08/04/2021 – כ״ו בניסן ה׳תשפ״א

פרשת שמיני

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

1 תגובה

image_print
שיתוף ב print
הדפס

                           

א וַיִּקְחוּ בְנֵי-אַהֲרֹן נָדָב וַאֲבִיהוּא אִישׁ מַחְתָּתוֹ וַיִּתְּנוּ בָהֵן אֵשׁ וַיָּשִׂימוּ עָלֶיהָ קְטֹרֶת וַיַּקְרִיבוּ לִפְנֵי ה' אֵשׁ זָרָה אֲשֶׁר לֹא צִוָּה אֹתָם.  ב וַתֵּצֵא אֵשׁ מִלִּפְנֵי ה' וַתֹּאכַל אוֹתָם וַיָּמֻתוּ לִפְנֵי ה'.  ג וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה אֶל-אַהֲרֹן הוּא אֲשֶׁר-דִּבֶּר יה' לֵאמֹר בִּקְרֹבַי אֶקָּדֵשׁ וְעַל-פְּנֵי כָל-הָעָם אֶכָּבֵד וַיִּדֹּם אַהֲרֹן.

                                                                         (פרשת שמיני. ויקרא. י.)

ה וְדָוִד וְכָל-בֵּית יִשְׂרָאֵל מְשַׂחֲקִים לִפְנֵי ה' בְּכֹל עֲצֵי בְרוֹשִׁים וּבְכִנֹּרוֹת וּבִנְבָלִים וּבְתֻפִּים וּבִמְנַעַנְעִים וּבְצֶלְצֱלִים.  ו וַיָּבֹאוּ עַד-גֹּרֶן נָכוֹן וַיִּשְׁלַח עֻזָּה אֶל-אֲרוֹן הָאֱל-ֹהִים וַיֹּאחֶז בּוֹ כִּי שָׁמְטוּ הַבָּקָר.  ז וַיִּחַר-אַף ה' בְּעֻזָּה וַיַּכֵּהוּ שָׁם הָאֱ-לֹהִים עַל-הַשַּׁל וַיָּמָת שָׁם עִם אֲרוֹן הָאֱ-לֹהִים.  ח וַיִּחַר לְדָוִד עַל אֲשֶׁר פָּרַץ יְהוָה פֶּרֶץ בְּעֻזָּה וַיִּקְרָא לַמָּקוֹם הַהוּא פֶּרֶץ עֻזָּה עַד הַיּוֹם הַזה.                  

(הפטרת 'שמיני'- שמואל ב', ו')

שאלת השאלות הנזעקת מהשואה היא היכן א-לוהים!

כיצד ייתכן שמקור כל הטוב שמלוא כל הארץ כבודו, שותק, כשהשטן מרים ראשו ומתעלל בבניו, בעמו ישראל – בזוועה בלתי נתפסת שכזו.

בסמיכות ליום השואה, שאי אפשר לראות בה מקריות בלבד, עוסקות גם הפרשה וגם ההפטרה הנקראת אחריה, בדיוק בשאלה הזו.

מדוע בני אהרון שכל כוונתם היתה לטובה –  נשרפו חיים?

מדוע עוזה, ששלח ידו כדי למנוע את נפילת ארון הברית, משלם על כך בחייו?

גם מלכנו דוד – נעים זמירות ישראל – אינו מסוגל להבין זאת!

את התשובה הקשה לעיכול, נותן אהרון הכהן שאיבד את בניו –

'וידום אהרון' – "עת לחשות" (רש"י על וידום אהרון).

נשים וילדים יהודים מברגסס ובילקה שבהונגריה ברציף הרכבת באושוויץ, מאי 1944. מתוך ויקיפדיה

לפעמים התשובה היא השתיקה. השתיקה שאומרת שאין תשובה שיכולה באמת להכיל את השאלה הזו.

שתיקה שמשמעה – אני מבין שבכלים שלי לעולם לא תיתכן הבנה של הדבר הזה. שתיקה שמשמעה – אמונה שלמה כולל של מה שאינו ניתן להסבר בהיגיון שלי.

שתיקה שמשמעה – א-לוהים לא עובד אצלי, אני עובד אצלו.

אפשר להבין את התהליכים ההיסטוריים שהובילו לשואה. כאן ב'ישראל מחר' אנחנו מסבירים אותם שוב ושוב.

אפשר גם להבין את את התהליכים ההיסטוריים ההכרחיים שהשואה עוררה (כולל את הקמת מדינת ישראל).

אבל לעולם לא נבין למה ככה…למה בצורה הזו.

לעולם לא נמצא צדק בתהליך.

אפשר להבין את סיבתו ותוצאתו של מחול השטן , אך אי אפשר להבין את מוסריותו –

ועל כך השאלה ועל כך לא תיתכן תשובה מלבד –

אני מבין שאינני מסוגל להבין ואני מקבל את זה.

אין תשובה מלבד הדממה

 וידום אהרון.

image_print
מזדהה? נהנת מהתוכן?
כדי שנוכל לגדול ולהמשיך במלאכה אנו זקוקים גם להשתתפותך.
להשתתפות לחץ כאן
5 4 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
מנחם ישראלי
מנחם ישראלי
6 months ago

אני מבין שאינני יכול להבין!
זוהי תשובתו של הרמב"ם בהלכות תשובה סוף פרק ה על השאלה המפורסמת כיצד משתלבות להן יחדו הידיעה והבחירה.

מסרתי פעם שיעור בענין וחשבתי על משל טוב, כאשר שמים מראה מול מראה נוצר אין סוף של מראות. המשוכפלות זו בזו. כל בר דעת מבין שיש כאן אין סוף, ויחד עם זאת יבין שלעולם לא יצליח לאמוד את האין סופיות הזו.

ישר כח!

כתבות נוספות

לא מסכימים איתי?בואו נדבר על זה!מחר בשעה 19:00, בערוץ התוכן "ישראל מחר", נעלה לספידיבייט איתכם ונדבר על מה שתרצו. איך זה עובד? פשוט מאד!אתם
לא מסכימים איתי? בואו נדבר על זה!

חדש!

הרב אורי סופר שבה את ליבי.דיין מכובד, תלמיד חכם אמיתי, שמבין שמשהו כאן מאוד לא תקין בטיפול בקורונה.הוא לומד היטב את הנושא – ופשוט
הרב אורי סופר שבה את ליבי. דיין מכובד, תלמיד חכם אמיתי, שמבין שמשהו כאן מאוד לא תקין בטיפול בקורונה. הוא לומד היטב את הנושא – ופשוט מפשיל שרוולים, משיג את התרופות (כולל האייברמקטין) ומתחיל לטפל במו ידיו בחולים ולתת להם את התרופות שנמנעות מהם.

הפודקאסט #25

בשבוע שעבר, התקיים בלטרון טקס השבעת מחזור אוגוסט 21. על פי הפרסום באתר חמ"ל – שגם צירף תמונה לידיעה, הטירונים בטקס הושבעו על מן

מחשבים מסלול #114

בשבוע שעבר הציפה שוב ושוב קולט אביטל את המסך שלי. קולט – שאני בטוח רוב רובם של הישראלים כיום כלל אינם יודעים מי היא

מחשבים מסלול #113

Шалом дорогие друзья. Менее двух месяцев назад, в Израиле прошла первая кампания Новой Войны за Независимость. На улицах Лода, Акко, Яффо – прошли настоящие
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית הועניב היושבב שערש שמחויט – שלושע ותלברו חשלו שעותלשך וחאית נובש ערששף. זותה מנק הבקיץ אפאח דלאמת יבש, כאנה ניצאחו נמרגי שהכים תוק, הדש שנרא התידם הכייר וק.

Зелёная Полиция

א וַיְהִי כָל-הָאָרֶץ שָׂפָה אֶחָת וּדְבָרִים אֲחָדִים.  ב וַיְהִי בְּנָסְעָם מִקֶּדֶם וַיִּמְצְאוּ בִקְעָה בְּאֶרֶץ שִׁנְעָר וַיֵּשְׁבוּ שָׁם.  ג וַיֹּאמְרוּ אִישׁ אֶל-רֵעֵהוּ הָבָה נִלְבְּנָה לְבֵנִים
העולם כולו הופך לכפר גלובלי. כולם מדברים באותה שפה וחושבים אותו הדבר.

פרשת השבוע

"המסע המתמשך נגד החיסונים מגיע לשיא הצלחתו" כך טוענים הדוחקים הציבור להתחסן. בבתי החולים איכילוב ורמבם נגמרו מכשירי האקמו. 90% מהחולים המחוברים לאקמו לא
הנה השאלה ואחריה התשובה

המדריך לחירות בימי הקורונה

הערב בחמש על חמש נדבר על:הוועידה האיסלאמית לקראת כיבוש ישראלעל המתרחש בבאר שבע כתמרור אזהרהעל השאלה מדוע לא בוטל התו הירוק הישןעל אגדת הסיוע

5X5

פרשת השבוע

כתבות פופולריות

לא מסכימים איתי? בואו נדבר על זה!
לא מסכימים איתי?בואו נדבר על זה!מחר בשעה 19:00, בערוץ התוכן "ישראל מחר", נעלה לספידיבייט איתכם ונדבר על מה שתרצו. איך זה עובד? פשוט מאד!אתם

חדש!

בשבוע שעבר, התקיים בלטרון טקס השבעת מחזור אוגוסט 21. על פי הפרסום באתר חמ"ל – שגם צירף תמונה לידיעה, הטירונים בטקס הושבעו על מן

מחשבים מסלול #114

בשבוע שעבר הציפה שוב ושוב קולט אביטל את המסך שלי. קולט – שאני בטוח רוב רובם של הישראלים כיום כלל אינם יודעים מי היא

מחשבים מסלול #113

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית הועניב היושבב שערש שמחויט – שלושע ותלברו חשלו שעותלשך וחאית נובש ערששף. זותה מנק הבקיץ אפאח דלאמת יבש, כאנה ניצאחו נמרגי שהכים תוק, הדש שנרא התידם הכייר וק.
Шалом дорогие друзья. Менее двух месяцев назад, в Израиле прошла первая кампания Новой Войны за Независимость. На улицах Лода, Акко, Яффо – прошли настоящие

Зелёная Полиция

העולם כולו הופך לכפר גלובלי. כולם מדברים באותה שפה וחושבים אותו הדבר.
א וַיְהִי כָל-הָאָרֶץ שָׂפָה אֶחָת וּדְבָרִים אֲחָדִים.  ב וַיְהִי בְּנָסְעָם מִקֶּדֶם וַיִּמְצְאוּ בִקְעָה בְּאֶרֶץ שִׁנְעָר וַיֵּשְׁבוּ שָׁם.  ג וַיֹּאמְרוּ אִישׁ אֶל-רֵעֵהוּ הָבָה נִלְבְּנָה לְבֵנִים

פרשת השבוע