה.
    באופן אישי אני נוטה להסכים לדבריו של מילשטיין,הוא מציג את הדברים בצורה הרבה יותר פשוטה ישירה והגיונית, משה מביא כהרגלו אידאולוגיה לסיפור וברור שהיא חלק ממנו אך בסוף הסיפור יותר פשוט ומציאותי משהיה לדבריו (רבין ופרס לאו דווקא היו פונדק וביילין)
    מה שמשה אמר על המשכיותו של רוח הסכם עד ימינו וביטויו בהצטרפות הערבים לממשלה אולי נכון עובדתית אך משום מה הוא שוכח להזכיר את ראש מפלגתו הנוכחית שנבחר ממש אחרי אוסלו בין היתר בגלל זו ארצנו (וחבד) ובגד במצבעיו ומימש את ההסכמים, נטש אותם בקדנציות הבאות, והביא במו ידיו למצב שהערבים היו בשלטון, לא מפתיע וגם הבמה מתאימה..

  • עם ישראל מתרגל להכל.. מאבטח בכל קניון וסופרמרקט זו הזייה.. שלא נדבר על צבא חובה מצורך ביטחוני לכאורה אלא שבמקביל יש בו כל הרבה אבטלה סמוייה ומתייחסים אליו כקייטנת גיבוש חברתי.. וכיפת ברזל שעולה לנו כל כך כל כך הרבה כל יירוט.. בסוף האזרח הקטן עובד ועובד משלם ומשלם על כל זה ועדיין יש מקומות בטוחים יותר ליהודים בעולם בהם לא נשלפים סכינים וגרזנים ולא מסרסרים בחיילות לקבלת שקט תעשייתי.. שלא נדבר על פקקים של שעות בכבישים, מחירי דיור בשמיים, העיר תל-אביב הכי יקרה בעולם (והיא לא הכי שווה ויפה בלשון המעטה).. מה יהיה משה.. ממש מדכא ולא רואים נקודת אור

  • בירתם של היהודים נותרה ירושלים.
    בירתם של הישראלים כבר איננה שומרון אלא תל אביב.
    על זה כל המהומה.
    יהודים שייכים ליהודה חיים במדינת הממלכה הישראלית שהתפזרה.
    יום יבוא ושוב יישארו היהודים עם זהותם.. והישראלים לאט יאבדו זהותם כמו לפני אלפי שנים עד שתוחלף בירתם תל אביב ב? חיפה? הרצליה?
    אלו הם דבריי.

  • שלום משה. מצטרף לשאלה שנשאלה מקודם האם אתה מעדיף את מושל פלורידה דה דסנטיס ברשות המפלגה הרפובליקנית על פני טראמפ?

    לגבי התמודדות עתידית בליכוד: האם לא כדאי לחדש ימינו כקדם את מנהיגות יהודית?, תקרא לשמואל סקט תיישרו את ההדורים אתה וקרפל ויאללה תושיעו את ישראל? ובנוסף מה אתה חושב על ריצתו הנפרדת של בן גביר?

  • שלום משה
    בעבר בחור בשם רמי מערוץ היוטיוב “לאומנות” ישב איתך לראיון, האם מתוכנן בעתיד פודקסט איתו?
    האם גם אתה חושב שעדיף למפלגה הרפובליקאית בארה”ב לעמוד מאחורי רון דסנטיס ולא מאחורי דונלד טראמפ שהפך להיות איש מכירות של פייזר?
    תודה ושבת שלום


  • שלום משה.

    יש לי שאלה בנוגע לבית המקדש שאיני מצליח לפתור. אין ספק שתוכל לעזור לי.

    אני לא מצליח להביא טיעון אשר יצדיק את המאמץ הכרוך בבניית בית המקדש בהוויה העכשווית. ואיני מתכוון לטיעון מטפיזי אלא לטיעון ממישור העכשווי הגיאופוליטי או/ו לאומי, כזה שיעמיד את עניין בניית המקדש בראש המשימות הלאומיות. כמו ,למשל עניין הקמת מדינת ישראל שהיה הכרח לאומי(למרות שאיחרנו ב-10 שנים). תודה רבה.

    • וטיעון עכשווי לקיומה של מדינת ישראל יש הגיון גאו פוליטי?
      אין.
      אבל אנחנו נקריב את חיינו למענה.

      ובברית המילה ושמירת הזהות היהודית האישית יש הגיון?
      אבל נמסור על כך את הנפש בניגוד לכל הגיון.

      ובנאמנות לאשתך יש הגיון?
      אבל בלעדיה אין טעם לחיי המשפחה.9

      בית המקדש הוא הזהות הלאומית שלנו. המשימות הלאומיות אמורות לשרת את הזהות לא להיפך.

      • תודה על התשובה, אציין רק שני דברים:

        1. לגבי הקמת המדינה אני לא מסכים – אין צורך להזכיר שהמדינה קמה כדי להוות ״מקלט בטוח״ עבור יהודי, במיוחד שאין לו מדינה אחרת, בקיצור, זהו צורך קיומי. או אולי אתה מתכוון לכך שהקימו את המדינה דווקא על פיסת אדמה שצריך להילחם עבורה? אז כן, קשה למצוא טיעון הגיוני, במיוחד שהיו אז מנוחות אופציות נוספת. ובמיוחד שזה הופך את המקום למקלט הלא-כל-כך בטוח.
        2. מתגובתך אני מבין שאין לך טיעון הגיוני לבניית בית המקדש. ואני לא מתכוון לומר שלכל דבר שאנו עושים צריך להביא טיעונים הגיוניים. אלא שבניית המקדש זאת משימה לאומית ואין זה מעשה של קבוצת אנשים כזאת או אחרת (כאשר קבוצות אחרות לא חולקות איתם את רגשותיהם כלפי בית המקדש). וכאן השאלה איך ניתן לשנות את דעת הקהל ללא טיעונים לוגים, או לפחות עבור אותם אנשים שקשובים להסברים לוגיים?

השאר תגובה